Friday, April 24, 2020

1029 De Nieuwe Wereldorde. Verbod op de verkoop van prullaria?


Ik erger me al vele jaren aan het feit dat een tandenborstel maar een paar maandje mee gaat. Dan zijn alle haren omgebogen.

Ik erger me aan de vele scharen die ik al moest kopen, en die altijd weer snel kapot gaan.

Ik erger me aan heel goedkope fietsen die inzakken als je een keer te hard van de stoep rijdt.

Dat  geeft een enorme milieu-belasting.
En is het niet zo dat 10 goedkope tandenborstels ( of scharen) ook nog eens duurder zijn dan één goede?

Als China rijker wordt en minder goedkoop, en als we wegens de Corona -lessen  toch besluiten om meer zelf te gaan maken, kunnen we dan niet een 'kwaliteits-minimum' voor deze eenvoudige  voorwerpen eisen?

Het CE keurmerk betreft niet de duurzaamheid of de kwaliteit, maar de veiligheid en het conform-europese-richtlijnen zijn van dat product.

Een zeer zwakke schaar die je na 3 dagen moet weggooien kan gemakkelijk het CE keurmerk krijgen.

Er moet dus een 'minimale-kwaliteit'  eis worden gesteld.
Prima als  China daar aan kan voldoen, maar dat vergt een omschakeling.
Voor  een nieuwe europese producent een kans om de markt te betreden.

Goed dat we al die plastic tasjes hebben afgeschaft.  Nu een volgende stap.
Het zou geweldig zijn als de helft van die reusachtige containerschepen niet eens meer zouden hoeven varen.





No comments:

Post a Comment