Thursday, October 15, 2020

1081. Het Coronavirus....... Hier eindigt het.

 In januari en februari schreef ik mijn eerste 10 blogs over Corona, steeds met dezelfde titel: "Het Coronavirus ..... waar eindigt dit ?"


Nu zijn we 10 maanden en ruim 100 blogs verder en kan ik de kwestie afsluiten. 

Ja, in de Grote Buitenwereld  gaat de strijd nog heftig voort,  maar wie niet kijken wil moet voelen. Het leven is hard voor de naïeven onder ons. 

Gelukkig komt er steeds meer verzet tegen de domme aanpak van de  autoriteiten. Een brief van 40 Nederlandse professoren hier, een internationale groep professoren dààr, maar allemaal een half jaar later dan de bronnen die het fundament vormen onder dit blog:  

 Dr Martenson,  

Dr.  Been, 

Dr. Campbell en 

Dr. Seheult. 


Al lang bekend, NU ontdekt door Professoren, RIVM nog eigenwijs. 

Zij, mijn bronnen,  wisten al in maart dat je de jonge mensen die zelden ziek worden moet laten doorgaan met hun leven. Geen lockdown.

Ze vertelden al in april dat vitamine D een zeer belangrijke rol speelt en de ernst van de ziekte flink afzwakt.

Ze zeiden al 6 maanden geleden dat je moest balanceren tussen  drie factoren: 

  1. de epidemie niet uit de hand laten lopen   
  2. de ziekenhuizen niet laten overstromen  
  3. de economie niet laten instorten 

Als vanaf maart was duidelijk dat Hydroxychloroquine  mits vroeg toegediend, de ernst van de virusaanval flink beperkt. 

In de afgelopen 4 maanden werd steeds duidelijker dat Ivermectine even goed werkt als HCQ, en géén bijwerkingen heeft. 

Maar HCQ en Ivermectine is alleen te koop in  de niet-westerse landen, waar de sterfte dan ook vele malen kleiner is dan in de rijke landen met hun zeer dure medische uitrusting. 

Het wanbeleid van de Westerse regeringen kon 10 maanden ongestoord door gaan omdat er nergens een journalist te vinden was. 

Voor de jonge lezers: Een journalist was iemand die de machthebbers kritisch volgde, en in de massa-media mocht publiceren. Ze bestaan al jaren niet meer. Hint )    

De massa-media verdedigden elke bewering die de autoriteiten bedachten:  'Griepje'..... 'komt niet hier' ....'paniek is onze echte vijand' ..... 'Samen' ......' een mondkapje is gevaarlijk!' .......'geen mondkapjeis gevaarlijk!' ........ etc etc. 

Vele malen zijn ze van richting veranderd.                                                            Maar mìjn bronnen zijn nooit van richting veranderd.  Hun mening  evolueerde en werd aangepast aan de groeiende hoeveelheid kennis. Ze werd niet bepaald door kennis van oude Corona-virussen. Niet bepaald door de miljarden die Big Pharma rook of de mogelijke plannen van nòg driester lieden.  

Mijn bronnen begonnen vanuit het princiepe van de voorzorg: "Als je niet weet hoe dit virus zich gedraagt,  neem dan het zekere voor het onzekere." 


Genoeg gezeurd.

Wat is de situatie  nu? 

Volgens mij zal de economie en  de sociale eenheid enorme schade lijden als we zo doormodderen als we nu doen.

Ik denk dat we drie dingen tegelijk moeten doen: 

1) Onze lichamen weerstand geven tegen het virus.

2) Zorgen dat een besmetting in een Lage Dosis plaats vindt.

3) 'Discrimineren' op risico-profiel.  Oud<> jong.   Gezond <> ziek   

Ik zal elk punt wat verder toelichten. 


Onze lichamen weerstand geven tegen het virus.  ( Preparer le terrain.) 

Vitamine D.    Iedereen wordt verplicht om minstens 30 ng/ml vitaminde D te hebben.  Ouderen en risicogroepen: 40 ng/ml

Mucus in goede conditie houden.   Het virus komt als eerste door het slijm in de keelholte naar binnen. Dat slijm moet onze volle aandacht hebben.  Voldoende water drinken, droge ruimtes bevochtigen,  Broomhexine ( 3 maal 5 ml per dag)  slikken,  Curcuma ( 1 gram per dag). Bij mogelijke besmetting :  gorgelen.  De keel is de plaats waar je de besmetting kan voorkomen, of in elk  geval low dose kan maken.  (Dr Harrisson) (Dr Been.) 

Het algemene immunsysteem sterk houden.  Bijvoorbeeld door boswandelingen. En door thermische baden. (Koud-warm. Dit was succesvol tijdens de Spaaanse Griep: Dr Kellogg. )  Natural Killer Cells en Mycocyten (?)  nemen flink toe door de koud-warm baden.

Kwetsbaren:  preventieve medicijnen slikken.   Vitamine A, C, D,  selenium,  zink, quercitine.    Indien je denkt besmet te zijn:  Hydroxychloroquine nemen, met azytromycine en zinc.  En Ivermectine.   Beide middelen zijn in het Westen verboden, maar in de arme landen worden ze volop gebruikt, met heel goed resultaat. 


