Tuesday, February 11, 2020

945 Het Coronavirus (5) .... Waar eindigt dit ?



Hier Chris Martensen met UPDATE van 11 februari


Nieuwe info: Incubatie tijd mogelijk 24 dagen !  ( Komt van bekende arts)
(eerst was het max 14 dagen. Gisteren was het 5 dagen. Nu 24)
Moeten de mensen nu 24 dagen in Qua?
Maar wanneer wordt iemand besmettelijk?

Wuhan: 20% van de gehospitaliseerde mensen sterft.

Het rijke Japan lukt het niet om de 3700 mensen op dat cruise schip te testen.
Te weinig tests.   Hoe moet China dat doen?
Er zijn nu ongeveer 150 mensen ziek geworden op dat schip.

Dit geldt voor Westerlingen, meen ik:
80% van de mensen krijgt een milde verkoudheid door Corona.  15% krijgt longontsteking.   3 tot 5 % moet in ICU.

Neil Ferguson:  In China CFR  18 %   In rest v d Wereld CFR  ca 4%   (case fatality rate)  ( Dit bevestigt toch de extra gevoeligheid van de Chinese mannen)

Over all CFR:  1 %.  Van àlle mensen die ziek worden.  ( Dit is  veel gunstiger dan een week gelden werd gedacht.) 
Voor kinderen veel lager: 1 op 12000, 
Voor ouderen een stuk hoger: 1 op 25   (4 %)


China levert bijna alle medicijnen aan Het Westen.
Er zullen zeker medicijn tekorten komen. Ook in het westen.

Quarantaine zal langer moeten worden !
============================================


Ik hoorde Barret vanmiddag in de auto.
Hij waarschuwde voor de  SO2 foto. Wanneer gemaakt?
Hij zegt dat hij de officiële cijfers gelooft.
Ik begin Barrett wel interessanter te vinden.  Klein beetje saai, dat wel.

Min 10. :  In deze video legt hij uit hoe ze precies weten hoeveel mensen Wuhan verlieten pre-quar.:  dat waren 5 M   (van de 11 M) wegens nieuwjaars viering.

Met hulp van de telefoons weten ze precies waar die 5M mensen heen zijn gaan. En dat correspondeert precies met het aantal zieken in de regio's waar de Wuhan mensen heen gingen.

In één stad krijgen de mensen geld als ze zich ziek voelen en melden bij het ziekenhuis.

Als je jouw huis verlaat moet je je melden ergens.  Nu doe je dat met een QR code. Die wordt ergens gescand als je ergens heen gaat/  Word je ziek, dan weten ze exact waar je geweest bent en wie je op een bepaald moment hebt ontmoet.

=============================================



Op Stefan Molyneux zag ik een filmpje waarbij mensen in hun eigen huis worden opgesloten:  men last een ijzeren staaf voor hun deur.
Die deur kan nog 15 cm open.  Genoeg voor voedsel, te weinig voor de mensen om naar buiten te gaan.

Molyneux zegt dat sommige fabrieken voorzichtig weer beginnen te werken. Maar dat moeten ze doen om een totale economische crash te voorkomen.

Ook de overheid weet dat het erg riskant is  om de mensen uit Isolatie te halen.

De Chinese ambassadeur in de VS wordt geïnterviewd.  Hij durft niet keihard te ontkennen dat het virus door wetenschappers is gemaakt. Hij zegt wel even dat er geruchten zijn  dat het virus uit een VS lab zou komen. Maar hij houdt het bij: wellicht van dieren.

Molyneux zegt:  De helft van het Chinese GDP  komt van midden en klein bedrijf.
Van dat MKB  heeft 1/3 deel net genoeg om nog 1 maand door te gaan.
Over 3 maanden is 70%  mogelijk failliet.
Hier zit een groot probleem aan te komen.



==============================================




Op een filmpje van TruNews zagen we hoe politie-agenten een aantal mensen naar buiten sleepten.
Die mensen waren heftig in verzet.

