Sunday, February 27, 2022

1239 De opkomst van Comformisten in de kaders en hoe dat ongewild tot extremisme leidt. Prof Edward Dutton

 

Ik begrijp wel dat het mogelijk is om de gewone man wijs te maken dat Putin een gevaarlijke agressor is. 

Selectief nieuws ,  herhaling na herhaling,  bloed en puin . 

De gewone man moet het gewone werk doen en vertrouwt er op dat zijn 'leiders' de juiste route voor hem uitstippelen.  Zo was het 200.000 jaar lang.  Beiden hadden elkaar nodig:  alleen konden ze niet overleven. 

Nu zijn onze eigen leiders vervangen door een elite die we niet eens kennen, en die ons elke dag zegt dat ze het heel goed met ons voor heeft, maar uit haar daden blijkt toch vaak iets heel anders. 

OK.  Dat onderwerp wil ik hier niet verder uitdiepen. ( ! Democratie! ; Valse vlag ;  Confirmation bias;  cognitieve dissonantie: er zijn heel veel technieken die worden gebruikt om 'het volk' een bepaalde klant op te sturen.) 

Nu wil ik beter begrijpen waarom al die mensen die een IQ van 120 hebben, en drs zijn, en een goede baan hebben en journalist zijn of analist of arts,  waarom die niet zien wat ik zie. 

Hoe is het mogelijk dat ze nu roepen dat Putin een grote agressor is  en dat hij had moetn praten om vrede te behouden, terwijl Putin dat nu juist 8 jaar lang probeerde. 

Hoe is het mogelijk dat wij al die landen hebben vernietigd ( Irak, Libië, Syrië . Afganistan)  zònder dat we onze leiders unaniem beschuldigden zoals we nu  Putin beschuldigen? ( Zijn dit beelden uit Oekraïne of was dit de VS dat eenvluchtend levger aan pakte?) 

Professor Edward Dutton ( een Engelsman die in het koude noordelijke Oulu in Finland les geeft) maakt vrolijke  en originele video's  op youtube kanaal 'The Jolly Heretic',   'de vrolijke ketter'. 

Net als de Weinsteins en net als Jordan Peterson maakt hij serieuze analyses van Academia en haar toenemende wetenschappelijke irrelevantie.  

Alle drie beschrijven ze hoe de Universiteit die altijd op zoek was naar kennis en waarheid  (Wetenschap), het  nu steeds vaker als haar kerntaak ziet om Social-Justice -Warrior te zijn  haar studenten tot SJW 's op te leiden, om woke-waarden te verbreiden. .   

Ik  probeer hier enige punten van de video van Dutton te formuleren, maar het korte college is de moeite waard om elk jaar een keer te beluisteren.

(Ik weet echt niet in hoeverre Dutton gelijk heeft, maar het klinkt in elk geval plausibel.) 

- Vroeger behaalde slechts 5% van de bevolking een academische graad, nu soms al 50%. 

- Vroeger lag het IQ van de academici waarschijnlijk veel hoger. Nu zal dat tussen 115 en 125 liggen. 

- Mensen met een laag IQ ( beneden 90) die geen belangstelling hebben voor  'de wereld' noemen we 'nitwits'.  ( wit, witty : geestig,  scherp,  slim,  gevat.)  

 - Mensen met een IQ boven de 130 noemt Dutton 'geniuses'. 

- Mensen met een IQ van 120  worden volgens Dutton ook wel aangeduid als 'Midwits'.   ( Ze zitten midden tussen de geniën en de gewone IQ's van 100. 

De midwits kunnen een goede baan verwerven en geld en aanzien, maar dat lukt hen alleen als ze goed opletten 'hoe de hazen lopen'. 

Dat wil zeggen dat je moet begrijpen  wie er beslist en hoe ik in het gevlei  kom bij deze machthebbers. 

(Een gewone man ( IQ=100)  of een nitwit ( < 90)  zal nooit een hoge status verkrijgen en kan zich dus gedragen zoals hij wil en roepen wat hij wil.  Hij leidt er toch nooit schade van. Ze hoeven niet zo politiek correct te zijn.) 

