Saturday, December 11, 2010

63. Niet-moslims zijn honden en varkens

Mensen die bang zijn voor de Islam schrijven vaak:

De moslims schelden ons uit voor Hond en voor Varken. 

Vreselijk natuurlijk. Daar is maar moeilijk mee te leven, nietwaar.

-----------------------------------------------------------

En waar schelden wij de moslims voor uit?
Theo van Gogh zei het honderd maal: Geitenneukers.
Pim Fortuyn had het steeds over : Een achterlijke cultuur. 

Nou ja, dat die cultuur een beetje oubollig is, dat zou kunnen,  maar er zijn geen 150.000 vrouwen die elk jaar zichzelf dood hongeren. Als dat modern is, dan kun je maar beter oubollig zijn.

-----------------------------

En wat zeggen onze joodse collega's zoals over de andere wereldbewoners?
Schelden ze ook ?
Nee, schelden doen ze niet.
Ze lezen het Oude Testament en halen daar hun waarheid over de wereld uit.

Dat leidt tot opmerkelijke stellingen:

De religieus leider van de Shas Partij zegt:

De niet-joden zijn alleen maar op de wereld om de joden te dienen. Dat is hun enige nut. ( * )

Een groep belangrijke Rabbi's houdt een conferentie over de belangrijke vraag:

Wanneer mogen niet-joodse mensen worden gedood ? (**)


Joden hebben een speciale uitdrukking voor het beroven van niet-joden: Gezel Hagoy. (***)
( Dat is namelijk toegestaan.)

Veel belangrijke rabbi's zijn er van overtuigd dat de joden een stap hoger staan dan alle ander mensen en dat:  De goyim staan tussen de Jood en de ezel in, maar dichter bij de ezel.  (****)


Een Rabbi die een essay schrijft en een universiteit die dat publiceert, in 1980:
Rabbi Israel Hess: “Genocide: A Commandment of the Torah” (wiki)



Schelden is per definitie overdrijven. Het is een uiting van machtelosheid, van kortstondig verlies van zelfbeheersing.  Maar een weloverwogen mening, gebaseerd op de allerheiligste boeken, en verdedigd in een lang betoog of een dik boek, en daarna nog honderden of duizenden malen gecopieerd: dat is iets  anders dan schelden. Dat vertelt ons wat er werkelijk in de hoofden van de ander omgaat.
Als het woord takityya ooit ergens van toepassing is, dan wel hier. Want het is natuurlijk niet opportuun om een goyim te zeggen dat je hem een ezel vindt, of dat hij alleen maar is geboren om de joden te dienen, of om te zeggen dat God himself heeft gezegd dat de joden uiteindelijk de baas over de wereld zullen worden.



(*) The sole purpose of non-Jews is to serve Jews, according to Rabbi Ovadia Yosef, the head of Shas’s Council of Torah Sages and a senior Sephardi adjudicator. 

(**) “Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world – only to serve the People of 
Israel,” 



(***) How to Kill Goyim and Influence People: Israeli Rabbis Defend Book's Shocking Religious Defense of Killing Non-Jews
A rabbinical guidebook for killing non-Jews has sparked an uproar in Israel and exposed the power a bunch of genocidal theocrats wield over the government.
 According to the book's author, Rabbi Yitzhak Shapira, "Non-Jews are "uncompassionate by nature" and should be killed in order to "curb their evil inclinations." "If we kill a gentile who has has violated one of the seven commandments… there is nothing wrong with the murder,"
Citing Jewish law as his source (or at least a very selective interpretation of it) he declared: "There is justification for killing babies if it is clear that they will grow up to harm us, and in such a situation they may be harmed deliberately, and not only during combat with adults."


(****)  Shahak has much to say about rabbinical pronouncements, abundant in Israel even now, that gentile souls are closer to the souls of animals than to those of Jews.  Those pronouncements are grounded, at least in part, on –T- Ezekiel 23:20 (“[their] flesh [i.e., penises] is as the flesh of asses and [their] issue [i.e., semen] is like the issue of horses”)




14 comments:

  1. Het valt me op dat je élke keer weer hamert op anorexia patiënten in de Westerse wereld(er simpelweg vanuit gaande dat die er niet zijn in Islamitische landen).
    Ik heb hier een leuk linkje voor je, dan kun je zelf beslissen wat je erger vindt: deze foto's, of toch maar liever anorexia?

    http://www.tampabay.com/blogs/alleyes/2009/11/terrorism-thats-personal.html

    ReplyDelete
  2. heb je hier nog wat op te zeggen, of niet?

