Wednesday, April 08, 2020

1014 Nederlandse huisarts geeft HCQ aan patienten. Het kan dus wèl !


UPDATE:  5 min interview met Rob Elens.
  God zij dank !
Een fantastische down to earth arts die heel eenvoudig redeneert: "We geven al 70 jaar Chloroquine voor minder destructieve ziekten (malaria, Lupus,rtheuma) dus waarom niet voor Corona patienten die dreigen op de IC terecht te komen. ( op de IC sterft 50% en wie het overleeft moet verder met 'longen van verschroeid rubber'. 
Klein type-foutje : Rob Elens zegt steeds 'hydroxocholroquine' maar de stof heet hydroxychloroquine. Maakt niet uit: als het maar werkt! Zet 'm op, Rob ! 


Meijelse huisarts vaart eigen coronakoers:

 ‘Ik wil niet langer alleen maar toekijken’

Meijelse huisarts vaart eigen coronakoers: ‘Ik wil niet langer alleen maar toekijken’

Collega-huisartsen en anderen in de medische wereld vinden hem „te voorbarig”. Maar huisarts Rob Elens uit Meijel jubelt over de genezing van acht coronapatiënten met een mix van medicijnen. „Ik zie mensen doodziek worden. Ik wil niet langer alleen maar toekijken.”


Huisarts Meijel experimenteert met coronamedicijn


Geplaatst opdinsdag 7 april 2020 - 17:38

Huisarts Rob Elens uit Meijel experimenteert met een medicijnenmix om mensen die geveld zijn door het coronavirus weer beter te maken. De GGD Limburg-Noord adviseert andere huisartsen om het voorbeeld niet te volgen en waarschuwt voor risico's.
De Meijelse huisarts licht zijn 'effectief behandelplan', zoals hij het zelf noemt, toe aan Omroep Peel & Maas. De video is in nog geen dag tijd ruim 100.000 keer bekeken en wordt veel gedeeld op sociale media. L1 sprak met de huisarts en legde de behandeling voor aan de GGD Limburg-Noord.
Negen mensen genezen
Vier dagen hydroxychloroquine, drie dagen azitromycine en vier dagen zink orotaat: na dat behandelplan zijn inmiddels negen coronapatiënten in zijn praktijk genezen, beweert de huisarts. Het gaat om 60- tot 80-plussers, onder wie mensen die kampen met verschillende ziektes. Elens zag op social media dat artsen uit onder andere Frankrijk en Amerika onderzoek hadden gedaan naar deze medicijnenmix om het coronavirus te bestrijden en maakte met zijn apotheker een eigen behandelplan.
Matige tot ernstige klachten
"Het is voor mensen met matige tot ernstige klachten, die niet naar het ziekenhuis hoeven", zegt de dokter. Niet iedereen komt zomaar in aanmerking. "Ze moeten positief zijn getest op het coronavirus en de volgende symptomen hebben: snelle ademhaling en hartslag, koorts, afwijkingen op de longen en moeheid. Dan doen wij de therapie en worden de medicijnen bezorgd door de apotheek."



