Saturday, April 11, 2020

1021 Wat deskundige aanraden om Corona te voorkomen.


UPDATE:  Dr Seheult doet het volgende:   Seheult # 59

Ik zal met Chris Martensen beginnen.


A.  Elke dag : 

Vitamine D3 ( 5000 units per dag) ( Apotheek, merk Solgar 17 cent/pil/dag)

Quercetin (*) 1000 mg per dag. ( Apotheek, Solgar,1 euro per dag : 2 x 500 mg)

Zinc 50 mg  (Apotheek, Solgar, 12 cent/pil/dag)

Vitamine C.  2 gram. (Apotheek, poeder ascorbinezuur. 40 cent voor 2 gram, of buisje bruistabletten: 2 tabletten per dag kost 80 cent/dag.)

Mogelijk / Soms  ook:
NAC antioxidant 1000 mg (Apotheek, Solgar 600 mg pillen 58 cent /pil/dag)

(*) maakt , net als Chloroquine , een gaatje in het celmembraan waardoor Zinc de cel in kan en zinc stopt vermeerdering van de Corona virussen)

B.  Als hij denkt verkouden te worden: 

= Alles wat hier boven staat.
= Hij neemt vlierbessen syroop. 15 ml extract per dag.
Onderzoek wees uit: Het halveert de tijd dat je 'verkouden bent,  en je wordt maar half zo ziek als de controle groep.  Je brengt de schade met 75% terug.
= NAC antioxidant 1000 mg (Apotheek, Solgar 1200 mg pillen 1 Euro/dag)

C.  Als hij Covid-19 krijgt: 
= Stop met elderberrym de vlierbessen ( dat helpt dan niet meer)
= Alles onder A, mèt de NAC.
= Overdosis Vitamine C: Per half uur 5 gram, of per uur 10 gram.  Tot je diarrhee krijgt. Het doet nooit schade.   NB: Zie blog 1006, onderaan: filmpjes met dr Bronstein. ( Of Christopher  hier)  ( en Jeremiah hier)
Ergens beschreef ik ook hoe Dr Hickey  de overdosis vitamine voor schrijft:
Elk uur 10 gram.  Zodra je diarree krijgt: stoppen. Volgende dag idem, maar als je weet dat je het volgende uur naar de wc zal moeten rennen, mag je nu al stoppen.  Ik meen dat je het vier dagen achtereen doet.

NB: Geen koorts verlagend middel nemen!
  =====================


Dr. Marik   COVID-19 Protocol 
(updated 4-06-2020) ( Een mooi schema met nog iets meer info)

( Mijn vragen en opmerkingen in paars tussen de tekst) 

Prophylaxis :   ( Als je nog gezond bent, maar besmetting dreigt)

■ While there is limited data (?? Slaat dat op het nut van vitamine C ?) ,
 Vitamin C (500 mg BID= 2 x daags),

Quercetin (250-500 mg BID),
Zn (75- 100 mg/day)
Vitamin D (1000-4000 u/day) may have a role in high risk populations.

Zinc should not be taken for more than 2 months.

Mildly-Symptomatic Patients 

■ Vitamin C (500 mg BID),
 Quercetin (250-500mg BID),
Zinc (75-100 mg/day) and
Vitamin D (1000-4000 u/day)

■ Enoxaparin 40—60mg daily  ( om bloedstolsels tegen te gaan)

■ Observe closely

■ N/C 2L/min if required   (Adem ondersteuning met slangetje onder de neus )

Avoid nebulization and respiratory treatments.
De vernevelaar met jodium werd aangeraden door Hickey en Bronstein. 
Use “Spinhaler” or MDI and spacer if required Google: spinhaler. 
Ik denk dat het een algemene tip is van Marik: als je iets wil geven aan de patient ( in dit staium) : gebruik de spinhaler, niet de nebulizer/vernevelaar.  

■ NO Bagging (Zie onder: woordenboek) ;

 NO NIV, CPAP and BiPAP  ( Ik dacht nu juist dat BiPAP ideaal was bij lichte ademnood... Ook Dr Campbell  roemt de BiPAP.  En Mario Cuomo wil er ook meer aankopen.  )

■ Transfer to ICU for increasing respiratory signs and symptoms
( Ja, OK.  Maar waarom zou je daar geen BiPAP  mogen gebruiken? Als de beademing  nog niet nodig is. Of als je te oud bent voor beademing.)


