Wednesday, October 28, 2020

1084. Gaat goed, Karel. Laat ze maar panikeren (en reklame maken).

 

Minister Ollongren: Verkoop complotblad mag, wel graag naast Fabeltjeskrant

Boekhandelaren als AKO en Bruna mogen gewoon een ‘complotblad’ als het tijdschrift Gezond Verstand verkopen. ,,Dat is ook niet iets dat je wil censureren”, zegt minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken. Maar de winkels moeten wel opletten hoe ze zo’n blad presenteren. Het past immers eerder naast de Fabeltjeskrant dan tussen de medische literatuur, zegt de bewindsvrouw.

23 comments:

  1. Helaas heeft de 'Andere Krant' fatale blunders gemaakt, mi.

    Daar hebben we het in een vorig blog al over gehad.

    Hoeveel onderwerpen behandelde die krant dit keer? 6 of zo?

    Ik stuiterde bij het onderwerp 'klimaat', maar alhoewel ik denk dat 90 % van de conclusies in het blad juist waren, als ik minder geinformeerd deze editie had gelezen had ik meer dan 50 % verworpen!

    Dr Elens is door mij zeer gerespecteerd, maar hij is niet de juiste persoon om hier aan te voeren: Behalve voor degenen die echt alles lezen en refereren lijkt het toch gewoon een eigenwijze dorpsdokter.

    Je weet dat ik Joop vanaf het begin had bevraagd over de meer- (minder!-)- waarde van vage informatie van bedenkelijke alternatieve sites. Ik wist nog niet zijn troll karakter.

    De zionisten moeten hem met goud belonen! Dit figuur heeft meer gedaan voor hun kwade zaken dan veel beter opgeleide en betaalde propagandisten. En de idioot weet het niet eens!

    Anyway, deze andere krant, ondanks het hoge waarheidsgehalte, heeft veel goed, maar helaas ook veel kwaad gedaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rootman,

      je bent wel erg slordig in jouw kritiek.

      "De Andere Krant' bestaat, maar nu gaat het om 'Gezond Verstand', het nieuwe magazine.

      Ja, ik ben het zeker ook niet met alles eens wat er in 'Gezond Verstand' staat, maar dat zul je altijd wqel blijven houden.


      NB: Ik heb enkele kranten aangeboden om een zinvol verhaal over Corona te vertellen, en vanmiddag heb ik een interview gegeven aan een regionale krant.

      Ik vertel er wel over als de publicatie door gaat, wat ik wel vermoed.

      Delete
    2. [ Ik heb enkele kranten aangeboden om een zinvol verhaal over Corona te vertellen, en vanmiddag heb ik een interview gegeven aan een regionale krant.

      Ik vertel er wel over als de publicatie door gaat]

      Ik ben reuze benieuwd. Heb je nog om correctierecht vóór publicatie gevraagd? Anders wordt jouw verhaal dusdanig verkracht, dat precies het tegenovergestelde als conclusie eruit komt. Ze zoeken altijd de controverse. Je hebt gezien, hoe het is gegaan in die artikelen van de nrc over het Rusland verhaal.

      @Rootman: [Ik stuiterde bij het onderwerp 'klimaat', maar alhoewel ik denk dat 90 % van de conclusies in het blad juist waren, als ik minder geinformeerd deze editie had gelezen had ik meer dan 50 % verworpen!]
      Dus de juiste informatie is wel degelijk belangrijk bij het vormen van je mening geef je nu zelf toe.

      [Dr Elens is door mij zeer gerespecteerd, maar hij is niet de juiste persoon om hier aan te voeren: Behalve voor degenen die echt alles lezen en refereren lijkt het toch gewoon een eigenwijze dorpsdokter.]
      Daarom moet je ook eerst alles lezen, voordat je je een mening vormt. Voor mij is hij een vakman die staat voor zijn werk en heeft uiteindelijk zijn gelijk gekregen, zo blijkt nu. Nu Hugo de J. nog even toegeven en verontschuldigen met zijn kwakzalversopmerking.

      Delete
    3. In een vorige blog ( 1081) kwam ik op een soort van aanpak.
      Dat verhaal wilde ik in de krant krijgen.
      Ik hoop dat het goed gaat lukken.
      Off the record heb ik hem wel veel breder info gegeven, maar dat mag hij niet opschrijven, want dan haalt het de krant niet. Dit is echt als praktische oplossing bedoeld:

      Ik denk dat we drie dingen tegelijk moeten doen:

      1) Onze lichamen weerstand geven tegen het virus.

      2) Zorgen dat een besmetting in een Lage Dosis plaats vindt.