GGD: meer onderzoek nodig
Elens roept andere huisartsen op zijn voorbeeld te volgen. Maar de GGD Limburg-Noord adviseert andere huisartsen om het behandelplan niet over te nemen. Er is nog te weinig goed onderzoek gedaan om conclusies te verbinden aan mogelijke positieve effecten, zegt een woordvoerder. "Daarom is het niet mogelijk dit gunstige beloop bij patiënten die deze cocktail van de huisarts kregen, toe te schrijven aan die medicatie. Mogelijk liep de genezing toevallig toch zo."
'Experimentele behandeling'
De GGD Limburg-Noord noemt het een experimentele behandeling met mogelijke risico's voor sommige patiënten. "Deze medicatie mag niet zomaar bij iedereen worden voorgeschreven. Bij een te hoge dosis kan het middel erger zijn dan de kwaal en het kan bij normale dosering al gevaarlijk zijn voor mensen met hartproblemen."
Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) laat weten zelf geen onderzoek te doen en is ook niet bekend met de casussen bij patiënten van Elens. Ze verwijst door naar het advies aan huisartsen zoals beschreven op haar website.
Elens zegt nauwlettend in de gaten te houden of er bijwerkingen zijn. "Ik bekijk bij iedereen een hartfilmpje en controleer de nierfunctie om bijwerkingen te voorkomen."
SARS- en MERS-uitbraak
V
olgens de huisarts is er geen tijd om gedegen onderzoek te doen in deze coronacrisis. De tijd tikt. De woordvoerder van de GGD Limburg-Noord wijst erop dat uit internationaal onderzoek naar eerdere SARS- en MERS-uitbraken blijkt dat zowel chloroquine als azitromycine een gunstig effect zouden hebben op ziekte door virussen. Volgens Elens is vooral de toevoeging van zink bij de bestrijding van het coronavirus van cruciaal belang.



8 comments:

  1. Wat ik heel graag boven water wil zien: De effectiviteit van kinine vs hydrochloquine, liefst uitgedrukt in dosis en werkingsduur.

    MAW: hoe lang blijven die kinine/ -quine-analogen als ionofoor in het celmembraan?

    Hoe lang bljft het zink in de cel? Als de cellen vol zitten, zijn de -'-quine-ionoforen daarna oorzaak van Zn-lekkage?

    Allemaal zeer belangrijk voor een strategie om met een maximaal opgepept immuunsysteem, en door een met goedkope, generic medicijnen verzwakte strategie van het virus, vrij makkelijk immuniteit te verkrijgen. Voordat er een vaccin beschikbaar komt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb nu in huis:
      500 gram kininebast, om thee van te zetten.
      250 gram ascorbinezuur: pure vitamine C.
      een zoutpijpje
      de jodium is besteld bij de apotheek.
      Dan moet ik nog een soort peroxide kopen.

      Mijn ex heeft een BiPAP machine gekocht, maar wil nioet zeggen of die ook is aangekomen ( Ver vreemd land, ik verttrouw de verkoper niet. ( 3000 euro !)
      Mogelijk besluit ik toch om een BiPAP van Philips te kopen, bij diezelfde verkoper in dat verre land. Die is 850 euro.
      Ik heb een zitbad, drie maal gebruikt,
      Ik heb een ligbad, gisteravond voor het eerst gebruikt: 39 graden, half uurtje. Dan koude douche: ca 20 graden. Niet echt koud nog..

      Verder gebruik ik nu vitamine A, C en D3.

      Ik moet kijken of ik nog zink kan kopen.

      Al die zaken bovenaan zijn uit voorzorg, als ik besmet zou geraken: Dan kan ik een zeer hoge dosis Vitamine C nemen. Dat is de krachtigste en minst gevaarlijke aanpak.

      Als ik tijd heb ga ik kijken hoe die jodium te inhaleren met dat zoutpijpje.
      O ja, ik wilde nog een vernevelaar kopen, maar het ontbreekt me gewoon aan tijd om dat te doen.

      Vooral belangrijk: zorgen dat ik niet besmet word.
      En 15 kg afvallen. Ik heb zojuist 5 km prachtige boswandeling gemaakt. Kalmthoutse Heide is 3 km van mijn huis.

      Als juffrouw Corona mij zou verschalken, kun je niet zeggen dat ik een naïef slachtoffer was.
      Ik heb dan alle wegen bewandeld die er zijn.

      Als ik het echt krijg zal ik hemel en aarde bewegen om die HCQ te krijgen, met Azitromycione en zink.

      Daarna ga ik zo lang mogelijk aan de BiPAP.
      En tenslotte de beademing, maar dat schijnt een grote ellende te zijn.



      Delete
  2. Ik moet zeggen dat die tonic snel went! Ik kan het nu zomaar drinken, terwijl het vorige week braakneigingen teweegbracht.

