Goede artikel, en komt behoorlijk overeen met de artikelen die ik de laatste tijd plaats op youtube: dat de Neocons via de 10 MachtsCentra in feite alles al in handen hebben. Heel interessant is De Saker als hij beschrijft hoe de Neocons de baas wewrden: Eerst ruim geld geven aan een Denktank, dan een eigen man als 'leider' voordragen ( dat kan die tank niet weigeren) en zo die hele Denktank tot Neocon - agent maken. idem met Academia en NGO's als Amnesty etc. En natuurlijk met politici.
NB: De 5 aanklikbare links zijn licht blauw gemaakt: link.
Heeft Andrei
Martjanov gelijk met zijn kritiek op de Amerikaanse heersende
"elites"?
38477 keer bekekenJanuari 20, 2023 93 reacties
Degenen onder u die, net als ik,
proberen geen video's of artikelen van Andrei Martjanov te missen, weten dat
een van zijn "favoriete" onderwerpen de volslagen incompetentie is
van de westerse elites in het algemeen en de Amerikaanse heersende elites in
het bijzonder. Ik weet zeker dat zijn
kritiek voor veel mensen overdreven is en dat is normaal. Het is volkomen contra-intuïtief te
veronderstellen dat de heersende klasse (want daar hebben we mee te maken) van
een nucleaire supermacht en, aantoonbaar, het machtigste land ter wereld,
geregeerd zou kunnen worden door domme, onwetende, oneerlijke imbecielen.
Dus, heeft hij gelijk of niet? Spreekt hij omdat hij "anti-US" is
of een "Russische propagandist"?
Ik heb besloten me hierbij aan te
sluiten, omdat ik van binnenuit weet wat Martjanow van buitenaf
beschrijft.
Ik heb vijf jaar in de VS
gestudeerd, van 1986 tot 1991, en ik heb in die periode twee graden behaald:
een BA in Internationale Betrekkingen van de School of International Service (SIS) van de Amerikaanse
Universiteit en een MA in Strategische Studies van de Paul H. Nitze School for Advanced International
Studies (SAIS) van
de Johns Hopkins Universiteit. In diezelfde jaren heb ik ook gewerkt voor
verschillende (zeer conservatieve) denktanks.
Het volgende is een samenvatting van waarnemingen die ik in deze periode
en daarna heb gedaan.
Ten eerste, en ik denk dat dit
cruciaal is, zou ik willen betogen dat er een generatiewisseling plaatsvond aan
het eind van de jaren 80, maar dat het allemaal echt begon met het
presidentschap van Ronald Reagan. Ik zal
het uitleggen.
Het is een onmiskenbaar feit dat
Amerikaanse hogescholen in het verleden wereldwijd een zeer goede reputatie
hadden. Alleen al het aantal
buitenlandse studenten uit de hele wereld is een goede indicator van deze
realiteit. En je kunt geen solide
universiteit/college/academie hebben zonder solide, deskundige docenten. Tijdens mijn 5 jaar in Washington DC had ik
de kans om docenten te krijgen met zeer uiteenlopende en interessante
achtergronden, waaronder mensen met de volgende achtergronden: (slechts een
paar voorbeelden die ik me het best herinner)
- Marine-inlichtingendienst van
de VN
- Office of Net Assessment
- DoD (alle takken behalve de
mariniers) ( Defensie)
- Witte Huis
- CIA
- Northrop/McDonnell Douglas
Corporation (YF-23 divisie)
- PMC's (Israëlisch) ( Private Military Contractors)
- GAO (Government accountability Office. De Rekenkamer ? )
De meeste van onze adjunct-docenten,
in tegenstelling tot vaste academici, hadden
lesgeven als "avondbaan" (letterlijk) terwijl zij overdag hun
"normale/werkelijke" baan hadden.
Zelfs tijdens de Golfoorlog hadden we docenten die overdag aanvallen op
Iraakse doelen planden en 's avonds les kwamen geven.
Ik zou velen van hen omschrijven als
de "kolonel Macgregor-types", want hij is van die oude, Koude
Oorlog-generatie die niets moest hebben van de "gekken in de kelder"
en wiens deskundigheid onbetwistbaar was, zelfs als hun politiek dat niet was.
En ja, we konden ook lessen volgen
bij mensen van de CIA en het DoS ( Dep. of State = BiZa) . Maar
die vormen een speciale categorie, en hier is waarom: de meeste, maar niet
alle, mensen die afkomstig waren van de agentschappen die ik hierboven opsomde,
hadden al vroeg in hun carrière geen uitgesproken mening over de USSR, Rusland
of het Russische volk. In plaats daarvan
volgden ze eerst een eerder "technische" loopbaan en ontwikkelden ze
na verloop van tijd opvattingen over de Sovjet-Unie en de Russen. Stel dat iemand die bedreven is in
radarsystemen uiteindelijk Sovjet-radars bestudeert en geleidelijk een natuurlijke
belangstelling ontwikkelt voor de mensen die deze Sovjet-radars bedienen. In de meeste gevallen zou ik de opvattingen
van deze generatie mensen als volgt samenvatten: een sterke afkeer van
marxisme, communisme en zelfs socialisme (waar de meesten van hen eerlijk
gezegd totaal geen weet van hadden), maar zonder enige idealisering van het
Amerikaanse tubokapitalisme of imperialisme, dat zij vrij cynisch zagen als
"we doen het omdat het kan" in combinatie met "we nemen bevelen
aan". Zij hadden ook een zeer
gezond respect voor het professionalisme van hun Sovjet-tegenhangers en vaak
een echte voorliefde (nee, ik maak geen grapje) voor het Russische volk en de
Russische cultuur. Een van mijn beste
leraren was een voormalige USN inlichtingenofficier die behoorlijk goed
Russisch sprak en van Poolse (!) afkomst was.
We werden goede vrienden en ik kan absoluut bevestigen dat deze man een
echte russofiel was. Nu wil ik niet
zeggen dat al onze leraren noodzakelijkerwijs pro-Russisch waren, maar de
meesten van hen zagen de marxistische USSR als de ideologische vijand en niet
het Russische volk of de Russische cultuur als zodanig.
Er was geen #cancelRussia in hun
gedachten.
Bij de mensen van de CIA of het
State Department lag dat heel anders. Ik
geloof dat de meeste (maar waarschijnlijk niet alle) van hun leden INITIALE
"anti-Sovjet" carrières kozen omdat zij gemotiveerd werden door een
haat tegen het Communisme/de Sovjet-Unie/Rusland en dus maakten zij carrière
door "hardliners" te zijn, d.w.z. mensen die alle soorten clichés
over de Sovjet-Unie napraatten, hoe onnozel ook.
Ik moet hieraan toevoegen dat de
eerste generatie meestal te vinden was in departementen als internationale
betrekkingen, veiligheidsstudies, strategische studies en dergelijke, terwijl
de tweede generatie meestal les gaf in departementen als politieke
wetenschappen of regeringsstudies. Bij
SIS/SAIS noemden we ze "politicologie-freaks" en ze gingen niet veel
met hen om. En ja, degenen met
bèta/technische hersens kwamen meestal uit bèta/technische vakgebieden om de
Russische bevolking en cultuur te waarderen, terwijl er maar weinig
bèta/technische types onder de "politicologie-freaks" waren (vandaar
hun keuze voor meer ideologische vakken in plaats van meer technische).
Maar toen kwam, zoals ik al zei,
Ronald Reagan en dat had een enorme invloed op de Amerikaanse politiek.
Vóór Reagan had je paleo-liberalen
en paleo-conservatieven, waarbij de eersten geneigd waren diploma's te halen in
zaken als "vredesstudies", terwijl de laatsten meer "geostrategische"
diploma's haalden of zelfs militaire academies.
Toen werd Jimmy Carter president en zijn vele mislukkingen en zwakheden
zorgden voor de triomfantelijke verkiezing van Reagan. Op dat moment was er al een kleine en
vervelende groep ideologen die na verloop van tijd bekend werd als de
Neocons. Deze Neocons, hoewel in geen
enkel opzicht slim, waren slim genoeg om te begrijpen dat de
Democratische Partij was verpletterd door Reagan en dat de macht nu bij de GOP
lag. Dus dit is wat ze deden:
De (proto-)Neocons begonnen (paleo-)conservatieve denktanks te financieren, zoals bijvoorbeeld de Heritage Foundation.
Dan, als belangrijke sponsors van de vele denktanks rond DC, zouden ze hun eigen mensen laten kiezen in de raad van bestuur van deze denktanks.
Vrij snel werden de typisch (paleo-)conservatieve voorzitters/voorzitters/CEO's van deze denktanks vervangen door echte, hardcore Neocons.
