Thursday, March 11, 2021

1128 Sulforaphane voor al uw problemen !

 Ik heb  twee kilo broccoli zaden besteld bij De Peuleschil, en ga zelf mijn Sulforaphane proberen te maken. 

( Ik heb in Frankrijk  pilltjes gekocht en die zijn volgens dr Fahey ook goed, maar ik wil toch proberen om het uit de echte kiemen te halen. Lijkt me beter.) 


De onovertroffen dr Rhonda Patrick legt uit hoe je zop veel als mogelijk Sulforaphane uit de kiemen haalt:  Doe de kiemen 10 minuten lang in water van 70 graden.   Dan in de blender en zo opdrinken. 


Rhonda spreekt heel snel, dus zet afspeeelsnelheid op 0,75. 

Er is op het internet heel veel te vinden over Sulforafaan en alle zaken waar het goed tegen helpt:  

kanker, 

hart en vaat problemen, 

veroudering.  (Je blijft er dus jonger door.) 


Hieronder een heel gedetailleerde video van dr Ronda Patrick die al 4 jaar geleden is opgenomen, maar nog steeds heel gedetailleerd het hele verhaal vertelt.  ( snelheid wel even op 0,75 zetten, en niet proberren alles te begrijpen of te onthouden.) 



   MEER:

In 2020 zegt Rhonda Patrick dat ze zelf geen broccoli kiemen meer maakt ( kindje, te druk met werk,  etc) en dat ze de Sulforafaan nu in Frankrijk koopt en laat overvliegen.  ( Wegens de tijd die dat nodig heeft en het feit dat de pillen bij maximaal 7 graden bewaard moeten worden, is dat een moeilijke zaak, niet voor iedereen weggelegd.   In een pil van prostaphane zit 10 miligram sulforafaan.  Hier de 10 min durende video: https://youtu.be/yqgYzgQVqyA 


Een lang gesprek tussn Rhonda Patrick en dr Fahey: https://youtu.be/Q0lBVCpq8jc


Dr Fahey op bezoek in Nederland,m  bij de onvermoeibare Rob Baan van Koppert cress:      https://www.robbaan.com/wetenschapper-roemt-heilzame-werking-broccoli-tijdens-sulforaphane-symposium






37 comments:

  1. Off topic post van ROOTMAN:

    De vitamine D study: Ze keken niet naar hoogbejaarden uit verpleeghuizen,maar naar mensen met een genetische afwijking die geen vit D konden metaboliseren (onder zonlicht???-dit wordt niet vermeld). Dit is uiteraard nooit vergelijkbaar met 'normale' mensen. We wachten de cijfers af. Chris Martenson had hier waarschijnlijk al gehakt van gemaakt!


    [I went over to that RT.com article you linked to and picked up these juicy morsels:

    "... In the first study, researchers examined a database of nearly 450,000 mostly white people of European ancestry to understand whether giving them vitamin D supplements would lower the probability of contracting Covid-19.

    The researchers, from 10 separate universities in Canada, Israel, Japan, Italy and the UK, looked at genetic markers that would leave people predisposed to vitamin D deficiencies. They concluded that “vitamin D supplementation as a means of protecting against worsened Covid outcomes is not supported by genetic evidence,” they wrote in the study. “Other therapeutic or preventative… avenues should be given higher priority for Covid-19 randomized controlled trials.” ..."


    Well of course ... mostly white people of European ancestry are already well-adapted to living in physical environments with weak sunlight so giving them Vitamin D supplements is not going to make much difference to their chances of contracting COVID-19 or any other disease caused by viruses vulnerable to UV light.


    "... In the second study debunking vitamin D’s usefulness against Covid, researchers from the Aristotle University of Thessaloniki in Greece examined data on vitamin D deficiency from 24 European countries and compared it to data on Covid infections, recoveries and deaths.

    The researchers, who did not include data from people living in nursing homes, looked at how vitamin D deficiency rates varied across European nations and compared that data to infection rates.

    They concluded that the “prevalence of vitamin D deficiency was not significantly associated with either the number of infections, recoveries or mortality rate of Covid-19” across Europe ..."


