Tuesday, March 14, 2017

595. Zal ik een eigen blogje gaan schrijven?

Sinds september 2008, toen de kredietcrisis uitbarstte, heb ik ongeveer 30 uur per week besteed aan het lezen van boeken en vooral het lezen van blogs en artikelen.

Centraal stond altijd de vraag: Wie heeft de meeste invloed op mijn leven,  op ons leven als Nederlanders, en op het leven van alle aardbewoners.
En als je die groep  al kunt identificeren, wat is dan eventueel hun doel?

In mijn mission statement kunt U lezen wat ik vermoed dat het geval is.

Ik heb mijn bevindingen altijd graag gedeeld. Ik ben verslaafd aan het schoolmeesterschap. Ik kan het niet laten om anderen te vertellen wat er in mijn ogen aan de hand is.

Niet dat ik ooit volgelingen heb gekregen, Ik merk zelden dat mensen benieuwd zijn naar mijn opinie.
Dat gebrek aan charisma is me al lang bekend. Ooit won ik een lange strijd in de locale politiek.  De strijd met een wethouder.  Die man had charisma. Ik niet.  Als ik zei dat sneeuw wit was, en hij beweerde dat sneeuw zwart was, dan gaven ze hem gelijk.
Maar uiteindelijk had ìk gelijk, en heb gewonnen. Een artikel van 3 kolommen breed in de provinciale krant.
Het is alweer lang geleden.

Sinds 2008 heb ik ontelbare reacties geplaatst op websitess van kranten en websites:
Welingelichte Kringen, Pluspost, De dagelijkse Standaard, Volkskrant, Trouw, Elsevier, Joop.nl
Als ik het goed herinner ben ik bij al die sites verbannen, behalve bij de Volkskrant.
Sinds de zomer van 2014 schrijf ik op https://blikopnosjournaal.blogspot.nl   , kortweg Blik.

Van 2008 tot 2011 was er alleen de crisis en had ik tijd om basiskennis op te doen: over het monetaire systeem, over de joodse godsdienst, over de holocaust, over de Deep State, over 911 en JFK en CIA.

In 2011 begon de Arabische Lente, en dat nam al redelijk wat tijd in beslag. Er was al minder tijd voor verdieping.
Vanaf 2014 is er zoveel aan de hand dat de actuele gebeurtenissen alle tijd opslokken en er van studie over achtergronden en historie  niet veel meer terecht komt.
Maar god zij dank heb ik toch een redelijke basis die ik kan gebruiken om de huidige gebeurtenissen wat beter te kunnen beoordelen.

Op de blog van Blik trof ik enkele mensen die ook goed geinformeerd waren. Ze kenden mijn favoriete bronnen:  The Saker.  ICH,  Russia Insider,  The Duran, Global Research,  Willy van Damme,  Stan van Houcke.

Ik heb ontelbare posts geplaatst op Blik.
De charme van Blik is dat hij geheel zichzelf is. Hij plaatst erg onregelmatiug zijn eigen inzichten of reportages die vaak te maken hebben met Rusland en de Oekraiene kwestie.
Maar het nadeel is dat hij geen enkele vorm van censuur toepast.
Er waren twee vaste trollen, Dat is nog geen ramp. Maar er waren ook twee vaste klanten die het leuk vonden om met die trollen ellenlang door te bakkeleien. Ze hebben elkaar wel 1000 keer voor rotte vis uitgemaakt.
Ik heb me daar meer dan  heftig tegen verzet, maar het mocht niet baten.
Recentelijk is daar nog een nieuwe lastpost bij gekomen,. Een man met torenhoog zelfvertrouwen en heel weinig zelfkritiek. Wel heeft ie honderden bellen horen rinkelen, maar hij weet geen enkele klepel te hangen. (*)
Het ziet er naar uit dat ik Blik vaarwel ga zeggen.
Die strijd kost me heel veel tijd, en die is niet te winnen.

Jammer, want Blik had een publiek. Hij haalde zelfs de Volkskrant.
Het zou een mooi blog zijn om op licht verteerbare wijze de mensen te laten zien wat er te koop is in de goede kritische blogs.
Zo gebruikte ik Blik zelf ook:  Ik kon er mijn ei kwijt. Ik kon vertellen wat ik had gelezen en wat volgens mij belangrijk was. Zo'n uitlaatklep heb je nodig: het gevoel dat je het tegen iemand kan vertellen.
En van de andere schrijvers ( Rootman, Dawg, Joop) hoorde ik de zaken die ik gemist had.