    Met Zink ben ik nu ZEER voorzichtig! 1 of 2 Etos pilletjes/ wk, want ik wil geen jicht meer krijgen: de pijn is zo hevig dat je er doodziek van wordt!

    Mijn sterke, aantrekkelijke, vrij jonge (verwesterd Marokkaanse ) overbuurvrouw was op wintersport geweest in februari, en was daarna heel ziek en benauwd geworden, haar zoontje werd ook grieperig. Testen/ ho maar! Waarschijnlijk is ze dus nu immuun, en zou dus met haar zeer ambitieuze karakter een forse bijdrage aan de samenleving kunnen leveren.

    Wat er in het Europese beleid zwaar fout gaat (mi...) is gebrek aan onderscheid tussen buiten en binnen!

    Volgens mij is een winkel, MET social distancing, zonder maskers, VELE malen gevaarlijker dan een klein groepje buiten.

    Ik maak zelf wel mijn eigen regels!

    ReplyDelete
  3. Ik moet helaas op fora als Blik, of stop de bankiers steeds minder reageren. Het eerste forum gaat verder en verder richting aluhoedjes en het tweede wordt te fascistisch en racistisch.

    Er komt een punt dat je je moet schamen om daar nog gezien te worden als reageerder!

    Zijnde een linkse realist wil ik me niet teveel ophouden met totaal doorgedraaide en psychotische alternatieven, en evenmin met hele of halve nazis, en hun ingeteelde, idiote volgers.

    En dat terwijl er meer kwesties te bespreken zijn dan ooit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eigenlijk vallen die gematigde antisemieten nog mee, in vergelijk met al die anderen !

      Delete
    2. Heb zojuist Weltschmerz beluisterd.
      Gaat ook niet goed daar.

      Roco Brouwer kent zijn dossier niet, en zitr Brenno de Winter te interviewen.

      Duurt ook nog veel te lang.
      ==
      Een onbekende interviewt een andere onbekende ( Ab de filosoof en theatermaker.)
      Die man was net als Blik: zo kortzichtig.
      Deze mensen begrijpen niet dat als je geen maatregelen zou hebben genomnen, heel nederland diep blauw zou kleuren ( zoals nu een deel van Oost Brabant. Zoals Bergamo.)
      Nu zijn die maatreeglen, en nou komen er gelukkig minder zieken en doden, dank zij die maatreglen, en nou roepen ze: Zie je wel! Minder doden dan bij gewone griep !

      Ik heb het opgegeven om deze mensen te tonen hoe het zit.

      Maar veel van deze mensen achtte ik altijd 'best wel slim'. Nu begrijp ik dat dat ook zijn grenzen heeft.
      Ze gaan het nooit begrijpen.

      Delete
    3. Slimheid schijnt weinig uit te maken. Educatie een heel stuk meer.

      Sinds deze crisis ben ik steeds meer gaan zien dat we inderdaad allemaal smurfen zijn, nagenoeg volkomen voorspelbaar. Vermoedelijk door hedendaagse AI-techniek met zeer grote waarschijnlijkheid te volgen en te anticiperen.

      Breed geinformeerd zijn en in staat te redeneren met ijzeren logica, en daarnaast geinspireerd te worden door echte, dus niet post-moderne cultuur. Dat zou volgens mij de beste remedie zijn.

      Een toetssteen zou misschien kunnen zijn dat men in staat is met mensen van zeer verschillende politieke snit te kunnen praten? Dat was lang mogelijk op het blog van Blik. Nooit gedacht dat de aluhoedjes het daar zouden winnen.

      Delete
    4. Mijn ex is een van de slimste mensen die ik ken. Toch is ze zwaar afgegleden tot minimaal functionerend , vol met persoonlijkheidsstoornissen. Dat is begonnen doordat ze stopte met logisch nadenken, en steeds meer op haar eigen aannames ging vertrouwen. Die aannames waren briljant, maar hebben haar in enkele tientallen jaren vrijwel volkomen van de realiteit geisoleerd.

      Delete