      3) 'Discrimineren' op risico-profiel. Oud<> jong. Gezond <> ziek

      Delete
    4. [Off the record heb ik hem wel veel breder info gegeven, maar dat mag hij niet opschrijven, want dan haalt het de krant niet.]
      Ik had precies hetzelfde, maar het 'off the recordverhaal' kwam dus juist in de krant. Maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen, maar vrees het ergste.

      Delete
  2. Ze zoeken teveel in de marge! Prof v Wolveren mag dan overtuigd zijn geworden door volgens mainstream controversiële figuren (en ik denk dat hij 90 % juist is!), maar door het samenrapen geeft hij brandstof voor iedereen in de mainstream die de suggestie wil wekken dat het om complotwappies gaat.

    Hopelijk kunnen we snel een metadiscussie met de gewaardeerde professor aangaan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mainstream heeft maar één argument: de opponent uitschelden.

      Ze kunnen niet in discussie, want dat verliezen ze.

      Daar herken je aan wie de macht heeft:
      - jee mag ze niet echt bekritiseren
      - Ze gaan niet met jhe indiscussie. je wordt als 'onaanraakbaar' geklasseerd: dan hòeven ze niet meer met je te discussieren.

      De Kerk deeed het eeuwen lang: 'Ketter !'
      Onze usual suspects doen het met elke criticus: " Anti-semiet !" en 'Holocaustr Ontkenner"

      En de huidige Machthebbers roepen steevast: Complot gekkie !

      Dan weet je dat ze geen argumenten hebben. Dat er een leugen moet worden beschermd.

      Delete
    2. [maar door het samenrapen geeft hij brandstof voor iedereen in de mainstream die de suggestie wil wekken dat het om complotwappies gaat.]

      Zodra je tegen de mainstream in gaat, ben je in hun ogen al direct een complotwappie en word je als zodanig weggezet. Zie het sublieme commentaar van JV hier pal boven. De msm duldt geen concurrentie, noch andere meningen. Je mag meedoen en anders 'gewoon je bek houden'. Zo werkt dat in dictaturen.

      Delete
    3. Een argument is misschien nog te winnen, maar als je het gaat bundelen haakt iedereen wel ergens op af.

      Verder vind ik dat Rutte het veel beter doet dan in veel andere EU landen, die nu ware dictaturen zijn geworden; helaas gaat dat bij ons ook gebeuren de komende weken.

      Delete
    4. Hij pakt het wat rustiger aan, maar het doel is hetzelfde: totale controle, maar dat gaat het hem toch niet lukken. Mensen gaan het doorzien en komen in opstand.

      Delete
    5. @Rootman: [Hopelijk kunnen we snel een metadiscussie met de gewaardeerde professor aangaan!]
      Geef je op bij Weltschmerz, na overleg met van Wolferen. Dan kan je 1 op 1 discussiëren.

      Delete
  3. PS: Volgende week krijg ik mijn rijbewijs bezorgd. Ik wil dan graag heel snel mijn ivermectine ophalen, want het virus komt van verschillende kanten te dichtbij. De komende week bezoek ik niemand meer, maar dat dient niet lang te duren.

    Zodra ik het heb ( met verzekering, etc.) wil ik de rit maken.

    Maar waar moet ik dan heen en hoe moet ik het vinden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mail me even: jhmavermeulen@gmail.com

      Delete
    2. @Rootman: ik bied je bij deze aan, dat ik je ophaal en dat jij met mij meerijdt. Da's makkelijker.
      JV mag mijn e-mailadres aan jou doorgeven, dan kunnen we afspreken.

      Delete
    3. In principe vind ik het leuker om met mijn nieuw gepimpte karretje mijn eerste lange afstandsrit te maken!

      Delete
    4. Heel logisch dat je dat graag doet, Rootman.

      Zorg wel dat je het niet koud krijgt,
      en reken er op dat het 1,5 maal zo lang zal durenals je berekent tevoren.

      Ik weet ook niet wat de conditie van jouw APE is, maar vraag niet te veel van dat machientje.

      Ze zijn voor korte afstanden gemaakt. Niet om op 1 dag 150 km te rijden.
      Trek toch gewoon 10 uur of langer uit voor de rit.

      Delete
  4. Verzoek aan de maker van dit blog: Zou U zo vriendelijk willen zijn om foto's van de 'Usual Suspects' te willen afbeelden met een balkje voor de ogen? Dan is het voor mij herkenbaarder. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zo technisch ben ik niet, maar ik ben niet de enige die het zegt hoor.
      Shulamit Aloni, ooit minister in Israel:
      https://www.youtube.com/watch?v=oZvkY7mIKtw

      https://tpo.nl/2020/10/09/bol-com-stopt-tijdelijk-met-verkoop-complotboeken/

      Het begon ooit met CIA memo 1035-960: https://www.themindrenewed.com/resources/documents/369-doc002

      Delete
    2. Ah, ik heb een tijdje geleden mijn account bij Bol opgezegd. Daarbij moest je je tel.no. opgeven. Tien minuten later wordt ik gebeld: "Waarom? Problemen met Bol?" "Nee hoor, maar als jullie boeken censureren, daar doe ik niet aan mee". (N.a.v. stoppen met verkoop van anti-vaccinatieboeken.) Antwoord: jammer, maar begrijpelijk. Ik geef het door, toch wel een belangrijk signaal". "Ja doe dat."

