Wednesday, January 12, 2022

1213 Vroeg het virus bestrijden. Zo doe ik dat.

We horen nu van alle kanten dat we allemaal de Omicron variant zullen krijgen.

Van de ene kant is dat gunstig, want dit is een veel minder dodelijke variant dan de voorgaande vardianten, en zo ontwikkelen we een natuurlijke afweer tegen de volgende varianten. 

Maar het is wel zo dat een booster de scherpe kantjes  van de Omicron af haalt, en ik heb geen enkel vaccin genomen, dus ook geen booster. Bovendien ben ik qua leeftijd en BMI  en bijna-diabetes toch iemand die er een heel serieuze opdonder van zou kunnen krijgen. 

Mijn strategie is als volgt: 

In de komende drie maanden ga ik extra voorzichtig doen bij het winkelen ( FFP 2 mondmasker).  Sociale bezoekjes ga ik niet afleggen, tenzij met mondmasker.

Maar er komen wel mensen langs voor een praatje, of monteurs die bij mij in de woonkamer hun pauzes nemen ( altijd leuk. Ik ken ze al  tientalle jaren), of anderee mensen die je toch niet op de stoep te woord wil staan. 

Dat geeft een zeker risico. 

Natuurlijk zet ik een raam open als ze weg zijn, en zet ik het Hepa filter twee versanellingen hoger als ze binnen zijn.  Maar ik geef hen ook een briefje mee, waarin ik het ziektebeeld van Omocron beschrijf en hen verzoek om mij te bellen als ze de volgende dag dat ziektebeeld 'krijgen'.

Omicron verloopt in grote lijnen als volgt: nummer is dag: 

1. Besmetting.  3. Je wordt besmettelijk voo randeren. 4. Je krijgt zelf symptomen en weet dan pas dat je Omicron hebt. 5-11 Je doorloopt de ziekte, met goede dagen en minder goede dagen.

 Ik geef alle mensen die bij mij binnen komen een papiertje mee met deze tekst: 

 Beste bezoeker,  U was bij mij   op bezoek.  

Ik heb geen enkele vaccinatie, maar wel enige risico-factoren.   

Wil U mij bellen 06-xxxxxxxx  als U morgen of overmorgen  Omicron krijgt? 

Kenmerken van Omicron:

Snotteren of verkoudheid,   lichte hoofdpijn,    vermoeidheid,    licht kuchen,

keelpijn,   niezen.    (Als U 2 van deze kenmerken hebt mij even waarschuwen svp)

Dan begin ik direct met extra maatregelen om mijn afweer systeem flink te stimuleren:  

- Een flink warm bad, afwisselen met koude douche.

- Elke 3 uur de keel ontsmetten :  met listerine gorgelen.

- Drie keer per dag een klein slokje broomhexine ( van Kruidvat)

 - Olie van zwarte komijn- zaden, met honing.  8 x per dag 1 gram vitamine C poeder

- Elke dag 18 microgram Ivermectine ( voor 5 dagen)

- Elke dag een Hydroxychloroquine pil.

- Fluvoxamine (als ik dat kan krijgen) 

    ------------------------

Het ideee is dat ik dan al  op dag 2 van mijn besmetting kan beginnen met het 'early treatment', en niet pas op dag 4 of 5. 

Per slot is een virusbesmetting in feite een oorlog:  Als het virus wint, bent U na een maand dood. Maar als U al wist dat U een 'staand leger' hebt, dan hebt U veel meer kans om de aanvaller al bij het begin te stoppen en een flinke klap toe te brengen. Dan wordt het een korte, gemakkelijk te winnen oorlog. 

             ---------------------------------------

Nog twee tips: 

1) Er is een zeer goede wetenschappelijke website over 'Early Treatment'

De site is heel volledig, en wordt dagelijks geupdated.   Het is wel een studie waard om de site goed te doorgronden. Zoveel tijd heb ik er nog niet aan kunnen bestede,

Hier zie je welke landen welk 'vroeg-behandel-middel' toe passen, en of het daar ook officieel beleid is of niet.   

Als U de klik niet vertrouwt:  https://c19adoption.com/ 

Hier ziet U lange lijsten  waarin steeds dezelfde 'vroeg-behandel-middelen' worden beoordeeld: 

a) voor hun 'totale effect' ( ernst vd ziekte,  dagen in ziekenhuis,  sterftecijfer)  

b) Het nut als heel vroeg toegepast. (Convalescent plasma, helemaal onderaan: helpt goed in laat stadium, maar juist niet in vroegf stadium) 

c)  In hoeverre het middel effect heeft om overlijden te voorkomen.(Los van de dag waarop het wordt toegediend)

d)  In hoeverre het middel effect heeft om overlijden te voorkomen. (Bij toedieningen in de eerste 6 dagen na besmetting) 

e) Er zijn 67 landen die een 'Vroeg-behandel-middel'  voorschrijven.   Negen middelen worden doro meer dan 2 landen voorgeschreven.  In deze tabel ziet U welke deze 9 middelen zijn en welke landen ze voorschrijven. 

