Sunday, September 13, 2020

1083 Dr Been: Hoeveel vitamine D? En K2 ? En Calcium? En als je reeds bloedverdunners neemt?

Dit is een belangrijke video voor mensen die graag hun vitamine D op peil houden, maar óók al bloedverdunners ( asaflow of Lixiana) nemen. 



Een optimaal niveau D in het lichaam is tussen 30 en 50 nm/ml. (*)

Dr Been raadt aan om ongeveer 5000 IU's per dag als supplement te nemen. 

(Zelf neem ik 3 maal 50 mu= 6000 IU's per dag:  kruidvat, D3 pilletjes = cholecalciferol) 

Ik weet nu niet of dit al nodig maakt dat ik vitamine K2 er bij neem. En calcium 1000 mg tabletten.  Ik heb beiden in de kast staan, maar iemand zei me dat dit tegenstrijdig was met de bloedverdunners, en dat ik ze dus niet moest nemen. 

Ik begreep dat ik ze zo nu en dan wel zou kunnen nemen. 

Nu spreekt DrBeen er uitgebreid over, en ik zou het nòg eens moeten beluisteren om te weten wat ik nu moet doien met die K2 en Calcium 1000 mg tabletjes: nooit, af en toe of redelijk vaak nemen? 

Dr Been zegt: als je bloedverdunners neemt, dan moet je met je huisarts spreken of je wel of niet calcium,  K2 en vitamine D  kan nemen. 


 


(*) Maar Parkinson patienten en MS patienten hebben soms veel baat bij veel hogere niveaus, Een Spaanse arts schrijft soms 300.000 IU's vitamine D voor, voor MS patienten !   ( Dr Been vertelt er over, op min.... van de video.)  


No comments:

Post a Comment