Zorgen dat een besmetting in een Lage Dosis plaats vindt. 

Hiervoor zijn de mondkapjes onmisbaar. Ze houden 80% van de virussen tegen die een besmettelijk persoon uitstoot.  En bij een gezond persoon houden ze ook weer 80% van de virussen die in de ruimte zweven, tegen.  In plaats van met 100 virussen   word je dus met 4 virussen besmet. Net voldoende om een beetje ziek te worden en zelf anti-stoffen aan te maken.

Waarom denkt U dat de oude bevolking van Tokyo (40 miljoen mensen) al voor de helft  het virus heeft gekregen, maar nauwelijks ziek werd?  Mondkapjes.   Elkaar niet aanraken.  Niet praten in de metro.  Maar wèl gewoon alles doen:  geen lockdown!   20 miljoen mensen in Tokyo hebben Corona zonder moeite doorgemaakt.  That's the way to go! 

En ja:  het virus is airborne, en dus is ventilatie wellicht belangrijker dan die 1,5 meter. Hiermee kun je restaurants, collegezalen en openbare ruimtes al veel veiliger maken. 

Laat restaurants en cafés open gaan voor mensen beneden de 50 die niet hoesten  en geen koorts hebben. En als je dat te riskant vindt: Laat ze bij de ingang een saliva-corona-test doen (Dr. Michael Mina, Harvard), en na enkele minuten als zeker is dat ze op dat moment niet besmettelijk zijn, mogen ze naar binnen.  Je kan ook een hond in dienst nemen:  na 1 week trainen  ruikt de hond wie Corona heeft en wie niet. 

Wachten op het vaccin is wellicht geen optie. Dus is het doormaken van de ziekte zonder dat er ernstige gevolgen zijn, de enige oplossing.  Maar de oude mensen met overgewicht en diabetes, dat is natuurlijk toch een ander verhaal.  

  

Discrimineren: Jongeren meer vrijheid. Ouderen en zieken beschermen.

Zoals ik al op 8 maart schreef (en zoals de professoren deze week ook schrijven) : bescherm de ouderen, en laat de jongeren vrij.  

Als iedereen voldoende vitamine D heeft en een goed immuunsysteem, dan kan een lage doseis besmetting nauwelijks kwaad.  En daarna ben je voor maanden en wellicht jaren veilig tegen Corona. Vrij te doen wat je wil. 

Maar de ouderen moeten heel goed begeleid worden:  flink wat vitamine D geven, bewegen, boswandelingen in een groep, altijd mondkapjes op in gezelschap, niet gaan zingen in de kerk,  nooit in ongeventileerde ruimtes samenkomen, etc etc. 

Je kan ze ook preventief 6 mg Ivermectine geven. Of 12 mg. 

Ook onderwijzers en leraren en buschauffeurs moeten extra goed begeleid worden.  In India krijgen alle gezondheidswerkers en politie-agenten gratsi Hydroxychloroquine aangeboden.  Niet iedereen neemt dat.  De groep die het niet neemt blijkt later veel vaker Corona te krijgen. Allemaal al maanden bekend, maar onze Bestuurders willen het niet zien. Ze maken meer slachtoffers dan de Duitrsers in 1940 !  Het is een schande. 


 

 

 


56 comments:

  1. [Bij mogelijke besmetting : gorgelen.]

    Wat ik me nog kan herinneren: advies van een of andere Rus: met zout water.

    Verder goede samenvatting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik gebruik Iso-betadine als mijn keel kriebelt. Maar ik twijfel of ik dat wel moet doen als ik niet ( met zekerheid) besmet ben. Je wil het mucus oook niet beschadigen. ( Sommigen zeggen ook dat het heel veel handenwassen fout is) .

      Mijn bron is het Saker intervieuw dat ik vertaald heb. Maar juist als het over gorgelen gaat is het moeilijk te volgen: .... kan dat blog nu niet vinden.

      Delete
    2. [Sommigen zeggen ook dat het heel veel handenwassen fout is]

      Klopt. Je vernietigt de goede bacteriën die op je handen leven. Ikzelf was mijn handen hooguit 1 á 2 keer per dag. Vooral na sleutelen aan de auto/motor en/of werken in de tuin.

      Blog over gorgelen kan je hier vinden.

      Delete
    3. Ha, je hebt een reactie van mij gevonden waar ik dat stukje over zout-water-gorgelen citeer.


      In die reactie van mij staat de link naar het blog dat ik niet kon vinden: http://xevolutie.blogspot.com/2020/04/1003-nauwkeurige-beschrijving-van-het.html

      NB: Dat Saker interview verscheen op 3 april, dus wel heel vroeg in de Corona-tijdlijn.

      Hij ontraadt nog het gebruik van cortoicosteroïden.
      Later kwamen we er achter dat die in de tweede fase van de ziekte juist erg goed helpen.


      Hier in het engels het stukje over het gorgelen:

      Question: To wash it with saltwater?