Daarna was het RIP voor elke vorm
van echt, traditioneel, VS conservatisme.
Het behoeft geen betoog dat de
"oude garde" (meestal Engelsen) slechts afkeer en minachting had voor
deze ideologische freaks, al was het maar omdat deze laatsten verbazingwekkend
onwetend waren. Maar geld spreekt, en in
de loop der jaren werd deskundigheid vervangen door "hardliner
loyaliteit" en een zeer sterke ideologische afstemming op de slechtste van
de slechtste van wat vroeger "de gekken in de kelder" werd genoemd
(waarmee zowel de kelder van het Pentagon als de kelder van het Witte Huis werd
bedoeld).
Nu is het van cruciaal belang te begrijpen hoezeer de Neocons Rusland haten, wat nogal moeilijk is en zeer contra-intuïtief voor normale mensen.
De
haat van de Neocons tegen Rusland kan worden beschouwd als racisme van de ergste
soort.
[Sidebar: daar waarschuw ik al voor
sinds minstens 2008, zie hier: "Hoe een middeleeuws
concept van etniciteit de NAVO weer een gevaarlijke blunder laat begaan". En nu, VIJFTIEN jaar later, ben ik behoorlijk
ontzet dat mijn voorspellingen nu voor onze ogen uitkomen. Ik wou echt, oprecht, dat ik het mis had
gehad...]
Dat soort rabiate mentaliteit is
iets dat misschien bestond onder sommige paleoconservatieven, maar persoonlijk
heb ik nooit zulke mensen ontmoet (tenminste niet in de VS; in het VK is de
hele Britse heersende klasse al eeuwenlang visceraal racistisch en
russofoob!) Het is dus helemaal niet
verwonderlijk dat deze neocons in plaats van bekwaamheid, "wedijverden"
op "wie het meest anti-Russisch kon zijn" en om deze status te
bereiken werd ELK argument - hoe evident dom ook - kritiekloos als geldig en
legitiem beschouwd.
Je kunt je afvragen waarom de
"oude garde" niets deed om die infectierot te stoppen. Ik ken persoonlijk twee directeuren van
denktanks die dat hebben geprobeerd, maar zij werden verraden door de
regering-Reagan, die er niet voor terugdeinsde rabiate russofobe racisten op
zeer hoge posten te hebben. Tenslotte,
dit is de VS van A, de "beste democratie die geld kan kopen" en waar
de dollar koning is. Eenvoudig gezegd,
de Neocons hadden VEEL financiële middelen, veel meer dan de
paleo-conservatieven, en zij hebben zich eenvoudigweg "ingekocht" in
de heersende elites van de VS.
Toen gebeurde het onvermijdelijke:
toen de professioneel competente paleoconservatieven zagen dat hun instellingen
en organisaties overspoeld werden door incompetente ideologische freaks,
hielden ze zich gedeisd en wachtten tot ze met pensioen gingen of namen gewoon
ontslag.
Dit leidde tot een scherpe daling
van de competentie van de Amerikaanse heersende klasse.
Ondertussen begonnen de liberalen zich te realiseren dat de Neocons hen belachelijk maakten als "zwak in defensie" en, in feite, als verliezers. Dus probeerden ze te laten zien dat ook zij net zo "hardline" konden zijn als elk ander. Dit is iets wat niet alleen de liberalen in de VS trof, maar ook in heel Zone A (inclusief heel Europa).
Simpel gezegd: de
liberalen hadden niet de moed, de standvastigheid en de eer om voor hun waarden
te vechten, dus gaven ze eenvoudigweg toe aan de trend die door de Neocons was
gezet en het lelijke fenomeen dat bekend staat als "Neolib" verving
de liberalen oude stijl steeds meer volledig.
Daarom zien we nu het lelijke beeld
van pseudo-liberalen die de Neocons proberen te overtroeven.
En, nogmaals, net als hun
paleo-conservatieve tegenhangers, hielden de paleo-liberalen zich gedeisd en
wachtten op hun pensioen of namen ontslag.
Sommigen, zoals wijlen professor
Stephen Cohen, hebben zich verzet en weigerden met de stroom mee te gaan, maar
hij werd verguisd, verbannen en uiteindelijk volledig genegeerd. Toch bleef professor Cohen tot zijn laatste
adem een historicus en analist van wereldklasse, trouw aan zijn idealen en een
oprechte vriend van Rusland.
Maar in het publieke debat werden de
weinige "Stephen Cohens" vervangen door de vele "Eliot
Cohens".
Daarna ging het bergafwaarts met de
Amerikaanse politiek.
George H.W. Bush was waarschijnlijk de laatste president "oude stijl", daarna verving de ene freak de andere. Clinton was een totale marionet van de Neocons. Net als Dubya. Obama kwam blijkbaar niet uit het Neocon kamp, maar hij werd zo snel gecoöpteerd dat het nul verschil maakte.
En, zoals we allemaal weten, terwijl Trump beloofde "het moeras te draineren", kregen de Neocons hem in minder dan 1 maand te pakken (toen ze hem generaal Flynn lieten verraden en het hoofd van die laatste "op een presenteerblaadje" kregen van Trump en Pence). Wat Biden betreft, zijn administratie is puur, echt, 100% gecertificeerde Neocons met Neolibs en diverse woke freaks erbij voor "diversiteit" doeleinden.
Waarom is dat belangrijk? Omdat degene die het Witte Huis controleert,
de geldstromen controleert, wat in de realiteit van de Amerikaanse politiek het
belangrijkste is.
Overigens speelde 9/11 hier een
cruciale rol.
Het is overduidelijk dat 9/11 een
Neocon "inside job" was en als voorwendsel diende om de GWOT ( global war on terror) te
starten. Maar het had ook een andere
zeer belangrijke rol: het dwong elk publiek figuur in de VS om een van de twee
kampen te kiezen:
- Gehoorzaam zijn en de
(terminaal idiote) samenzweringstheorie van het Witte Huis accepteren of
- Verlies je baan, positie,
reputatie en inkomsten.
De meesten, niet verrassend, gaven
toe en 9/11 eindigde met het "samenbinden" van de hele Amerikaanse
heersende klasse. Dat type band is het
type dat criminele medeplichtigen hebben: als er één ten onder
gaat, gaat iedereen ten onder, vandaar de omertà rond het onderwerp
9/11, ook al... was het bewezen door een overwicht aan bewijs en zelfs buiten redelijke
twijfel dat 9/11 inderdaad
een inside job was.... Na 9/11 werden echte dissidenten volledig
verwijderd uit het politieke discours in de VS.
Trouwens, in Europa gebeurde iets
soortgelijks, behalve dat de categorieën enigszins verschillend waren. In Europa (ik heb het over het echte Europa,
niet over de "uitgebreide" EU met Oost-Europa erbij) waren er in de
meeste landen echte patriotten. Ja, de
VS was de belangrijkste partner, maar er waren genoeg politieke leiders die in
staat waren "nee" te zeggen tegen de VS en eerst voor hun nationale
belangen te zorgen (ik denk hierbij aan Mitterrand en zelfs Chirac). Die generatie politici en besluitvormers werd
geleidelijk vervangen door een nieuwe generatie actoren wier hele carrièreplan
erin bestond de belangen van de VS onvoorwaardelijk en vurig te dienen, zelfs
ten koste van hun eigen land (Macron, Scholz).
En hoewel ik EU-politici geen "Neocons" zou willen noemen, wil
ik wel zeggen dat zij de trouwe, loyale, dienaren en slaven van de Neocons
zijn.
En net als in de VS werden de
competente en patriottische besluitvormers vervangen door ideologische
stromannen die geen enkele expertise of eer hebben, maar die de VS zouden
steunen als "trouwe dienaren".
Het verzet tegen het Amerikaanse imperialisme in Europa werd verbannen
naar de marge van het publieke debat.
Ik zou zeggen dat de jaren '90 de
jaren waren van de absolute triomf van de neocons die de totale controle over
zowel de VS als de EU overnamen.
Hoe zijn neocons eigenlijk? Eerst en vooral zijn het extreme narcisten en, zoals vaak het geval is met
narcisten, komen hun onaangename zelf-aanbidding, hun gevoel van aanspraak en
hun haat tegen de "ander" allemaal voort uit een diepgeworteld
minderwaardigheidscomplex (geloof me, ze *wisten* in welke minachting ze werden
gehouden door de oude generatie van Amerikaanse beleidsmakers, en ze *wisten*
dat ze werden gezien als de "gekken in de kelder"). Dus behalve dat ze zelf-aanbiddende
racistische narcisten waren, waren ze ook vervuld van wrok, een verlangen naar
wraak en een onbreekbare "wij tegen zij" mentaliteit....