Als je erg ziek wordt:  
Hypoxia/respiratory failure Essential Treatment 

■ Chloroquine 500 mg PO BID for 5 days or hydroxychloroquine 400 mg BID day 1 followed by 200 mg BID for 4 days

■ Vitamin C 3g IV ( IV: betekent dat intra veneus ? Denk het wel: IC is vaak in coma) )  every 6 hours until extubated and for at least 7 days. ( Dus 12 g per dag.   Ook Bronstein geeft de Vitamine C bij voorkeur intraveneus.)

■ Full anticoagulation (unless contra-indicated) with enoxaparin 1 mg/kg q 12 hourly; dose adjust for CrCl < 30 ml/min

■ Corticosteroids: Hydrocortisone 50 mg q 6 for 7 days or methylprednisolone 60mg IV daily for 7 days.

Optional Treatment Components (the Full Monty) 
■ Thiamine 200 mg every 12 hours (PO or IV)
Azithromycin 500 mg day 1 then 250 mg for 4 days
■ Melatonin 6 mg at night
■ Vitamin D 1000- 4000 u/day
■ Zinc 75-100 mg/day
■ Atorvastatin 40-80 mg/daily

Escalation of Respiratory Support 
■ N/C 1-6 L/min
■ High Flow up to 80 L/min
■ Trial of inhaled Flolan (epoprostenol)
■ Attempt proning (cooperative proning)
■ Intubation ... By Expert intubator; Rapid sequence. No Bagging; Full PPE
■ Low PEEP, driving pressure < 15 cmH20
■ Prone positioning

======================================
Later toegevoegd: Dr Shiva,
USA, MIT, running for Mass. senator.
Alex Jones:  ( minuut 30)

Vitamine D: 50.000 IU's in één keer. Twee dagen achter elkaar. ( cathelecedin ?)
Vitamine A:  400.000  IU's per dag, 2 dagen achtereen. (Vit A houdt het virus tegen) 
Jodium geven:  helpt de thyroïde ( schildklier) om vitamine A te maken.

De mensen met Corona ( en volle longen) moet je heel hoge doses ( 15 tot 20 gram ) intra veneuze Vitamine C geven.
Dat heeft zich vele vele malen bewezen. ( min. 40)
Alex Jones: Benadryl !
De artsen hebben Big Pharma education, en daarom weten ze niet wat jij en ik weten!


=====================================

Tot zover de twee drie deskundigen.

Sinds enkele dagen neem ik elke dag de volgende pillen:


Vitamine A, 1 pil, 5000 IU
Vitamine C.  1  eetlepeltje poeder: 2 tot  3 gram.
Vitamine D3. 20 mcg
Twee pillen quercetin , samen 500 mg quercetin  en bevat ook 0,5 gram vit. C.   
een pil zinc. 50 mg
En ik zet 1 pot kinine-thee. Die thee is wel erg bitter.  Ik drink het glas snel op en neem dat een lepeltje honing in de mond.).

Zodra ik denk: Dit is òf een gewone griep òf Corona, dan neem ik vlierbessen siroop en neem ik overdosis vitamine C, tot je diarree krijgt.

Als het dan nog op ziekenhuis-opname uit draait, eis ik HCQ + Azitromycine + zink van de behandelend arts.
Als hij dat niet doet, ga ik hem aanklagen, juridisch.
Want: Elke arts màg off-label medicijnen voorschrijven.



WOORDENBOEK:
IU is een maat voor hoeveelheid medicijnen. 1 IU is 0,67 miligram.
Vitamine A:  5000 IU = 5 x 25 mcg = 125 microgram = 0,125 gram
1 kilo = 1000 gram . 1 gram = 1000 mcg ( microgram).  1 mcg=1000 nanogram.

BID = tweemaal daags de aangegeven dosering nemen. ( Latijn: bis in die)
IV intra veneus.
Bagging =  beademing met de hand toedienen. dmv aan zak
NIV = non invasive ventilation.LINK.
PPE = personal protective equipment.
PEEP = positive end-expiratory pressure.  Met een PAP machine duw je de lucht bij de patient naar binnen. Maar ook als hij uit ademt duw je nog zachtjes.  Het voordeel is dat de alviola open blijven, en ook dat door die tegendruk  er geen/minder  water of bloed in de alviola (kleintse longblaasjes)  komt.
Wikipedia over vitamine C: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur

Testen: MedCram video. 
PCR=  polymerase chain reaction= methode om antibodies ( virus aantal)  te testen.  RT -PCR  reverse transcriptive PCR.

14 comments:

  1. @JV Pas op met zelf dokteren. [Het doet nooit schade.]
    In principe niet, als je het niet met de hoeveelheden doet, die jij voorschrijft, dat is gewoon te veel.
    Nadelen: kans op nierstenen. https://www.gezondheidsnet.nl/nieraandoeningen/vitamine-c-verhoogt-de-kans-op-nierstenen

    Ik heb jaren terug een galsteen gehad. Bij een koliek wil je alleen nog maar dood, echt. De pijn houdt uren aan, voordat het zakt. Nierstenen schijnen een nog ergere pijn te veroorzaken. Dat wil je echt niet erbij hebben.