    When the samples omit groups of people most likely to suffer Vitamin D deficiencies for various reasons (genetic, cultural, situational: darker skinned people living in environments where the sun rises only a couple of hours every day in winter may need Vitamin D supplementation; many of those people probably can only afford cheap food low in nutrients; they may be required by their cultures to dress modestly; folks in nursing homes may not be allowed outdoors in winter for their own safety), you have to wonder if the research was designed in such a way as to deliver pre-ordained results to discredit the use of Vitamin D supplementation.

    Posted by: Jen | Mar 10 2021 22:57 utc | 41]

    ReplyDelete
  2. ROOTMAN mailt aan mij:

    "Ik weet niet wat cache geheugen is. Er zit 16Gb geheugen in mijn computer."

    Tja, Rootman,
    ik weet het ook niet precies.
    Misschien kan Wolf het uitleggen.

    Maar probeer zo veel mogelijk weg te halen en zet dan de computer 5 minuten uit.
    Als je daarna weer aan zet, werkt het misschien beter.
    Ik zal het ook eens aan Blik vragen of ie weet hoe Grandalf het destijds heeft opgelost.




    ReplyDelete
    Replies
    1. ["Ik weet niet wat cache-geheugen is. Er zit 16Gb geheugen in mijn computer."]
      In het cache geheugen worden de cookies opgeslagen. Als je ze allemaal verwijdert, is dat geheugen leeg. Heeft niets met je interne geheugen te maken, in zoverre, dat een deel van dat geheugen wordt gebruikt als cache-geheugen. Dit wordt door het systeem toegewezen en valt nauwelijks te veranderen.
      Die 16 Gb is het werkgeheugen voor de hele computer.

      Nogmaals: heb je mijn eerdere adviezen uitgevoerd?

      Delete
    2. [Ik denk het...]
      Klinkt niet echt overtuigend, maar ik heb gezien, dat je hier en bij Blik postte, dus het zal nu wel goed zijn.

      Delete
    3. Ik ben ook niet overtuigd, want ik heb geen flauw idee van wat ik heb gedaan

      Delete
    4. [Ik ben ook niet overtuigd, want ik heb geen flauw idee van wat ik heb gedaan]
      Als je hebt gedaan, zoals ik heb gezegd, heb je het goed gedaan. Blijkt ook wel, omdat je hier weer kunt posten.
      Jouw contact met deze web-site zit ingewikkeld in elkaar. Eerst inloggen bij google, dan weer bij blogspot, enz. Dit geeft een sneeuwbal aan cookies. Als ook maar in 1 van die cookies een fout zit, dan doet -bijna- niets meer het in de keten.

      Voorbeeld: Ik schakel regelmatig javascript uit. Als ik dan naar twitter ga, doet dat dan niets meer, blanco pagina. Dan moet ik eerst die pagina stoppen, daarna alle cookies (3) van twitter verwijderen en dan weer opnieuw opvragen en dan doet ie het weer.

      Als je precies hebt gedaan zoals ik zei, met name ALLE cookies verwijderen en opnieuw opstarten, dan ruim je de rommel op en opstarten is nodig om je cache-geheugen te wissen.

      Delete
  3. Karel van Wolferen heeft zijn 11de Gezond Verstand gedrukt en verspreid, en op Youtube leest hij een artikel voor.

    Ik bewonder Karel en gebruik maken van Youtube is ook een heel goede aanpak.

    Maar Karel is geen goede voor-lees opa. ( In tegenstelling tot Ron Unz !)
    En helaas is Karel niet kritisch genoeg op de zaken die hij beweert.

    Wat niet weg neemt dat zijn Grote Lijnen heel belangrijk zijn, en bij iedereen gekend zouden moeten zijn.

    Wat doet Karel fout? Waar zet hij de bijl op zijn eigen nek, voor kritici gemakkelijk om z'n kop er af te hakken?

    Drie voorbeelden:

    1) Hij beweert dat Bill Gates 50 miljard verdiende met vaccins en medische handel.
    Maar Bill heeft zijn kapitaal in 20 jaar tijd verdubbeld: gewoon op de bank zetten tegen 4% rente is voldoende om het te verdubbelen, Karel. Dit is geen bewijs van winst op medicijnen.

