Friday, September 25, 2020

1088 Hydroxychloroquine TOEGELATEN in Nederland !!!

 Dit is een grote dag ! 

HCQ is - voor mij geheel onverwachts -  toegelaten in Nederland. 

Ik weet echt niet of er voorwaarden zullen zijn, en of àlle artsen het zullen geven, maar  de dreiging van een straf voor de arts die het voorschrijft, is weg. 

Mijn grote wens is om een tiental pilletjes in huis te halen, en die te slikken zodra ik vermoed dat ik besmet ben.   Ik weet zeker dat ik dan maar half zo ziek zal worden. 

Mogelijk dat ik ook de Ivermectine zal durven nemen die ik in huis heb ....  (voor vogels met kalk-pootjes en lintwormen in hun lijf.... eet smakelijk ! ) 

Dan hoef ik me werkelijk nergens bang om te maken.

Proficiat Rob Elens.  En duizendmaal dank ! 

NB: Volgens sommige berichten is de Ivermectine beter tegen Covid 19 dan de HCQ, en dr Marik  heeft de HCQ niet meer als aanbeveling.  Maar ik maak me daar niet druk in.  HCQ werkt op vele manieren heel goed tegen Covid 19.  Daar is totaal geen twijfel over.   Vandaag kwam ik weer een studie tegen,. al uit begin augustus:  een meta studie over 70 HCQ -onderzoeken, waarvan 40 peer reviewed.  Uitslag:  HCQ is heel goed.  ( Hier )  en ( Hier) en ( Hier ).  


Hier het nieuws: https://zelfzorgcovid19.nl/schriftelijke-bevestiging-nhg-hcq-is-helemaal-niet-verboden-nieuwe-huisartsbrief-vs5/

Naar aanleiding van de Rapid Review studie van het NHG en de uitspraak van Jako Burgers van het NHG op Radio1 heeft huisarts Rob Elens een reactie ingestuurd.

Hierop kwam een schriftelijk antwoord van het NHG wat enerzijds laat zien dat het NHG willens en wetens bewijzen negeert en anderszijds bevestigt dat HCQ helemaal niet verboden is!

Deel I : bewijzen vroegbehandeling binnen en buiten het ziekenhuis

Deel II : vroegbehandeling buiten het ziekenhuis is niet verboden

Hiermee komt de beslissing om COVID-19 wel/niet vroeg te behandelen geheel bij de huisarts te liggen.

De interpretatie dat vroegbehandeling van COVID-19 door de huisarts verboden is is dus onjuist.

Behalve HCQ zijn er meerdere medicamenten die off-label kunnen worden ingezet voor de vroegbehandeling van COVID-19.

Om de nederlandse huisartsen meer bewust te maken van hun, door het NHG toegestane, keuzevrijheid  en om de laatste medicamenteuze inzichten te delen is besloten om een nieuwe versie van de huisartsbrief uit te brengen:

Brief huisarts en bijlage vs5

Door massaal onze huisartsen te benaderen en tot nieuwe inzichten te brengen kan beginnende COVID-19 behandeld worden en kunnen we een tweede lockdown voorkomen en bovendien een spoedwet overbodig maken.



UPDATE: 

 

Op de website van Rob Elens vinden we de brief die je aan jouw huisarts kan sturen.

De brief bevat ook uitspraken van Jako Burgers van het Nederlandse Huisartsen Genootschap.  

Burgers zegt dat elke arts HCQ mag voorschrijven.

Tenslotte bevat deze brief nog veel informatie en links naar onderzoeken die tonen dat HCQ en Ivermectine en andere middelen heel effectief zijn tegen Covid 19, en dat de landen waar ze worden ingezet, veel minder doden hebben.

 

Beste huisarts,

Graag wil ik U er op wijzen dat het NHG, recent op Radio1 en schriftelijk, heeft benadrukt dat

vroegbehandeling met off-label medicatie niet is verboden (zie bijlage 1).

Ik heb mij verdiept in de mogelijkheden om COVID-19 te voorkomen of te behandelen. De website

zelfzorgcovid19.nl geeft hierover naar mijn mening zeer waardevolle informatie.

