Tuesday, February 18, 2020

953 Het Coronavirus (8) .......waar eindigt dit ?

Nodig:   Mobiele Quarantaine.

We zien nu dat de economische gevolgen van het virus mogelijk meer doden zal veroorzaken dan het virus zelf.

En dan denk ik niet alleen aan de vele medicijnen waaraan een gebrek zal komen, ook in het Westen.
Ik denk ook aan de vele vele producten waaraan een tekort zal ontstaan in de komende 6 maande, gewoon omdat ze niet meer geleverd worden vanuit China, EN omdat wij ze hier niet meer kunnen maken omdat we enkele onderdelen missen, die China niet meer stuurt.

Vele bedrijven zullen het loodje leggen, hier en in China.

Er is volgens mij maar één oplossing.

Stop met die quarantaine. 
Iedereen aan het werk.
Maar wel op een héél voorzichtige manier. 
De quarantaine moet rondom elk persoon worden gemaakt.

1) En de lucht-systemen moeten òf worden uitgeschakeld, òf een ontsmettings-functie in zich gemonteerd krijgen.

2) Metro's, bussen en treinen kun je eerst met de hand ontsmetten ( met een vernevel-machine met 0,1 % chloor, dat schijnt al effectief te zijn.)

In elk compartiment kan intussen een installatie worden aangebracht die elk uur 'nevelt'.   Op dat moment moeten de reizigers 3 minuten uitstappen.
Op die manier is het behoorlijk veilig reizen en kan de economie door draaien.

3) Mensen dragen continu het gezichts-masker, een veiligheidsbril en heel dunne handschoentjes.

4) Alle on-nodige grote bijeenkomsten worden verboden:  Maximaal 10 mensen bij elkaar, in  een ruimte waar de lucht gecontroleerd is en de persoonlijke bescherming ( mond en handen en ogen) op orde.

UPDATE. Mijn blog wordt goed gelezen in China. En de adviezen worden ter harte genomen ! 
Een dag na publicatie van mijn blog staat deze foto on de Volkskrant: 

Werknemers van een elektronicafabriek in Suining in de province Szechuan lunchen op het dak, zodat er voldoende frisse lucht is en ze afstand kunnen houden.



Hier Chris Martensen  15 februari   35 min.
Als je het de tweede keer krijgt, kan het een hartstilstand veroorzaken. 
Japan is bang dat er al veel besmetting ion haar land is.
Met voldoende medische hulp sterft ca 2%.  Maar als je die hulp nietr meer kan bieden sterft 11 % ....
China laat NIKS na om dit virus te stoppen. Dat toont hoe gevaarlijk het is.
Men biedt zelfs geld voor het verraden van een ziek iemand.
Martensen toont overtuigend aan dat de beurs wordt gemanipuleerd: Boeing heeft een negatieve verkoop ( geen bestellingen, wèl  cancelling), maar stijgt in beurswaarde..
Min 13:  Er is tòch geen verschil in ACE2 cellen tussen rassen of genders. ( Dit is niet peer revieewed, en anders dan info uit januari)
Wèl  zijn er meer ACE2  cellen in de longen van rokers.... ( Chinese mannen roken veel.)
Min 15-21: Uitleg over ACE 2.
Taiwan News zegt: re-infectie is zelfs dodelijker. Hartstilstand.
Dus ipv immuniteit: extra gevoeligheid. ( Denk aan video's waar mensen gewoon neer vallen). Een cytokine storm:  Het is dan juist de afweer van je lichaam die je de das om doet.
Veel false negatives:  mensen lijken gezond bij de test, maar worden toch ziek.
Van min 26 tot min 31:  Heel goede uitleg over de manier waarop het virus werkt. 


Hier Chris Martensen  16 februari   19 min.

Er is bloedplasma afgenomen bij herstelde zioeken, waarin dus anti-lichaampjes zitten.  Hiermee heeft men al heel-zieke  patienten kunnen genezen.
Martensen: Dit is een werkwijze die vaak helpt , bij andere soorten injecties.
Vraag:  Hoeveel erg zieke mensen kun je redden met plasma van één herstelde patient?
Het onderzoek uit januari met de 1099 zieken zegt:
= Het is duidelijk dat vooral de ouderen de ziekte in ernstige vorm krijgen.
= Roken heeft geen effect..