    2) Gates wil 15 % minder mensen op aarde ( wat ik een goed idee vind), en wil dat doen door vaccins (wat ik een heel goedf idee vind). Klopt.
    Het lijkt tegenstrijdig, maar dat is het niet.
    We zien dat mensen die niet sterven aan simpele besmettelijke ziekten, veel minder kinderen maken. Het is de onzekerheid die stimuleert om veel kinderen te maken. Door vaccins neem je onzekerheid weg, zorg je dat de sterfte enorm veel lager wordt, en doe je dus goed werk. Maar Gates haters beweren ijskoud dat Gates 1 miljard mensen wil doden !


    3) Gates heeft zelf gezegd dat hij mensen wil chippen.
    Ja, dat klopt.
    In Afrika is het ondoenlijk om bij te houden welk kind welke injecties kreeg. Je kunt een soort pleister op de arm drukken die met super kleine naaldjes een soort QR code in de huid drukt, en zo weet je welk kind je voor je hebt en welke injecties die al gehad heeft. Het kleurpatroon is te scannen, en dat Lijkt op het Rabopas scannertje.

    https://www.techexplorist.com/quantum-dot-tattoos-accurate-medical-recordkeeping/28622/

    Het doel van Gates lijkt me nuttig. Misbruik is natuurlijk mogelijk, maar welke goede uitvinding is nooit misbruikt? Kunt U er één noemen?
    Hadden de Russen ( KGB) of de Shah (Savak) od Ceaucescu ( Securitate) onderhuidse chips nodig om hun onderdanen volledig te controleren en surveilleren? Nee hoor.

    ReplyDelete
  4. Weet je nog afgelopen zomer, toen wij bij Blik discussieerden hoe de hazen ongeveer liepen? Nou, zo dus. Het wordt gewoon in een soort van cursusmodem gegoten. Jij kon niet geloven, dat een complot met duizenden mensen niet goed mogelijk was. Hopelijk weet je nu beter.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wolf,
      je pakt het verkeerd aan.
      Je moet kijken waar hun gedrag in strijd is met hun beweringen.
      Ze beweren dat er een grote epidemie aan komt en ze beweren dat ze willen voorkomen dat mensen massaal sterven.
      Maar ze plukken NIET het laaghangend fruit. Sterker nog: ze doen eerst alles om de epideemie hierheen te krijgen en flink te laten groeien: Laten alle vliegtuigen toe, laten alle toeristen vrij reizen, roepen nog heel lang dat het een griepje is.
      En dan een heel jaar lang geen enkele poging om goedkope en effectieve middelen te verspreiden en te gebruiken.

      DAAR ligt het bewijs voor hun samenzwering, of extreme stupiditeit.

      Wat Van Ranst hier zegt , daar is niks mis mee: zo moet je te werk gaan als je alle mensen mee wil krijgen in lastige maatregelen. Hij legt het prima uit en heeft dat redelijk goed gedaan.

      (Het kan zijn dat hij denkt dat er geen gevaar is. Dan is hij een bedrieger. Maar het kan ook zijn dat hij denkt dat er groot gevaar is. Dan voert hij zijn taak goed uit. We weten niet zeker wat hij denkt.
      Maar uit mijn bovenstaande analyse maak ik op/ denk ik .. dat hij een crimineel is: hij beschermt het volk niet. )

      Delete
  5. Gates ins een billionaire, een psychopaat en een control freak. Meer hoef ik niet te weten om hem te wantrouwen.

    Ik ben ook zeer huiverig voor zijn landbouw ideeen.

    Ongekozen plutocraten zouden in een 120 % belastingschijf moeten komen, ZONDER aftrek voor 'filantropie' (=lobbyisme, waar imo.de doodstraf op dient te staan), om hun macht een beetje in te perken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wantrouwen is OK.

      Veroordelen mag pas nadat je bewijs hebt, of op zijn minst circumstantial evidence.