Ik las dat het huidige protocol voor huisartsen in Nederland zich beperkt tot het voorschrijven van

paracetamol als symptoombestrijding. Dit protocol vind ik verbazingwekkend omdat er blijkbaar geen

enkele behandeling lijkt te bestaan die op welke wijze dan ook, in welke mate dan ook effectief is tegen

COVID-19. Volstaan met paracetamol voorschrijven in de eerste lijn komt er in feite op neer dat er niets

gebeurt totdat ofwel de patiënt vanzelf geneest ofwel wordt opgenomen in het ziekenhuis.

Als huisarts heeft U een eed afgelegd : “Ik zweer dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen

ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik

stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade

doen”. Dat is precies wat ik van U verwacht!

Concreet betekent dat momenteel bij COVID-19 het in een vroeg stadium behandelen met off-label

behandelprotocollen. Het vroegtijdig stoppen van de virusreplicatie voorkomt schade aan organen en

ziekenhuisopname. Er zijn diverse off-label behandelingen die hiervoor wereldwijd succesvol worden

toegepast. Nieuwe informatie met aanvullende bewijzen hierover kunt u vinden in bijlage 2 bij deze brief.

Op grond van artikel 68 van de Geneesmiddelenwet is het de huisarts toegestaan medicatie buiten de

geregistreerde indicaties (off -label) voor te schrijven wanneer protocollen en standaarden nog in

ontwikkeling zijn, mits overleg tussen de behandelende arts en apotheker heeft plaatsgevonden. Dit alles is

in lijn met artikel 37 uit de Verklaring van Helsinki, welke ook door Nederland ondertekend is.

Ik ben op dit moment nog gezond maar mocht ik onverhoopt COVID-19 krijgen dan verwacht ik dat U er

alles aan zult doen om mij te helpen genezen.

Ik vraag U daarom om mij met één van de genoemde opties te behandelen indien ik COVID-19 positief

getest wordt.

Tevens verzoek ik U om er bij het NHG op aan te dringen om de genoemde medicamenteuze

behandelwijzen op te nemen in de protocollen en/of bestaande protocollen die het gebruik ontraden op te

heffen.

Ik vertrouw erop dat U deze informatie tot U neemt en zie uw reactie op mijn vraag graag tegemoet.

Naam : ……...…….…………………………………………………………..

Geboortedatum : …………...…………………………………………………………...

Handtekening : ………………………………………………………………………..

Meer informatie op : https://www.zelfzorgcovid19.nl

 

======================================================================

 

Bijlage 1:     NHG verklaringen

NHG verklaring op Radio 1

Er wordt ook gesproken over de juridische status van het NHG document. Daarin wordt vermeld dat

zorgverleners op basis van professionele autonomie zo nodig kunnen afwijken van de richtlijn. Dit staat ook

zo in de geneesmiddelenwet omschreven. Dit moet wel besproken worden met de patient en de

apotheker. Dan kan er nooit strafvervolging volgen omdat offlabel voorschrijven mag volgens de

geneesmiddelen wet. In zo een geval staat de wet boven de richtlijnen.

Dit blijkt ook uit een radio interview wat het NHG hoofd van de afdeling Richtlijnontwikkeling & Wetenschap

Jako Burgers gaf op Radio1. De interviewer Jurgen van den Berg vroeg tijdens dat interview onder meer of

de overheid het middel zou moeten verbieden. Op die vraag gaf Jako Burgers een heel interessant

antwoord: "Nee zover hoef je niet te gaan, dat kan ook eigenlijk niet. Het middel is beschikbaar en kan door

elke arts worden voorgeschreven, ook op andere indicaties. Het middel is geregistreerd ... voor

systeemziektes waarbij de immuunrespons in de war is geraakt ... . Dat artsen dan dit toch gaan proberen

bij COVID-19, laten we maar zeggen, je kunt het beter niet doen, maar het kan nog wel." Dit is een duidelijk

andere boodschap dan de IGJ heeft afgegeven over off-label gebruik van HCQ.

https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-journaal/onderwerpen/63976-2020-08-28-hydroxychloroquine-nieteffectief-voor-behandeling-corona

 

NHG schriftelijke bevestiging

 

Bovenstaande verklaring wordt schriftelijk bevestigd in het tweede deel van de email die het NHG stuurde

op de reactie van huisarts Rob Elens op het Rapid Review van het NHG.

Meer informatie op : https://www.zelfzorgcovid19.nl

In het document van Rob Elens staan nu twee links die ik niet kan openen. ‘Hotlinks’.

Maar ik heb ze gevonden op het internet.

Ga naar:   https://www.nhg.org/veelgestelde-vragen      Ga naar: Algemeen, NHG standpunten.

