Sunday, December 31, 2023

1422 Het Talmoedische denken: als jouw leugen wordt geloofd, is het de waarheid geworden.

 

Iemand zei ooit:  De Talmoed is één lange poging om God voor de gek te houden, te bedriegen.

Als God in de Torah zegt: "Op de sabbath mag de gelovige zijn huis niet verlaten" dan bedenken zijn onderdanen een list: We spannen een lange draad rondom het joodse ghetto en beschouwen alles binnen die draad als 'ons huis'. 

Zo kunnen ze op de sabbath toch 'de stad in'. 

 ---------------

Jongens moeten naar de joodse  school, de yeshiva,  waar heel veel tijd wordt besteed aan het bestuderen van de Talmoed en het bedenken van 'uitvluchten',  het interpreteren van een tekst zodat men een zwart kledingstuk toch weet te verkopen aan iemand die een wit kledingstuk zoekt.   

In feite is het een opleiding tot wat we nu kennen als een spin-doctor.

----------------

Op twitter kwam ik een getuigenis tegen van een man die uitlegt dat zijn vader hem heeft geleerd om Talmoedisch te denken.

Ik citeer een deel van de video , en zal het ook vertalen: 

“I was raised in a very Talmudic environment, we played a game called  ‘just hear me out’,  where my brother and I would be assigned an argument that we would have to make,  like:  “human beings should eat grass not beef’  or  ‘the most fertile tree is in the winter’ like something insane and we would have to come up with an argument to  try and convince someone that that is the truth.

So I  am raised that way,  like I understand that.

[ ….]  I warn people: it makes you insane.

[….]  My dad is very Talmudic.  

Whatever he can argue , whatever he can get away with is the truth. 

The truth does not exist outside of his own will. 

"Ik ben opgegroeid in een zeer Talmoedische omgeving, we speelden een spel dat 'luister naar me' heette, waarbij mijn broer en ik een argument kregen toegewezen dat we moesten verdedigen, zoals:  "de mens moet gras eten en geen rundvlees" of  "in de winter hangt het meeste fruit aan de bomen", zoiets krankzinnigs, en dan moesten we met een argument komen om iemand ervan te overtuigen dat dat de waarheid is. 

Zo ben ik dus opgevoed, dat begrijp ik dus wel.

[....] Ik waarschuw mensen: je wordt er gek van. 

[....] Mijn vader is erg Talmoedisch.  Alles wat hij kan beargumenteren, alles waar hij mee weg kan komen is de waarheid. De waarheid bestaat niet buiten zijn wil om.

-------------------

We weten dat in de 'evolutionaire tijd' de helft van de kinderen stierf door armoede.  Het joodse geloof schrijft voor dat een rijk man zijn dochter ten huwelijk geeft aan een briljante yeshiva student. 

Kinderen en  kleinkinderen van rijke mensen sterven niet zo vaak door armoede. 

Langzaam zal de populatie een steeds hoger IQ krijgen en een hogere capaciteit om leugens voor waar aan te nemen.

En om rijk te worden moet je een hoge praktische intelligentie hebben. 

Op deze manier selecteerde het joodse volk zichzelf tot een hoog-IQ-volk met als specialiteit: verdraaien van de werkelijkheid. (spinnen)

En die 'spin' een ander wijsmaken.  

De tweede specialiteit die hieruit voortkomt, is dat men goed in staat is om in bedrieglijke zaken te geloven:  Een draad om het ghetto maakt het hele ghetto tot één huis... !   

Ze gaan dus zelf ook heel erg in die spin geloven. 

NB: mensen die niet in de spin geloven, in het zelfbedrog, verlaten de groep.  

Dus de genetische aanleg om te geloven in leugens wordt steeds sterker in de groep, omdat mensen zonder oogkleppen  de groep verlaten. 

------------------------------

Kinderen in Israel leren elke dag dat zij goed zijn en de Palestijnen slecht. 

Ze komen nooit in contact met Palestijnen.  

Ze worden angstig gemaakt voor de hele wereld. 

Een wereld die bestaat uit slechte mensen die allemaal het liefst de joden zouden uitmoorden. 

Een wereld die bestaat uit wezens die geen echte mensen zijn, maar tussen mens en paard in staan. 

-------

Nurit Peled vertelt over het onderwijs in Israel:     >> Israeli professor and author Nurit Peled Elhanan blasts the Israeli education system as racist.  <<


------------------

Yaov Shamir filmt een schoolklas die in Polen in Auschwitz op bezoek is:

Min 18:50 


https://www.youtube.com/watch?v=CTAjc1OSrmY

Zoekterm:  Defamation  yaov shamir films

----------------

En dit is het gevolg:  totale en grenzeloze haat.  