Ook, en in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, waren ze niet erg slim (al was het maar omdat echt slim zijn zowel nederigheid als deskundigheid vereist, iets waar de Neocons totaal van verstoken zijn). [ Ik ben het niet met de Saker eens. Ze zijn heel slim, maar hun doelen zijn ànders. Hun 'vergissingen' bijv. zijn vaak opzettelijk. JV ]
In werkelijkheid was het grote concurrentievoordeel van de Neocons ten opzichte van de "oude garde" niet het verstand, maar de gedrevenheid. Dit is iets wat we vaak zien in de geschiedenis: de mensen die daadwerkelijk de macht grijpen zijn zelden de slimsten, veel vaker zie je mensen met een enorme ideologische drive. Een perfect voorbeeld? De Duitse Nazi's. Noem mij één echt goed opgeleide en slimme Nazi! Hitler? Nee. Himmler? Nee. Goering? Nee. Speer, beter, maar hij was niet echt een nazi. Hess? Nee. Karl Haushofer, Dietrich Eckart of Alfred Rosenberg? Pheuleeze! (=Please) En dan heb ik het nog niet eens over de echte idioten à la Streicher of Strasser. [ Alweer met de Saker oneens. Als je van het armste land in Europa binnen 7 jaar het rijkste kan maken, dan ben je slim. Ook: Over de joodse macht kan de Saker nog wat leren van Hitler. JV ]
Toch hebben de nazi's niet alleen in
Duitsland de macht gegrepen, maar zijn ze erin geslaagd het grootste deel van
Europa (met beschamend weinig weerstand!) te bekeren tot hun idiote ideologie
of hun genocidale beleid. Het getuigt
van de kracht van kwaadaardige domheid om te zien hoe tachtig jaar later(!) het
verenigde Westen nu openlijk precies hetzelfde beleid volgt als de nazi's
tijdens hun zeer korte heerschappij (het beloofde "duizendjarige
Rijk" bleek slechts 12 jaar te duren!).
Tot slot moet ik nog één ding
vermelden: voor de Amerikaanse neocons was de verkiezing van Trump letterlijk
een slavenopstand en een klap in het gezicht. Hoewel Trump naar alle maatstaven
sub-pathetisch bleek te zijn, was het feit dat een meerderheid van de
Amerikaanse burgers bereid was hem te verkiezen boven de "Neocon &
Woke diva" Clinton absoluut traumatisch.
De totale controle over de drie takken van de regering,( Juridische, wetgevende, uitvoerende) EN de media, EN
de academische wereld EN de financiële sector gaf de Neocons de illusie dat ze
het eindelijk "gemaakt" hadden en dan plotseling, en vergeef me mijn
Frans, stuurde het volk van de VS hen een luid en welgemeend "f*ck
you!" en stemde op die ene kandidaat die de Neocons absoluut gedemoniseerd
hadden.
Dit werd door de Neocons en hun
cohorten gezien als een godslastering, een heiligschennis, een absoluut
onaanvaardbare "opstand van de horigen" en daarom besloten de Neocons
om zoiets nooit meer te laten gebeuren (en we weten allemaal wat ze vervolgens
deden) ( Doelt hij op het oneindig aanvallen van Trump, vaak met zelf bedachte beschuldigingen ? JV ).
Het komt hier op neer: de VS werd
geconfronteerd met een perfecte storm:
- Een sociaal model waarin de
Almachtige Dollar over alles beslist...
- De meest formidabele
propagandamachine in de geschiedenis...
- Een "oude garde" die
te zwak, laf, verward en (relatief) arm is om weerstand te bieden.
- Een terminaal corrupt
eenpartijstelsel dat gemakkelijk te ondermijnen is...
- Een samenleving die niet het
soort demonische ideologische vurigheid bijbrengt waarin de Neocons zijn
opgevoed, waardoor niet-Neocons een gemakkelijke prooi zijn voor de
Neocons.
- Een land en samenleving waarin
de begrippen "goed" en "fout" geen betekenis meer
hebben en volledig zijn vervangen door "macht maakt goed", niet
alleen de facto, wat al eeuwenlang het geval was, maar ook de
jure.
Voeg daarbij het (foutieve) idee dat
de VS de Koude Oorlog had gewonnen en zelfs het (nog foutere) idee dat de VS
WOII had gewonnen, en je hebt de narcistische explosie waarvan we in de jaren
'90 getuige waren. En hier is de ironie:
de vlagzwaaiende "patriotten" die "de troepen steunen"
hebben zich nooit gerealiseerd dat ze werden (en nog steeds worden) gebruikt
door de Neocons, die in werkelijkheid de *minst* patriottische van alle
politieke krachten in de VS zijn.
Nogmaals, 9/11 en de daaropvolgende
GWOT zijn een rechtstreeks gevolg van de pseudo-patriottische vurigheid die de
Amerikaanse samenleving overspoelde als een tsunami (de VS vóór 9/11 was een
heel ander land dan de VS na 9/11).
Dit is allemaal relevant om de
huidige houding van de Neocon te begrijpen: terwijl zij succesvol zijn geweest
in het neerslaan van de "opstand van de MAGA-slaven", kwam Rusland,
dat decennialang (imho: vanaf Krushchev en inclusief Eltsin) werd geleid door
misschien wel de meest corrupte heersende klasse op de planeet, plotseling ook
in opstand!
Dat was categorisch onacceptabel
voor de Neocons.
Trouwens, het is interessant om op te merken dat terwijl we nu onweerlegbaar bewijs hebben dat Rusland zich niet met de Amerikaanse verkiezingen bemoeide .., de Neocons bijna instinctief een verband leggen tussen de "opstandige MAGA lijfeigenen" binnen de VS en de "opstandige Russische lijfeigenen" daarbuiten. En, om eerlijk te zijn, zou ik willen betogen dat het volk van de VS en het volk van Rusland precies dezelfde vijand hebben. Het verschil is dat het politieke systeem van de VS, een echt totalitair systeem, niet van binnenuit kan worden ondermijnd, maar wel van buitenaf (al was het maar omdat dit systeem ZOWEL
1) niet-levensvatbaar is - het is gebaseerd op uitbuiting en imperialisme - EN
2) niet-hervormbaar
- omdat het absolutistisch van aard is).
In wezen is de minachting, haat en
angst van de Neocon voor Rusland niet anders dan hun minachting, haat en angst
voor de "deporables". Voor hen
die de wereld bekijken door een "wij versus zij" ideologisch prisma
zijn alle "niet wij" gevaarlijke "zij" die verpletterd
moeten worden.
Conclusie: we hebben wat we hebben
Andrei Martyanov heeft volkomen
gelijk - de VS wordt geleid door absoluut onwetende, incompetente en
ronduit kwaadaardige narcisten. Voor zulke mensen is deskundigheid helemaal geen wenselijke
eigenschap, eerder een potentieel zeer gevaarlijke. (*) Loyaliteit, wat in de Neocon-context
"omkoopbaarheid" betekent, is veel wenselijker. Een voorbeeld om het punt te illustreren:
Het was niet genoeg voor de Neocons
om de Amerikaanse denktanks en de academische wereld in handen te krijgen. Zelfs RAND, AEI (Het American Enterprise Institute, waar Hirsi Ali werkt. JV) , CSIS & Co. was "te
eng" voor hen, vandaar hun eigen oprichting van het zogenaamde "Institute
for the Study of War", dat geen instituut is en niets bestudeert, zeker
geen oorlogen (Neocons hebben geen enkele militaire expertise). En nu verwijzen zelfs Russische (!!) bronnen
naar de "studies" van dit "instituut" als iets
geloofwaardigs. Dat is de macht van de
media.
Wat niet verwonderlijk is als we
bedenken wat voor expertise een moderne journalist heeft? (*) In het beste geval
zijn het slechts acteurs. In het
slechtste geval, domme presidentskandidaten.
Nogmaals, Martyanov heeft gelijk, de
overgrote meerderheid van de politieke commentatoren en pratende hoofden die er
zijn halen hun "begrip" van oorlog uit Tom Clancy boeken, Hollywood
propaganda films en slimme marketing door het Amerikaanse MIC en Pentagon. Op zijn best kunnen deze journalisten samenvattingen
schrijven, "invalshoeken" vinden, inclusief de verplichte "human
interest" onzin, en ze hebben *toegang*.