Daar vindt U:

Algemeen, NHG-Standpunten

De NHG-Standaarden zijn de basis voor het medisch handelen voor huisartsen. De richtlijnen bieden de meest actuele kennis en stand van zaken van de medische wetenschap. Ze hebben voor de huisartsen geen dwingend karakter. Richtlijnen helpen de huisarts bij de besluitvorming.

Richtlijnen hoeven niet worden gevolgd- het zijn immers geen wetten of voorschriften-  maar moeten met het professionele verstand van de huisarts worden gebruikt. Ieder mens is uniek en dus is elke patiënt uniek. In individuele gevallen kan  -en moet  - er afgeweken worden. Dat is bijvoorbeeld het geval bij patiënten met multimorbiditeit of verminderde levensverwachting.

Ook patiënten kunnen niet eisen dat een richtlijn van a tot z wordt gevolgd. Bij de toepassing van richtlijnen wordt er vanuit gegaan dat de arts in staat is om op een professionele wijze te communiceren en aan de patiënt begrijpelijke informatie kan geven ter onderbouwing van zijn beleid, ook wanneer deze afwijkt van de wens van de patiënt. Richtlijnen helpen de arts om de patiënt goed voor te lichten over het beleid.



Het tweede document dat ik niet direct kan openen ( en hier zelfs niet kan pasten) zijn de richtlijnen van het NHG voor off label gebruik.

Maar ik heb de link overgeschreven en dan is hij voor mij wel te openen en te lezen.

Hier is de link: https://www.nhg.org/sites/default/files/content/nhg_org/uploads/18-02uit-stol_nhg-standpunt_off_label_gebruik.pdf

 

 

Bijlage 2

Na de brief die U aan uw huisarts kan sturen, en na de officiele standpunten van het NHG geeft Rob Elens nog 3 pagina’s met medicijnen die goed tegen Covid 19 helpen.

De afbeeldingen laten zich niet copieren en kan ik hier dus niet afdrukken.

Het beste is om die bijlage 2 op de website van Elens te bekijken:  https://zelfzorgcovid19.nl/wp-content/uploads/2020/09/Brief-huisarts-en-bijlage-vs5-2.pdf

Hieronder het stuk tekst dat ik wel kan kopiëren en plakken:

Medicamenteuze behandeling COVID-19

Wereldwijd is er veel kennis opgedaan met de behandeling van COVID-19. De beste resultaten kunnen behaald worden als de behandeling start binnen vijf dagen na de eerste symptomen (fase II uit de afbeelding hieronder). Vanaf fase III ontstaat er schade aan organen en nemen de overlevingskansen af.

Protocol hydroxychloroquine, azitromycine en zink (tekst aangepast in vs5)

Een groot aantal onderzoeken bewijst dat vroeg behandelen met deze 3 medicamenten succesvol is.

Kijk voor een overzicht van onderzoeken op https://c19study.com/. Een recent outpatient onderzoek met

alleen HCQ in Saudi Arabië laat hele goede resultaten zien in het voorkomen van ziekenhuisopname.

https://tinyurl.com/hcq5500

Dr Zelenko uit New York heeft eind Juni 2020 zijn studie gepubliceerd.

Met zijn protocol wist hij onder patiënten met een relevant risico om te sterven een reductie in

ziekenhuisopnames te realiseren van 82% en een reductie van de kans om te sterven van 80%.

Het Zelenko Protocol

1. Identificeer patiënten in risicogroep ( > 60 jaar en/of kortademig en/of met onderliggende

aandoening) en laat de overige patiënten (< 60 jaar zonder klachten) gewoon thuis uitzieken.

2. Behandel ze binnen vijf dagen na de eerste symptomen

3. Gebruik deze drie medicijnen:

● Hydroxychloroquine 200 mg tweemaal daags gedurende vijf dagen

● Zinksulfaat 220 mg (50 mg elementair zink) eenmaal daags gedurende vijf dagen

● Azitromycine 500 mg eenmaal daags gedurende vijf dagen

Wereldwijd succesvol

In de afbeelding hieronder ziet u de COVID19 sterftecijfers van diverse landen met in groen de landen die

succesvol vroege behandeling met hydroxychloroquine breed toepassen en in rood de landen die dat

beperkt hebben gedaan.