De wil om genocide te plegen. 

Video zoekterm:  >> What is wrong with Israeli's  <<

 


------------
En dan nu het slechte nieuws voor U: 

De Israeli's zullen het niet bij Palestina houden. 
Dit is slechts hun trainings-grond.  ( 1)

Het is God's opdracht dat ze de gehele wereld aan zich onderwerpen. 
En wie niet wil buigen zal worden vernietigd zoals Amalek. 

Lees wat er in Deuteronomium staat: 

In Deuteronomium krijgt het joodse volk de taak om alle andere volken uit te roeien.  

Hieronder 10 bijbelteksten, met korte samenvatting vooraf.

1 U bent God’s uitverkoren volk

2 En als God die onwillige volken  met ùw hulp heeft verslagen ( verlost), onderdruk hen dan en sluit geen vriendschap.

3 God sluit een verbond met de joden. De Joden staan boven alle andere volken die God geschapen heeft.

4 Zoals het Mossad slogan luidt: Maak oorlog door te misleiden.

5 Als ze zich verzetten, executeer dan alle mannen en neem de vrouwen en kinderen als jullie eigendom.

6 U moet de héle wereld in uw macht nemen.

7 Maar de volken die wonen in "Groot-Israël" , die moet je tot de laatste man uitmoorden.

8 Maak de landen tot slaaf door ze geld te lenen en hoge rentes te eisen.

9 Zelf mag je niks lenen.  Zo onderwerp je de hele wereld.

10 Zei ik ‘overheersen? Ik bedoel natuurlijk: langzaam maar zeker vernietigen.

 

Het gaat om deze Deuteronomium teksten:  7:6 …. 7:2-3 ….. 26:18-19  ……  20:10-11…….20:12-14 ……20:15….  20:16-17 …. 23:19-20….15:6….7:22-23.  

Hier staan ze voluit geschreven: 

1. Deut. 7:6  ( Vrij vertaald: U bent God’s uitverkoren volk)

Want gij zijt een heilig volk van den HEERE. Uw God, heeft u uitverkoren tot een bijzonder volk voor Zichzelven, boven alle volk, dat op het aangezicht der aarde is.     

 

2  Deut. 7:2-3    (Vrij vertaald:  En als God die onwillige volken  met ùw hulp heeft verslagen ( verlost), onderdruk hen dan en sluit geen vriendschap.

En wanneer de HEERE, uw God, hen voor uw aangezicht verlossen zal, zo zult gij hen slaan en volkomen verderven; gij zult met hen geen verbond sluiten, noch hun barmhartigheid betonen: Ook zult gij met hen geen huwelijk sluiten; uw dochter zult gij aan zijn zoon niet geven, en zijn dochter zult gij aan uw zoon niet nemen.

 

3. (Deut 26:18-19  God sluit een verbond met de joden. De Joden staan boven alle andere volken die God geschapen heeft.)

En de HEERE heeft u heden toegezegd, dat gij Zijn bijzonder volk zoudt zijn, gelijk Hij u beloofd heeft, en dat gij al Zijn geboden zoudt bewaren; en dat Hij u verheffen zou boven alle volken, die Hij gemaakt heeft, in lof, en in naam, en in eer; en dat gij den HEERE, uw God, een heilig volk zoudt zijn, gelijk Hij gesproken heeft.

 

4 ( Deut. 20:10-11 Zoals het Mossad slogan luidt: Maak oorlog door te misleiden. )  

Wanneer gij een stad nadert, om er tegen te strijden, verkondig haar dan vrede. En het zal geschieden, als zij u van vrede antwoord geeft, en voor u opendoet, dan zal het geschieden, dat al het volk, dat daarin gevonden wordt, u tot onderdanen zal zijn, en zij zullen u dienen.

 

5 (Deut. 20:12-14  Als ze zich verzetten, executeer dan alle mannen en neem de vrouwen en kinderen als jullie eigendom.)

En indien het geen vrede met u wil sluiten, maar oorlog tegen u voeren, zo zult gij het belegeren: Maar de vrouwen, en de kleinen, en het vee, en al wat in de stad is, ja, al haar buit, zult gij tot u nemen; en de buit uwer vijanden, die de HERE, uw God, u gegeven heeft, zult gij eten.

 

6 ( Deut 20:15   U moet de héle wereld in uw macht nemen.)

Alzo zult gij doen aan al de steden, die zeer ver van u zijn, die niet zijn van de steden dezer volken.