Hier Chris Martensen  18 februari    39 min.

Vietnam heeft een grote noodhospitaal gebouwd.
Op het schip Werkendam is toch een zieke gevonden.  Drie Nederlanders zij al in Nederland aangekomen. Ze verblijven momenteel in het Haagse tehuis voor demente bejaarden, de Lozerhof...
min 5 : Op het cruise schip zijn 1700 mensen getest en daarvan is 33 % ziek.
Martensen zegt dat de isolatie op het cruise schip redelijk goed is, maar ik denk dat als het virus airborne is, dat het via de lucht kancirculeren naar de cabins van de mensen.
Van het cruiseschip worden 14% van de zieken later ernstig ziek.
( Valt eigenlijk mee,want die mensen zijn allemaal oud.  Maar vaak niet etnisch chinees.  In China werd 20% van de zieken ernstig ziek, meen ik .)
min 10. Voor het eerst besteedt CNN veelaandacht aan het virus.
In Hong Kong worden toilet-rollen gestolen, soms onder bedreiging, als in een overval.
Min 15:  De export van China naar de VS is al flink ingezakt, maar de beurzen blijven goed...
Min 17: Er is een Amerikaans bedrijf met 100.000 mensen in dienst die   haar onderdelen niet krijgt. Ze kregen zelfs de Chinese toeleverancier een tijd lang niet aan de lijn.
Nu zegt de chinees: eerste levering in juni...
Dat wordt zeer schadelijk voor dat Amerikaanse bedrijf.
(Martensen zegt: Ik weet niet of dit veraal juist is, maar het principe is zeker van belang.)
Min 23: 90%van de industrie in China zit in steden die meer dan 100 zieken hebben.
Wereldwijd zijn 51000 bedrijven zeer afhankelijk van Chinese toeleveranciers.
( 16% van de 1000 grootste bedrijven ter wereld valt hier in)
5 miljoen bedrijven zijn 'matig' afhankelijk van Chinese toeleveranciers.

Volgens modellen zal april of mei het aantal zieken het hoogst zijn.
Martensen is fan van deze blogger: https://www.epsilontheory.com/the-industrially-necessary-doctor-tedros/
min 27. Het WHO waarschuwt voor onjuiste berichten in social media.
Maar zelf zijn ze vreselijk ingebreke gebleven. En waarom zeggen ze niet welke berichten onwaar zijn?

Min 30: Een uitgebreide uitleg hoe China de mensen test.
Ze kijken vooral naar ademhalings-moeilijkheden en meten hoeveel O2 er in het bloed zit. Dat zijn de beste indicatie, de beste diagnose criteria.
Vanaf min 37:  summary.

Hier Chris Martensen  18 februari, avond     25 min.

Min 5:   Ook buiten China neemt het nu bijna exponentieel toe.
Min 6-10: Veel officials doen nog steeds alsof het economisch allemaal nauwelijks invloed zal hebben.
Min 10.30 Eindelijk geeft de NYT toe: 2,3 % van de zieken sterft. ( NB: alleen als je de ernstig zieken adequaat kunt helpen. Anders veel hoger) 

Op dat cruiseschip bij Tokio hebben mannen in hazmat kleding de ventilators op het schip met plastic afgesloten. 'Airborne' dus.
Min 12:    80% van de doden is boven de 60 jaar. 
min 15: Goede info van de Noord Koreanen... !  ( op 7 febr. Intussen in de VS:  dr. Fauci (NIAID)zegt nog: geen maskers nodig)  
min 21 Malaria medicijn (chloroquine)  schijnt aardig te helpen tegen Covid.
Min 23:  Bij de gewone griep sterven de heel jonge kinderen ook . Hier niet.


22 comments:

  1. [Het WHO waarschuwt voor onjuiste berichten in social media.
    Maar zelf zijn ze vreselijk ingebreke gebleven. En waarom zeggen ze niet welke berichten onwaar zijn?]

    Volledig eens. Ze werken met hun gebrekkige informatie dit soort zaken zelf in de hand.