Midwits zien dat tweets van 6 jaar geleden soms tegen hen gebruikt worden.  Brieven die ze 15 jaar geleden schreven worden nu als bewijs van ongeschiktheid aangevoerd door hun opponenten. 

Midwits kunnen  doorstoten tot het kader van de samenleving, maar ze weten dat ze dan alleen veilige standpunten mogen innemen die de Machtigen ook  hebben.  Midwits zijn daarom veel  gevoeliger voor wat er in de samenleving gebeurt en wat de 'politiek correcte'  mening is.

Als homosexualiteit vroeger een handicap was en als die 'handicap' langzaam in een  'pre'  verandert ( Bij Groen Links is kamerlid Sanne Maatoug: vrouw, lesbisch en Marokkaans. Nou, dan heb je àlles mee !)  dan zal de Midwit de eerste zijn die dat door heeft en zijn standpunt herziet. 

Maar als alle midwits enorm pro-homo zijn geworden, dan heeft zo'n standpunt geen extra competitieve waarde meer.  Wat nu ?  

Dan doe je er een schepje bovenop.   Je wordt groot voorstander van àlle kleuren van de regenboog:  gender,  queer en al die andere 50 sexuele denominaties die bekend zijn.  Het moet allemaal véél prominenter in beeld en in de board room vertegenwoordigd worden ! 

Midwits zijn gevoelig voor sociale status, een reden te meer om bij 'de bekende standpunten' te blijven, want voor je het weet word je als complot-gekkie weg gezet.  

Mensen met een IQ boven de 130 ( dat is 2% van de bevolking)  worden door Dutton 'genius' genoemd. Voor mij zijn geniën veel zeldzamer dan 1 op 50.  Ik wil liever  >130 gebruiken. 

De >130 voelt wel aan dat hij zich altijd zelf kan redden en dat geeft hem de ruimte om vrijer te denken. Hij richt al zijn aandacht op : wat zijn de ware feiten ?  en niet op: "Wat moet ik zeggen om gekozen te worden" ( door kiezers, partijkader of een baas).  

Voor wie eenmaal een goede baan heeft kan het gevaarlijk worden om op zoek te gaan naar 'de ware feiten'.   Stel dat die niet passen binnen het narrative dat gangbaar is in mijn bubbel. Dan kom ik voor de keuze te staan: mijn geweten volgen ( en ontslag  riskeren)  of  een huichelaar worden en mijn positie behouden.  

Deze moeilijke keuzes kun je ontwijken door NIET op zoek te gaan naar de waarheid.  

--- vervolg, geschreven op 28 febr ----- 

De Media.   

Politici hebben de formele macht, maar ze moeten wel gekozen worden. In de 2007 documentaire van de VPRO  (The Israel Lobby)  zien we dat meer dan de helft van het campagne-geld dat Amerikaanse politici  ontvangen. uit joodse bron komt . AIPAC houd elk woord en elke stemming van elke politicus in de gaten en bepaalt of hij mag worden herkozen.  Enkele lastige opmerkingen over Israel en men overlaadt  de concurrerende politicus uit die staat met miljoenen campagnegeld, en weg is de Israel-criticus.     

Dan heb je nog het geld van de Big Corp, en vooral het Militair Idustrieel Complex, voor wie er altijd veel te weinig oorlogen zijn in deze wereld. 

Maar de machtigste van allen is wellicht de Pers. Zij kunnen van een Held een looser maken , en van een demente 78 jarige man een sterk wereldleider. 

In de laatste jaren worden jaren durende lastercampagnes gevoerd door de pers, zoals Russia-gate.  Uit onderzoek blijkt dat er niets te vinden is. Nog niet 1 bladzijde met bewijs.  Wel bwijs vanfraude door de democraten. 

Wat ik maar wil zeggen: De opinies van de Midwits zijn voor 100 %  te maken volgens het recept dat de Machtige puppeteers believen.  

Er gebeurt niets of het is tevoren bedacht,, met games uitgeprobeerd en getest, en daarna uitgevoerd.   

Behalve de reacties van mensen als Putin en Xi,  die staan niet onder hun regie. 