 

7 (  Deut 20:16-17 Maar de volken die wonen in "Groot-Israël" , die moet je tot de laatste man uitmoorden.)

Maar van de steden dezer volken, die de HEERE, uw God, u tot een erfdeel geven zal, zult gij niets, wat ademt, in leven laten: Maar de Hethieten en de Amorieten, de Kanaänieten en de Perizzieten, de Hivieten en de Jebusieten zult gij geheel en al verdelgen, zoals de HEERE, uw God, u geboden heeft.

 

8 ( Deut. 23:19-20 Maak de landen tot slaaf door ze geld te lenen en hoge rentes te eisen.)

 Gij zult uw broeder niet op woeker uitlenen; woeker op geld, woeker op levensmiddelen, woeker op alles, wat op woeker geleend wordt: Aan een vreemdeling zult gij woekerleningen doen, maar aan uw broeder zult gij geen woekerleningen doen, opdat de HEERE, uw God, u zegene, in alles, waartoe gij uw hand gezet hebt, in het land, waarheen gij heengaat, om het te bezitten.

 

9 ( Deut. 15:6 Zelf mag je niks lenen.  Zo onderwerp je de hele wereld.)

Want de HEERE, uw God, zegent u, zoals Hij u beloofd heeft; en gij zult aan vele volken lenen, maar gij zult niet lenen; en gij zult over vele volken heersen, maar zij zullen over u niet heersen.

 

10  (Deut. 7:22-23  Zei ik ‘overheersen? Ik bedoel natuurlijk: langzaam maar zeker vernietigen.) 

En de HEERE, uw God, zal die volken beetje bij beetje voor uw aangezicht uitroeien; gij zult ze niet terstond verteren, opdat het gedierte des velds niet over u zal toenemen. Maar de HEERE, uw God, zal-+hen aan u overleveren, en zal hen met een machtige verwoesting verdelgen, totdat zij verdelgd zijn.

 

Tot zover Deuteronomium. 





(1)  Gaza is a weapons lab for the arms industry w/Antony Loewenstein | The Chris Hedges Report.   https://youtu.be/9PEWDLunejA    Drones,  spyware ( pegagus) , gezichtsherkenning software, biometrische kennis, smart sensors, AI gecontroleerde machinegeweren etc.


37 comments:

  1. Dag Wolf,
    Ik zag een stukje tekst op mijn telefoon over 'een wolf die in Frankrijk zit", maar er is geen email en geen app binnen gekomen. Ik weet nu niet zo snel waar dat bericht staat. Ik denk wel dat ik het ergens ga vinden.

    Hoe dan ook: Het allerbeste voor het komende jaar aan U en de familie.
    En heel veel dank voor het levend houden van dit blog. Ik laat je vaak in de steek, ik weet het, maar de tijd ontbreekt echt.
    Toch denk ik dat we samen een zinvol document van deze tijd opbouwen/achterlaten.
    Wat mij betreft mag het zo nog jaren door gaan, maar een oorlogje of 2 minder zou ook welkom zijn.
    Groet, JV.


    ReplyDelete
  2. En ja, ik denk dat Putin zeker de held van het jaar is.
    En hij wordt nu vrij algemeen als de grote winnaar beschouwd.
    Of doelde je op Nabiullina, die ook in het zonnetje wordt gezet ?
    Haar werk kan ik moeilijk beoordelen, maar haar resultaten zijn in elk geval fantastsich.

    Putin is nog niet met pensioen, en de BRICS is nog maar net van de grond gekomen, en de Neocons zijn nog niet dood en hebben nog heel veel kernwapens en de Samson-optie ligt hen na aan het hart ..... maar als we geluk hebben dan gaan we zonder al te grote kleerscheuren over in een multi-polaire wereld, waar voor àlle volken een goede boterham te eten is, en Putin was daarin toch de belangrijkste persoon volgens mij.
    Hij is veel groter dan wie dan ook.
    ( Als het goed afloopt . We zijn er nog lang niet).

    Verder hoop ik dat de Westerse Elite door haar eigen 99% opzij wordt geschoven. Maar die kans is niet groot: de westerlingen snurken oorverdovend hard. Hopeloos zooitje.
    Darwin heeft nooit medelijden.
    De natuur is hard: wie slaapt verliest de strijd om het bestaan.