    Je kunt beter nú al je weerstand verhogen. Je bent er ook mee bezig, tot op het obsessieve af. Ik neem iedere dag 3 gram bij de koffie met een koekje, samen met de rest. Wel erg zuur, maar dat spoel ik daarna weg. Gaat al 7 weken goed. Als ik Covid-19 binnenkrijg, staat mijn lichaam al klaar voor de aanval. Dan pas doses verhogen. Ik wil dan naar het ziekenhuis voor een transfusie: maximale dosis vitamine C, intraveneus. (direct in de ader) Twee keer per dag gedurende 3 dagen, meer hoeft dan niet.

    ReplyDelete
  2. Hallo G.B. Wolf,
    Ik ben even de weg kwijt wat versta je onder "de rest" in de zin "Ik neem iedere dag 3 gram bij de koffie met een koekje, samen met de rest."?
    Bedankt bij voorbaat Feng.

    ReplyDelete
  3. Martenson heeft het niet over veenbessen, maar over vlierbessensiroop.

    ReplyDelete
  4. @Wolf,
    Ik lees overal dat die Vitamine C mag worden genomen tot je diarree krijgt.
    Ik doe het ook alleen maar als ik echt denk: Covid !
    Ik heb gelukkig nooit nierstenen of galstenen gehad.
    Denk dus dat die kans bij mij ook wel minder zal zijn.

    - In tijden van Corona kun je niet obsessief genoeg zijn! :-)

    Ik zie dat Martenson en Marik ook sl;echts 2 tot 3 gram Vitamine C nemen per dag.
    Alleen als ze Corona krijgen, doen ze die 'Overdosis kuur'.

    Ja, Bronstein en Marik zeggen ook: vitamine C intra veneus.


    @ Rootman.

    Ik heb het volgende in de uitverkoop:
    1 pak cranberries, vriesvers. Jumbo
    1 zak gedroogde cranberries Jumbo 250 gram
    1 zak gedroogde cranberries 200 gram

    Niet duur !
    Mag ook geruild worden tegen vlierbessensiroop.

    ( Die vlierbessensiroop is trouwens niet goedkoop ! )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volgens Martenson heb je die vliersiroop slechts nodig gedurende de eerste dagen van corona, zeg maximaal een week. Vanaf juni/juli is het trouwens ook mogelijk het zelf te maken: bessen plukken, die overal groeien, en inkoken met suiker of honing, misschien met iets geleisuiker. Een zeer Russische hobby, want die zijn toch altijd met zacht fruit in hun dacha bezig s'zomers?

      Delete
    2. Misschien lukt het ook wel om vlierbessenwijn te maken. 2 jaar terug heb ik met succes appelcider gemaakt in frietemmers (appelpartjes en vrij veel suiker) Het deksel zorgt dat de CO2 die bij gisting vrijkomt de zuurstof uit de emmer verdrijft (zuurstof maakt azijn van de alcohol).

      Het zal geen chateauneuf du pape worden, maar het is een alternatief waarbij je niet hoeft te steriliseren etc.

      Delete
  5. @Feng: [Ik neem iedere dag 3 gram bij de koffie met een koekje, samen met de rest.]
    Sorry dat ik niet duidelijk was. Ik neem 3 gram vitamine C (in de vorm van ascorbinezuur, 1 theelepel), 1 pilletje vit D en 1 pil i.v.m. bloedverdunner. 's-Middags 1 pil zink van Kruidvat.
    In de loop van de dag drink ik 2 glazen tonic, samen 0,5 liter. Dit om mijn plaatje compleet te maken. Dankjewel voor je aandacht.

    @JV: [Denk dus dat die kans bij mij ook wel minder zal zijn]
    Iedereen kan ze krijgen, dus jij ook. Ik dacht ook van mezelf: "Een galsteen? Hoe kan dat dan. Ik heb nooit overmatig vet gegeten". "Iedereen kan het krijgen, meneer."

    ReplyDelete
  6. @JV: [April 11, 2020 at 3:17 PM Spreek jij over de quercetin?]
    Ja. Ik ga overmorgen bij mijn apotheek proberen of ik het kan kopen.

    ReplyDelete
  7. Ik denk dat die 'Kinabast gesneden' van Jacob Hooy (tip van Oligarch) ook wel goed is: volgens mij geeft die echt wel kinine af.