 




In vroeger tijden had je begijnhofjes waar ongehuwde dames hun leven in vroomheid aan god wijdden, vrij van profane invloeden. Nu zijn er websites waar linkse wereldverbeteraars elkaar overtreffen in virtue-signalling. Beiden staan niet in contact met de echte echte samenleving en daarom kunnen ze zich hun extremisme veroorloven.  



 


49 comments:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=v7LNrY6eiHE&t=216s

    Benieuwd of Maarten weer in de contramine zal gaan als hij op TV wordt uitgenodigd.
    Ik kan hem wel enkele tips geven.
    ( Ik lift even mee op zijn click bait).

    1) Er is wereldwijde boosheid en verontwaardiging over deze inval. Maar toen wij Irak, Syrie , Libië en Afghanistan binnen vielen was het OK: je mocht een land binnen vallen, als jouw motieven maar 'humaan' waren. ( Onze motieven bleken bedrog, en het resultaat was dat 4 landen in een hell hole werden veranderd. Precies wat die Neocons op het oog hadden met deze vernietigings-oorlogen. Lees Haarretz er maar op na. Maar over hen durft helemaal niemand een woord te zeggen in de media.)

    2) Wat zijn de motieven van Putin? Niemand die het uitspreekt. Of uit zoekt. We horen dat er iets met zijn psychologie zou zijn, maar al die theorien spreken elkaar tegen. Hij is bang van 'democratie' zegt men , maar overal in Rusland gaan mensen de straat op om te demonstreren. Wordenze soms opgepakt? Net als bij ons dus. In de Duma zitten mensen aan beide kanten van Putins standpunt: hardliners en 5e colonne pro westerlingen.

    Weet je wat, ik heb een lunimeus idee !
    Laat ons eens kijken wat Putin zegt dat hij als motief heeft.


    1) Hij vraagt om veiligheid. Hij wil dat we de toezeggingen 'not one inch' nakomen. ( Deskundigen als Jack Matlock, John Mearsheimer en anderen zeggen: natuurlijk. Heel logisch. Ook de VS wil niet dat er in Cuba raketten komen van Putin. Dan moeten die óók weg.


    2) Hij eist uitvoering van Minsk 2. Gewoon: zodat die etnische Russen niet meer gedood worden ( 80 mensen elk jaar , sinds 1015)


    Wij willen hem die gegarandeerde vrede niet geven. Waarom niet? Zijn we iets van plan dan?
    Nee hoor, we zijn niks van plan! Wij van de Nato zijn namelijk niet offensief maar defensief !
    U bent een wantrouwig mannetje , mijnheer Putin. Ga eens een goede psychiater zoeken !


    Putin: O. Dus Irak, Syrië, Libië,Kosovo, Servië etc etc, dat was allemaal omdat die landen de Nato landen aan vielen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totaal niet interessant. Is een upload van 2009 ! Hij is wel zogenaamd live, maar is al een ouwetje, net zoals maarten trouwens.

      Delete
    2. Ik heb die video niet beluisterd. Maar ik meen dat hij zegt dat het wegens MAD toch nooit gebruikt zal worden.

      Ik maakte van de gelegenheid gebruik om een artikel te plaatsen, meer niet.

      Je hebt altijd mensen die dat gaan lezen.

      Delete
  2. Belangrijk Nieuws:

    De Russische Centrale Bank wordt uitgesloten.

    Vermoedelijk komt er een enorme aanval opde Roebel.

    De Centrale Bank van Ru kan daar nu niet op reageren.

    Dat zal leiden tot armoede en mogelijk opstand in Rusland.

    Men wil ècht Putin verdrijven, zo wordt zelfs in Engelse bladen geschreven.

    MASSIVE ESCALATION: US & EU sanction Russia's Central Bank (Live)

    https://www.youtube.com/watch?v=1mbgjjEnbKc

    ReplyDelete
    Replies
    1. [De Russische Centrale Bank wordt uitgesloten.]

      Ik denk niet dat ze dat echt gaan doen want dan zijn ze de grip op Rusland helemaal kwijt want het zijn (handlangers van) de neefjes die de bank beheren. Maar mochten ze wel doen dan heeft Rusland de handen helemaal vrij.


      [Vermoedelijk komt er een enorme aanval opde Roebel.
      De Centrale Bank van Ru kan daar nu niet op reageren.]