    ReplyDelete
  3. Het bekende liedje: Er is een medicijn dat nietsa kost en heel goed resultaat geeft en wat doet Big Pharma? Ze roepen dat het medicijn gevaarlijk is!
    https://youtu.be/7mOvJbmpG6A?t=1122

    Aspirine helpt tegen uitzaaiing van kanker. ( Ik moet devideo nog verder bekiken, maar dat vermoed ik dat de uitkomst is)

    ReplyDelete
    Replies

    1. @diogenesegarden5152
      1 maand geleden
      I have been using willow bark as a pain killer for years now, and as many people know, Aspirin is a synthesised form of salicylic acid found in the inner bark of willow trees. I get my willow bark from a neighbour’s tree, which is cut back regularly. If you cut the willow in the spring as the sap is rising, it is very easy to peel and separate the inner and outer bark, which is then dried on the doorstep. To use it I chop a strip of dried bark, one or two teaspoons worth, and steep in boiled water for about 15 minutes. You get a pinkish liquid which is tolerably bitter. I have encouraged several friends who are on high doses of pain killers to do their own research, and if they are happy to try it, to give it a go. I have had great feedback of people coming off, or greatly reducing their intake of strong pain killers, which they have been on for years. I wonder if the bark contains something else which works in tandem with the active salicylic acid to amplify it’s effect over that of the synthesised version? I also use it to improve rooting for cuttings from the garden.

      @diogenesegarden5152
      1 maand geleden
      Ik gebruik al jaren wilgenbast als pijnstiller, en zoals veel mensen weten is Aspirine een gesynthetiseerde vorm van salicylzuur dat wordt gevonden in de binnenbast van wilgenbomen. Ik krijg mijn wilgenbast van een boom van de buren, die regelmatig wordt teruggesnoeid. Als je de wilg in de lente snoeit als het sap omhoog komt, is het heel gemakkelijk om de binnenste en buitenste bast te schillen en te scheiden. Om het te gebruiken hak ik een strook gedroogde bast fijn, ter waarde van een of twee theelepels, en laat het ongeveer 15 minuten trekken in gekookt water. Je krijgt een rozige vloeistof die redelijk bitter is. Ik heb verschillende vrienden die hoge doses pijnstillers slikken aangemoedigd om hun eigen onderzoek te doen en als ze het willen proberen, om het te proberen. Ik heb goede feedback gehad van mensen die afkwamen van hun inname van sterke pijnstillers, die ze al jaren gebruikten, of deze sterk verminderden. Ik vraag me af of de schors iets anders bevat dat samenwerkt met het actieve salicylzuur om het effect ervan te versterken ten opzichte van de gesynthetiseerde versie? Ik gebruik het ook om stekken uit de tuin beter te laten wortelen.

      Delete
  4. [Ik denk wel dat ik het ergens ga vinden.]
    Kijk eens in de sms-berichten, daar staat het.

    [Of doelde je op Nabiullina]
    Nee, die niet, maar die heeft ook inderdaad fantastisch werk verricht.
    Poetin is, wat mij betreft, de Staatsman van deze eeuw.

    [Ik laat je vaak in de steek]
    Zo voel ik dat zeker niet. Vergeet niet, dat jij nog een heel bedrijf leidt, daar gaat enorm veel tijd in zitten. Toch bedankt voor het compliment. 😎

    ReplyDelete
  5. Weer een goede blog gevonden bij Larry. Uiteraard zitten daar ook trollen met de nodige mis-info. Verder zijn de comments ook weer leerzaam. Het loont de moeite om ze allemaal te bekijken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het UA-regime grossiert in mensenrechtenschendingen. Nu sturen ze mongooltjes naar het front, die -natuurlijk- geen bal snappen, wat ze daar doen. Ik heb hier geen woorden voor, maar het typeert weer het gedrag van bepaalde j🐷den.

      Delete
    2. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Grandioze tegenzet van Trump.

      Delete
  6. Speciale nieuwjaarswens van Eva Karene Bartlett. Mooi plaatje erbij.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En nu iets geheel anders: Top 10 PSYCHEDELIC Soviet cartoons. Ik zocht nummer 6, maar de andere zijn ook goed. Russische Koeltoer, maar dan beter ...

      Delete
    2. Nummer 8 is niet meer beschikbaar in het vorige lijstje, maar hier weer wel.

      Delete
  7. Filmpje op X gaat viraal, omdat het waar is.
    Toevallig ook bij Jan B. Hommel komt ook de 'vriend' van @JV voorbij in de persoon van Maarten Keutelmans in het kader van hetzelfde onderwerp.
    Stelling blijft: Er was geen pandemie, zoals die door de j🐷den aan ons is verkocht.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geheel 'toevallig' liep ik ook tegen dit comment aan, wat ook 'toevallig' past in het plaatje.