Maar wat ze niet weten, of hen zelfs maar iets kan schelen, is dat die toegang
alleen wordt verleend aan de dubbelpluspolitiekcorrecte journalisten. Meestal hebben ze geen moraal en het kan ze niet
schelen. Ze doen het voor het geld,
niets anders. Mijn enige bezwaar tegen
de term "presstituee" is dat het erg oneerlijk is tegenover
prostituees (die tenslotte meestal wel leveren waarvoor ze betaald
worden!). Helaas kan ik het alleen maar
eens zijn met de Franse filosoof Alain Soral (die wreed wordt vervolgd voor
zijn standpunten, maar geen enkele "mensenrechtenorganisatie" zou hem
ooit durven verdedigen, ze willen hem zelfs gelyncht zien!) die zei dat er nog
maar twee soorten journalisten zijn: prostituees en werklozen.
Dat geldt voor heel zone A.
Dus nee, als iemand die dit alles
van binnenuit heeft gezien (ik had trouwens genoeg bevriende journalisten, ik
ken die wereld ook), kan ik alleen maar volledig bevestigen wat Martjanow keer
op keer herhaalt: heel Zone A van 2023 wordt bestuurd door de Neocons of hun
trouwe dienaren, en de afgelopen 30 jaar of meer is er
sprake geweest van een absoluut epische, historische, cataclysmische braindrain
uit de westerse heersende klassen.
Een laatste ding: het doet me geen
plezier om het bovenstaande te schrijven.
Eerlijk gezegd, als het een zuiver interne Amerikaanse kwestie was, zou
het me niet veel uitmaken (hun land, hun probleem, hun keuze). Maar die realiteit is op dit moment de
grootste bedreiging voor onze hele planeet.
En het beangstigt me als ik zie hoe weinig mensen begrijpen en beseffen
dat Martjanow gelijk heeft. En, voor de
goede orde, er zijn genoeg onderwerpen waarover Martyanov en ik het oneens
zijn, dus ik kies niet zijn kant omdat ik hem als een vriend beschouw (wat ik
doe) of omdat hij mijn "maître à penser" is (wat ik niet
doe). Nee, ik steun hem volledig in deze
kwestie omdat zolang de VS de spreekwoordelijke "aap met een
(nucleaire) handgranaat" is, de Neocons een existentiële bedreiging voor
onze planeet zullen blijven vormen. En met de neocons in totale controle over Zone A, zal dat risico
bij ons blijven totdat deze gekken worden teruggestuurd naar een of andere
kelder of ze het hele noordelijk halfrond opblazen.
Andrei
Citaat Walter Lippmann: Al in 1922 stelde de meest vooraanstaande publicist van de VS in de twintigste eeuw, Walter Lippmann, in zijn standaardwerk Public Opinion dat
public opinions must be organized for the press if they are to be sound, not by the press... Without some form of censorship, propaganda in the strict sense of the word is impossible. In order to conduct propaganda there must be some barrier between the public and the event. Access to the real environment must be limited, before anyone can create a pseudo-environment that he thinks is wise or desirable.
93 COMMENTAARS
"Deze gekken worden teruggestuurd
naar een of andere kelder."
Geweldig artikel.
Maar de grote vraag blijft nog steeds open...wie (EN HOE) gaat deze gekken
terugsturen naar de kelder?
- The
Saker op 20 januari 2023 - om 5:01 pm EST/EDT
Misschien de terugslag van een NAVO
nederlaag in de Oekraïne?
Maar dat is ook *echt* waarom ze een "Samson-optie" verkiezen boven
een nederlaag...
- Gaius
the Gleeful op 20 januari 2023 - om 17:08 uur EST/EDT
"In werkelijkheid was het grote
concurrentievoordeel van de Neocons ten opzichte van de "oude garde"
niet het verstand, maar de gedrevenheid. "
Dit is inderdaad essentieel om alles te
begrijpen wat er sinds 1980 in de VS is gebeurd: de krankzinnige randfiguren
van "links" en "rechts" roepen misschien afschuw en spot op
bij de normies, maar dat is irrelevant omdat de "gekken" een
doelgerichtheid hebben die de normies nauwelijks kunnen doorgronden, laat staan
tegengaan. De westerse elites zijn in feite elite, maar hun elitestatus is niet
gebaseerd op talent of scherpzinnigheid, maar op amoreel pragmatisme en
onbreekbare toewijding aan "winnen" met alle mogelijke middelen.
Hetzelfde is gebeurd in India. De
nazi-liefhebbende (hun oprichter Sarvarkar was niet alleen een grote fan van de
nazi's, maar baseerde zijn organisatie ook op nazi-ideeën en schreef erover)
Hindoe-militante partij die door Modi wordt geleid en die moslims en christenen
beschouwt als tweederangs burgers die zijn overgeleverd aan de pure hogere
kaste Hindoes.
Deze werden in de kelder als gekken
beschouwd, maar hebben de staatsinstellingen en nu al 9 jaar de politieke macht
overgenomen.
Modis twee verstandige beslissingen in
zijn hele politieke carrière, namelijk de toenadering tot Rusland en de
instelling van een digitale betaalpoort van de overheid is de UPI voor kaart-
en digitale betalingen.
Ook zij worden gekenmerkt door een
absolute onverbiddelijkheid bij het nastreven van hun doelstellingen, die geen
enkele andere politieke groepering heeft kunnen evenaren.
Ik denk echt niet dat
Modi zou zeggen dat moslims en christenen tweederangsburgers zijn. India is
politiek gezien vrij divers, en ze hebben eerder slechte ervaringen gehad met
Gates. En zoals je zei, ze blijven de juiste beslissingen nemen.
U Toronto Munk School voor Europese en
Russische zaken was een grap. Ik wist toen nog niet dat Soros' goede vriend
Munk de universiteit ertoe had aangezet middelen voor een centrum voor ethiek
toe te wijzen aan zijn project. De professor journalistiek was een persoonlijke
vriend van Chrystia Freeland, Soros' enige officiële biograaf, onder andere.
Dat wist ik allemaal niet toen ik me inschreef, ik wilde gewoon een paar jaar
doorbrengen aan de boezem van de academische wereld, de opkomst van de
nationale identiteit in Centraal-Azië en de vooruitgang van de EAEU bestuderen.
Maar er waren geen academici, alleen vooringenomen conclusies, verwaandheid en
russofobie. Ze hadden niet eens het Centraal Azië programma geadverteerd op hun
site. Voornamelijk geleerd hoe die elites denken, Rhodes geleerden en zeker
agenten van een soort, Intel, davos, beide? Een van onze gastdocenten was
Parubyi, aangekondigd als een democratische hervormer. Ik klaagde bij de
ombudsman, werd op mysterieuze wijze uitgeschreven van de universiteit in de
zomer. Sindsdien ben ik in zelf opgelegde ballingschap. Ik weet niet of ik
Poetin nog vertrouw. Hij heeft zichzelf net achterstevoren gekruist in
Bogoyavleniya...
Kunt u alstublieft een
link plaatsen naar de video die dat laat zien?
Bedankt!
Andrei
Wow! Bedankt om dat te delen. Het voelt
als een complete overname van alle instellingen door neofascisten en hun
ruggengraatloze en hersenloze "ja" mannen en vrouwen. Canada is
helaas in de voorhoede hiervan.
- The
Saker op 20 januari 2023 - om 10:30 pm EST/EDT
Oh, ik weet waar je op doelt. Ja,
inderdaad, Poetin kruiste zichzelf verkeerd, in de kerk terwijl hij gefilmd
werd. Hoeveel iemand daar uit kan afleiden, staat open voor discussie.
- Ahminra
Cludjee op 21 januari 2023 - om 11:53 uur EST/EDT
Nou, om de discussie
te openen, zou ik zeggen dat het volkomen triviaal is, niet eens het vermelden
waard. Dat zou betekenen dat we ons op het terrein van Bigfoot en Men in Black
begeven. (Niet dat ik niet denk dat daar mogelijk een fenomeen achter zit, maar
niets dat het bespreken waard is, behalve strikt binnen een paranormale
studiegroep).
"Ik weet ook niet zeker of ik
Poetin vertrouw. De man kruiste zichzelf net achterstevoren in
Bogoyavleniya."
Daar is een eenvoudige verklaring voor -
niet dat het juist is, maar het is perfect mogelijk.
Er zijn twee factoren die elkaar
kruisen.
1. Poetin is links rechts evenwichtig.
Zijn judoleraar Rakhlin vertelt ons dat Poetin, in tegenstelling tot de meeste
judoërs, even goed van links als van rechts kon aanvallen en gooien - een
aanzienlijk voordeel voor hem natuurlijk. Hij kiest er ook voor om zijn
polshorloge aan de rechterpols te dragen, niet aan de linker. Bij judo kon hij
zijn tegenstanders in verwarring brengen [zoals hij dat politiek gezien nog
steeds kan], maar omdat ze nooit konden voorspellen van welke kant hij zou
aanvallen of gooien. Hij kon heel snel en gemakkelijk tussen beide wisselen.