      A: Yes, wash it thoroughly. But “lors” – non-prescription medications and sinus cleaners to stop running nose and for an effective lavage. That is, the feeling of free unobstructed breath should come after all. The second thing is the oropharyngeal area behind the uvula. And there, too, you need to make a good lavage of the oropharyngeal region.

      Q: So you don’t just have to squirt it up your nose, you have to gargle it deep down your throat?

      ====
      Dit herinnert mij er aan dat DrBeen ook over enkele spuitmiddeen sprakdie je twee maal per week in je neus moet spuiten, wat dan heel effectief zou zijn.

      Delete
  2. Als je het artikel nog kunt editten:
    ernts = ernst
    vroegf = vroeg
    duidelijekr = duidelijker
    princiepe = principe
    middelken = middelen
    Jew = Je
    doseis = dosis
    gratsi = gratis
    blijkkt = blijkt
    enioge = enige

    Als je het wel/niet hebt gewijzigd, mag je -hoe dan ook- deze post verwijderen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik til niet zo zweaar aan spelfouten, en verbeter ze pas als ik tijd heb. Wel danbk voor de aandacht voor mijn stukje.
      Ik denk dat ik het nog wil herschrijven.
      Misschien veeel korter maken om de kern te benadrukken:
      > zorg voor een goede weerstand bij de mensen en voor een lage Virus Load, en dan is het krijgen van de besmetting juist de oplossing voor het probleem. Niet het schrikbeeld. Zeker geen reden om alles wat we ghebben af te breken. <

      Delete
  3. Ik ben toch niet geband of zo? Al 2 posts zijn niet verschenen....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niet door mij, Rootman.... maar onze Social Media reuzen zijn wel flink aan de slag: ook youtube gaat alles wat op Q-anon lijkt er af gooien.

      Delete
    2. Ik denk dat ik weet wat er gebeurde: Als ik de 'publish' knop aanklik moet ik wachten totdat de post verschijnt, en niet een andere site aanklikken.

      Chris was gisteren ook pissed!

      Ik denk niet dat Qanon een kracht ten goede is, maar door de censuur wordt het slechts versterkt.

      Delete
    3. IK heb Martenson nog niet beluisterd, maar de jongens van de Duran hadden ook al een spectaculair verhaal: Over Steele etc etc.

      Het bedrog schijnt nu op straat te liggen, of liever: in een PDF van 94 pagina's na te lezen te zijn.

      Ik heb er nu helaas geen tijd voor.

      ( Ik heb nog een kennisje ( Russisch) die erg actief is met MH17, maar we kunne dat dossier nu echt even niet volgen: te druk met de nieuwe ontwikkelingen , en dan straks nog de VS verkiezingen.... !

      Wordt wel boeiend allemaal !

      Delete
  4. Deze verscheen wel.

    De post ging over het opdelen in 2 populaties, nav die partytent op het binnenhof.

    Als de jonge, mobiele populatie strikt gescheiden wordt van de kwetsbare groep treedt daar in een maand of 6 herd immunity op, zonder veel slachtoffers.

    Dan is de relatief kleine kwetsbare populatie ook grotendeels beschermd wanneer die strikte scheiding weer wordt opgeheven, al zullen er nog wel af en toe besmettingen en clusters voorkomen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grotendeels hetzelfde verhaal als het jouwe. Maar de epidemiologen hebben vergeten dat de jongeren niet slechts weinig ziek worden, maar dat er ook nog groepsimmuniteit optreedt. En zij zijn het vaakst super spreaders.

      Delete
    2. Misschien was dat de Great Barrington Declaration?

      Heb je op de vorige draad de laatste reacties al bekeken?

      Delete
  5. IK zocht op NRC naar het Corona-Pleidooi van Robbert Dijkgraaf cs (niet te vinden ! ) toen mijn oog viel op Arnon Grunberg die zicht verdiepte in de jeugd van Adolf Hitler.

    https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/16/portret-van-hitler-als-doodgewone-jongen-a4012283

    Opmerkelijkste quote:

    "Ik verlaat de tentoonstelling met onmiskenbare sympathie voor de Hitler tot 1914, al was het maar omdat ik meen zoveel met hem gemeen te hebben."

    ReplyDelete
    Replies
    1. [IK zocht op NRC naar het Corona-Pleidooi van Robbert Dijkgraaf cs (niet te vinden ! )]

      Het staat er toch echt: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/12/rivm-laat-wetenschapsadvies-zien-en-maak-dan-pas-beleid-a4015635

      Delete
    2. Ik zocht bij 'Wetenschap" en ik zocht bij "Corona".

      Maar het staat bij 'Opinie".

      Ik zocht met zoekfunctie op 'Dijkgraaf'
      Daar vond ik het niet, maar nu wel: helemaal onderaan in het rijtje.

      Ik wil maar zeggen: Het ongevraagd advies van 40 professoren wordt weggemoffeld.
      Wel geplaatst, maar snel naar de achtergrond geduwd.

      Weet je nog: Nina Brink die wel degelijk in de prospectus van America Online had geschreven dat ze zelf haar aandelen al verkocht vò`0r de officiele IPO ?

      Ze had het geschreven op pagina 5476. In wat kleine lettertjes, maar je kon haar juridisch niks maken: Ze hàd het gepubliceerd !