      Dan kan Rusland doen wat ene AH eind jaren 30 heeft gedaan: het geldbeheer in eigen hand (de overheid) nemen. Het zal een poosje problematisch zijn maar de Russen zijn erger gewend in de jaren 90. De vraag is wat er gebeurt als China (ik weet niet of daar ook een centrale bank onder beheer van de neefjes is) zich bij Rusland aansluit. En landen als India. Is de V.S. (en dan met name de bevolking) voorbereid op de consequenties? Lees het boek "de val van Amerika" van Dmitry Orlov dan weet je wat de Russen hebben doorgemaakt en wat Amerika (in het kielzog ook Europa als ze zo doorgaan) te wachten staat.

      Gaat het westen (lees: de V.S.) echt verder met escaleren dan kan Rusland heel simpel de gaskraan dicht draaien. Dan gaat Europa eraan. Probleem is (en ik denk dat Putin dit weet) dat dit exact de bedoeling is van de neefjes. Hun grootste vijand is namelijk de autochtone Europeaan.

      Delete
    2. Aanvulling: blijkbaar is iedereen alweer vergeten dat Rusland (en China) al jaren bezig zijn met het opkopen van goud, het is het westen wat op de financiële berg gebakken lucht danst. Met andere woorden: ik denk dat Rusland (en China) heel, heel erg goed hebben nagedacht over de te zetten stappen (en voorbereidingen hebben getroffen).

      Ik weet niet hoe ik een plaatje hier moet plaatsen maar kijk even wat The Saker heeft geplaatst: http://thesaker.is/sanctions/

      Delete
    3. [Ik denk niet dat ze dat echt gaan doen want dan zijn ze de grip op Rusland helemaal kwijt want het zijn (handlangers van) de neefjes die de bank beheren. Maar mochten ze wel doen dan heeft Rusland de handen helemaal vrij.]

      Uitstekend gezien, SDR. Als de centrale bank weer in Russische handen komt, kan Poetin, hetzelfde als Hitler, zélf geld drukken. Dan zijn ze helemaal onafhankelijk. Daarbij bulkt Rusland van het goud, terwijl de tegenstander alleen maar schulden heeft.
      Hetzelfde geldt voor China, die geven nu een nieuwe renminbi uit, gedekt door GOUD.

      BRICS-landen, toch? Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika kunnen soepel overschakelen op hun eigen muntsysteem. Poetin heeft echt aan alles gedacht.

      Leuk plaatje bij de Saker.
      Ook gezien, met name @JV, dat hij hulp nodig heeft? Je maakt nogal veel gebruik van zijn epistels...

      Delete
    4. @G.B., ja ik denk écht dat Putin (samen met Xi) een behoorlijk aantal jaren bezig is geweest dit voor te bereiden. Ze kunnen straks niet alleen soepel overschakelen op een eigen muntsysteem maar ook op een eigen swift systeem.

      Delete
  3. @JV, heb je een link naar de originele tekst of video? Ik wil die eerst lezen c.q. beluisteren voordat ik reageer.

    Volgens mij is het probleem (ook?) dat de eisen voor opleidingen fors naar beneden zijn bijgesteld en dus kunnen mensen met een (veel) lager IQ nu ook academische titels halen.

    ReplyDelete
  4. India doet daar ook aan mee. Samen een bevolking van bijna 3 miljard, bijna de helft van de wereldbevolking!

    ReplyDelete
  5. @G.B., ik denk echt dat het westen bezig is met het schieten in eigen voet of misschien ook wel de tactiek van de verschroeide aarde.

    Ik moet uiteraard ook afwachten wat er gebeurt maar ik ben de gezamenlijke verklaring van Rusland en China vlak voor de Olympische Spelen niet vergeten. The Saker heeft daar een hele uitleg over gegeven.

    ReplyDelete
  6. RT:
    Putin orders Russian nuclear deterrent forces to be on highest alert

    ReplyDelete
  7. @G.B., je schreef onder een van de vorige blogs dit:

    [Ja leuk hé, hij heeft zijn eigen leugens niet eens door. Zolang hij anti-Poetin kan brallen, is hij weer tevreden, de trol. Ik hoop alleen, dat Blik 'm er vandaag of morgen vanaf pleurt. Ik ga weer terug naar mijn oude systeem, dan zie ik het niet meer, scheelt een hoop ergernis.]

