Monday, March 16, 2020

990 Nederland denkt dat het al begonnen is. Little do they know...


Volgens Wathelet zou het aantal zieken elke 3,3 dagen verdubbelen. (Interview) ( Brief

Volgens Martenson zal het aantal zieken elke 14 dagen vertienvoudigen.


Ik heb alle zieken van Italië en ook van Nederland in een Excel gezet.

Eerst Italië: in februari verdubbelde het aantal elke 2 dagen. In maart elke 3 dagen. Dus: snellere toename dan Wathelet verwachtte.

In Nederland: een verdubbeling elke 2,3 dagen
Idem: snellere toeename dan wat Wathelet verwachtte.

Dan de gegevens vanuit het oogpunt van Chris Martenson:
Italië heeft nu 24746 zieken, op 15 maart.
Als het elke 2 weken vertienvoudigd, dan zouden er op 1 maart in Italië 2474 zieken moeten zijn.
Maar er waren er op 2 maart 1700

Ook Italië gaat sneller dan volgens Martenson te verwachten was.
De vertienvoudiging is al na 12 dagen.

De methode Martenson is voor Nederland nog niet te gebruiken, omdat 14 dagen geleden er nog heel weinig gevallen waren.

Verder: 
Op 11 maart had ik voorspeld ( en ook aan diverse mensen toegestuurd, waaronder Pieter Klok en Maarten Keulemans van de Volkskrant) dat we op 14 maart 1000 zieken zouden hebben en dat er in werkelijkheid 6000 zouden zijn.

Die 1000 zijn er 960 volgens het RIVM  en de Chef van de GGD zei op de radio dat er in werkelijkheid 6000 zieken waren.
Precies dus wat volgens mijn schema werd voorspeld.

Daarom durf ik wel met dezelfde methode te voorspellen wat er de komende weken zal gebeuren:

(Hieronder een brief die ik vandaag verzond) 


Aan de hoofdredactie van de Volkskrant.
En aan het Corona team  Brabant van de AD groep. (ter attentie van Ronnie Vermonden)


Beste journalisten,
Op 12 maart stuurde ik U een prognose voor het aantal zieken op 14 maart.
Dat was gebaseerd op de aantallen van 11 maart.

Ik gebruik de formule van dr Wathelet, viroloog:
=  Verdubbeling elke 3,3 dagen, en:
= Het werkelijk aantal zieken is  6 maal het aantal bekende zieken.

Mijn prognose klopte precies:
Op 14 maart waren er 960 zieken volgens het RIVM. Mijn voorspelling was 1000.
En volgens GGD chef Sjaak de Gouw waren er toen in werkelijkheid  6000 zieken. Dat was ook mijn voorspelling.

Dat doet vemoeden dat mijn rekenmethode goed is.
Ik heb mijn Excel sheet  tot 15 maart bijgewerkt en heb gekeken wat grofweg de verdubbelingstijd is.

Dat is slecht nieuws :  In Italië was dat eerst 2 dagen en nu 3 dagen.  (Sneller dus dan waar Wathelet mee rekent)

In Nederland is het ook niet best:   verdubbeling elke 
2,4 dag.

Ik kies voor mijn verdubbeltijd 3 dagen.  
Dat is langer dan we tot nu toe zagen gebeuren, 
maar korter dan Wathelet’s model.


Dan rollen daar de volgende schrikbarende getallen uit:

Datum      Gemeten zieken    
Werkelijke zieken             Aantal doden 4%, een maand later


17 maart       2000                      12000                                 480

20 maart        4000                    24000                               960

23 maart         8000                    48000                            1920

   
26 maart        16000                    96000                            3840

29 maart        32000                192000                              7680

1 April            64000                384000                            15360


Dr.Chris Martensen heeft een ander model:  de logaritmische toename.
Voor Italië geldt dat elke 12 dagen het aantal zieken is vertienvoudigd.
Op mijn Excel heb ik ook de maatregelen weergegeven die de Italiaanse en de Nederlandse regering namen.
En ik heb nog wat extra maatregelen bedacht die nog te nemen zijn.
Maar de effecten worden pas 12 dagen nadat men die maatregelen neemt zichtbaar in de statistieken, zo bleek uit Wuhan cijfers.
Als we vandaag zouden besluiten om op zijn Chinees te gaan isoleren , dan zouden we die 15000 doden al niet meer kunnen voorkomen.
( NB: let wel: van de 1300 miljoen Chinezen ging 60 miljoen in zeer strenge quarantaine en lockdown.  400 miljoen in milder regime.
Hoe men de andere 840 miljoen Chinezen virus vrij hield weet ik nu niet.)
Ik hoop dat U beseft hoe enorm belangrijk de taak van de Media is om op nòg stringenter maatregelen aan te dringen.
En in elk geval te zorgen dat de huidige maatregelen zeer stipt worden gevolgd.
Ik mocht van niemand van U ook maar enige reactie ontvangen. Hetgeen is genoteerd.
Ik zal deze mail ook aangetekend aan U versturen, zodat we daar later geen misverstand over krijgen of U ze wel of niet gezien heeft.
De kritiek op U uit mijn vorige brief blijft uiteraard gehandhaafd. Deze brief toont u cijfers die mogelijk niet bij U bekend zijn.

Met vriendelijke groeten,


Mijn bronnen:
Dr Michael Ryan (WHO): https://youtu.be/efaDuE-XEi4?t=1874



Lezers van dit blog: als U in de comments uw emailadres plaatst, mail ik U mijn excel file, en zal daarna als U dat wil, uw emailadres uit de comments verwijderen.  O, dat kunt I zelf ook trouwens.

1 comment:

  1. Wat ik laatst zei in een discussie:
    "Jij denkt toch niet dat Xi en Putin Europa of Amerika nog serieus nemen zeker? Kijk hoe onze regeringen zijn. Rollend over straat, volledig non reactie op dit Corona virus. Ze nemen ons niet serieus. Ze zien ons al een risico: Gekken met kernwapens. Daar moeten ze dus behoedzaam mee om gaan."

    ReplyDelete