    ReplyDelete
  2. [China laat NIKS na om dit virus te stoppen. Dat toont hoe gevaarlijk het is.]

    In principe niet nee maar het is wel behoorlijk vreemd dat er nog steeds nationaal en internationaal gevlogen wordt van en naar Wuhan. De rest van China zit qua vliegverkeer denk ik ook niet op slot. En laten vliegtuigen nu net wel een gesloten luchtcirculatie hebben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, dat zag ik ook bij TruNews.
      Ik had het niet verwacht.
      Maar het vliegverkeer is al wel heel erg ingekrompen.

      Ik ga er wel vanuit dat die mensen bij aankomst in Europa of de VS twee weken in quarantaine gaan.
      Zoals JaYou.
      https://www.youtube.com/watch?v=rowgz146Jlk
      Hij en zijn vrouw en dochter hebben net 2 weken vrijwillig in quarantaine gezeten.

      Wat vind je van mijn voorstel om een soort 'mobiele quarantaine' te gaan ontwikkelen.
      Dat zou in elk geval in China moeten gebeuren,wil het land als producent niet helemaal naar de knoppen gaan.

      Maar ook bij ons zouden we al kunnen gaan oefenen en mogelijk zaken installeren, zoals ontsmettende nevel.
      Ik heb mondkapjes, maar dat zijn eigenlijk stofkapjes.
      Zou dat uberhapt effect hebben?

      Kortom: als we verstandig zijn gaan we ons nu op grote schaal goed voorbereiden.

      Ik vermoed dat dit virus veel meer doden zal veroorzaken door de economische impact ( geen medicijnen etc) die het heeft, dan dat er mensen aan Corvid-19 zullen bezwijken.

      Delete
    2. [Wat vind je van mijn voorstel om een soort 'mobiele quarantaine' te gaan ontwikkelen.]

      Goed voorstel, moet nog wel even verder uitgewerkt worden.


      [Dat zou in elk geval in China moeten gebeuren,wil het land als producent niet helemaal naar de knoppen gaan.]

      Voor China is het heel vervelend maar persoonlijk ben ik van mening dat het absoluut geen slechte ontwikkeling is als er veel en veel meer regionaal geproduceerd gaat worden. Dus ik ben daar een beetje ambivalent in.


      [Ik heb mondkapjes, maar dat zijn eigenlijk stofkapjes.
      Zou dat uberhapt effect hebben?]

      Nee, die schijnen geen effect te hebben.


      [Ik vermoed dat dit virus veel meer doden zal veroorzaken door de economische impact ( geen medicijnen etc) die het heeft, dan dat er mensen aan Corvid-19 zullen bezwijken.]

      Dat idee had ik al vrij snel. Daarom wilde ik het geen 'killer-virus' noemen. Een 'killer-virus' is wat mij betreft een virus wat jonge sterke mensen (in de leeftijdsgroep 18-30) treft met een hoog overlijdenspercentage, niet een virus wat een hoger overlijdenspercentage geeft binnen een groep die toch al kwetsbaar is tijdens een griep-epidemie.

      De impact komt van het feit dat het een nieuw virus is waar geen immuniteit binnen de bevolking voor is (economische consequenties zijn dus groot). Wat ik me wel afvraag is het volgende: een griepprik moet ieder jaar gehaald worden met als argument dat er ieder jaar nieuwe virussen voorkomen zodat het vaccin dus niet tegen alle virussen beschermt. Hoe zit dat dan? Waarom wordt de bevolking daar dan niet massaal ziek van?

      Delete
    3. Hoe zit dat dan? Waarom wordt de bevolking daar dan niet massaal ziek van?

      Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar een inenting dat is en soort 'steriel' gemaakt virus dat wèl het lichaam aan zet tot productie van anti-lichamen, maar je niet ziek maakt ( want zelf steriel).

      Delete
    4. @Jan, nee, ik bedoel dat een griepprik niet tegen ALLE griep-virussen beschermt omdat er elk jaar NIEUWE (lees: veranderde) virussen voorkomen.