    Wat is dat oude systeem? Ik meen dat je eens schreef dat je de berichten van de vragtwaggelsjofeur niet meer kon zien. Hoe stel je dat in op het blog? Scheelt een heleboel tijd (en ergernis) als ik niet meer door die str.nt hoef te waden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben daar 2 maanden mee bezig geweest, om uit te zoeken hoe dat werkt bij (neem even aan dat jij ermee werkt) Windows en Firefox.
      Helaas gaat dat niet, want je moet in beide systemen op coding-niveau aanpassingen doen.

      Ik werk met Linux en Firefox en daar kan het wel. Ik was geïnspireerd door Unz.com. Als je daar doorscrollt naar beneden, zie je bovenaan de commentsectie de knop: Commenters to Ignore. Daar kan je figuren (namen) invullen, waarvan je de comments niet wilt lezen.

      Doordat windows is versleuteld, kom ik daar niet door.
      Ik had jouw vraag -natuurlijk- al 2 x eerder gezien, maar kon geen aanpassingen voor jou maken. Ik had het bij de laatste bijeenkomst bij @JV willen laten zien, maar daar is het niet van gekomen. Dan had hij een email met dit verhaal naar jou gezonden. Ik wilde dat niet bij Blik posten.

      Andere optie: Aan Blik vragen, of hij zo'n knop beschikbaar wil maken... Blik kennende...

      En mijn 'oude systeem' is gewoon een vorige versie van een bepaalde Linux-versie. Ik heb er daar 4 van op mijn hd staan, dus als iets het niet doet, dan kan ik switchen naar een ander (verser) systeem, waar iets het wel doet. Momenteel zie ik wél een knop 'reply' maar geen knop 'delete'. Als ik naar een verser systeem ga, zie ik die 'delete' knop weer wél.
      Komt allemaal, door aanpassingen in Firefox (about:config in de balk toetsen [let op waarschuwing]), waarbij ik soms wel eens te ver ga. Eigenlijk moet je na iedere wijziging opnieuw opstarten en dan kijken 'of alles het nog doet'. Al doe je 2 wijzigingen en iets doet het niet meer, welke wijziging was dat dan? Dat is het vervelende van coderen, je moet steeds weer testen na iedere wijziging.

      Sorry dat ik je niet van dienst kan zijn.

      Delete
    2. @G.B., dank voor de toelichting. Jammer want inderdaad ik denk dat zo'n knop beschikbaar maken het niet gaat worden daar bij @Blik. Met mijn suggestie in de begintijd van het blog om over te stappen naar wordpress, waar veel meer mogelijkheden zijn en waar trollen wel makkelijk te weren zijn, heeft hij ook niets gedaan terwijl ik hem nog aangeboden heb om te helpen.

      Delete
    3. Weet je,
      voor mij is het soms wel stimulerend dat er zo'n trol tussen zit.
      ( Mijn bloed gaat pas vlot stromen als ik ergens ruzie heb, misschien ? Daar heb ik dan nu Rootman voor .... haha)( Nee hoor) ( Rootman zit tijdelijk in het vagevuur. Mag misschien wel weer aansluiten achter in het peloton... later.

      Ik lees hem echt ook niet altijd, daart heb ik geen moeite mee omdat gewoon door te scrollen.

      Maar het toont ook weer hoe simpel recht vooruit veel mensen denken.

      Delete
    4. [ Dan had hij een email met dit verhaal naar jou gezonden. Ik wilde dat niet bij Blik posten. ]

      Je kan het me mailen en ik maail het naar Sofia.

      Of ik mail je het email van Sofia.

      Of je laat al dat werk liggen.
      Ik zie altijd enorm op tegen extra computer werk.

      Delete
    5. @JV, hoeft nu niet meer :-) want mijn vraag is beantwoord.

      Delete
    6. [voor mij is het soms wel stimulerend dat er zo'n trol tussen zit. ]

      Maar die @Eddy is zo stuitend DOM! Hij raakt verstrikt in zijn eigen beweringen en merkt het niet eens! Daar is geen eer aan te behalen.