De 'Wiles Brothers' vergalopperen zich  soms wel.
Ze geloven te gemakkelijk de Chinese Miljardair Guo Wengui die samen met Steve Bannon China al jaren aanvalt.
Ze zien dat Guo  de SO2 foto's van de grote steden als Wuhan toont, en geloven meteen dat die foto's echt zijn.
Het kan best, maar de bron is erg partijdig.

Wiles denkt dat de zieke mensen euthanasie krijgen , dus gedood worden. En dat ze daarom zich zo verzetten tegen afvoeren.  Maar die mensen weten dat ze in die hospitalen grote kans maken om nog erger te worden besmet.
Szall roept zelfs:  Ze worden levend in het vuur gegooid...

Deze bron is dus niet meer zo serieus te nemen...

Wiles:  Er is nu een Canadese baas van Level 4 lab die in Kenya plots dood is gevallen.  ( Molyneux bespreekt dat heel precies)
Wiles: Doet me denken aan 2003:  Toen stierven ook heel veel virus onderzoekers plotseling.
Doet ook denken aan de bankiers die soms allemaal tegelijk uit een raam vallen.

Wiles is fel anti-communist en is in feite wel tevreden als dit regime in China zal instorten. Hij verzit dat ze ge-euthaniseerd worden.. zuigt het gewoon uit zijn duim  en herhaalt het.



26 comments:

  1. [De 'Wiles Brothers' vergalopperen zich soms wel.]

    Ja, de uitzending van vandaag is niet een van hun sterkste. Ik zit er met stijgende verbazing naar te luisteren.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sofia,
      Chris Martensen is ook net 'uit gekomen'

      Die heb ik toch maar bovenaan gezet.

      Heeft maar één groot nieuws item: 24 dagen incubatie.
      ( Hopenlijk blijkt dat morgen toch niet waar te zijn. )

      NB: Wiles en Co wisten ook nog niet dat dit HIV verhaal achterhaald is. !

      Delete
    2. @Jan,

      dit:

      [80% van de mensen krijgt een milde verkoudheid door Corona. 15% krijgt longontsteking. 3 tot 5 % moet in ICU.]

      kan ik niet rijmen, 80% krijgt een MILDE verkoudheid? Dus niet eens echt ziek maar vergelijkbaar met een van de verkoudheidsvirussen die nu hier in Nederland rondwaren (ik heb er net 1 achter de rug, ik heb er bijna 4 weken last van gehad)? Van de resterende 20% krijgt 15 tot 17% longontsteking maar hoeft dus niet opgenomen te worden, de overige 3 tot 5% belandt op de IC. En daar gaan er dus 20% van dood, gezien deze quote:

      [Wuhan: 20% van de gehospitaliseerde mensen sterft.]

      Dat is dan dus 20% van de 3 tot 5% die op de IC terechtkomen. Begrijp ik het zo goed?

      Zijn dit de cijfers voor China en liggen die in de rest van de wereld anders? Gezien deze quote:

      [Neil Ferguson: In China CFR 18 % In rest v d Wereld CFR ca 4% (case fatality rate) ( Dit bevestigt toch de extra gevoeligheid van de Chinese mannen)]

      Delete
    3. Sofia,
      Ik moet toegeven dat ik de cijfers ook niet altijd goed begrijp, of snel genoeg kan noteren.
      Vaak ook zijn ze toch echt weer anders dan gisteren.

      Nu had ik gehoopt dat iemand de video zou beluisteren en me de exacte cijfers zou geven...
      ( Ik luister met koptelefoon en telefoon. Te priegelig om even 2 minuten terug te gaan en opnieuw te luisteren.

      Maar wat ik er van begrijp: de Chinezen zijn er veel gevoeliger voor dan wij. Dat hoor ik in deze cijfers,

      Delete
    4. Er zijn ook aanwijzingen dat het virus maar weinig voorkeur voor mannen en Chinezen heeft, maar voor rokers. Veel Chinese mannen roken nog als een schoorsteen. De CFR wordt vaak niet gecorrigeerd voor het feir dat bijna alle doden al 2.5 week ziek zijn. De verdubbelingstijd van het aantal mensen met symptpmen was 5, en is nu, met alle maatregelen 7 dagen. De CFR moet dus vandaag niet vanuit 40 000, maar vamnuit 10 000 gevallen berekend worden. Wat nog een open vraag is is of er wel voldoende testrkits beschikbaar zijn, en hoeveel asymptomatische gevallen er zijn.