2. Wij hebben een automatische
functiecomponent in onze hersenen, wat de psycho-filosoof Coin Wilson de Robot
noemde. Die neemt veel handelingen van ons over als ze eenmaal zijn ingesleten,
zoals autorijden. Als je het eenmaal een tijdje gedaan hebt, denk je niet meer "rempedaal,
ok, koppeling op, versnelling hier", de Robot doet het terwijl je denkt
aan een probleem op je werk. Gezien alles waar Poetin deze dagen aan moet
denken, twijfel ik er niet aan dat het oversteken van zichzelf werd gestuurd
door de robot, die in hem gelijke faciliteiten heeft met links en rechts en ze
gewoon door elkaar haalde.
Soms is een sigaar gewoon een sigaar.
!!! :-)
Als president Poetin
volledig ambidexter is, is dit vrijwel zeker de verklaring. De eis om
kunstmatig de ene kant boven de andere te kiezen, om te schrijven enzovoort,
kan ervoor zorgen dat een ambidextrisch persoon sommige dingen onbewust
achterstevoren doet. Ook al is men volledig van plan een bepaalde hand te
gebruiken voor een taak, soms neemt de andere hand het gewoon willekeurig over.
Van president Poetin
wordt vaak gezegd dat hij onvoorspelbaar is, maar dat is niet het geval als men
enig begrip heeft van de mentaliteit van de Japanse samoerai. In dit opzicht is
hij een genie en een ware meester. Het is een grote tragedie voor Japan dat ze
op dit moment niet in staat zijn om met enige mate van onafhankelijkheid op te
treden. Een buitenlandse leider met zo'n diepe affiniteit voor de Japanse
cultuur komt waarschijnlijk niet meer voor. Het hatelijk verwijderen van zijn
Judo-kwalificaties op bevel van de Verenigde Staten brengt grote schande over
de Kōdōkan en de Japanse regering.
- Pamela St op 21 januari 2023 - om 6:28 pm EST/EDT
Ik vind VV helemaal
niet onvoorspelbaar. Ik denk dat dit wordt gezegd door mensen die absoluut geen
verstand van hem hebben, van hoe zijn geest werkt, of van de Russische manier
van denken. Als je hem bestudeert, zie je dat hij perfect voorspelbaar is,
volgens zijn eigen regels en parameters.
Over de
"tweehandig" heeft hij, voor zover ik weet althans, niet gesproken.
Het was zijn geliefde coach en mentor Rakhlin, die dit vertelde over zijn judo.
Ik zag hoe mijn zoon met ditzelfde probleem omging - geen druk, maar hij moest
leren omgaan met een ruimtelijk coördinatieprobleem en zijn therapeut
adviseerde een hand te kiezen om mee te schrijven. Hij koos de rechter omdat,
zoals hij zei, "je kunt zien waar je geweest bent en waar je naartoe
gaat". Zijn tennisleraar verhinderde hem op de middelbare school om een
backhandslag te vermijden door bij forehandslagen gewoon van hand te wisselen.
Hij kreeg te horen dat het oneerlijk was tegenover zijn tegenstanders ~~ Hij
heeft daarna nooit meer getennist. :-)
Ambidexteriteit is een
zegen, niet in het minst omdat je gemakkelijk naar de andere hand kunt
overschakelen als je iets moet dragen. Ik heb ook de rechterhand gekozen om te
schrijven, omdat de meeste dingen ontworpen zijn voor rechtshandigen. Je kunt
wat kleine coördinatieproblemen hebben als je jong bent, maar die zijn
gemakkelijk te verhelpen.
Wat de strategie
betreft geloof ik niet dat president Poetin in de eerste plaats een
"Russische mentaliteit" heeft. Hij heeft een levensgroot standbeeld
van Jigoro Kano in zijn huis, en hij heeft van Judo de steunpilaar van zijn
leven gemaakt, wat betekent dat hij een traditionele budoka is, die de
krijgskunst bestudeert als een spirituele discipline (naast zijn orthodoxe
geloof).
Alleen een andere
meester, met een gelijkwaardig niveau, heeft een echte kans om zijn
methodologie te begrijpen. Nadat hij heeft gehandeld is het mogelijk om
achteraf te oordelen, en volgens mijn zeer beperkte inzicht is hij nooit
afgeweken van de idealen en strategische methoden van de samoerai.
Kano werd opvoeder
omdat hij een gepassioneerd Eurazist was, wiens droom het was om het beste van
het Oosten te combineren met het beste van het Westen, waarvan hij geloofde dat
het Oude Griekenland een voorbeeld was. Het systematiseren van Jūjutsu was in
feite slechts de eerste fase van dit project.
- Pamela St op 22 januari 2023 - om 9:07 uur EST/EDT
U zei: "Wat de
strategie betreft geloof ik niet dat president Poetin in de eerste plaats een
'Russische mentaliteit' heeft" - ik dacht dat we in meer of mindere mate
bepaalde nationale kenmerken delen, deels een overgeërfd bewustzijn {dank u
president Poetin voor dat concept} en ook gewoon de systemen waarin we baden en
opgroeien. We kunnen niet anders dan veel daarvan absorberen, maar naarmate we
groeien integreren we andere, laten we sommige los en integreren we onze eigen
persoonlijke groei. Maar sommige nationale kenmerken hebben we allemaal, als we
opgroeien tussen onze eigen mensen, geloof ik.
Ik leerde iets van
mezelf toen ik in een geschiedenis van 8-900 jaar geleden las hoe, toen de
Denen/Ieren de kusten van Gwynedd binnenvielen om vee en mensen te plunderen,
wij in een paar uur konden inpakken en verdwijnen, om weer tevoorschijn te
komen als het gevaar geweken was. Ik zag mezelf daarin :-)
Ik ben het eens.... Ik
heb mijn rechterarm drie keer gebroken! Ik ben rechtshandig.... heb mijn
linkerarm maar één keer gebroken.
Ik denk dat ik dan een
rechtshandige kluns ben met "metrische" stalen platen... ;-)
In het proces werd ik
gedwongen mijn linkerhand te leren gebruiken om te schrijven, mezelf schoon te
maken, enz... Als ik met mijn linkerhand schrijf, moet ik erover nadenken, maar
het werkt prima. Echter, als ik met mijn linkerhand schrijf op natuurlijke
wijze, dus zonder erover na te denken, komt het er in spiegelbeeld van de
rechter uit. Ik kan het tegen een spiegel houden en het lezen.
Ik kan begrijpen dat
een tweehandig persoon zich zo zou gedragen... het "midden" zou links
van de rechterhand en rechts van de linkerhand zijn.
Ooit Leo Messi zien
spelen? Op het doel schieten? Precies zo. Kijk hoe zijn schoten krullen...
- Nebula
Nomad op 20 januari 2023 - om 17:19 uur EST/EDT
Boze of domme mannen worden verslagen,
zowel in de strijd als in het leven. De Russen zijn aan slag en zij lijken
zeker de winnaars te zijn...
- The
Saker op 20 januari 2023 - om 7:20 pm EST/EDT
Ja, maar niet voordat ze veel schade
hebben aangericht (Hitler).
- Ozark
Grandpa op 21 januari 2023 - om 12:04 pm EST/EDT
Hoeveel heeft Rusland
nodig voordat ze het loslaten?
https://folkpotpourri.com/the-folly-of-misjudging-the-bear/
Plaats alstublieft
niet alleen een link, maar voeg een persoonlijk commentaar toe...
bedankt
- The
Rev. David R. Graham op 20 januari 2023 - om 5:20 pm EST/EDT
De VS zijn een groot zelforganiserend,
zelfcorrigerend nationaal systeem. Elke natie is dat. Mensen die denken dat ze
controle moeten hebben om veilig te zijn, krijgen geen van beide. Grote
systemen laten dat niet toe. Echte controle, waar mensen van houden, is
zelfgeorganiseerd en gedistribueerd. Geloof in Dharma, het moederland, is nodig.
De VS zijn een groot
zelforganiserend, zelfcorrigerend nationaal systeem...
Je maakt een grapje, toch?
Hoe is totale Neocon controle "zelfcorrigerend"?
Dat is precies het soort slogans dat Neocons gebruiken om de mensen van de VS
te hersenspoelen...
Geloof in Dharma, het
moederland, is nodig.
Ieder zijn meug. Ik geloof alleen in
God. YMMV natuurlijk...