      Delete
  6. Een mi belangrijk epidemiologisch onderzoek modelleert dat indien de jonge actieve groep (<50-60 jr) wordt vrijgelaten en de oudere kwetsbare groep (>60-75 jr) beschermd, de eerste groep in ettelijke maanden herd immunity verkrijgt zonder noemenswaardig veel slachtoffers. Die groep vormt dan een buffer tegen het virus, zodat de R0 nooit ver boven 1 kan komen.

    Wanneer daarna de maatregelen tegen groep 2 versoepeld worden zullen er wel af en toe besmettingen en clusters optreden, maar veel minder vaak, en dus goed te hanteren.

    (dit was mijn 'gebande post...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, helemaal correcte mededeling van jou.

      Mijn toevoeging in dit blog is eigenlijk:
      = Zorg voor een grote weerstand bij alle mensen .
      = Zorg dat besmettingen altijd Low Dose zijn.

      Dan krijgen we het allemaal en nooit ernstig en kunnen we deze nachtmerrie afsluiten. Dan hebben we onze eigen veilige afweer-cellen. Niks vaccin.

      Delete
    2. Maar hier:

      1) Zorg dat de groep van jonge actieve personen(75 %) snel blootgesteld wordt en herd immunity krijgt. Isoleer hen tijdelijk van de kwetsbaren

      2 Versoepel na een half jaar de maatregelen, want dan heeft de bevolking ook als totaal genoeg herd immunity

      3 Daarna jouw verhaal.

      Delete
  7. Mijnheer Blik poept weer in de broek van angst voor het mondkapje.
    De wereld staat op zijn kop, maar Blik cs komen niet verder dan het mondkapje. Al weken lang ziojn ze druk met het mondkapje.

    Een oud medewerkster van het RIVM heeft nu ZELF geschreven dat er gevaren aan dat kapje 'KUNNEN' zitten.

    Het IS mogelijk.
    Het hòeft dus niet.
    Het ZOU kunnen.

    ( PS: vroeger, toen er nog winters waren en we nog geen verwarming hadden in de slaapkamers, stonden de ijsbloemen 1 cm dik op mijn slaapkamer raam.
    Zelf had ik van de koude de hele nacht met mijn hoofd onder de dekens geslapen.
    En ik ben er nog ! Ik hàd kunnen stikken. Ik hàd hoofdpijn kunnen krijgen. Hàd allemaal gekund. Is NIET gebeurd.
    EN neem van mij aan: de hele nacht met je hoofd onder de dekens is iets heel anders dan enkele uren per dag door een mondkapje heen ademen.

    Blik citeert nu uit de MSM !!
    ( Als het hem uit komt doet ie dat gewoon. )
    De schrijfster is maar liefst Dr en ingenieur,

    En ze is directeur van een organisatie: CABALA.
    Zit in Utrecht.
    Mevrouw is één van de 28 'bedrijfjes' die samen 8 'Hippe kamers met veel planten" huren.
    ( 2e Daalsedijk 6a. Een verzamelgebouw: UCo )

    Geen cent te makken dus. Geen personeel. Niks te doen.


    About Cobala - Good Care Feels Bettergoodcarefeelsbetter.com ›
    The name COBALA is derived from BALA. BALA is used in Sanskrit for strength, resilience and immunity. When BALA is strong a person is of good health.

    Haar bedrijfje was eerst gevestigd in een vrij armoedig appartementje in Zeist ( drie hoog) : Griffensteijnselaan 30.

    Voor de uitstraling heeft ze nu een adres gehuurd in een '\ hip gebouw."
    Dr ir Carla Peeters. voor al uw gelul. Beleefd aanbevolen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opmerkelijke type fout: Cabala = Cobala.
      ( Maar misschien heeft ze die naam toch gekozen om een signaal te sturen aan de tribe. Het lijkt wel erg op cabala.
      Mevrouw Carla Peewters ziet er goed uit, maar als ik zou horen dat ze 20 jaar geleden nog mijnheer Karl Peeters was, zou ik daar niet vreemd van opkijken. Maakt verder niet uit hoor.

      Delete
    2. Carla Peeters is een 'Klaine krabbelaar", zoals mijn ex uit Rusland het altijd noemde.
      Een kleine zelfstandige die zijn kostje bij elkaar moet harken.
      Functietje hier , artikeltje daar.

      In het engels noemen ze zo iemand: "een grifter'.

      Delete
    3. Ik zal mijn vermoedenbs over kleine krabbelaar dr. ir. Carla Peeters nog wat toelichten.

      Sommige ijverige lieden kunnen 'goed leren'. En dan kunnen ze ingenieur worden. En later schrijven ze een proefschrift dat zelfs door de prom,otor niet in zijn geheel is gelezen ( en verder dusa al door helemaal NIEmand), en dan hebben ze een indrukwekkende titel.

      Maar dan komt het:
      Dan moeten ze zelf gaan denken.
      En dat lukt dus niet.
      En als ze hun baan verliezen wat dan?
      Dan richten ze een eenmans-adsviebuireau op en maken zich directeur. En daarna proberen zed aan behoeftes te voldoen van mensen die een bericht wat meer kracht weillen geven door er een Dr. of Ir titel aan te verbinden.