      Over zijn ideeen: er is wel een probleem. Als de wereldbevolking erg stijgt, en iedereen vlees wil eten, is dat zelfmoord.
      Maar namaak-vlees is misschien ook slecht.

      Ik denk dat het een goed idee is om te zorgen op een of andere manier dat er geen 4 miljard Afrikanen komen in de komende 80 jaar.
      Denk daar eens ovewr na. Dat is de meest humanitaire daad die je als mens kan doen.
      4 miljard Afrikanen, dat wordt een regelrecht srmageddon. Terug naar mannen met knuppels die oiemand dood slaan omdat hij nog een appel heeft, en ze allemaal barsten van de honger.
      Je doet er duis in de eerste plaats onze Afrikaanse broeders een groot humanitair kado mee.

      Respect voor Gates dat hij in elk geval over de zaak na denkt.
      De rest doet alleen aan virtue -signalling, en laat dat armageddon lekker komen, want ze zijn te laf om echt het probleem te erkennen.

      Delete
    2. Ik denk niet dat je de Afrikanen goed inschat. Daarnaast is het TOTAAL NIET aan een 'filantroop' als Soros, Koch of Gates om hier invloed op uit te oefenen.

      Absurd idee om nep plastic vlees uit een bioreactor te vreten. Een vleesvervanger als tahoe is prima, maar dat is dan ook een authentiek product.

      We hebben overigens zeer duidelijk via v Dissel en het WHO gezien hoe onzinnig het is om huidige trends te extrapoleren.

      Delete
    3. [Ik denk niet dat je de Afrikanen goed inschat.]

      Misschien niet. Maar ik heb in mijn leven wel alles bij elkaar 8 maanden door Afrikaanse landen gereisd.
      Ik begon als een fan van de zwarte jazz jongens. En ik bewonder nog steeds hun joy de vivre.
      Maar hun strategie is wel degelijk: high fertility + low investment parenting. Ze zijn even taai als zigeuners, kunnen tegen honger en ontberingen. Ze gaan het winnen. Maar ze missen de nodige eigenschappen om een hoge populatie een menswaardig bestaan te geven.
      Het wordt moord en doodslag.

      Ze lopen leiders achterna die volledig idioot zijn. ( Egyptian Pharao bijvoorbeeld, die zegt dat zwarten de piramides bedachten...)

      ----

      [Daarnaast is het TOTAAL NIET aan een 'filantroop' als Soros, Koch of Gates om hier invloed op uit te oefenen.]

      Nee, het is aan jou en mij.

      Laat maar horen, Rootman: wat is jouw oplossing voor 4 miljard Afrikanen ?


      ( Wel even bedenken dat ze die 1 miljard NU zelf al niet kunnen voeden en daarom nu al hierheen komen).

      Delete
    4. [Maar ze missen de nodige eigenschappen om een hoge populatie een menswaardig bestaan te geven.]

      Dan ligt dáár voor jullie een schone taak om hen dat bij te brengen, te leren. Maar jullie houden hen liever dom, 'want ze hebben toch niet zo veel intelligentie', toch?

      Met in het achterhoofd, dat onze rijkdom uit Afrika is gestolen -en het gebeurt nog steeds- zou mijn oplossing zijn: 'Het rijke Westen' creëert een fonds, waaruit alle 65-plussers in Afrika hun maand inkomen krijgen. Dat kan makkelijk, het levensniveau is daar laag, dus met $ 25,00 per maand, hoeven de ouders niet hun hand op te houden bij hun kinderen. Dat haalt de druk om veel kinderen te krijgen er af. Geen feksiens, maar een goede medische verzorging. En vooral: Afrika niet gebruiken als proefgebied voor allerlei enge, in een laboratorium gecreëerde ziektes (ebola).

      Betere -gratis- scholing, dan help je het land écht vooruit. Dan kan je de jeugd direct duidelijk maken, dat al die voodoo-priesters eigenlijk bedriegers en charlatans zijn.

      NIET inmengen in binnenlandse aangelegenheden, door corrupte leiders dik te betalen, om dan gratis olie en andere bodemschatten te roven. Om maar eens een begin te maken.