      Delete
    7. [Of ik mail je het email van Sofia.]
      Dat moet je dan wel eerst netjes aan haar vragen, of zij dat we goed vind. Nooit zomaar adressen of tel.no.s doorgeven.

      [Ik zie altijd enorm op tegen extra computer werk]
      Ik ook, maar soms moet het. Mijn huidige systeem is al 3 jaar 'over tijd'.

      [Maar die @Eddy is zo stuitend DOM!]
      Eens. Gewoon niet antwoorden of naar kijken.

      Delete
    8. @SDR: En zo'n knop hoeft niet eens: hij kan hem gewoon blokkeren, desnoods een ip-ban. Dan kan hij niet eens lezen, hij komt er niet op. Maar ik denk, dat Blik het wel leuk vindt, zo'n trol op zijn forum, je weet het niet.

      Delete
    9. @G.B., volgens mij lukt dat (blokkeren van trollen) juist niet op blogspot. Aan de andere kant een IP ban zal er wel zijn anders kunnen (bot-)reclames niet geblokkeerd worden. Dat laatste zal @Blik wel doen want het blog staat niet vol met reclame.


      [Maar ik denk, dat Blik het wel leuk vindt, zo'n trol op zijn forum, je weet het niet.]

      Dat is ook een optie. Blijkbaar beseft hij niet dat een trol als @Eddy het blog geen goed doet.

      Delete
  8. Video:

    Veritas Vos Liberabit #173. Rusland, Oekraïne, NAVO & World Economic Forum (WEF), bron: https://www.youtube.com/watch?v=OyOhzQYQf2o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krijg nou wat !

      Eenuur of 2 geleden heb ik deze oude baas ook beluisterd !

      Ik denk dat hij door het algoritme bij mij werd aangeboden.
      Ik zag wel op zijn Telegram dat hij de Tweet van BLIK over die 13 grenswachten ook op zijn Telegram had.

      Zijn Oekraïne verhaal is meer financieel, en daarom voor ons wel interesant, want va de Beleggers en de Zuid As weten wij natuurlijk niks.

      Ik wilde hem bij Blik ook melden/ als TIP plaatsen

      Hij heeft een behoorlijk accountants katoor gehad. Vermoed nu met pensioen, maar nog wat met goede doelen bezig. Heet Peter Baars, in Den Haag.

      Delete
    2. Grappig! Ik had hem net beluisterd toen ik hem plaatste. Samen met het verhaal van Karel van Wolferen (wat @Blik plaatste) schetst het een totaalplaatje. De rol van Nederland wordt in de video van Baars ook meer uitgediept.

      Delete
  9. https://www.youtube.com/watch?v=RugXGVNPmLk
    Dick Berlijn: 'Oorlog in Oekraïne gaat leiden tot val Vladimir Poetin'

    Oktober revolutie, Rusland. Niet-Russen veroverden Rusland, 1917. Zestig miljoen Russen sterven in de Gulags. Na 1948 kwamen de Russen weer zelf aan de macht. Van 1992 tot 2000 waren het weer Westerse Machten die het land controleerden. Putin heeft het land weer aan de Russen gegeven, maar die Westerse Machten komen terug en steeds dichter bij. De raketbasis in Roemenië is al klaar. In Polen wordt de basis deze zomer functioneel. En nou nog een basis in oost-Oekraïne en de Russen zijn wéér hun land kwijt. Ze staan dan schaak-mat.
    Putin eist alleen wat hem beloofd werd: Minsk 2 uit voeren. En de Nato geen inch naar het oosten.
    Hij eist dat zijn land kanblijven bestaan. Als vrij land.
    Maar wij weigeren.
    Daarmee is deze oorlog natuurlijk ÒNZE daad van agressie. Niet de agressie van Putin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. [Niet-Russen veroverden Rusland]
      Niet-Russen waren toch de joden? Of vergis ik mij nu.