- Klutch
Kargo op 20 januari 2023 - om 9:29 pm EST/EDT
Ja, de neocons zijn misschien een
opkomende eigenschap van het politieke systeem van de VS, en ze zullen worden
getest door evolutionaire processen en tekortschieten in evolutionaire zin. Het
ministerie van Buitenlandse Zaken en Financiën zullen de Darwin prijs winnen.
De Amerikaanse dollar de strijd in
sturen om Rusland te vernietigen zonder gecombineerde wapens, bondgenoten en
productiecapaciteit was pure waanzin. Totale oorlog is een serieuzere zaak dan
we weten.
Moederlanden veranderen zoals we zullen
zien in 404. Hoe kan iemand daar vertrouwen in hebben.
Wat Dharma betreft is het Dharma van een krijger het doden op commando, zoals
uitgelegd in de populaire opvatting van de Gita. Een inherent gebrekkig
systeem.
Uw afkeer van India,
specifiek de Hindoes en Modi is duidelijk... Vervuil alsjeblieft geen
discussies met uw mening die niets te maken heeft met dit gespreksonderwerp.
serieus
Maar Masr heeft een
punt over de Gita. Zo interpreteert Google het. Ik zocht "Gita" met
Wiki en Wiki vroeg: "Wat is de betekenis van de Gita." Google's
antwoord: "Doe je dharma, wees trouw aan je rol." Voor mij gaat de
Gita over onze relatie met God, en het slagveld is de geest. Maar niet zozeer
voor Google, en degenen die het leiden.
Uw 'steeds
veranderende' naties die elkaar 'doordringen' theorie, die u in andere draadjes
hebt herhaald, wordt door geen enkel bewijs ondersteund. Bovendien lijkt uw
begrip van de Bhagavad-gītā gering tot onbestaande. Het zou misschien beter
zijn als u uw uitspraken zou beperken tot onderwerpen waarin u wel enige
deskundigheid bezit.
- Johnny
D Rock op 21 januari 2023 - om 12:37 uur EST/EDT
"De VS zijn een grote
zelforganiserende..."
Verander de tegenwoordige tijd van de uitspraak
in een verleden tijd, en ik zou het met je eens zijn.
De laatste keer dat het Amerikaanse
systeem in staat leek om een koerswijziging door te voeren was bij de
presidentsverkiezingen van 1932, toen het veranderde van Wall Street
Hoovervilles naar FDR's New Deal. Een dergelijke koerswijziging heeft zich niet
voorgedaan van Truman tot nu. De diepe staat ontstond tijdens WO2, en in de
jaren 50 waarschuwde de Republikeinse held-president voor het
militair-industrieel complex.
Ik dacht aan die tijd, omdat 1932 het
laatste effectieve signaal is dat Amerika een functionerende democratie was.
Een democratie is een regering van het volk en kan daarom van koers veranderen
als het volk besluit dat een nieuwe afspraak nodig is. Het ontstaan van de
Republikeinse Partij en de verkiezing van Lincoln was zo'n teken van een
levende democratie, FDR's New Deal was een ander. Na FDR zie ik geen enkel
teken dat het Amerikaanse systeem dit vermogen behoudt om van richting te
veranderen.
Ik ben bang dat je zelfcorrectiemechanisme
al lang geleden is dichtgeroest.
Sorry Rev, maar het kan zichzelf niet
corrigeren. Dat is hetzelfde als zeggen dat een vliegtuig in een neerwaartse
spiraal voorbij het "point of no return" door traagheid en
zwaartekracht zichzelf kan corrigeren.
het is onmogelijk vanwege de factoren
waaruit het bestaat. Stel je een trein voor die vrij naar beneden rolt en elke
seconde sneller wordt. Stel dan voor dat hij tot stilstand komt.
Het huidige systeem van het
anachronistische Westerse Rijk van de Oude Wereld kan zichzelf niet corrigeren,
vanwege de kenmerken die het maken tot wat het is, en die het hebben gedreven
tot waar het nu is. De trein bereikt zijn maximale snelheid, de remmen zijn
kapot, en het einde is onomkeerbaar en onvermijdelijk.
Mijn vrouw vroeg me
eens, hoe lossen we dit op?
Ik dacht even na, toen
kwam het antwoord bij me op:
"In Europa lossen
ze dit soort dingen op met oorlogen... Ik ben bang dat de VS op weg is naar een
nieuwe burgeroorlog. Ik hoop alleen dat het onze eigendomswaarden (en 401K's)
niet te veel aantast."
Er gaat niets boven
een goede oorlog om van de status quo af te komen... verlies de oorlog... de
helft van de regering wordt gekaapt (daar gaat de helft van de advocaten)
verander dan de wet (daar gaat de andere helft van de advocaten).
Van de advocaten
afkomen is altijd een goed begin.
- David
Whitney op 20 januari 2023 - om 17:48 uur EST/EDT
Mariniers zijn geen afdeling van het DoD
of een aparte dienst, ze vallen onder het Dept. of the Navy.
Wat betreft de deskundigheid van
MSM-verslaggevers op het gebied van militair en buitenlands beleid, zijn er
twee factoren die deze snelle achteruitgang hebben veroorzaakt: 1) De VS
beëindigde de dienstplicht - ooit, jongens en meisjes, had bijna elke volwassen
man in elk beroep, inclusief journalisten, ten minste twee jaar in een of
andere tak van het leger gediend - en nu weet bijna geen enkele verslaggever
ook maar iets over het leger; 2) Slechte beloning voor bijna elke werkende
journalist en de factor luiheid - er is geen geld om een expert te worden, maar
er is goed geld voor het napraten van de partijlijn.
Het is ook te ironisch om niet te
vermelden: Ronald Reagan's diploma was in economie en sociologie =
"paleoliberaal", Carter's diploma was een algemene Bachelor of
Science (de marine academie gaf geen gespecialiseerde diploma's toen Carter er
studeerde) = "paleoconservatief".
- Johnny
D Rock op 21 januari 2023 - om 12:52 uur EST/EDT
Carter studeerde ook nucleaire techniek
op Georgia Tech. Kreeg geen diploma, ik denk dat hij in plaats daarvan naar de
Navy Academy ging. Noch het programma, noch de school was paleoliberaal. Uit
zijn biografie blijkt dat hij bij de marine diende als sonar-, artillerie- en
ingenieursofficier op onderzeeërs, en later bij de Commissie voor Atoomenergie
werkte om energiecentrales voor marineschepen te ontwerpen. (https://www.jimmycarterlibrary.gov/about_us/naval_service)
Ook ik zie een sterke
generatiewisseling. Ik denk dat Reaganisme en Thatcherisme machtige oligarchen
in zone A hebben gecreëerd en bestaande oligarchen hebben versterkt. Het leek
op wat er in Rusland gebeurde tijdens de Jeltsin-jaren.
Ik heb echter een vraag: Is dit een
langzame evolutionaire verschuiving, of zijn wat u beschrijft poppen in de poppenkast?
En zo ja, wie is (of zijn) dan de poppenspeler(s)?
Klaus Schwab heeft voor de camera
opgeschept hoe meer dan 50% van het Canadese parlement bestaat uit alumni van
zijn "leiderschapsprogramma", en dit geldt ook min of meer voor
andere zone A-landen. Maar Schwab zelf is volgens mij een marionet in een
piramide van marionetten. Er zijn geheime groepen zoals de Bilderbergs waarvan
niet veel bekend is. En als het eigendom wordt achterhaald is bijna alles in
handen van 3 of 4 bedrijven zoals Vanguard en BlackRock die zelf gezichtsloos
zijn en waarschijnlijk fronten.
Ik weet dat dit geen gemakkelijke vraag
is, maar ik heb gezien hoe de waarheid in diskrediet werd gebracht en begraven
door feiten te vermengen met schandalige fictie, en vervolgens alles op één
hoop te gooien en af te doen als "complottheorie". Zelfs de term
"complottheorie" wekt bij mij ongemak op terwijl ik het schrijf.
Logischerwijs moet de bovenstaande
verschuiving op een bepaald niveau gecoördineerd zijn? Of anders heeft
overmatig consumentisme en te veel TV kijken de mensen gewoon in idioten
veranderd...
Andrei, wat denk jij?
Ik denk dat Schwab en zijn bende
achterhaald zijn en eerlijk gezegd irrelevant.
Hetzelfde geldt voor het WEF, een boogeyman die wordt gebruikt om de echte
problemen te verbergen.
In feite is de hele "Schwab-paranoia" nogal sektarisch.
Je vroeg het :-)
- Heartlander
op 21 januari 2023 - om 19:27 uur EST/EDT
Als Schwab en het WEF
irrelevante boeven zijn om de echte problemen te verbergen...