      Zie website van het RIVM:

      Hoe goed de griepprik werkt is per jaar en per persoon verschillend. Dit komt onder andere door:

      [1) hoe goed de griepprik past bij de griepvirussen die er in die winter zijn; Er zijn veel verschillende soorten griepvirussen. En deze griepvirussen veranderen steeds.], bron: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik/werking

      Met andere woorden (tenminste zo lees ik het): de vele griepvirussen die er al zijn, veranderen ook nog steeds waardoor het (in mijn ogen) een NIEUWE variant is. Dus waarom wordt de bevolking dan niet massaal ziek van die nieuwe varianten?

      Delete
    5. Sofia,

      stel dat de mutaties elk jaar voor 8 nieuw virussen zorgen.
      Dan kunnen ze er mogelijk 5 van voorspellen, en die 5 doen ze in het vaccin.
      Maar de resterende 3 kunnen ze niet voorsp[ellen en als je die krijgt heb je kans dat je toch ziek wordt.

      Maar de kans op griep is danslechts 3/8 maal zo groot als ie eerst was.

      Zo ongeveer werkt het , denk ik.
      Maar Rootman zal dat beter weten.
      Laat het hem maar vertellen ( als ie nog wil, want ik heb hem lelijk afgezeken. Ik was het helemaal beu met hem...)

      Eerder schreef je: "De impact komt van het feit dat het een nieuw virus is waar geen immuniteit binnen de bevolking voor is"

      Nou, ik denk dat de impact komt van het feit dat 2=% vande mensen er aan overlijdt. Bij gewone grieop is dat 0,1 %
      Bovendien verspreid het veel sterker.
      Eengewone griep wordt besmettelijk als jij al thuis ziek op je bed blijft liggen.
      Corvid 19 heb je al een week aan alle mensen doorgegeven als je begint te kuchen....


      Delete
    6. [Maar de resterende 3 kunnen ze niet voorsp[ellen en als je die krijgt heb je kans dat je toch ziek wordt.]

      Maar waarom hebben die drie (!) nieuwe virussen dan niet dezelfde impact als nu dat ene Corona-virus. Want ook tegen die drie nieuwe virussen bestaat geen immuniteit binnen de bevolking.


      [Nou, ik denk dat de impact komt van het feit dat 2=% vande mensen er aan overlijdt.]

      Nee volgens mij niet, want tot nu toe gaat dat om mensen die al een verhoogd risico hebben (ook bij gewone griep), zij hebben dus al onderliggende medische problemen. Bovendien gaat het niet om 2% van het totaal maar 2% van de groep die zo ziek wordt (3 tot 5%) dat zij opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Ik moet de laatste 3 filmpjes van Martensen nog kijken maar als hij die info niet gewijzigd heeft dan gaat het nog steeds om ouderen die al onderliggende medische problemen hadden.

      Wat ik bedoel met de zin dat er geen immuniteit binnen de bevolking is, is dat er dus zoveel mensen tegelijkertijd ziek worden (al dan niet mild) dat de maatschappij tot stilstand komt. Wie zorgt er voor de ernstig zieken bijvoorbeeld als de halve medische staf ziek is. Wie zorgt ervoor dat het voedsel in de winkels komt. Dat soort zaken.

      Delete
    7. In Martensen van 30 januari
      https://xevolutie.blogspot.com/2020/01/928-het-coronavirus-waar-eindigt-dit.html

      wordt het volgens mij goed uitgelegd.
      1) Gewone griep besmet veel minder mensen ( 1,28 versus 2,5)

      2) Van de gewone griep zieken gaat 0,1 % dood
      3)Van de Corona zieken gaat 2 % dood, en als je niet heel goede ICU hebt haat 5 % dood.

      Dus: véél meer mensen worden ziek
      ( Het verschil tussen Ro + 1,28 en 2 en 2,5 off hoger is meer dan dramatisch.
      Bij 1,28 stelt het weinig voor.
      Bij R0 = 3 heb je na 6 maanden 1 miljard mensen die besmet zijn.
      Kijk hier:
      https://youtu.be/wLwYS6TQyS0?t=723

      Delete
    8. @Jan, ik ga die uitleg van Martensen nog een keer bekijken.