Het kostte me wel erg veel tijd, en die tijd wil ik nu anders gaan besteden.
Ik wil dit blog gaan gebruiken om mijn hart uit te storten, en om te wijzen op artikelen die volgens mij belangrijk zijn.


                           ----------------------------------------


 (*) De mensen die nu op Blik schrijven doen in feite niet anders dan wat ik doe:  hun hart daar uitstorten. Maar ze vertellen vaak niks nieuws, geven geen analyse, en hun boosheid geldt vaak het slachtoffer, en niet de dader. Ze trappen als het ware elke dag weer in de False Flag die het moslim extremisme in feite is.
Er wordt heel slordig gedacht.
Dan kun je beter niet denken en niet actief worden, want slordige denkers trappen in de misleiding van de manipulatoren en zijn de onmisbare helpers voor de boosaardigen om hun vernietigend werk uit te voeren.
210 jaar geleden zei Thomas Jefferson
Jefferson provocatively suggested the advantages of not reading the newspaper:
I will add, that the man who never looks into a newspaper is better informed than he who reads them; inasmuch as he who knows nothing is nearer to truth than he whose mind is filled with falsehoods & errors. He who reads nothing will still learn the great facts, and the details are all false.
Meer quotes over 'Fake news' in voorgaande eeuwen: http://quoteinvestigator.com/2016/12/03/misinformed




 




9 comments:

  1. "Zal ik een eigen blogje gaan schrijven?"

    Lijkt me een prima plan. Je probeert nu teveel de situatie bij Blik naar jouw hand te zetten, gaat je niet lukken en het is ook niet zo netjes omdat je daar te gast bent :-). Mocht je dit blog gaan gebruiken om artikelen over de actualiteit te schrijven dan adviseer ik je om over te stappen op Wordpress, ziet er professioneel uit en is gemakkelijk te modereren.

    ReplyDelete
  2. Ik ben benieuwd! Het is inderdaad doodjammer dat het blog van Blik zo zwaar onder trollen en gekibbel lijdt. Het bloglandschap wordt wel steeds armer, met enerzijds verstikkende censuur en anderzijds trolvervuiling.

    De Saker doet het aardig vind ik. Ik zou zeggen: zoek een pakkende titel!

    ReplyDelete
  3. Hey Jan. Ik zie je comments/artikelen natuurlijk liever bij Blik, maar waar je ze ook plaatst, ik lees ze graag en met interesse.

    ReplyDelete
  4. Dag beste vrienden, Sophia, Rootman en Blik.

    Ik zie nu pas jullie reacties.

    Het is Eddy met zijn simpele moslim -haat (en Matt en anderen die er dan blij achteraan lopen) die me de moed deden verliezen.

    Het 'Blikken' kostte me erg veel tijd, en ik had niet de indruk dat ik ooit iemand van gedachte kon veranderen.

    Ik ga nu hier mijn gedachten uiting geven, en hier mijn tips plaatsen.
    Als een soort openbaar dagboek.
    Dat is dan minstens voor mijzelf van waarde.
    Ook zal ik soms lange artikelen van elders hier copieren, gewoon omdat ik denk dat ze blijvende waarde hebben of als naslag -werk kunnen dienen.

    Over gaan op wordp[ress is me te moeilijk. Een andere titel voor het blog: ik heb helemaal niet de ambitie om een evend blog te maken met vele volgers. Ten eerste omdat ik dat toch niet kan, en ten tweede omdat ik nu ook gewoon de vrijheid wil hebben om soms enkele weken niks te plaatsen.


    Ik kijk nu bewust niet meer op Blik, want voor ik het weet zit ik weer te schrijven.
    Even afkicken.

    Het is niet zeker dat ik nooit terug zal komen.
    Ik heb daarom mijn vertrek niet gemeld op Blik.


    Het ga jullie goed, en tot later, JV.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ook ik heb het soms (maar niet vaak) nog moeilijk met de ban op joop.nl: die site is aan het afsterven, omdat nergens meer weerwoord op gegeven wordt en onjuistheden gewoon blijven staan. Daarnaast komen er steeds meer flutstukjes op te staan.

      Eigenlijk hoop ik dat Blik eindelijk de conclusie trekt onzinreakties te verwijderen en trollen te bannen. Op kibbelreacties kan dan een tijdelijke ban komen, want ik vind het zeer destructief wat Joop en soms Matt daar bijna elke dag weer doen.

      Eddy zit op het verkeerde blog; hij hoort bij Geenstijl. Eddy, Cruelman en Joop hebben geen enkel idee wat debatteren betekent; er is eigenlijk geen enkele uitwisseling, dan maakt het eigenlijk weinig uit of hun ideëen wel of niet overeenkomen met het blog.