      Delete
  8. Het -tijdelijke- nadeel van Frankrijk: Ik kan geen Rumble-films zien.
    "NOTICE TO USERS IN FRANCE
    Because of French government demands to remove creators from our platform, Rumble is currently unavailable in France. We are challenging these government demands and hope to restore access soon."
    Zodra ik weer terug ben, is dat probleem ook weer verholpen.

    ReplyDelete
  9. Één van de beste comments bij MoA:
    Resultaat van het antwoord op de misdaad van Belgorod.
    Indrukwekkend, vooral de eliminatie van 9 generals, 65 officers en mercenaries from Sweden, Denmark, Lithuania and Estonia en het nodige oorlogstuig in de vorm van raketten e.d.

    De RF had deze doelen al langer op het oog, gezien de stelling van Mastameta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het was een kwestie van afwachten op het juiste moment. Hetzelfde geldt voor Iran, die de moord op Generaal Soleimani nog tegoed heeft.

      Delete
  10. Meneer van de vrije .pdf vergeet er wel even bij te vermelden, dat de heren Orwell & Huxley ook lid waren van de Freemasonry, zodat ik aanneem, dat hun geschriften eerder als aankondiging, dan als waarschuwing beschouw.

    ReplyDelete
  11. Als je test, omdat je veel foutmeldingen krijgt, mag je je computermannetje vragen, om het certificaat te controleren. Dat kan zijn verlopen en moet worden geupdated.
    Ik kan alleen zonder 's' van https inloggen, maar dat kan ook aan de verbinding hierzo liggen. Als je dit hebt gelezen, mag je de post weggooien.

    ReplyDelete
  12. Geldigheid certificaat is o.k.
    Geldigheid Niet voor
    Mon, 20 Nov 2023 08:07:41 GMT
    Niet na
    Mon, 12 Feb 2024 08:07:40 GMT

    ReplyDelete
  13. IK haal het nog even niet weg, want begrijp niet wat: 20 nov tot 12 febr 2024 aan de hand is,. en waarover dit gaat. Over mij ?

    Ik heb een rechtszaak tegen prof. FRans Osinga aangekondigd op BNR.
    Meteen daarna kon ik niet meer op Youtubne reageren als Johan Vermeulen.

    Maar nog wel aan Hans Janmaat.
    Kan zijn dat ik er een week uit lig, en niet voor altijd.
    Anders moet ik voortaan als Hans Janmaat door het leven...

    ReplyDelete
  14. Het is een heel algemene speech.
    Geen idee hoe deze prof Frans Osinga het volgende kan beweren:

    VRAAG: naar aanleiding
    van wat Poetin eh in zijn nieuwjaars
    speech zei.
    Wat is jou bijgebleven?
    Osinga: Wat me bijgebleven is niet alleen met de
    speech maar ook in de afgelopen dagen is
    dat eh Rusland rond de 500 eh drones en
    raketten heeft afgevuurd op Oekraïne ehm
    Poetin heeft gezegd en eigenlijk weer
    bevestigd wat we afgelopen paar jaren
    ook al een paar keer naar voren zag
    komen is dat eh in in zijn beschouwing
    deze oorlog niet alleen gaat over
    Oekraïne die doelstelling blijft
    ongewijzigd een genocidale oorlog
    Waarbij die echt probeert de hele
    identiteit en cultuur van Oekraïne uit
    te wissen Maar dat deze oorlog verder
    gaat dan dan dat het is een oorlog met
    het westen Het is een … vanuit zijn
    perspectief een existentiële oorlog.
    Althans dat is het narratief van wat hij
    momenteel verkoopt naar zijn eigen
    bevolking maar daarachter gaat ook een
    dreiging schuil naar eh Polen toe Naar
    de Baltische Staten naar Finland Waarbij
    die ook gezegd heeft van Luister als we
    klaar zijn met Oekraïne dan zijn die
    landen de volgende dat die zijn dan aan
    de beurt maar het loopt nog niet bepaald
    gesmeerd met die eerste doelstelling


    ReplyDelete
  15. Mijn reactie op BNR , youtube:

    @johanvermeulen4081
    0 seconden geleden
    Zijn er juristen die mee lezen? Kunnen we Osinga aanklagen? Ik stel 100.000 euro beschikbaar.
    Deze man vertelt alleen leugens. En die leugens gaan onze toekomst vernietigen.
    Mail mij: jhmavermeulen@gmail.com
    ( Ik heb geen tijd voor verdere correspondentie. Alleen serieuze en capabele juristen die aan de slag willen zijn welkom. Oorlog-histen moet toch strafbaar zijn, neem ik aan? )
    ===============

    Deze korte reactie heb ik meermaals gepost. telkens binnen 20 seconden weg !
    Later bleek dat ik niets meer kan posten, zelfs TEST niet.
    Ben nu vergtene of ik bij Ab nog wel kasn posten als Johan Vermeulen.