      Delete
    2. Soms kun je dat woord beter vermijden. Dan hebben ze niet direct hun alibi bij de hand om jouw reactie in de prullebak te gooien.
      Dan gaan ze zoeken om aan te tonewn dat ik onzin schrijf, en zo komen ze er zelf achter wie de 1917 revolutie uitvoerden.
      Dat is de betere tactiek.

      Daar staat tegenover dat er nu volop pundits zijn die in 80 van de 100 keer 'Amerika' zeggen, in 18 van de 100 keer 'Neocons" en slechts 2 keer 'joden'.

      Àlle 100 keer bedoelen ze de joodse macht, maar ze wten: als ik dat te duidelijk zeg, krijg ik veel gedonder.
      Zolang ze dat laatste stapje iet nemen en 'Amerika' zeggen, of desnoods 'Neocons', dan kunnen ze verder hun analyses schrijven.
      Maar ja: voor 'het volk' wordt het dan nooit duidelijk dat het niet 'Amerika' is dat al die oorlogen aanwakkert, maar joodse belangen.

      En daarom denk ik dat het beestje vaker bij de naam moet worden genoemd.

      Delete
    3. [Soms kun je dat woord beter vermijden.]

      Eens.


      [Dan gaan ze zoeken om aan te tonewn dat ik onzin schrijf, en zo komen ze er zelf achter wie de 1917 revolutie uitvoerden. ]

      Is dat nu nog (makkelijk) te vinden? Je moet dan echt naar dissidente sites en het is de vraag of ze dat doen (zie de goegemeente bij @Blik).


      [Àlle 100 keer bedoelen ze de joodse macht, maar ze wten: als ik dat te duidelijk zeg, krijg ik veel gedonder.]

      Weten alle pundits (de officiële bedoel ik, de MSM types) dat?


      [Maar ja: voor 'het volk' wordt het dan nooit duidelijk dat het niet 'Amerika' is dat al die oorlogen aanwakkert, maar joodse belangen. ]

      Alleen in het westen, opvallend is dat mensen uit andere delen van de wereld vaak wel weten hoe het zit. Bijzonder is ook dat als iemand het goed weet uit te leggen deze al vrij snel een groot publiek krijgt, zie bijvoorbeeld the Sheikh.

      Delete
    4. [zie bijvoorbeeld the Sheikh.]
      De Sheikh leeft voort op het andere blog. :)
      Anders even @JV vragen per mail voor het adres.

      Delete
    5. Hij leeft ook voort bij de buren!

      Delete
    6. Waar de stuitend DOMME alweer 2 stuitend domme berichten heeft achtergelaten.

      Delete
  10. @G.B., je schreef onderstaande bij @Blik:

    [Die drijven ze juist naar elkaar toe, net zoals Rusland - China.] in reactie op
    [[Rusland en Duitsland, de twee landen die ze het meest haten.]

    Ga je ervan uit dat de bevolking (en de industrie) dit gaat afdwingen? Want kijkend naar het hysterische gedrag (of zou dat angst zijn?) van de EU zie ik dat (voorlopig) niet gebeuren.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @SDR: Ja, feitelijk wel. Als straks iedereen in de kou zit, geen stroom meer (internet! waar men allemaal aan is verslaafd) en later zeer hoge voedselprijzen, dan voorzie ik toestanden als in 1789. In hoeverre de industrie meedoet, hangt af van het €€-vermogen van die industrie.

      EU loopt volkomen aan de leiband van de US, omdat het voor de leiders -nog- geen consequenties heeft.

      Delete
    2. @G.B., ik hoop dat je gelijk krijgt want dat zou eindelijk de huidige macht in de wereld doen kantelen. De grote oorlogen van de afgelopen eeuw zijn gevochten om te voorkomen dat Duitsland en Rusland samen zouden gaan optrekken.

      Delete
    3. Ja, alleen zitten er nu in de BRD de verkeerde politici, maar daar valt natuurlijk wel iets aan te doen.

      Delete
    4. Als er echt opstanden komen dan zal het politieke landschap ook veranderen, neem ik aan.

      Delete
    5. Jazeker, als men maar als allereerste de joden het land uitflikkert. De laatste blog van Blik laat het overduidelijk zien: Het daar aangehaalde Corbettrapport heeft het over van alles, tot in de 9e eeuw toe, maar geen woord over de schaduw-regering. Er wordt zelfs gesuggereerd, dat Poetin dikke vriendjes is met het WEF, aan de hand van een paar foto's, waarop hij de hand schudt van KS.