      Delete
    9. Je hoeft slechts 2 minuten te kijken: van minuut 12 tot min 14:
      https://www.youtube.com/watch?v=wLwYS6TQyS0&feature=youtu.be&t=723

      Delete
  3. https://www.deblauwetijger.com/amerikanen-onderzoeken-biologische-wapens-onder-diplomatieke-status/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zou deze VS inspanning echt een groter rendement kunnen opleveren dan de F 35, het 'littoral combat ship', etc.???

      Volgens mij is het gewoon corrupt geld, geinvesteerd vanwege politieke motieven in hopeloze projecten!

      Delete
    2. Rootman.

      Sorry, maar je begijpt er helemaal niks van.
      Je hebt geen idee wat er gebeurt.

      En wat voor geld er wordt gebruikt is al helemaal niet relevant.

      "Hitler heeft 6 miljoen joden vergast." "Ja, maar dat gas had ie gratis gekregen."
      Zo ongeveer is Rootman bezig.

      Delete
  4. Ik ga in elk geval geen tot weinig maatregelen nemen qua gezondheid. Ik wil nog wel, na de tip van Martenson, een pulse-ox wasknijper kopen (E 20,-). Als 65 plusser zou ik het liefst ook nog een oxygen concentrator aanschaffen, maar die zijn de komende jaren niet meer verkrijgbaar, gezien de situatie. Voor de rest: Ik verbouw mijn eigen voedsel, en ik moet nog 15 Kg afvallen. MAW: voorlopig ga ik nog nergens heen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in jouw wereldje, Rootman.
      Je bent totaal niet relevant bezig.

      Delete
  5. "Russia temporarily bans ALL Chinese visitors amid coronavirus epidemic", bron: https://www.rt.com/russia/481133-russia-bans-china-visitors-coronavirus/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik citeer:

      Russian Prime Minister Mikhail Mishustin signed a decree on Tuesday evening prohibiting Chinese citizens from entering Russia for tourism, work and for private purposes. The new rules are effective from Thursday.
      The decision is the strongest measure yet taken to prevent the entry and spread of the new coronavirus in Russia. Previously, Russian Railways suspended all passenger traffic to and from China, and flights have been heavily restricted. In addition, border crossings in the Far East have been closed.

      Ik denk dat het verstandig is.
      Met het internet kun je alle belangrijke zaken regelen.

      Nu nog even alle Russen die uit China komen 'in mobiele Quarantaine' met een hoge boete voor wie èn besmet is èn een gezond persoon besmet. Plus 6 maand gevangenis.

      Zò pak je dat aan.

      Delete
    2. @Jan, ben benieuwd hoe China daar op gaat reageren. Toen de V.S. nl hetzelfde wilde doen, reageerde China furieus. Ik begrijp de WHO daar ook niet in, die meldt aan de ene kant dat het een vreselijk virus is (erger dan terrorisme) terwijl ze een reisverbod uit China blijkbaar niet nodig vinden (of hebben ze dat inmiddels wel geadviseerd).

      Delete
    3. Sofia,
      heeft de VS gezegd dat ze alle verkeer met China wilde stoppen? Ik had het niet gehoord.

      Ik meen dat Rusland al heel lang de cijfers niet heeft verhoogd.En dan nu toch zo'n ingrijpende maatregel: dat zit daar ook niet goed. Wellicht al een flinke uitbraak.

      Ik kan me niet voorstellen dat China erg boos zal zijn op Putin.

      Nogmaals: Ik pleit voor mobiele isolatie. Maar tegelijk zo veel mogelijk per internet doen.
      Dus vergaderingen en persoonlijke meetings: onnodig.
      Maar een fabriek moet door medewerkers worden gedraaid. Dus daar mobiel isoleren.



      Delete
    4. @Jan, als ik me goed herinner wel ja, ik zal opzoeken of ik het nog ergens kan terugvinden.

      Delete
  6. [Mijn blog wordt goed gelezen in China. En de adviezen worden ter harte genomen !]

    :-))))))))))))))))))


    Overigens meldde NOS TT dat een malariamiddel uit de jaren 30 schijnt te helpen.

    ReplyDelete