    Het overschakelen van Vermeulen naar Janmaat is altijd zeer moeilijk voor mij., Kostte me weer een half uur , en toen lukte het.
    Dus laat het voorlopig zo.

    Heb mijn mail aan Osinga gemaild ( op de universiteit, en aan Karel van W. en aan Jelle van Baardewijk ( ook iuniv Leiden, net als Osinga) en aan het secretariaat van Univ. Leiden.

    Nog van niemand een reactie gekregen.

    ReplyDelete
  16. Dit was mijn brief aan Osinga:

    Dag mijnheer Osinga,

    onze meningen lopen inderdaad erg uiteen.
    Zo ver, dat discussie wellicht geen zin heeft.
    Ik was het dus wel met U eens toen U schreef: Het heeft weinig zin om verder een mail-discussie op te zetten. ( zie onder)

    Maar intussen heeft Ù invloed en ik niet. Terwijl ùw beweringen niet te onderbouwen zijn, en de mijne wèl. En terwijl ùw misvattingen geledi hebben tot deze oorlog en reeds 300.000 doden.
    Tijd om elkaar serieus te gaan nemen.

    Vandaag zei U het volgende: ( Ik heb de hele tekst van Transcript overgenomen , zodat de context duidelijk is.)
    [[[[[[[[ ............ zie boven .......]]]
    Maar dit gaat U en mij veel tijd kosten, dus als U mij kunt aantonen dat wat U zegt in de rood gemarkeerde tekst beweert juist is, dan laat ik de kwestie vallen.

    Ik stel voor om de VN definitie van ‘genocide’ uit 1948 als uitgangspunt te nemen.
    Ik moet de nieuwjaars-speech ban Putin nog gaan beluisteren, en mocht hij daar echt gezegd hebben wat U hem in de schoenen schuift, dan vervalt dat deel van de aanklacht uiteraard.

    Ik meen ter weten dat dit soort aanklachten niet ontvankelijk worden verklaard, omdat er dan volgens ‘het recht’ geen direct eigen belang aan gekoppeld kan worden.
    Maar iemand die een atoomoorlog naar mijn huis brengt, dat vind ik wel in strijd met mijn belang. We gaan het zien.

    Ik hoop dat U het niet erg vindt dat ik deze brief aan enkele andere mensen stuur, waarvan U er mogelijk enkelen kent ? ( U sprak publiek, op de radio, dus de discussie mag publiek zijn.)



    Met vriendelijke groeten,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Een jaar geleden heb ik hem ook een lange brief geschreven, met 43 tweets die ik had opgetwittert ter discussie bij Rob de Wijk.
      Hij antwoorde toen met 8 regels, waarvan de laatste:

      "Ik heb niet de illusie dat ik je op andere gedachten zal brengen met dit mailtje. Het heeft weinig zin om verder een mail-discussie op te zetten."

      Delete
    2. Wat ik uit de toespraken van Poetin heb begrepen, is, dat na de voleinding van het werk in de UA, de situatie van 1991 zal worden rechtgezet. Dus de raketten (en bases) in Polen en Roemenië moeten worden verwijderd. Ik heb dat al eerder in jouw blog geschreven.

      Delete
    3. Ja, het weghalen van die raketten, dat kan.
      ( Maar of het daar echt op aan zal komen, dat weten we niet. Hoofdzaak blijft Oekraiene, denk ik)
      Maar deze Osinga geeft de indruk dat Putin die landen wil gaan veroveren.
      Dat lijkt me onzin.

      Vandaag was Martyanov bij Dialogue Works,
      en rond minuut 10 , meen ik, zei hij mogelijk wel dat de Baltics toch weere bij Rusland zouden moeten komen.
      Maar zelf haal ik dat niet uit Putins spreken.
      Hij zei wel: 'Denk niet dat je Belarus kunt inpalmen,. want dan krijg je met ons te maken.'