      Dit alles maakt de huidige cijfers nog zeer voorlopig.

      Delete
    5. [Er zijn ook aanwijzingen dat het virus maar weinig voorkeur voor mannen en Chinezen heeft, maar voor rokers.]

      Heb je daar een bron voor?

      Delete
    6. Ik heb nl wel een bron voor de bewering van Jan dat Aziaten gevoeliger zijn voor dit soort virussen dan de rest van de wereld.

      Delete
    7. Grappig dat @Bob specifiek rokers noemt. Bij het SARS virus bleken rokers imuun voor het virus te zijn, wat later natuurlijk als een fabeltje werd weggepoetst.

      Delete
    8. Ik bekijk veel videos en onthoud meestal niet wie wat gezegd heeft. Ik vermoed dat het

      https://www.youtube.com/user/Campbellteaching

      is; enkele dagen terug.

      Delete
    9. De simpele vraag blijft staan of een virus het vernuft heeft om zich zo te muteren dat ook rokers vatbaar zijn voor dit virus of dat de mens dit vernuft heeft met die kennis dat de mens de beschikking hebben over laboratoria om dit soort virussen te ontwikkelen? Er bestaan namelijk laboratoria die dodelijke virussen ontwikkelen voor inzet tijdens oorlogsvoering, dat wordt namelijk door niemand ontkend. Sterker nog, als ik Francis Boyle mag geloven zijn laboratoria die dodelijke virussen ontwikkelen illegaal. Dat kan ook de reden zijn waarom het laboratorium Fort Detrick in Maryland haar naam heeft gewijzigd in Army Medical Facility en vervolgens doorgaan met het ontwikkelen van dodelijke virussen.

      Delete
    10. [dat ook rokers vatbaar zijn voor dit virus]

      Beweer je dat rokers normaal gesproken niet vatbaar zijn voor virussen?

      Delete
    11. Dat werd beweerd tijdens de uitbraak van het SARS virus, ja. En als @Bob nu stelt dat het nieuwe corona virus rokers wel kunnen besmetten, dan hebben wij te maken met een virus die beschikt over menselijke hersenen.

      Delete
    12. @Joop, dus rokers werden niet ziek door SARS. Was de verklaring voor het hoge aantal zieken en doden in de Aziatische wereld dan dat daar nauwelijks gerookt werd terwijl de rest van de wereld rookt als een schoorsteen? Of zoiets?

      Delete
    13. [En als @Bob nu stelt dat het nieuwe corona virus rokers wel kunnen besmetten]

      Hij stelt zelfs dat het virus weinig voorkeur voor mannen en Chinezen heeft (wat tegengesproken wordt door een artikel wat ik onlangs plaatste) maar een voorkeur voor rokers.

      Delete
    14. @Bob stelt dat Chinezen schoorsteenrokers zijn toch of heb ik iets gemist? Waarom maak je het zo moeilijk als het makkelijk is?

      Tijdens de SARS uitbraak werd gesteld dat rokers immuun waren voor het SARS virus, nu hebben wij te maken met een virus, van dezelfde streng, die rokers wel kunnen besmetten. Hebben wij nu te maken met een zelfdenkend virus of hebben wij te maken met een virus afkomstig uit een lab? Dat is de simpele vraag.

      Delete
    15. @Joop, je begrijpt niet wat ik bedoel (of ik leg het niet goed uit). Als tijdens de SARS uitbraak werd gesteld dat rokers immuun waren, wat was dan de verklaring voor het feit dat buiten de Aziatische wereld veel minder zieken en er maar 1 dode te betreuren was?


      [Hebben wij nu te maken met een zelfdenkend virus of hebben wij te maken met een virus afkomstig uit een lab? Dat is de simpele vraag.]

      Of een gemuteerd virus.

      Delete
    16. En waarom noem je Rootman nu @Bob?

      Delete
    17. @Sofia,

      Jij gaat mij niet wijsmaken dat een virus het vernuft heeft te muteren naar een variant die rokers wel kan besmetten. Het toeval is te toevallig.