    ReplyDelete
  3. Marie,
    de foto's die daar getoond worden zijn vreselijk.
    Als ik hier lees: http://en.wikipedia.org/wiki/Acid_throwing

    dan schat ik dat er per jaar 150 vrouwen worden verminkt. Is dat erger dan 150.000 vrouwen die per jaar sterven?

    In een cultuur waar 'eer' het enige is dat mannen ( en vrouwen) hebben slaat de paniek blijkbaar soms hard toe.
    Onze cultuur heeft dan weer andere zwarte kanten die volgens mij in India,Cambodja en de moslimlanden veel minder voor komen: bij ons wordt zeer sterk op het uiterlijk van vrouwen gelet.

    Jongens kunnen zich vernietigend uitlaten over minder slanke meisjes. Dat veroorzaakt ongelooflijke ellende.

    Deze foto's zijn ook niet prettig om naar te kijken: ( en deze meisjes leven nog. Ze hebben zich niet van het balkon gestort etc. etc.)

    http://2.bp.blogspot.com/_2lhufnkNOGU/S_yUiZSaAyI/AAAAAAAAAAM/ZcvnjJSgyqY/s1600/bulimia-anorexia[2].jpg

    http://www.scottcounseling.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/anorexia-bikini.jpg

    http://avajszinuarnyalat2.freeblog.hu/files/kepek/anorexia.jpg

    http://discussiya.com/wp-content/uploads/2009/03/anorexia.jpg

    http://socyberty.com/issues/why-is-there-more-pressure-for-women-to-be-thin-and-not-men/

    ReplyDelete
  4. Anorexia is een ziekte, een geestelijke aandoening. Deze ziekte is erfelijk, zo heb je meer kans om anorexia of boulimia te krijgen als je ouders ook mentale problemen hebben, zoals angststoornissen of depressies.
    Het is niet iets dat wordt veroorzaakt door de grote druk om mooi te zijn in de Westerse maatschappij. Google maar eens 'anorexia oorzaak', dan zul je louter artikelen vinden die mijn bewering staven en die juist zeggen dat de zogenaamde 'druk om slank te zijn' er eigenlijk niet heel veel mee te maken heeft. Vrouwen die in hun tienerjaren anorexia hebben gehad, overlijden jaren later vaak vroegtijdig aan een heel andere aandoening, zoals depressies (zelfmoord) of alcoholisme, omdat ze helaas kampen met geestesziekte.
    Het valt me van u tegen dat u zich baseert op een bestseller die duidelijk geschreven is om te choqueren. Als je als bron toch wikipedia geeft, neem dan tenminste de pagina die daadwerkelijk over anorexia nervosa gaat.

    Dat er nauwelijks cijfers zijn over anorexia in Islamitische landen wil natuurlijk niet zeggen dat deze ziekte daar niet voorkomt (ik had u toch wel iets intelligenter ingeschat dan dit).

    Maar laat ik er even vanuit gaan dat u bovenstaande uitleg niet kunt begrijpen of wil geloven: stel dat anorexia inderdaad veroorzaakt wordt door de westerse schoonheidsidealen en dat er inderdaad 150 000 vrouwen jaarlijks aan overlijden.
    (Dat is een extreem hoog aantal en berust waarschijnlijk op een typ-o in een rapport uit 1985, zie deze link:
    http://wiki.answers.com/Q/How_many_people_die_a_year_because_of_anorexia.)
    Is het dan rechtvaardig dat álle vrouwen hun vrijheden (waar ze juist zo van genieten) en hun rechten (die ze juist zo nodig hebben in deze harde wereld) worden ontnomen om te voorkomen dat die 150 duizend schoonheidsfanaten zichzelf uithongeren? Dat lijkt me niet echt rechtvaardig hè?

    Bovendien: aan anorexia kun je sterven, maar het kan ook weer overgaan. 40% van de anorexiapatiënten herstelt volledig, en nog eens 20% houdt er slechts lichte problemen aan over. Een vrouw die zoutzuur in haar gezicht krijgt, is echter voor het leven getekend.

    ReplyDelete
  5. Dan wil ik hier nog even aan toevoegen dat mijn linkje met de acid foto's nog een ander doel dient: Deze foto's laten glashelder zien dat er ook vrouwen in de Islamitische wereld zijn die zich er níet bij neerleggen dat ze behandeld worden als object, als iemand eigendom, in plaats van als persoon met een eigen wil en een eigen mening. U doet het in uw comments op WIK namelijk regelmatig voorkomen alsof vrouwen het wel prima vinden om als slaaf behandeld te worden en om uitgehuwelijkt te worden, wanneer ze er eenmaal aan gewend zijn. 'Ze vinden het juist wel prettig als hun rol in de samenleving vast ligt.' Deze vrouwen waren het daar niet mee eens, en hebben dat op extreem pijnlijke wijze met hun mooie gezichtjes moeten bekopen.