      En dàt is wat zo iemand dan te gelde maakt. De titels van toen ze nog op de studentenschool zat en als ijverige leerling alle tentamens kon halen.

      Als je ze in je bedrijf hebt, kun je er niks mee beginnen.

      Delete
  8. Interessante tweets:
    Marion Koopmans over 'Gezond Verstand".

    https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1316447004499812352

    Ook Maarten Keulemans reageert, en de baas van Skepsis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow! En ze krijgt een baal tegengas. Ook heel veel O-tjes in de naam, dat zijn de nos-bubbels.

      Ik vond dit de mooiste:
      "Wat een dedain. Een echte wetenschapper ziet zich nu uitgedaagd en gaat werken aan een inhoudelijke reactie. Dat heet dan debat. Maar dat gaat u dus uit de weg.... laat de redacteur, de wiskundige en de gedragswetenschapper maar antwoorden."

      En Eucalypta is VEE-ARTS? WTF.

      Delete
    2. Als ik me inleef in een gemiddelde ontwikkelde Nederlander die deze versie van 'de andere krant' zou lezen, denk ik dat mijn stoppen misschien doorslaan vanwege de veelheid van onderwerpen. Een flink deel ervan is waarschijnlijk waar, maar nog steeds terecht betwist. Het is al moeilijk met goede argumenten iemand van 1 stelling te overtuigen, laat staan van zoveel.

      Dat HCQ + zink behoorlijk effectief in het eerste stadium is bv. Voor wie zelf op onderzoek uitgaat is dit nauwelijks een punt van discussie meer, maar omdat goed onderzoek ernaar zo effectief geboycot wordt geloven veel mainstream academici dat dit complotdenken is op het niveau van Qanon.

      Ikzelf struikel over het CO2 artikel. Als ik over de andere onderwerpen minder geinformeerd zou zijn zou ik daardoor de krant waarschijnlijk niet uitlezen.

      Voor de gemiddelde lezer zijn verder het artikel over Navalny onbekend en lijken de berichten over economie, de pandemie, Davos overdreven en complotterig.

      Ikzelf heb geen tijd gehad om Homo Deus te lezen dus voor mij en de andere niet-lezers leidt dit af.

      In nieuwsuur kwam een groep 'beroepsdemonstranten' in beeld die op vele verschillende demonstraties bij het Binnenhof steeds gezien worden, waarvan een deel wat lichte antifa trekjes vertoont (meest ongemanierdheid, maar wel intimiderend, en terecht een bron van zorg).

      Door de veelheid van in de mainstream controversiele onderwerpen wordt de suggestie gewekt van associatie met hen.

      Delete
    3. @ Rootman 8.03

      Ik werd gisteren gebeld door een kennisje. Ze verspreidt 'Gezond Verstand".
      Ze is een beetje in paniek: bang dat opponenten naar haar huis komen om wraak te nemen.
      Ze is ook in paniek en denkt dat we morgen allemaal in een dictatuur zullen leven. Ze denkt over vluchten.

      Tja, dat is wat polarisatie doet.

      Ik heb 'Gezond Verstand' nog niet gelezen, maar zelfs mijn kennisje zei dat de inhoud 'wel heftig was'.

      Ik vrees dus dat Karel cs helemaal los zijn gegaan en in één keer al hun bezwaren in dit nummer hebben gezet.

      Zo maken ze zich kansloos.
      Je kan mensen niet overtuigen.
      Je kan met ze gaan spreken. ( Niet eens discussieren) en dan wat info droppen.
      En dan wachten of die persoon de moed heeft om zelf te gaan onderzoeken. Zelf info op te duikelen.

      En als ie dat durft, dan moet je nog minstens een jaar wachten, voor hij een klein beetje is veranderd van mening.

      Ik ben bang dat 'de alternatieven' (wij dus) ten onder gaan aan de goedbedoelende Famke's en Karel's.

      Gelijk hebben, daar schiet je niks mee op.
      Je moet de ànder er van overtuigen.

      Belangrijkste ingredient: - de eerste bron zijn.

      Als je dat niet bent , is de (onjuiste) mening gevormd, en wordt het lastig.
      Dan heb je veel tijd en veel herhaling van de juiste informatie, nodig.
      En dan nog zullen alleen de dappere en ijverige en integere mensen van mening gaan veranderen en de waarheid gaan zien.

      Onze Joodse mafketels hebben gewonnen.
      Laat dat helder zijn.
      Onze kinderen komen in de Gulag.
      Nog geen hond die het door heeft.

      Delete
    4. Een optimistische noot: Ik ken geen enkel voorbeeld van een parasiet die teruggeevolueerdis naar een zelfstandige levensvorm. En parasieten gehoorzamen aan de 5 %- (2 SD-) regel.

      Delete
    5. Leg me nog één keer die 5% regel uit svp.

      Ik neem aan dat onder de gauss curve er nog slechts 5% van de polupatie zit, als je de streep trekt op 2 standaard deviaties. ( Aan beide zijden 5% , of twee maal 2,5% ?)