    Hij smaakt in elk geval lelijk genoeg !
    (Je weet dat placebo de helft van het werk doet bij een medicijn. En intuïtief denken we dat iets beter werkt als het slechter smaakt. Nou ja, vroeger dachten we dat. )

    Ik wil er geen suiker bij doen.
    De oplossing die ik heb: ik zet 1 liter thee per dag, en drink af en toe een glas in één teug leeg.
    Dan neem ik een theelepeltje Agave siroop en houd dat in de mond. Dan is die erg bittere nasmaak weg. En heb je toch niet het risico genomen dat je de werking van de kinine teniet zou doen.

    250 gram kininebast: kan je minstens 150 potten thee van zetten.
    Hier de omschrijving: https://jacob-hooy.nl/kinabast.html

    Te gebruiken als afkooksel.... ?
    Zou ik het in een pannetje aan de kook moeten brengen?

    Thee lijkt me wel OK. Maar misschien haal je dan toch niet zo veel kinine uit het hout.
    Als iemand meer weet hoor ik het graag.


    Vroeger heb ik quassia hout gekookt, en dat aftreksel was extreem bitter. Daar deden we dan pompoenzaadjes in, en snel er uit en drogen: geen vogel die nog een zaadje wilde stelen uit de grond. We deden er waterglas bij om de quassia smaak te hechten aan de zaadjes.

    ReplyDelete
  8. https://www.ahealthylife.nl/de-top-12-voedingsmiddelen-met-de-meeste-quercetine/

    Kappewrtjes,
    Carob uit de Johannesbrood boom
    dille
    koriander
    rode ui
    radicchio
    waterkers
    boekweit en boerenkool
    appel
    cranberries
    zwarte pruimen
    zoete aardappelen.

    ReplyDelete
  9. Beste Jan en Commentatoren,

    Beetje laat, edoch.

    Heel erg bedankt voor al de info die mij en anderen duidelijk en geordend vertelt welke kansen we zelf hebben en kunnen nemen om een ramp te keren. Vooral de doceringen waren me niet duidelijk.

    Kinabas-siroop naar Yvette van Boven: Ik gebruik Stevia ipv suiker en volg verder haar recept:
    20 min de volgende ingrediënten in water koken en dan zeven, afkoelen en serveren met spuitwater:
    1/2 L water
    Takjes verse tijm
    5 stengels citroengras (in stukjes)
    1 citroen (sap en geraspte schil)
    1 sinaasappel (sap en geraspte schil)
    2-3 el kinabast (naar smaak)
    1 el pimentkorrels
    1 el jeneverbessen
    3 el citroenzuur
    snufje zout
    500 g suiker, of meer naar smaak

    Thanx again & all the best, Feng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4 mei.

      Feng, zie jouw mail nu pas.

      Heb de kina bast enekel dagen gemaakt: als thee.
      Maar wist niet of dit dan wel opneembare kinine produceerde.
      Heb toen een keer de bast gekookt: dat was me wel heel erg bitter.
      Daarna de kinabast een beetje vergeten.

      Dit recept: heel veel dank er voor, want nu wqeet ik wat ik moet doen... maar dit zal er voorlopig niet van kom,en vrees ik.
      Ja, 500 gram suiker. Dat begrijpo ik wel, want het is erg bitter.

      Ik dronk een kopje thee een dan nam ik een 'spuitje' agave syroop uit zo'n flaconnetje. Die suiker hield ik dan in de mond om de bitterheid weg te krijgen.

      Delete
  10. Hallo Jan,

    Met betrekking tot zink.
    Ik gebruikte ook jou hoeveelheid en van hetzelfde merk tot ik o.a. bij Bill Sardi las dat je je immuumsysteem opbouwend, beter een lagere doses kunt gebruiken --die je in geval van nood opvoert tot in de hierboven beschreven protocollen-- , dus minder én in combinatie met koper om de balans zink-koper niet te verstoren.

    Ik vond capsules die én zink ën methionine én koper bevatten verhoudingen die goed zijn voor het gebruik als je gezond bent en tot de oudere mannen behoort. Zie "Zink-Methionine & Koper" van "Vitakruid", te koop via bol.com. Overigens, de methionine help bij de absorbtie van zink

    Vr.Groet, Feng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Feng,

      ik weet dat je na een maand of 1 a 2 moet stoppen met het zink.

      Wist ook niet goed wat ik er mee aan moest.
      Jouw info is erg nuttig.

      Ik kan de zink pilletjes misschien wel iets kleiner 'knippen of snijden'
      En de volgende doos zal van Vitakruid komen, met de Cu er in.

      Nogmaals dank: ik hoorde voor het eerst van quercetine via jouw reactie hier.

      Delete