      Ik noem @Rootman @Bob omdat dat zijn naam is. Stamt uit onze tijd op joop.nl.

      Delete
    18. Het vernuft van een virus bestaat uit enorme aantallen en een wat minder stabiel RNA genoom. Dat leidt tot wat meer mutaties.

      Zoals overal in de biologie zijn van de 1000 mutaties er 950 nadelig, 49 neutraal en 1 gunstig.

      Bij triljoenen virussen leidt dat best wel snel tot enkele mutaties die in nieuwe situaties gunstig zijn.

      Er vis echter nog een andere verklaring: Bij rokers verandert op den duur het bronchieel epitheel (met cilia-trilhaartjes) steeds meer in plaveiselepitheel (zoals in onze mond). Dit gaat gepaard met verminderd zelfreinigingsvermogen en kan heel goed tot andere verhoudingen van receptors leiden.

      Delete
    19. "Jij gaat mij niet wijsmaken dat een virus het vernuft heeft te muteren naar een variant die rokers wel kan besmetten. Het toeval is te toevallig."

      @Joop, virussen muteren nu eenmaal, zowel door natuurlijke oorzaken als door de mens veroorzaakte. Verder is er meer wat de mens (inclusief de dames en heren academici) NIET weet dan wat de mens WEL weet over Moeder Natuur en haar "machinaties". Maar ik vind het hele verhaal over rokers die immuun zouden zijn of juist niet nogal discutabel.

      Delete
  2. De sinofoben zoals Bannon en Molineux grijpen dit virus opportunistisch aan voor China-bashing.

    Ik denk niet dat dit zal beklijven wanneer er andere grote haarden gaan ontstaan, zoals Pakistan, India, Afrika of Indonesie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja klopt.
      Bannon zeer chinofoior.
      Rick Wiles erg communist-o-foob.

      Molyneux weet ik niet.

      Martensen ( dank voor die tip, Rootman !) lijkt me de meest neutrale. Maar ik betrap hem er toch ook op dat hij het graag iets groter maakt dan het is.

      Zo heeft iedereen zijn zwakheden: Moon of Alabama heeft in zijn eerste artikel geschreven dat het niet veel voorstelde, en dat gaat dus een tijd duren voor hij gaat zeggen dat er toch grote gevolgen zullen zijn.

      Ik leef van dag tot dag: de ene dag ben ik oprecht erg bezorgd. De volgende dag denk ik: ik was te pessimistisch.
      Dat lijkt me de enig mogelijke houding: we weten nog niet zeker waar het heen gaat.
      ( Gisteren was ik erg blij: incubatie tijd van 14 dagen naar 5 dagen. Nu ben ik weer beetje bang: incubatie tijd naar 24 dagen. Ik was namelijk op 30 januari op een bijeenkomst met mensen die 'veel contacten' hebben.
      Daarom ben ik ook erg blij dat witte mensen veel minder kans op ziekte hebben.

      Delete
    2. Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat er (voor mij) maar een manier is om met dit virus om te gaan: zorgen dat ik het in de zomer krijg, wanneer mijn immuunsysteem optimaal functioneert, en door voldoende voedsel etc. in huis te hebben.

      Delete
  3. "Coronavirus death toll surpasses 1,000 in China with over 43,000 infected worldwide", bron: https://www.rt.com/news/480538-china-coronavirus-1000-deaths/

    Uit het artikel:

    "To date, most of the 1,018 fatalities inflicted by the virus have occurred in Mainland China, with two others in Hong Kong and the Philippines."

    Volgens het artikel zijn de 2 bevestigde Corona zieken (beide Chinese burgers) in Rusland aan het herstellen. Wereldwijd zijn dat er tot nu toe 3.500.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zijn er eigenlijk al blanke mensen gestorven?

      Delete
    2. Die krijgen nu excellente ICU zorg indien nodig.

      Wanneer wij de Wuhan situatie krijgen is dat niet meer beschikbaar, en zullen we vergelijkbare cijfers krijgen. Ikzelf ga dan liever thuis dood dan in een grote hal te liggen met een buurman lotgenoot die al 3 dagen niets meer gezegd heeft en begint te stinken.

      Delete