      Delete
    5. Die vodoo priesters zijn een laatste bastion tegen de evangelicals en salafisten!!! Ik denk dat de Chinese invloed de exponentiele bevolkingsgroei zal doen afbuigen.

      Ze moeten echter echt ophouden neushoorn--'medicijnen' te gebruiken.

      Delete
  6. Gates is een voorganger in alle neoliberale grondvesten: privatisering, strenge auteurs- en patentrechten, surveillance, etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Val de mensen aan die dat neoliberaal model hebben gepromoot. Niet de ondernemer die werkte op de manier zoals toen 'algemeen als beloftevol' werd beschouwd
      :trickle down, iedereen rijk.
      Vergeet niet dat de Oost duitsers in 60 jaar tijd niet verder kwamen dan een stinkende Trabant, terwijl de wessies Mercedessen en Audi's maakten.
      De filosofie had dus ook wel enige overtuigingskracht.

      Delete
    2. Het blijkt dat een Trabant milieuvriendelijker is dan een electrische auto!

      Gates promoot nog steeds het neoliberale WEF model! Hij heeft zijn klauwen volop in de media en NGO's, en heeft een leger van lobbyisten.

      Delete
    3. [Het blijkt dat een Trabant milieuvriendelijker is dan een electrische auto!]
      Waar staat dat? 2-takt motoren staan bekend om hun vervuiling. Rook (=fijnstof) en olie (voor de smering).

      Delete
    4. [Waar staat dat? ]

      Alles wat je kan bedenken staat ergens, in een of ander wetenschappelijk aandoend artikel.

      Maar heel veel berekeningen zijn niet oprecht.

      In het jaar 200 na Christus bleek ook uit onderzoek dat het veel beter was om water met emmertjes uit de polder te dragen, over de dijk, want ja, het ontwikkelen en bedenken en maken van die eerste windmolentjes, dat had heel veel tijd en moeite gekost....

      Technisch was dat onderzoek correct, toen, 1900 jaar geleden...

      Delete
    5. [Alles wat je kan bedenken staat ergens, in een of ander wetenschappelijk aandoend artikel.]

      Daarvan had ik dan graag een link gezien. Nu is het kretologie, oftewel lul maar wat. Jij eist steeds maar weer bewijs, maar dat zal je nooit krijgen, tenzij het te laat is.

      Als straks honderdduizenden/miljoenen sterven door de feksiens, is het te laat. Dan is de Pavlov-reactie van de 'geleerden', dat het overal door komt, behalve de feksiens. Geloof jij dat dan ook? Wetenschap is in zijn totaliteit corrupt en gekocht door het grote geld. Gelukkig zijn er nog duizenden artsen, die in opstand komen tegen de wetenschap van Jaap van D. ea. Hoelang houden die nog stand?

      Jij hebt zelf de ervaring, dat onderzoeken naar vit D zijn vervalst. Evenzo met HCQ, Quercetine en nog meer. Hoeveel bewijs heb je nog nodig, JV?

      Delete
    6. @ Wolf,
      ik ben ook benieuwd naar het bewijs dat de Trabant schoner is dan electrisch, maar het is aan Rootman om dat artikel te zoeken.
      Ik wilde een ander punt maken: Vrijwel alles is ergens wel 'bewezen'.

      Ik heb alleen interesse in integere, realistische bewijzen.

      NB: Er is hier nu een jonge huisarts, en ik wil eigenlijk wel naar hem overstappen. Toeval wil dat hij ooit onderzoek deed naar vitamine D. Hij zegt dat die vitamines, hun belang, 'overrated' zijn.

      NB: Ik heb het afgelopen jaar heel veel D geslikt, en de laatste maanden elke dag 10.000 IU's. Dat is 25 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Èlke dag!
      Wat denk je dat ik heb: niveau 77.
      Nèt voldoende. ( 75 is de ondergrens, vind ik, vind Dr Been, vinden Campbell en Seheult etc.)
      Maar deze jonge arts beweert: 50 is de ondergrens. Vanaf 50 zit je op voldoende.

      Dan zeg ik rustig: "Tja, maar met 50 heb ik 60% meer kans op een ernstig Covid-19 verloop dan met level 100 ( mmol/l). Verschil tussen leven en dood, voor mij.