Meer informatie op : https://www.zelfzorgcovid19.nl

Protocol hydroxychloroquine en broomhexine (tekst aangepast in vs5)

Een wetenschappelijk onderzoek (RCT) in een ziekenhuis in Iran waarbij bovenop laaggedoseerd

hydroxychloroquine gebruik is gemaakt van broomhexine, Over-the-Counter hoestdrank, laat zeer goede

resultaten zien: IC-opname, intubatie en sterfte zijn sterk verlaagd. (https://tinyurl.com/hcqbhx)

● 1x daags 200 mg hydroxychloroquine gedurende 14 dagen

● 3x daags 8 mg broomhexine

Protocol azitromycine en zink

Franse huisartsen mochten geen hydroxychloroquine meer gebruiken en ontdekten toen dat vroeg

behandelen met azitromycine en zink ook effectief is. ( https://tinyurl.com/AzZink )

● 2x daags 500 mg azitromycine gedurende 9 dagen

● 2x daags 15 mg zinkgluconaat

Meer informatie op : https://www.zelfzorgcovid19.nl

Protocol ivermectine(aangepast in vs5)

Artsen uit onder andere Peru, VS, Dominicaanse Republiek, Bolivia, Bangladesh, Egypte, Brazilië, Chili,

Argentinië, Irak, Bulgarije en India passen ivermectine succesvol toe tegen COVID-19.

De werkzaamheid van ivermectine werd in vitro aangetoond door Australische onderzoekers.

( https://tinyurl.com/IvermectineInVitro )

Onderzoek van Dr Rajter in Florida laat een lagere sterfte zien onder ziekenhuispatiënten.

( https://tinyurl.com/IverRajter )

Het misverstand is hier dat men dacht dat de hoge dosis in dit experiment noodzakelijk was voor het

resultaat. Dit is niet zo. Ook met een lagere dosis is ivermectine buitengewoon effectief.

https://tinyurl.com/ivermectingold

● 6 mg ivermectine per 30 kg lichaamsgewicht op 1e dag

● Daarna nog 3 dagen 6 mg ivermectine

Protocol ivermectine en doxycycline

Een onderzoek in de 1e lijn waarbij patiënten een combinatie van ivermectine en doxycycline kregen

leverde 100% succes op. Geen enkele patiënt hoefde in het ziekenhuis te worden opgenomen.

(https://tinyurl.com/IverDoxy)

● Ivermectine tablet (200 μg/kg) enkele dosis een uur voor maaltijd op eerste dag

● Doxycycline 100 mg capsule tweemaal daags na maaltijd gedurende 10 dagen

Protocol budesonide (aangepast in vs5)

Budesonide is een inhaleerbare costicosteroide spray. Steroide is een klasse van medicatie die wordt

gebruikt om een overmatige immuunreactie te onderdrukken. Het nadeel van deze klasse is dat je soms

vatbaarder wordt voor andere infecties. Een meer systemische steroide (dexamethason) wordt al met

succes toegepast in Nederlandse ziekenhuizen bij patienten in kritische toestand. Het voordeel van

budesonide t.o.v. dexamthason is dat budesonide direct in de longen wordt afgeleverd. Door de gerichte

aflevering kan de dosis veel lager zijn waardoor de kans op de nadelige effecten sterk afneemt.

Een onderzoek in zowel de 1e als de 2e lijn waarbij patiënten een combinatie van budesonide,

clarithromycine, zink en aspirine kregen leverde zeer goed resultaat op

(https://tinyurl.com/budebartlettcase).

● Budesonide 0.5-1mg/ml respules tweemaal daags

● Clarithromycine 500 mg 1 tablet tweemaal daags tijdens de maaltijd gedurende 10 dagen

● Zink 50 mg 1 tablet tweemaal daags gedurende 10 dagen

● Aspirine 81 mg 1 tablet eenmaal daags gedurende 10 dagen

12 comments:

  1. [Door massaal onze huisartsen te benaderen en tot nieuwe inzichten te brengen kan beginnende COVID-19 behandeld worden en kunnen we een tweede lockdown voorkomen en bovendien een spoedwet overbodig maken.]

    En het allerbelangrijkst: de spuit hoeft geen voorrangsbehandeling meer. Daar werd steeds op aan gestuurd en is nu overbodig. De spuit gaat nu het (lange) behandeltraject in en zal terdege moeten worden getest, voordat hij mag worden toegediend aan mensen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nog bedankt voor de tip, Wolf! ( Reactie op vorig blog).