      NB: Deze parasiet heeft veel meer host's gehad: Perzen, Egyptenaren, Russen, Amerikanen. Wie het hierna worden weet ik niet.
      Wel dat het voor de hosts zeer schadelijk is.

      Delete
    6. Het is het evenwicht waarbij de aanwezigheid van een minderheidsgroep van gunstig naar schadelijk omslaat. Vanuit de minderheidsgroep bekeken.



      In de samenleving is dat weerstand tegen die groep (die uiteraard schadelijk voor die groep is).
      Er zijn wel vertragingsfactoren: zo kunnen plagen ontstaan.

      Delete
  9. Ik kwam nog een interessante tweet tegen over vit D.
    https://twitter.com/hetlichtpuntje/status/1317563678431105029

    Eind september neemt de aanmaak van vit D af. Dit resulteert dan 10 weken later in lagere bloedwaardes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Als jouw schaduw langer is dan je lichaamslengte, dan bereikt - door weerkaatsing- het UV licht niet de aarde, en maak je dus geen vitamine D meer aan.

      Maar het moderne leven zorgt dat zelfs in de zomer heel veel mensen ( ouderen) geen UV meer opvangen: zitten binnen, of in werkruimte etc. Zelfs een boer zit nu in een tractor cabine.

      Verder: Omdat vit D op zoveel processen in het lichaam nuttig werk doet, is het een gouden greep van Big Pharma om vit. D onder het vloerkleed te schoffelen: er is geen aandacht voor. Toevoegingen in voedsel zijn er mettertijd uit gehaald, in vele landen. ( Niet in Zweden!)
      Heel veel mailaise kan hieruit voortkomen. Ik verdenk Biog Pharma. Onderzoek gewenst.

      Delete
  10. Toen ik ooit een ecologie project met mijten moest doen (mijten zijn zeer geschikte proefdieren, gezien hun kleine afmeting, vrij snelle generatietijd en zeer bescheiden behoeften, dus ideaal voor een klein lab) was ik verbaasd dat ze met hun piepkleine hersenen (ca 500 neuronen) gehoorzaamden aan ecologische wetten die wiskundig vaak behoorlijk boven mijn pet gingen. En zelfs eencelligen doen dit!

    Waarom werken de regels voor lockdown niet? Omdat ecologisch gedrag nauwelijks van herseninhoud en intelligentie afhankelijk is. In die zin zijn we niet heel anders dan mijten.

    Over het algemeen gehoorzamen populaties aan deze wetten, want het is ons letterlijk ingebakken.

    2/3 van de bevolking, in arme landen 4/5, behoort tot de sociaal actieve, niet kwetsbare bevolking, de rest is nauwelijks tot behoorlijk kwetsbaar.

    Een van de ecologische wetten is dat solidariteit uitgaat naar het potentieel reproductieve deel van de bevolking.

    Het WHO en RIVM willen een flinke meerderheid verdrukken (inclusief beperken van potentiele reproductie - in het VK zelfs de jure!) ten bate van een kleinere niet-reproductieve groep.

    Nu kan zoiets tijdelijk door angst (zoals een emmer water gooien over 2 hondjes die 'het doen'). Dan kan via public shaming, straf en angstzaaien een flinke tijd gehandhaafd blijven.

    Maar de nu forse 2e golf in alle lockdown landen wijst uit dat deze benadering lekken vertoont; logisch, het is tegennatuurlijk.

    Dat wil niet zeggen dat de viruswaanzinnigen geen lemmingen zijn, want overreageren is dom, en stupidity kills!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rootman, wat staat hier:
      Dat wil niet zeggen dat de viruswaanzinnigen geen lemmingen zijn, want overreageren is dom, en stupidity kills!

      Wie bedoel je met 'Viruswaanzinnigen?'
      De gewone burger, of juist de tegenbeweging van Engel cs ?

      Verder: Initiuele over-reactie is èn normaal,m èn nuttig, volgens Martenson.

      Maar je moet er geen 120 maanden mee door gaan,. natuurlijk. En in de eerste maanden was er een ònder-rectie.
      Enfin, je weet het: Er is geen fout die ze NIET gemaakt hebben.


      Delete
    2. Inhoudelijk:
      Leuke info waar je schrijft dat we intuïtief de leden van de groep beschermen die zich nog kunnen voortplanten. Zal zeker kloppen.

      En ja: het Corona-beleid doet precies het omgekeerde !

      Delete
    3. viruswaanzinnigen: de Engel sekte (en sommige Blik leden!)

      Delete
    4. IK volg Engel al een tijdje niet meer.

      Ik denk ook dat hij toch wat onder de indruk is van de vele besmettingen. Dat maakt Engel mogelijk wat zwijgzamer.
      Heb wel bewondering voor hun rechtszaken etc., ook al winnen ze die niet.

      Zijn kritiek op de PCR test had hij al heel vroeg, en is wellicht voor een zeker deel terecht.

      ( Moon of Alabama verdedigt de PCR test.
      Zelf had ik 5 maal die test an àltijd negatief. Het si dus niet zo dat hij zomaar bij toeval positief uit valt.