      Delete
  17. [en waarover dit gaat. Over mij ?]
    Ja. Dat is de geldigheid van het certificaat. Niets aan de hand. Het certificaat is geldig tot Mon, 12 Feb 2024 08:07:40 GMT

    ReplyDelete
  18. YT:
    Rusland zet Noord-Koreaanse raketten in tegen Oekraïne: 'Dweilen met de kraan open'

    Reactie:
    5:37 Er is een coalitie van Oosterse Dictaturen die het op 'Het Westen' hebben gemunt.
    Pardon?
    Als je goed kijkt zijn de westerse landen dictaturen: De 1% maakt 'Het Volk" wijs dat elk niet-westers land slecht is en agressief, en dan steunt dat onwetende volk allerlei agressieve oorlogen: Irak, Libie, Syrie, Afghanistan, Oekraiene.

    Geen enkele westerling heeft er baat bij. Kan nooit de echte wil van het volk zijn: moorden en er geen baat bij hebben. Dus dat heeft niks met democratie te maken.
    Dat is 'Manipulatie van het volk' middels de media.

    In de Oosterse landen zie je leiders die niet hun 1% rijk maken, maar hun 99% een beter leven proberen te geven. Dat lukt niet altijd, maar ze doen wel hun best. En in Rusland en China is dat heel goed gelukt.
    Wat is de motivatie van hun leiders? Hun eigen afkomst:

    Putin verloor 5 ooms en een broer in WO2.
    Xi zat in een werkkamp, net als zijn ouders.
    Het Noord Korea van Yong IL werd totaal aan flarden gebombardeerd.
    Iran is sinds 1907 zes keer door Westerse Landen bezet. Het was de CIA die de shah verdreef en Khomeiny op de troon zette in 1979.

    Deze mensen weten hoe slecht 'Het Westen' is, en verdedigen hun land tegen de barbaren.

    Maar het onwetende westerse volk weet dat natuurlijk niet.
    Hoe zouden ze dat kùnnen weten?
    Ze hangen met boeien aan het plafond en geloven alles wat hun wordt voorgespiegeld, om maar het beeld van Plato te gebruiken.
    Kijk: Mensbeelden in de filosofie: Plato en de parabel van de grot

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5:37 Er is een coalitie van Oosterse Dictaturen die het op 'Het Westen' hebben gemunt.
      Pardon?
      Is het niet zo dat de agressor de schuld treft? En was het niet Rusland dat zewer zijn best deed om de vrede te handhaven, maar dat Het Westen steeds dichter bij Moskou kwam ?
      Het is toch voor iedereen duidelijk dat Het Westen het op Moskou heeft gemunt ?!

      1. Zoals Dick Cheney in 1992 zei: De Russische Federatie moet ook nog in 4 stukken worden gehakt. ( Bron: Autobiografie Robert Gates, CIA baas)
      2 Zoals Wolfowitz als onderminister besloot: Rusland mag nooit meer opkrabbelen. ( Wolfowitz Doctrine 1994)
      3 Zoals top-adviseur van Carter en diverse presidenten schreef: "Oekraïne moet los van de Russische Federatie worden getrokken. ( Boek Brzezinsky: The Grand Chessboard)
      4 Zoals de Neocons in hun PNAC Report schreven: "We moeten nog 100 jaar de wereld domineren door haar te koeioneren: met proxy oorlogen, met biowapens , met kleurenrevoluties,. met media-leugens etc etc.
      5 Zoals Victoria Nuland tegen Jeffrey Pyatt zei een maand vóór de coup in Kiev: " Yats moet premier worden, niet Klitsch en niet Tyagnybok."
      6 Zoals Georges Soros jaren geleden al schreef: "Een Oost Europees land moet oorlog voeren tegen Rusland en wij moeten dat organiseren en financieren en ze bewapenen. Zij sterven, onze belastingbetaler betaalt en wij profiteren."

      Waarom brengt Peter Wijninga het leven van de BNR luisteraars in gevaar?

      Delete
    2. 5:37 Er is een coalitie van Oosterse Dictaturen die het op 'Het Westen' hebben gemunt.
      Pardon? USA: 74 Regime Changes gepleegd. 33 landen gebombardeerd.
      Welke regime change hebben die 'Oosterse Dictaturen' gepleegd? Welke landen hebben ze gebombardeerd ?
      Lijst van onze AGRESSIE:
      Dr Bill Blum maakte de lijst in 2012.
      List of USA agression after 1945:
      Bo = bombed. RC = succesfull regime change. Rc = unsuccesful Regime change.
      China 1949 to early 1960s rc
      Korea and China 1950-1953
      Albania 1949-53 rc ETC.