      Ik heb er meteen een blog van gemaakt zoals je ziet.

      Delete
    2. Graag gedaan. Was ook de bedoeling, dat je er een blog van zou maken. Goed van jou.

      Delete
    3. Hier een bevestiging van mijn stelling van 26-09-2020 2:50 PM.

      [ Citaat: Als er een cure komt dan betekent dit dus dat alle coronavaccins de normale procedure moeten volgen. Dit is terug naar 5 jaar of meer. Tegen die tijd is het virus al lang verwaterd zoals het ook deed in 1890.]

      Delete
  2. Hulde aan dokter Elens!

    Hoewel ik meer in ivermectine zie (transportin inhibitor), die de ontregeling van de celkern voorkomt, en daarmee de bradykin keten, long haul risico's en verdere, nu nog onbekende schade (ik zou me niet verbazen als een van de latere long haul symptomen kanker zou zijn).

    Maar ook ik zou graag een kuurtje HCQ in mijn huisapotheek hebben. Door extreme drukte ben ik nog geen stap verder gekomen met mijn coronadrankje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Extreme drukte?

      Je hebt ons wijs gemaakt dat je de hele dag wat zit te klooien in jouw volkstuin...

      Delete
    2. Dat kan behoorlijk druk zijn.(ik ben er een Piaggio Ape aan het restaureren). De lak moest er op voordat de blaadjes gaan vallen).

      Delete
  3. De nieuwe kandidaat justice: mrs Barett.

    Een aantrekkelijke dame, die gezien haar 48 jaar waarschijnlijk lang zal aanblijven. Een done deal van Trump, want haar benoeming is een garantie tegen de lawfare coup die op handen is na de verkiezingen.

    Maar: haar ideologie is een beetje in de schaduw: zij is lid van een van die nieuwe RK groepen, radicaler dan de jezuieten en Opus Dei. Ze zijn zeker zo radicaal als de evangelicals, maar meer hierarchisch (fascistisch). Zoals Anez, van de Bolivia coup, en Steve Bannon. Een hoop blijft geheim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://peopleofpraise.org/

      Zegt niks dus, maar er zijn wel indicaties dat dit een sekte is!

      Delete
    2. Ik heb wat kleine stukjes over en van Amy Barrett gezien.

      Bij de vorige verkiezingen zei ze dat vele HC judges erg oud zijn, en dus zeker enkelen van hen zullen sterven in de komende 4 of 8 jaar.

      Was het Scalia die stierf en vergvanen werd door Kavanaugh?
      En nu Ginsburg.
      Maar er zijn nog enkele heel oude lieden die in de komende 4 jaar kunnen sterven, meen ik.

      Ja, als Trump wordt herkozen zou dit het land kunnen redden: een paar minder idiote HC rechters.

      Amy heeft 7 kinderen.
      En dan toch zo'n carriere.

      Ze is thuis op Notre Dame universiteit, in South Bend. De thuishaven van E Michael Jones. ( Maar ik meen dat die van deze uni is gegooid. Ik meen dat Notre Dame ook al flink naar links is opgeschoven. Maar natuurlijk nog lang niet bij de idioten hoort. ( Ken je het verhaal van Brett Weinstein ? Op Evergree4n College? https://www.youtube.com/watch?v=3NmftuFEPhU )

      Delete
  4. De nieuwe Supreme Court rechter Amy Conan Barrett stelt zich voor, in 7,5 minuten:
    https://www.youtube.com/watch?v=YbtNm8iOgGQ

    Ik begrijp dat ze 2 of 3 aangenomen kinderen heeft. En 5 of 4 eigen kinderen.

    Ze zegt dat een rechter de wet moet interpreteren zoals die destijds is bedoeld, door hen die hem schreven.
    Je bent rechter, niet iemand die een politieke agenda moet nastreven.

    Dit is de visie die ze van de fameuze rechter Scalia heeft overgenomen.

    Trump heeft al twee SC rechters benoemd: Gorsuch en Kavanaugh. Nu dus nr 3.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_Supreme_Court_justices_by_time_in_office

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volgens dit bericht heeft zij 2 geadopteerde kinderen.

      [Ze zegt dat een rechter de wet moet interpreteren zoals die destijds is bedoeld, door hen die hem schreven.]

      Dat is m.i. de enig juiste manier. Ik keek altijd naar "de geest van de wet", welk doel wordt beoogd.

      Delete