      Vraag die ik wel heb: Als je de cyclus 40 keer doet, dan heb je véép positieven, maar de helft van henb is al labng niet meer besmettelijk. Vals trucxje dat Van Dissel wellicht uithaalt.
      Je moet slechts 20 tot 25 cycly doen, meen ik: wie dan positief is, die is ook besmettelijk.

      Delete
    5. Poisoning the well werkt elke keer.Te wijten aan Qanon en Engel is er een excuus om veel meer te censureren. Zelfs Dr Been en Chris hebben er problemen mee. En tevens komt Clinton en Biden weg met extreme corruptie en manipulatie: het is bijna niet eens te vinden!

      Delete
  11. Mondkapjes.

    Radar liet het onderzoeken, en ja hoor: ze deugen niet want houden niet alle 'waterdamp' tegen.

    Dat heeft ook niemand ooit beweerd. Dat is ook niet nodig.
    Het gaat om "minder verre verspreiding' en 'minder aantal van verspreiding' en
    bij de 'ontvanger: lager aantal virussen inademing.

    Radar draagt zijn steentje bij aan ónbestuurbaarheid van het land' en 'onbegrip/onwetendheid van het volk'.

    ReplyDelete
  12. Bij Weltschmerz heeft Ab Gietelink ( die veel fouten maakt en me dus niet zo interesseert) een aardig betoog.

    Maar natuurlijk maakt hij

    DE CORONA FOUT:

    Hij vergelijkt het dodencijfer NA strenge maatregelen met een periode als er geen virus heerst. FOUT Ab.

    En als Rutte geen maatregelen had genomen en de doden om je oren vlogen zou je de eerste zijn die hem op hoge toon zou toespreken. Ik weet het zeker !


    Ab noemt de IMR (aantal doden onder de geinfecteerden) van 0,24% heel laag (ja, het is veel lager dan gevreesd) en dan beweert ie dat alle maatregelen dus onnodig zijn.

    Maar als van de 17 miljoen mensen er 15 miljoen worden geinfecteerd en daar 0,24% van sterft, zijn we wel 36000 doden verder. Geen griepje dus.

    Ja, NU, na al die door Gieteling overbodig genoemde maatregelen, NU hebben we niet méér doden dan bij griep.

    Maar je kan dat dus niet vergelijken. Bij griep nam je géén maatregelen, en NU moet je die wel nemen, om even laag uit te komen.

    ( Ik heb het wat dubbelop verteld, maar is wel nodig omdat na 10 maanden Gietelink cs nog steeds die fout maken.)

    ReplyDelete
  13. NRC: Roseanne Herzberger die maanden geleden tegen de stroom in De Hond cs verdsedigde, valt nu 'Viruswaanzin' en alle andere complotters aan.

    Heb haar niet gevolgd, en weet niet of ze argumenten geeft, danwel dat ze 'in haar hok' is gezet door de hoofdredacteur.

    Citaat:
    Toch is enig enthousiasme over onderzoekende burgers met één woord om zeep te helpen: ‘viruswaanzin’. De Willem Engels van deze wereld kramen grote onzin uit en doen daarbij beroep op wetenschappelijke studies. En ver voor de coronacomplotwappies ergerden we ons al aan de vaccinsceptici en hun mannelijke tegenhangers, de klimaatsceptici. Ze krijgen steeds meer aandacht. Antivaxers stonden vorig jaar regelmatig op de voorpagina, terwijl de mazelenvaccinatiegraad nooit onder de 92 procent raakte. Ook nu wordt een klein clubje complotdenkers opgeblazen tot grote proporties.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik sta veel sceptischer tegenover vaccins dan 9 maanden geleden. De weerzin die het fanatieke gekibbel van antivaxxer en ruziemaker Joop bij mij losmaakte was daar debet aan. Ze zullen het wel niet bewust doen, maar 'poisoning the well' is een bekende hasbara techniek.

      Delete
    2. Begrijp niet welke 'well' je nu bedoelt.

      ==
      Ik houd het simpel: Zoals de VS zelf was Big Pharma ooit een braaf en positieve Grootmacht.
      Veel vaccins waren zeer nuttig.

      Maar door de tijd heen zijn er lieden aan het roer gekomen die er een rovershol van maakten.

      Zowel van de VS als van Big Pharma.

      ===

      Leuk dat je signaleert dat stelling-name in een discussie ook vaak een gevolg is van de groeps-dynamica.

      "Wat zegt die ander. Wie is die ander. Vond ik hem altijd al een klootzak ? Dan ga ik tegen zijn argumenten in. "

      Weer een voorbeeld van 'cognitieve dissonantie': we vinden het vervelend om dezelfde mening te hebben als iemand die we heel irritant vinden.

      Delete
    3. https://en.wikipedia.org/wiki/Poisoning_the_well

      Dit voorbeeld is in het debat. Maar als je wat gekkies kan vinden die een redelijk standpunt uit de context halen en het vervolgens extreem overdrijven of via associatie met andere, bedenkelijke, standpunten of ongewenst gedrag, kun je zeer respectabele standpunten zwart maken.

      Delete
    4. [Antivaxers stonden vorig jaar regelmatig op de voorpagina, terwijl de mazelenvaccinatiegraad nooit onder de 92 procent raakte.]