Wie ziet u dan als de
echte agendasetters, en wat zijn de echte problemen? En hoe kunnen we die het
beste bestrijden?
Hmm. Ik vind dat echt
een heel interessante gedachte.
Misschien erover
schrijven?
Hopelijk wordt de site
niet gesloten.
"Dit leidde tot een scherpe daling
van de competentie van de Amerikaanse heersende klasse." Ik zou zeggen dat
dit een goede kant heeft. Waarom? Dit vermindert de imperiale status en de
geopolitieke relevantie van de VS. Er was altijd al ontgoocheling over de VS
vanwege Vietnam en Latijns-Amerika, maar nu is die ontgoocheling exponentieel
toegenomen. Het moet eerst erger worden voordat het beter wordt. De ogen van de
mensen worden geopend. Ik bijvoorbeeld, slechts licht achterdochtig, besefte
lange tijd niet wat er gebeurde, zoals hier zo goed wordt beschreven.
Toen las ik de laatste paragraaf, om
eraan herinnerd te worden dat de VS en hun elites een ernstig gevaar vormen
voor de mensheid.
- KrasnyDabz
op 20 januari 2023 - om 6:27 pm EST/EDT
"Hoewel Trump naar alle maatstaven
sub-pathiek bleek te zijn, het feit dat een meerderheid van de Amerikaanse
burgers bereid was hem te verkiezen boven de "Neocon & Woke diva"
Clinton..."
Trump verloor de popular vote. Electoral
College fvckery kreeg hem binnen.
Je mist het punt volledig :-)
Ik begrijp de 'verloren popular vote'
oproepen niet zo goed. Wordt de president van de VS gekozen door het volk? Nee.
Hoe is het dan relevant?
Het kiescollege definieert het Amerikaanse kiesstelsel.
- KitaySupporter
op 20 januari 2023 - om 6:31 pm EST/EDT
In de aangenomen US S. 1169 Strategic
Competition Act van 2021, Sec. 136, (f) Authorization Of
Appropriations.-"There is authorized to be appropriated, for each of
fiscal years 2022 through 2026, $170,000,000 for ongoing and new programs in
support of press freedom, training, and protection of journalists."
Dit geld van de Amerikaanse regering
vertekent de nieuwsverslaggeving van de westerse media enorm, vooral tijdens de
ernstige achteruitgang van het aantal lezers van hard nieuws en de
concurrerende inkomsten van elektronische nieuwswebsites. Tien jaar geleden was
er een kakofonie van nieuws media doemscenario's. Heb je die de laatste tijd
gehoord? Uncle Sam kwam te hulp! Behalve dat je je ziel moest verkopen.
"Prostituees of werklozen"
- Robert Shule
op 20 januari 2023 - om 6:50 pm EST/EDT
Ik heb deze tijden zelf meegemaakt sinds
Jimmy Carter hier in de V.S., ik heb de gebeurtenissen voor mijn ogen zien
gebeuren, en ik moet zeggen dat dit essay een uitstekende en beknopte
samenvatting is van de Amerikaanse geschiedenis van de afgelopen veertig jaar.
Ik moet zeggen "kudos" aan de Saker voor een geweldig stuk werk.
p.s. Gevaarlijk is ook dat het
Neocon-denken is doorgedrongen tot het Amerikaanse denken. We hebben het niet
langer over slechts een paar gekken op de top ........
- The
Saker op 20 januari 2023 - om 7:25 pm EST/EDT
Bedankt! Het is fijn dat iemand beseft
dat dit in feite een zeer beknopte samenvatting is, gezien het onderwerp.
Ik ben meer gewend aan mensen die zeuren over "een te lang essay"
(wat me alleen maar zegt dat ze niet mijn doelgroep zijn).
Dank u voor uw vriendelijke woorden!
Andrei,
Is het mogelijk om uit wat u nauwkeurig
heeft aangegeven ook de volgende onontkoombare conclusies te trekken?
1. Het geld dat in de denktanks werd
gepompt kwam niet van de Neocon-minions zelf maar van hun betaalmeesters, die
vermoedelijk zeer rijke mensen zijn.
2. Daarom wilde en wil het "grote
geld" van de een of andere soort het buitenlands beleid van de VS
"overnemen". Het betaalde geld is een investering op zoek naar
rendement.
3. Hebzucht en arrogantie drijven het
grote geld.
Dus moeten we concluderen:
4. Ongebreidelde hebzucht en arrogantie
van bepaalde mensen creëren moeilijkheden voor miljarden mensen over de hele
wereld.
Uw mening wordt zeer op prijs gesteld!
- The
Saker op 20 januari 2023 - om 8:03 pm EST/EDT
1) ja
2) ja
3) ja
4) en nog eens ja
Ik ben het eens met elk punt dat je
maakt.
Eigenlijk is de wortel van het meeste kwaad op onze planeet woeker en zijn
"bijproducten".
Ik beveel Michael Hudson aan als DE autoriteit op dit gebied :-)
Vriendelijke groeten
Briljante Andrei,
zoals altijd.
Ter aanvulling, cito o que o apostólica Paulo escreve a seu irmão Timóteo em 1
TM 6:10
"...o amor ao dinheiro é raiz de todos os males".
Briljant Andrei, zoals
altijd.
Ter aanvulling citeer ik wat de apostolische Paulus schrijft aan zijn broer
Timoteüs in 1 TM 6:10
"...de liefde voor geld is de wortel van alle kwaad".
O corretor ortográfico
me pregou uma peça:
O correto do versículo é: o amor ao dinheiro é raiz de todos os males
De spellingscontrole
heeft me voor de gek gehouden:
Het vers is correct: de liefde voor geld is de wortel van alle kwaad...
- Sinotibetan
op 20 januari 2023 - om 9:00 pm EST/EDT
@ The Saker
Bedankt voor dit
absoluut briljante artikel! Ik verspreid uw artikel onder mijn vrienden.
@Naresh
Dit kwaad veroorzaakt
door gierigheid en hebzucht is lang geleden al voorspeld in de Bijbel:-
"Want de liefde
tot het geld is de wortel van alle kwaad; terwijl sommigen dat begeren, zijn
zij van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord."
1 Timoteüs 6:10
Ik ben het volledig
eens met The Saker dat de Neocons een existentiële bedreiging zijn voor onze
planeet, voor de mensheid.
- Johnny
D Rock op 21 januari 2023 - om 12:58 uur EST/EDT
Veel van dat "denktank" geld
is gerecycled belastinggeld.
De stroom gaat .... belastingbetaler
naar overheid naar defensie-industrie naar denktank. Een andere tak gaat van
defensie industrie naar congres donaties.
Dan zijn zowel het congres als de
denktanks het erover eens dat er meer belastinggeld naar de defensie-industrie
moet.
Een absoluut briljant
stuk werk van The Saker. Hartelijk dank, en dat bedoel ik met grote
oprechtheid.
Je hebt een echte gave om de waarheid op een krachtige en bijzonder
overtuigende manier te delen. Ik zal zeker kopieën van dit prachtige werk
downloaden en maken, zodat ik er naar kan verwijzen en hopelijk een beter
ontwikkeld begrip kan ontwikkelen van alle informatie die u deelt, voor mijn
eigen begrip, en hopelijk ook om andere mensen te overtuigen die in staat zijn
om op de Waarheid te reageren.
Ik ga ook nog een zeer verdiende donatie doen als blijk van waardering.
Nogmaals, bedankt hiervoor.
https://youtu.be/dMs4kg6Yb_s ( Woke publiek stapt op)
ReplyDeleteHet ergst is nog, dat de vetkleppen op 0:32 er nog trots op zijn ook, op hun ongezonde leefwijze. Yeeggghhhh.
DeleteJa, maar voor dat dikke meisje met FAT op haar trui wil ik toch een uitzondering maken.
DeleteDe kans is redelijk groot dat ze er weinig aan kan doen dat ze erg dik is.
En dan kiest zo iemand graag een subcultuur die zich fel af zet tegen 'Alle slechte mensen".
Zulke radicale bewegingen bekijken elkaar niet zo erg op uiterlijk, want 'De Zaak' is veel belangrijker.
Dus voor echt lelijke meiden is dit wel een aantrekkelijke groep om bij aan te sluiten.
De knappe jongeren treft eigenlijk meer blaam.
Russia Today in Frankrijk gesloten. Je heft gewoon de bankrekeningen op. De RF zint op wraak, die moet koud worden opgediend. Wij wachten af.
ReplyDeleteOndertussen maar geen pizza's of koekjes meer eten: Er kunnen (gemalen) kakkerlakken in zitten. Met dank aan de ec en het wef, die die rotzooi promoten.