                --------------------------

2)  Campbell over Vitamine D. 

Het gesprek van dr Campbell met de Israelische arts Cohen vind ik erg goed. Cohen pleit sterk voro veel vitamine D, en heeft er ook heel goede ervaringen mee. Hij zegt dat de mens 21000 genen heeft en dat 6% van alle genen vitamine D nodig heeft voor een oprimaal functioneren. Vooraal de immuun-genen.    Ook zegt hij dat zonlicht en voedsel tegenwoordig nooit voldoende D kunnen leveren, omdat we onvoldoende buiten zijn.  En hij zegt dat oudere mensen veel minder vitamine D kunnen aanmaken dan jongere mensen. 




7 comments:

  1. Replies
    1. Medio of eind januari? Via email. Ik heb een flexibel schema.

      Delete
    2. Doe maar eind januari. Ik zie de mail wel.

      Delete
    3. Hebben jullie onderling een meeting?

      Of gaat het over een bezoekje aan 'Het Zuiden?"

      Ik weet dat Rootman af en toe bij De Saker comments plaatst.

      Op dit moment is men daar al met de naderende oorlog bezig: Ze speculeren wat de beste aanvals-tactiek door Putin zou zijn...

      Maar ik wil nu evenop iets luchtigers wijzen:

      Een Nederlandse inzender met de achternaam van het dorpje Zandvliet, dat hier 4 km verderop ligt !

      Hij woont nu in Bolivia, in heel armoedige omstandigheden en bied zijn excuus aan aan De Saker dat hij geen geld kan overmaken.

      Daar komt dan eenreactie onder van een andere Nederlander , die in Brazilië woont en graag naar Bolivia wil, naar Hans Zandvliet.

      Nou, Mochten jullie eind januari hierheen komen (als dat is wat je met de meeting bedoelt, en dat neem ik aan, want anders zou je het met elkaar per email bespreken, denk ik) dan kunnen we nog een wandelingetje maken in Zandlviet... en een pilsje drinken !

      Delete
    4. Hieronder de curieuze brieven die zojuist bij De Saker verschenen:

      Hans Zandvliet on January 13, 2022 · at 4:10 pm EST/EDT
      Dear Andrei,

      Just as much as Pepe Escobar, I do want to thank you sincerely. And likewise, not for this post in particular, but more in general for your enlightening voice in these foreboding times.
      I feel sad to admit that I just don’t have any money to support you. In my younger days I maintained to donate 10% of my wages to (in those days, still real) Dutch NGOs concerned about poverty alleviation and human rights.
      Alas, those “NGOs” are no longer real NGOs and I no longer have any significant income to donate 10% to them. I’m now struggling to set up my organic farm in an isolated rural place in Bolivia: my roof is leaking (buckets in my living room) and I hope to get the money together to fix it next year.
      But I can’t help it: I’m addicted to know what’s going on in the world. I just need to know, if only to preserve my faith that I’m not just an animal (living day by day, without a connection between the previous and the next).
      I’m getting by, growing my own food (with incredible help from my herculean indigenous wife!).
      I don’t feel poor for not having a car and a big flat-screen TV, but I really do feel poor for not being able to support you and your website: please excuse me!

      I’m not religious any more (I grew up in a Dutch Calvinist family), but I respect and appreciate your Christian Orthodox point of view. So, without adding “god” to my salute:

      Bless you, Andrei, and long may you live to educate and enlighten me and, I’m sure, soooooo many more people, from Bolivia to Belarus and from (hopefully) de US to the UK…

      Sincerely, Hans Zandvliet

      Reply

      lyy on January 13, 2022 · at 6:21 pm EST/EDT
      Meneer Zandvliet,

      Mag ik naar Bolivië vliegen om met jullie samen te leven?

      Ik heb niet veel nodig. Iets om te eten, ergens om op te slapen…

      Het zou mooi zijn om ook een beetje ‘manual labor’ te leren. Geen illusies zelfverstandig.

      Ik was zelfs aymara aan te leren, hah!

      Uit Brazilië,
      met hoop dat mijn Nederlands nog niet helemaal weggegaan is.
      Leo

      Yandex translate. Mod. Please stay on topic – a one off. Please take discussion to Cafe:

      Mr. Zandvliet, Can I fly to Bolivia to live with you? I don’t need much. Something to eat, something to sleep on… It would be nice to also learn a little ‘manual labor’. No illusions self-sense. I was even teaching aymara, hah! From Brazil, with hope that my Dutch has not completely gone away yet.

      Reply

      Delete
  2. Velen willen vluchten. Als je tegen de kou kunt is Belarus of Rusland een ideale plaats. Voor Latijns Amerika moet je wel behoorlijk street smart zijn. Tenzij je een peasant wil worden.

    Met mijn echte Latina aan mijn zijde moet het toch wel veel meer upscale worden. Peasant self sustaning is in haar ogen hippie-woke (loco) --Tu es hombre--- No Puerco!!!!. Maar ze geeft me wel heel veel inspiratie om dit waar te kunnen maken!

    ReplyDelete