      Ik ga er voor mijzelf van uit, dat Poetin een kijkje in de keuken heeft genomen en daarna zijn conclusies heeft getrokken, door daar NIET aan mee te doen. Ik houd dan even KvW in het achterhoofd: Die zat ook bij de Bilderberg, maar is daarvan weggegaan.

      Helaas kan ik niet in het hoofd van Poetin kruipen, maar vooralsnog heeft hij mijn sympathie. Mocht later blijken, dat ook hij de kluit heeft belazerd, dan zijn we domweg de Sjaak. Maar dat zal mijn tijd dan wel duren...

      Delete
  11. Smurf heeft even afscheid genomen van het blog. Alleen plaatst hij dat een paar blogs geleden?

    Hij heeft -helaas- niet het incasseringsvermogen van mij.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik zie dat nu pas, nu ik hier kijk.

      Ik had wel zijn antwoord gelezen op blog 1236.
      En had er onder gemeld dat ik het gelezen had, zonder verdere reactie.

      Maar inderdaad: drie blogs verder terug, maakt hij me voor 'verward' uit.
      En belooft hij 6 maanden niet te reageren.
      Die belofte heeft ie 1 dag vol gehouden...

      Ik ga er even geen tijd aan besteden.

      Delete
    2. [Ik ga er even geen tijd aan besteden.]
      Verstandig. Allebei eventjes afkoelen. :)

      Delete
    3. [Hij heeft -helaas- niet het incasseringsvermogen van mij.]

      ja, nee, maar ik heb je toch nooit ècht op je achterhoofd geslagen ! ?

      Delete
    4. Nooouuw, het had niet veel gescheeld, ha ha ha.

      Delete
  12. Zoals jullie weten ben ik telkens weer fan van een andere 'guru'.
    Nu vind ik Edward Dutton weer heel interessant.

    https://www.youtube.com/c/DrEdwardDuttonTheJollyHeretic/videos

    Hier legt hij uit dat 50 jaar geleden alle Engelsen dezelfde cultuur deelden, en allemaal naar dezelfde kerk gingen.
    Alle 'Standen'.

    Nu is alles gesegmenteerd.
    Komt door allerlei redenen die hij hier benoemt:
    https://www.youtube.com/watch?v=uK_-M6Jadrw

    Zojuist las ik in de Volkskrant het verhaal van een 100 jarige ongehuwde Zeeuwse kleuterjuf.

    Van de 6 kinderen waren er 3 ongehuwd.Zij ook. (Ook Dutton zegt dat in zijn verhaal: veel minder mensen huwden)

    Deze laatste regel vond ik wel heel mooi:
    "Ik heb lang voor mijn vader gezorgd. Hij is tot zijn 90 ste blijven werken. En was al op zijn 10de begonnen als kleermaker."

    Those were the days: 80 jaar werken !

    (Maar daar was nooit haast. Het ging altijd relaxed. Zo herinner ik me ook mijn vader: Tussen de middag werd er lange tijd gepraat met een andere boer, die een eindje verderop aan het ploegen was. Onderwijl aten ze hun boterhammmen op.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. [veel minder mensen huwden]
      En dat was maar goed ook. Tegeswoordigs stappen ze 6 maanden na kennismaking in het huwelijksbootje, fokken 1 of 2 kinderen en na 4 jaar schopt ma pa de deur uit. De hedendaagse jeugd kent niet meer de geborgenheid van een stabiel gezinsleven. En dat zie je terug in de maatschappij.

      Als je vroeger ongehuwd was, kreeg je ook geen kinderen, uitzonderingen daargelaten. Dat was dan een mooie tegenhanger van huwelijken met 6 tot 8 kinderen. 'Moest van meneer pastoor'.

      [(Maar daar was nooit haast.]
      Tja, stress is de zegening van de moderne tijd, veroorzaakt door managers. Gelukkig gingen die managers altijd zelf het eerste dood van de stress. Ik heb ze allemaal overleefd, ha, ha, ha.

      Delete