      Jouw blog zal nooit groot worden omdat veel lezers de misvatting maken dat het anti-semitisch zou zijn. Het is tegenwoordig immers verboten bepaalde zaken te noemen of bespreken.

      Delete
    2. Rootman,
      eigenlijk vond ik alleen jouw reacties interessant.
      Ook al waren ze niet altijd 'eenduidig te interpreteren'. Schrijven is heel moeilijk.

      Je geeft regelmatig een overview van de siutuatie. Dat is informatief.

      Ik spreek nu mezelf tegen. Vaak beweerde ik op Blik: "onze mening is niet belangrijk. We zoeken naar wat de feiten zijn. Een goede mening kan nooit worden gebouwd op een fundament van een incorrecte kennis omtrent de feiten."

      Maar omdat ik vermoed dat jouw 'stepping stones' ( zo kan je de constellatie van basis-feiten in je hoofd beschouwen, zekerheden waar je jouw wereldbeeld op bouwt ) correct zijn, wordt jouw mening voor mij ook interessant.
      --
      Ik ben benieuwd of Blik nu maatregelen gaat nemen.
      We weten dat hij daar niet erg toe geneigd is.
      Hij is vrij te doen wat hij wil. Maar zo is de blog niet meer zo interessant. Op Blik's eigen posts na dan.

      Je kunt aan alles zien dat Joop en Matt het heerlijk vinden om met iemand te bekvechten.
      Leuk voor ze, maar het verdrijft de mensen die serieuze info zoeken.

      Dat mijn blog geen volgers zal krijgen, geen community, dat weet ik natuurlijk.
      Daar zijn mijn berichten te lang voor, te lastig leesbaar. Vaak in moeilijk engels.
      Het is ook meer een soort 'openbare bewaarplaats voor artikelen die ik belangrijk vind. Vermengd met enkele artikelen van eigen hand.

      En natuurlijk: wij zijn allemaal diep geïmpregneerd met 'antisemitisme=doodzonde' dus dat zijn zaken die de mensen niet eens durven te denken. Die kant durven ze niet eens op te gaan.
      Zo zijn ze geconditioneerd. Als Pavlov hondjes. Het negatief denken over joden brengt een heel onprettige sensatie in de denker.

      Dat doen onze joodse vrienden heel handig.
      Hier maken ze ook nog gebruik van het fameuze effect van 'cognitieve dissonantie': een slachtoffer kun je vrijwel niet zien als iemand die óók dader is.


      Delete
    3. [Het negatief denken over joden brengt een heel onprettige sensatie in de denker.]

      Dit vind een heel interessante statement, dat ik ook bij mezelf herken.

      Delete
    4. Rootman,

      toen ik mijn RK geloof begon te verliezen, had ik daarbij ook onprettige gevoelens.
      Je durft die weg met je denken eigenlijk niet in te slaan.

      Hoe komt dat?
      Vermoedelijk omdat je jarenlang overgoten bent met negatieve verhalen over mensen die niet katholiek zijn. Verhalen over ketters.

      Zelf die kant op gaan met je denken veroorzaakt dan een reactie in je hersenen die onprettig is.

      Heel precies kan ikhet niet formuleren, maar denk aan de hondjes van Pavlov: voedsel + belltetje > geeft speeksel productie. Na gewenning geeft alleen het belletje ook speekselproductie.

      Analoog: holocaust beelden + kritiek op joden > worden zo sterk met elkaar verbonden dat de onprettige sensatie die de holocaust-beelden oproepen, ook al optreed bij alleen maar kritiek op joden.
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Klassieke_conditionering
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Operante_conditionering

      Delete
  5. Jammer Jan, hoewel we het vaker oneens waren als eens bracht jij wel de nuance. Je was een onpartijdige scheidsrechter die iedereen af en toe een gele kaart gaf of een goedbedoelde waarschuwing. Helaas dat je weg bent, maar goed, dat blog is toch gedoemd om te mislukken omdat de WARE trollen, Joop en Matt, niet aangepakt worden. Ik ben geen trol maar een criticus, dat is heel iets anders. Maar het is bekend dat er velen op Blik zijn die totaal niet tegen enige vorm van kritiek kunnen en dan gelijk op persoonlijke aanvallen overgaan, zelfs bedreigingen, zonder een inhoudelijk antwoord terug te geven. Maar goed, jammer dat je weg bent. De nuance is daar dus nu ook weg....

    ReplyDelete