    En dat is eigenlijk helemaal niet gek, het is juist heel menselijk: zodra je mensen macht geeft over andere mensen, zullen ze zich extreem wreed gaan gedragen. Dat geld bijvoorbeeld voor bewakers die macht hebben over gevangenen, (getuige het Stanford Prison Experiment:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment), en dus is het heel logisch dat dit ook opgaat voor mannen die veel macht hebben over vrouwen.

    Dat is precies de reden waarom we blij moeten zijn met de gelijkheid tussen mannen en vrouwen die we nu bereikt hebben in de Westerse samenleving, in plaats van de Islam onterecht te verheerlijken. We moeten de lichamelijke mishandeling, geestelijke mishandelig, en verkrachting van vrouwen uit naam van Islamitsche gebruiken niet goedpraten.

    Ik vind het goed van u dat u op WIK probeert om de Islambashers wat tegenwicht te bieden, en zoals ik al eerder zei ben ik het volledig eens met uw standpunt inzake Israël-Palestina.
    Het afkeuren van het Israëlische beleid jegens de Palestijnen, leidt bij mij echter niet tot het automatisch goedkeuren van het Islamitische beleid jegens vrouwen, en ik vind het merkwaardig dat die twee dingen bij u wel samen gaan.

    ReplyDelete
  6. Ik vind het trouwens ook een beetje jammer dat ik deze discussie op uw obscure blogje moet voortzetten ipv op WIK itself, maar helaas krijg ik daar vaak geen reactie van u op de vragen die ik stel. Waarschijnlijk omdat ik nog veel moet studeren voordat ik me met mijn grote mond als volwaardig spreker in dit soort geleerde discussies mag mengen... ^^

    ReplyDelete
  7. Jezus man, dan heb je een keer een commenter op je blog, en dan negeer je die volkomen. Dat is toch GEEN stijl?!

    ReplyDelete
  8. Marie,
    ik zie bij toeval dat je gereageerd hebt.
    Waarom zeg je dat niet op WiK?
    Ik kijk hier eigenlijk nooit.
    Ik zal op je reageren, maar heb nu geen tijd, en jij hebt examen.

    Voor eventutele 'toeschouwers': Marie en ik (Ross) hadden gisteren een uitgebreide discussie:

    http://www.welingelichtekringen.nl/cohen-moslims-en-orthodoxe-joden.html

    ReplyDelete
  9. Marie, ( reactie op post van 6.42 uur)
    als het een erfelijke ziekte is, en niets met de huidige cultuur te maken heeft, waarom kwam ze dan 50 jaar geleden veel minder voor?

    Erfelijke aanleg moet vaak door 'iets' wakker gemaakt worden om tot uiting te komen.
    Dat 'iets' zou toch ons slankheids-ideaal kunnen zijn?
    M.a. w. : ook als jij gelijk hebt en het een ziekte is, dan nog komt het nu veel meer voor dank zij onze samenleving.

    Ook ik vind 150.000 erg veel.
    Maar het rapport uit 1985 wordt niet gegeven. De link naar het CDC werkt niet.

    Naomie Wolf is niet de eerste de beste.
    De Amerikaanse gezondheidsdienst is een corrupte zooi, daar heb ik al menig voorbeeld van gezien.

    http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=16014

    Weet je hoe ik zoiets beoordeel?
    Amerika plus Europa = 600.000.000 mensen.
    Delen door 150.000 = 4000. Dan zou er elk jaar één persoon in elk dorp ( met 4000 inwoners) sterven aan anorexia.
    Dat lijkt me te hoog geschat.
    Maar één per 10 jaar , dat kan wel.
    Dus sterven er 15000 vrouwen per jaar aan anorexia.
    Dat kan ik wel geloven.

    ReplyDelete
  10. Marie, ( reactie op tweede post 6.42)
    Zoals ik al vaak geschreven heb was ik vanaf 1990 een acief tegenstander van ongeremde immigratie. Vooral van moslim-immigranten, omdat dat die grootste groepen opleverden en omdat hun cultuur aanmerkelijk anders is dan de onze.
    Ik beschouwde Pim Fortuyn als een geweldige kerel. Heb vroeger wel een keer een proteststem op Janmaat uitgebracht.
    Maar iedereen om me heen vond me een fascist, want ik zou discrimineren.
    Nu discrimineer ik ook.. in die zin, dat ik vind dat mensenrassen / ethnieen/ culturen van elkaar verschillen, en dat ze daardoor meer moeite hebben om in één land te leven en uit één ruif te eten.
    Een individu probeer ik niet te discrimineren. Of toch op zijn minst een gelijke kans te geven.