      Delete
  19. Reactie op Tom Lassing: De Oostenrijkse school even kort uitgelegd

    Ik denk niet dat het mogelijk is om de (monetaire) geschiedenis te begrijpen zonder te begrijpen hoe het joodse volk zich emancipeerde. Vòòr de Verlichting leefden de joden sterk geïsoleerd, enerzijds omdat hun religie dit voorschreef, maar ook omdat ze buitengesloten werden.
    Iedereen tevreden.
    Maar na de middeleeuwen wilde de joodse massa toch mee doen in de samenleving.

    In de 19e eeuw gaf dat veel gedoe: joodse ondernemers en academici namen al snel de macht in handen, als je hen vrij liet concurreren. 'Het joodse Vraagstuk" heettte dat. Elk land worstelde daar mee. Zijn veel boeken over geschreven. Nu allemaal taboe natuurlijk, want ze hebben de macht in handen en beweren nu dat IQ en ras niet bestaan... ( Ja, je kan het domme volk àlles wijs maken)

    Het communisme was in feite een joodse staatsgreep. Men wilde de hele wereld commie maken.
    Tegelijkertijd was de Haute Finance in 1917 al voor een flink deel joods.
    Het waren de joodse bankiers uit New York die het communisme financierden. ( Kun je terug lezen in de archieven van het Congres: The Overmann Comittee) .
    Von Mises, Rothbart : in feite was de oppositie al even joods als de klassieke monetair economen.

    [ we slaan nu even een gigantisch stuk over ]
    De bankiers verdienen hun geld met goocheltrucs. In de VS zijn ze nu pakweg 35 jaar aan de macht, samen met Big Corp.
    Ze hebben dus de maak-industrie er uit gegooid, want kopen in heel arme landen als China gaf meer winst.
    ( Fly-over country mag van honger omkomen, uiteraard)

    En daar staan ze nu: in een oorlog met die arme landen ( Rusland, China, Noord Korea ) die hun gekoeioneer helemaal beu zijn.
    Maar een bank kan geen wapens maken.
    Een socialistische verzorgingsstaat kan geen wapens maken.
    Maar Rusland en China en N Korea kunnen dat wèl.
    Dus is de kans aanwezig dat de wal het schip gaat keren: De BRICS nemen de macht over in de wereld.

    Ja, we leven in interessante tijden.

    ReplyDelete
  20. Abe Lincoln moest een burgeroorlog ganaq vechten. Hij kon geld lenen bij de bankiers tegen 30%.
    Hij besloot om dat niet te doen, maar om de silverdollar zelf te drukken.
    Het gevolg: Hij kon succesvol een oorlog voeren èn grote infrastructuur zoals spoorwegen aanleggen !

    Later heeft Big Bank hem natuurlijk wel terug gepakt, want Big Bank is nu eenmaal niet van plan om de macht over de wereld uit handen te geven.

    Tweede voorbeeld: Hitler werd in 1933 de baas in het armoedigste land van de hele wereld. Duitysland, dat elk jaar enorme oorlogs-betalingewn moest doen, terewijl er overal crisis en armoede was. In 1923 was er zelfs hongersnood in Duitsland.
    Hitler besloot geen geld te lenen, maar wel veel 'voorlopig geld' te drukken waarmee hij dus de 6 miljoen werkloze duitsers kon betalen.
    Zo bouwden die 6 miljoen ( werklozen) alle snelwegen in Duitsland en verdere infrastructuur en fabrieken etc etc.
    Na 6 jaar was Duitsland een rijk en machtig land.
    Zo machtig dat het zich niet liet piepelen ( beledigen ) door kletsmajoors als Roosevelt.
    Maar Roosevelt wist Hitler in een oorlog te brengen tegen een àndere opponent: Rusland.
    ( Lees de brieven die de ambassadeurs vanuit New York schreven in 1938 en 1939)
    Hij zorgde dat twee sterke honden vochten om een been en elkaar kapot beten, waarna hij de machtigste was.... In 1944 besloot de VS in Bretton Woods al hoe ze de wereld gingen overheersen.

    O, o o, wat waren de Duitsers en de Russen dom geweest.
    Al bijna net zo dom als de Oekraieners en de Europeanen van onze tijd.

    ReplyDelete
  21. Nadere info: Klik op het slotje pal naast https: Venstertje opent zich. Klik op "Verbinding beveiligd". In het nieuwe venster klik op "Meer informatie". Nieuw venster open. Klik daarin op "Certificaat bekijken" en daarin zie je de genoemde data.

    ReplyDelete
  22. Osinga heeft waarschijnlijk dit bericht gelezen en voor waar aangenomen. Dat wijf is zo gek als een deur...

    ReplyDelete
  23. Voor mij is dit de post van de dag: It's not fair. They're cheating! by John Kirby. Hilarisch!

    ReplyDelete