Ik wist niet dat RT toch nog in Fr te zien was.
DeleteIk denk dat de gele hesjes er wel steun in vonden.
TIP
ReplyDeleteYuri van Geest (*) heeft een belangrijk gesprek over Chat GPT
(**) op de Nieuwe Wereld.
Niet mijn 'cup of tea', nauwelijks mijn interesse, maar je moet het wel een beetje weten.
#1128: 'Chat GPT is meest impactvolle technologie sinds het internet' | Gesprek met Yuri van Geest
--
Vanochtend een boodschap van mijn DeepL vertaal programma:
Je kan vanaf nu ( gratis) jouw Engelse of Duitse tekst in hun programma zetten, en dan maakt dat programma er perfect engels ( of Duits ) van !
----------
(*) Yuri van Geest. Yuri is specialist op het gebied van Singularity. Dit betreft de convergentie en symbiose van de volgende opkomende technologieen: ICT, biotech (DNA lezen en schrijven), nanotech, neurotech, robots, artificiële intelligentie, nieuwe energie, brain computer interfaces, 3D printers en ruimtevaart.
(**) GPT : Generative Pre-trained Transformer
https://chatgpt.softonic.nl/web
Delete
ReplyDeletestuckonautomatic
1 uur geleden
Die opmerking van Marlies aan het einde snap ik niet helemaal.
Ze zei dat Nederland zich snel aan Duitsland heeft overgeven
om verder bloedvergieten te voorkomen. Maar toen was het besef/hoop
toch dat Hitler uiteindelijk de oorlog zal verliezen - de wereldoorlog
was al gaande en het was toch alleen maar een kwestie van tijd.
Dat is niet verglelijkbaar met de situatie van Oekraine. Als Poetin
wint gaat die niet zomaar weer weg. Sterker nog, hij voelt zich angemoedigt
ook nog andere landen binnen te vallen.
"Wehret den Anfängen." zeggen wij in het Duits.
Anders een hele goede aflevering weer! Ik hoop dat ook in Duitsland
nog op tafel komt wat tijdens Corona is misgegaan. Maar de medialandschap
en het "Untertanentum" is helaas met NL vergelijkbaar. En de
vaccinatiecampagne mag je sowieso niet bekritiseren omdat men hier uitermate
"trots" op onze big player Biontech is...
============================-
Jelle van Baardewijk
1 uur geleden
Dank voor je opmerkingen! Wie zijn de critici in Duitsland van Oekraïne-aanpak? Vandaag staat breed uitgemeten in Volkskrant dat er in Duitsland meer reserves zijn over sturen van tanks dan in andere Europese landen. Welke Duitse publieksintellectuelen spreken zich hier over uit? Graag tips. Het valt me tegen op YouTube wat te vinden. Zie wel dat Welt en NZZ behoorlijk stevig kritiek durven uitmeten in hun kranten. Ik ken David Precht. Ken je hem? Tip is Vierte Gewalt van hem.
======================================-
@Jelle van Baardewijk Beste mijnheer van Baardewijk, Jelle.
Ik ben de fanatieke Putin versteher van de Arminius-Kerk. Ik liet U nog mijn T shirt zien, toen U in het halletje stond te praten.
U herinnert het zich vast wel.
In antwoord op uw vragen:
Erich Van is een duitse oud generaal. In het blad Emma heeft hij een flink interview.
Links plaatsen is riskant, dus dit is de titel om te googlen: Emma: "Erich Vad: Was sind die Kriegsziele?“
Dan is er nog een heel hoge oud militair: Harald Kujat. Ook hij neemt duidelijk stelling, hoor ik van de pundits. Maar ik vind alleen een interview in Stern van 13 oktober : KRIEG IN DER UKRAINE
Ex-General Harald Kujat warnt Nato vor Lieferung von Offensivwaffen
Politica Sarah Wagenknecht heeft een duidelijk verhaal, en misschien is zij al wel een beetje een 'publieks intellectueel ' . Ik volg Duitsland verder niet.
U kunt haar video van 19 januari vinden met deze zoek regel op YT:
Erst Panzer, dann Kampfjets, dann deutsche Soldaten? Wer stoppt den Wahnsinn?
VERVOLG
DeleteIn haar shownotes staat ook de link naar het Emma artikel.
Mocht U mij willen mailen: geanonimiseerd@gmail.com.
( Dan geef ik U mijn blog, met de blog adressen met alle originele documenten )
Ik schat de situatie heel ernstig in.
Veel beslissers zitten in een bubbel, en hebben een totaal verwrongen idee van de realiteit.
Zij denken dat Putin ons bedreigt. Putin vind dat wij hem bedreigen. Putin heeft uiteraard gelijk.
Maar waar het om gaat: De Neocons controleren al sinds september 2001 de Amerikaanse internationale politiek.
( Dixit generaal Wesley Clark. Hoogste Navo baas in Kosovo; democratisch presidenstkandidaad in 2004 meen ik. Niet zomaar iemand.)
Deze Neocons zijn 'crazies'. zoals papa Bush hen noemde , toen ze nog ongevaarlijk waren, en in de basement zaten.
Nu staan ze aan het roer.
Ik vrees: 50% kans op een kernoorlog.
Want: mits géén oorlog, dan zal Amerika over een aaantal jaren ondergeschikt zijn aan de rest van de wereld: BRICS, met daarbij Saudi's, Brazilie, Iran, en heel Afrika.
Dàt kunnen deze Neocons absoluut niet verwerken. De Samson optie is de enige kans op behoud van hun wereld-controle. Samson optie in dit geval: Vernietiging van Europa en Rusland en deels de VS. Uiteraard door een uitgelokte atoombom die dan door Putin wordt gegooid. Puitin heeft het duidelijk gezegd: Als U persé een wereld zonder ons Russen wil, wat zou ons dan weerhouden om ùw wereld te vernietigen ? De neocons hoeven maart één heel verdachte raket op Moskou af te vuren, en dan al kan Putin besluiten om nucleair terug te schieten. ( Doet hij dat niet, dan is hij te laat)
Enkele bronnen : The Duran, Mercouris, The New Atlas, Colonel MacGregor, Garland Nixon ( een vlotte kletsmajoor met de beste 'grote lijnen' , Scott Ritter ( bij Nixon, of bij judge Napolitano , etc), SmoothieX12 ( een drammerige Rus die alles weet van wapens, wel heel chauvinistisch) en The Saker.
Tot zover. Heel erg dank voor uw grote inspanningen.
Momenteel vindt er een grote leegloop, al dan niet vrijwillig, plaats van de leiding van UA. Al eerder werd bericht, dat de Minister van ??? in zijn helikopter door het luchtafweergeschut werd afgeknald. Uiteraard gaf Arestovich het 'goede voorbeeld'.
DeleteIk beperk mij even tot het geven van de links:
https://t.me/patricklancasternewstoday/1446
https://t.me/patricklancasternewstoday/1449
https://t.me/antinatocoalition/5967
https://t.me/DruschbaFM/11871
Duitse tegenstand: https://t.me/putingers_cat/3591
https://t.me/DruschbaFM/11848
De Duran had er een goede uitzending over , gisteren.
Delete> Isolating Zelensky. Collective West builds intervention force for west Ukraine <
In het Westen wordt het als 'anti corrputie zuivering' voorgesteld.
Arestovich was de spin doctor voor Zelensky en begon ineens 'anti-spin' te vertellen. ( Negatief over de Ukr.)
Hij wilde zelf weg, dus de eer aan zichzelf houden. Dat mocht niet.
Maar hij is er wel uitgezet. ( Eerloos dus)
---
De minister van Buitenlandse Zaken is neer gestort, met een eigen groep ambtenaren.
Opzet? of ongeluk?
---
De Chef militaire Inlichtingen: Kirill Budanev.
Hij gaf een vreemd interview over de Ankara-vredes gesprekken maart 2022. Zei dat het fake was.
Zegt dat ene Kyreev werd verdacht dat hij een infiltrant was bij die gesprekken en door de SBU ( geheime dienst Ukr) werd vermoord.
---
Mercouris:
Er is een massive zuivering gaande,
Het gebeurt allemaal terwijl William Burns in Kiev op beziek is.
HIj geeft een smoes voor zijn bezoek.
De defensie minister Resnikov word steeds meer naar voren geschoven.
Resnikov staat dicht bij de VS.
De uit-gezuiverde mensen mogen de Oekraiene niet verlaten.
Mercouris:
"Ik denk dat de mensen die om Zelensky staan, nu als eerste worden verwijderd door de VS.
En straks Zelensky.
Zodat ze daarbij geen tegenstand krijgen van die oude vrienden van Zelensky.