      Stemmen met de voeten werkt nog steeds. Het wordt alleen wel moeilijker om op die manier om je spullen te kopen. Maar principes kosten nu eenmaal geld. En ik houd er een goed gevoel van over.😉

      Delete
  5. Belgisch web magazine over internationale politiek:

    https://www.uitpers.be/author/eric-van-de-beek/

    ReplyDelete
  6. Bij Stan gelezen.
    https://www.middleeastmonitor.com/20201006-israel-founders-were-thieves-israeli-historian-says/

    Even hier bewaren.
    =================================

    Israel founders were ‘thieves’, Israeli historian says
    October 6, 2020 at 9:44 am | Published in: Israel, Middle East, News, Palestine
    Israeli historian Adam Raz, 21 December 2018 [Indonesian Solidarity Against Zionism/Facebook]Israeli historian Adam Raz, 21 December 2018 [Indonesian Solidarity Against Zionism/Facebook]
    October 6, 2020 at 9:44 am
    Early Jewish settlers in Palestine “looted Arab property”, a new book by an Israeli historian has said, adding “authorities turned a blind eye”.

    In what has been described as the “first-ever comprehensive study” by Israeli historian Adam Raz described “the extent to which Jews looted Arab property” during the Jewish gangs’ attack in 1948 on Palestinians and their homes, and explains why Ben-Gurion said “most of the Jews are thieves.”

    Writing in Haaretz, Ofer Aderet’s review of Raz’s book was entitled: “Jewish soldiers and civilians looted Arab neighbors’ property en masse in ’48. The authorities turned a blind eye.”

    Another senior writer at Haaretz, Gideon Levy, commented that the words “most of the Jews are thieves”, “wasn’t uttered by an antisemitic leader, a Jew hater or a neo-Nazi, but by the founder of the State of Israel, two months after it was founded.”

    Levy said that the Israeli authorities “turned a blind eye and thus encouraged the looting, despite all the denunciations, the pretense and a few ridiculous trials.”

    The looting served a national purpose: to quickly complete the ethnic cleansing of most of the country of its Arabs, and to see to it that 700,000 refugees would never even imagine returning to their homes

    he explained.

    The Israeli writer added: “Even before Israel managed to destroy most of the houses, and wipe from the face of the earth more than 400 villages, came this mass looting to empty them out, so that the refugees would have no reason to return.”

    Levy also said that the looters “were motivated not only by ugly greed to possess stolen property right after the war was over, property belonging in some cases to people who were their neighbors just the day before, and not only by the desire to get rich quick by looting household items and ornaments, some of them very costly…, but they served, consciously or unconsciously, the ethnic purification project that Israel has tried in vain to deny all through the years.”

    UN: Israel has demolished over 500 Palestinian buildings so far this year

    “Almost everyone took part” in the looting, he added, which “was the small looting, the one that proved if only for a moment that ‘most of the Jews are thieves,’ as the founding father said. But that was mini-looting compared to the institutionalized looting of property, houses, villages and cities – the looting of the land.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vervolg.


      “Denial and repression” were part of the reasons why heads of Jewish community allowed the looting of Arab property in Palestine. He said: “Thirst for revenge and drunkenness with victory after the difficult war might perhaps explain, even partially, the participation of so many.”

      Levy said that “the looting reflects not only momentary human weakness but is intended to serve a clear strategic goal – purifying the country of its inhabitants – words fail.”

      Concluding his article, Levy said: “Anyone who believes that a solution will ever be found to the conflict without proper atonement and compensation for these acts, is living in an illusion.”

      He asked Israel to “think about the feelings of the descendants, the Arabs of Israel and the Palestinian refugees, who are living with us and alongside us. They see the pictures and read these things – what crosses their minds?”

      He answers: “They will never be able to see the villages of their ancestors: Israel demolished most of them, to leave not a shred,” noting that “one small stolen souvenir from the home that was lost might cause a tear to fall.”

      Adding: “Just ask the Jews enraged over any stolen Jewish property.”

      READ: Israel soldiers expand illegal settlement, open fire on Palestinian youth

      Categories Israel Middle East News Palestine

      Delete