    We leven sinds twee jaar in een echte moslim-bashing wereld, en ik heb duidelijk gezien dat het de joden zijn die dat bashen uitgevonden hebben.

    Als je dit geweldige artikel van Max Blumenthal (op Sam Goldsmith na de meest joodse naam die ik me kan voorstellen) zou lezen , zou je zien dat ik gelijk heb: http://xevolutie.blogspot.com/2010/12/zo-ontstond-het-moslim-bashen.html

    Om dat bashen tegen te gaan ( ze beweren dat alles aan de moslims fout is) probeer ik nu juist als een advocaat alle argumenten te geven die ik kan vinden om te tonen dat er ook goede kanten aan hun godsdienst zijn.
    En ik toon graag aan dat zij die met modder gooien ( de joden beginnen er altijd mee!)zelf een geloof hebben waar je veel meer verwijten over kan maken.

    Het is dus niet zo dat ik de ongelijkeheid zou bepleiten of zelfs maar verdedigen. Ik laat zien dat die ongelijkheid ook zijn goede kanten heeft.
    En ik laat zien dat in onze cultuur die ongelijkheid ook nog maar net verdwenen is, of nog niet eens ( glazen plafond).

    Nogmaals: ik wqens alle moslimvrouwen het allerfijnste leven toe dat maar mogelijk is. Maar de moslim-bashers , die steeds over die zielige vrouwen spreken, doen dat niet omdat ze het goed met ze voor hebben. Ze hopen dat alle moslims in de pan gehakt worden !
    Daarom ben ik zo boos. En daarom ben ik zo teleurgesteld dat mensen zoals jij. aan wie ik toch al heel wat 'evidence' heb gegeven, niet mijn inzicht gaan delen.

    Groet, JV

    ReplyDelete
  11. De eerste vrouw van mijn opa, die haar zus (ja ja, het gaat ver terug) is in de jaren 20 op haar 14e gestorven aan anorexia (dat heette toen nog niet zo, maar het was het wel). Het kwam dus ook vroeger al voor, maar omdat het nog niet benoemd was als anorexia denkt men blijkbaar dat het toen nog niet voorkwam.

    Mijn tante (de dochter van mijn opa en zijn eerste vrouw) heeft jarenlang last gehad van vreselijke depressies (wat in de rest van mijn familie niet voorkomt). Ik zie hier best wel een duidelijke link met de mentaal instabiele familie van mijn opa's eerste vrouw, dus inderdaad lijkt anorexia een uitwas van erfelijke geestesziekte.

    -----

    "Het is dus niet zo dat ik de ongelijkeheid tussen man en vrouw zou bepleiten of zelfs maar verdedigen. Ik laat zien dat die ongelijkheid ook zijn goede kanten heeft. "

    Vind je dit niet een beetje een tegenstrijdige bewering? Je wilt het niet verdedigen en niet bepleiten, maar je wilt wel laten zien dat het ook goede kanten heeft? Is dat niet gewoon hetzelfde?

    ReplyDelete
  12. Dag Marie,
    hoe ging je tentamen ?
    Ik had je deze morgen een flink antwoord gegeven op deze draad: http://www.welingelichtekringen.nl/hoe-liep-het-eigenlijk-af-met-de-bp-olieramp.html
    Maar ikzie zojuist dat het is weggewikt.

    Als je dat nog ergens hebt staan, zou je dat dan willen copieen en posten als reactie hieronder?

    Ik meen dat het een stuk was waarin ik ( nogmaals, ik geef het toe) mijn werkwijze uitleg en verdedig.

    Ik baal echt dat het weg is.

    Zulke stukjes kun je later een beetje omvormen en als artikel posten op je blog.

    O Ja, ik meen dat dit het artikel was dart ik begon met 'Ik ga dat kut-blogje van jou helemaal lezen"
    ( een beetje on aandacht te trekken).

    Maar blijkbaar te veel aandacht.

    Groet, JV

    ReplyDelete
  13. Succes met het opnieuw typen van je weggewikte reactie, want ik zie m ook niet.

    ReplyDelete

  14. CBD-olie voor honden? Jazeker! In onze webshop verkopen wij de oliën die speciaal zijn bedoeld voor honden. Het belangrijkste verschil is dat "GOLD" CBD-olie voor honden een zachte smaak heeft en toch full spectrum olie is. Geen smaakstoffen of extra vitamines, maar puur zonder onzin.
    Cbd olie voor honden

    ReplyDelete