      Dat liegt ze. Er is een dorpje in de Achterkoek/Betuwe, naam is mij helaas ontschoten, waar de vaccinatiegraad onder de 52% was. Dat dorp heeft afgelopen zomer veel aandacht gekregen van de politiek.

      Na wat zoeken met: 'dorp met een lage vaccinatiegraad' blijkt, dat Uddel (bij Apeldoorn) de kroon spant: 33% is gevaccineerd.

      Uiteraard krijgt het geloof de schuld.
      Kijk verder onder Hersengarage.

      Delete
  14. Losse flodders:

    Heb genoten van een video over Mennonieten die verhuisden van Belize naar het hart van de Amazone. (48 uur varen vanaf het laatste vliegveld.)
    https://www.youtube.com/watch?v=Pt_XU4W4DBA

    ===
    Volgens onderzoek worden de mensen steeds ontevredener over de Corona autoriteiten:
    Met name het oordeel over het Rijk is er sinds de vorige meting in juni flink op achteruit gegaan. Destijds had 22 procent van de ondervraagden ‘veel vertrouwen’ in de corona-aanpak, nu is dat nog 9 procent.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is het fenomeen van de 4th turning: verdwijnen van alle vertrouwen in de autoriteiten.

      Delete
  15. Belangrijk:

    Al in juli werden HCQ en OIvermectine in een onderzoek met elkaar vergeleken.

    Ivermectine won:
    is net ietsje beter, en vooral: geen spoor van bijwerking voor iemand als ik ( hartritme stoornis).

    https://youtu.be/V2M-x5bUzjo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedoel je ivermectine of een van deze??


      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11426737/

      ;)

      Delete
    2. Ivermectine is met een deskundig gegeven steroidenkuur volgens mij het enige wat het long haul syndrome kan voorkomen: de virale proteinen kunnen de celkern volkomen, en blijvend ontregelen*.

      *Ik verwacht op termijn Covid- kanker als long haul symptom.

      Delete
    3. Rootman,

      Ik begrijp dat er meerdere 'mectins' zijn en die noemen we 'avermectins'.

      Gaat mij allemaal boven de pet.

      Maar wat me wel opvalt: op 21 sept. , dus vorige maand, verscheen een artikel dat zegt dat Ivermectine iets in de strijd teken kanker kan betekenen:

      Ivermectin, a potential anticancer drug derived from an antiparasitic drug.

      Tang M, Hu X, Wang Y, Yao X, Zhang W, Yu C, Cheng F, Li J, Fang Q.
      Pharmacol Res. 2020 Sep 21:105207. doi: 10.1016/j.phrs.2020.105207. Online ahead of print.
      PMID: 32971268 Free PMC article. Review.

      Delete
  16. In het volgende blog, 1082, in de reacties, vroeg ik:

    Bedenk één parlementarier die dichter bij 'het volk' staat dan wie dan ook.

    Mijn antwoord is: Pieter Omtzigt.

    Het is dus vreemd dat juist hìj flink werd bedreigd door enige demonstranten.
    En erg toevallig dat dit werd gefilmd, en daarna op het Journaal kwam, nietwaar?

    De vorige dwarsligger, wel van heel wat groter formaat dan Omtzigt, was Pim Fortuin.

    Pim werd gedood door een dierenactivist. En god zij dank liepen er net 10 agenten met hun politie-honden vlak achter het media Park, zodat ze de moordenaar binnen enkele minuten te pakken hadden.
    Dàt was nog eens toeval, temeer omdat die honden en agenten daar nooit lopen.


    Luister nu naar Rand Waltzman, iemand van de Secret Service, die ons uitlegt hoe je iemand kan vermoorden zònder dat je dat zelf moet doen.
    Minuut 3 tot 5.
    Begint op min 3 : (scherp) https://youtu.be/JOfL4gn1BHI?t=186

    Mijn vraag is dus: Hebben we over enkele maanden een of andere gek die Omtzigt vermoordt?
    Zijn ze een realiteit aan het construeren waarin dat 'mogelijk' is ?

    Als Hugo de Jonge zijn gezag verliest, dan hebben we Omtzigt als leider van het CDA.

    Zijn 'ZE' echt niet blij mee.

    "Pieter speelt het spel niet mee"
    (Vrij naar Willem Middelkoop in zijn Delft toespraak.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. [Het is dus vreemd dat juist hìj flink werd bedreigd door enige demonstranten.]

      Dat had ik al veel eerder opgemerkt bij Blik. Omtzigt had nogal wat controversiële dossiers onder zich, waarmee hij de Kamer bestookte met vragen. Dossier MH17 is met een truc bij hem weggehaald. Ik vraag mij wel af,of hij vorige week vóór of tegen het controversiële wetsontwerp inzake covid-19 heeft gestemd.

      Delete
    2. [Hebben we over enkele maanden een of andere gek die Omtzigt vermoordt?]

      Die gek staat hierzo met foto & al vermeld.

      Delete
    3. Een van de wapenfeiten van Omtzigt. Niet dat het wat uithaalt natuurlijk, waarschijnlijk voor de bühne.

      Delete