      Dan haalt ie de schouders op...

      Ik weet dus niet of ik met deze arts verder moet gaan.
      Maar mijn Belgische arts is niet sterk meer ( hartinfarct gehad), eigenwijs, niet up to date etc.

      Je kunt helemaal zo maar niet naar een arts toe gaan. Ik probeerde bij Vingerhoets te komen, die ook in de Enquete mee doet, maar ze nemen geen nieuwe patienten aan.

      Delete
    7. Ik las het ergens maar kan het niet meer vinden. Een Ape is vast nog veel milieuvriendelijker!

      Delete
  7. de EU commissie wil weer een greep naar de macht doen ten koste van public health:

    Alleen door de EU goedgekeurde vaccins geven een vax- paspoort.

    Een geopolitieke maatregel tegen Rusland en China, en uiteraard lidstaat Hongarije.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik neem aan dat het Russische vaccin goed gekeurd gaat worden.

      Delete
    2. Uiteindelijk wel, vooral na alle AZ blunders en malversaties. Maar de Europese commissie is extreem Russofoob. Dat gaat nog wel duren. En disinformatie of een false flag kan het nog veel verder vertragen.

      Delete
    3. [de Europese commissie is extreem Russofoob]
      Dat vraag ik me af, Ursula von D.L had in haar nieuwjaarstoespraak een deur op een kier gezet naar Putin: We moeten meer toenadering en gesprek met elkaar voeren, om oorlog te voorkomen. Ergens in jan-febr heb ik een link erover geplaatst.

      En als Rusland en China slim zijn, stellen zij dezelfde eisen: ons feksien nemen, of eruit/je komt niet binnen. Dan kan een westerling nergens meer terecht op de wereld en snijdt de eu zich gigantisch in de vingers.
      China treitert nú al alle buitenlanders, door een anale test te eisen bij binnenkomst. Vooral Japanners schijnen daar moeite mee te hebben, maar daar zullen er wel meer van zijn.

      Op die manier gaan overheden elkaars burgers een beetje lopen pesten. Het wordt nog fijn, op deze wereld!

      En alles wordt verkocht onder het mom van een virus, terwijl gewoon een ordinaire greep naar de macht wordt gedaan, over de rug van de 'Volksgezondheid'.

      Delete
  8. Opmerkelijk:
    Ghana wil geen ruwe cacao meer exporteren, maar zelf chocola gaan maken.

    Go, Ghana Go !
    https://youtu.be/DbvocKxDtSc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als je elke dag wat pure chocola eet, meer dan 85% puur, krijg je flink wat goede flavonolen binnen.

      Bij Aldi: Moser Roth. kost 10 euro per kilo.

      Bij Jumbo: Original Fond noir. Ook 10 euro ongeveer.

      Delete
  9. Blik is enorm enthousiast over Thierry.

    Ik ook wel, en ook over Haga. Maar de friese boerin stal voor mij de show. Zioj was de juiste vrouw op de juiste plaats, daar in Snitz.

    Opmerkelijk: Thierry was euforisch. Ik denk dat het kwam omdat hij zo veel steun had gekregen na het weglopen bij Jinek.

    Opmerkelijk: Thierry stelde zijn joodse vriendin voor aan het Friese volk.

    Tja, wat moet ik daar nu weer van denken ?
    Had Martijn Koning toch een klein pijnpuntje aangestipt?

    Ik kan alleen maar zeggen: Ik hoop dat Thierry het goed met ons voor heeft, ons Nederlanders. En dan kan hij niet anders dan kritisch worden/zijn/blijven op de joodse overmacht in de westerse wereld. De destructieve invloed. De verschrikkelijke invloed. De onmenselijke invloed.

    Luister a u b naar Ron Unz !

    ReplyDelete
    Replies
    1. @JV: Jij had toch al eerder gezegd, dat TB wél de olifant in de kamer zag? Diverse uitspraken van hem, dat hij het kartel wil ruimen? We zullen het zien, na 17-03. En anders weer 4 jaar wachten.

      Delete
    2. Ik denk dat hij wqel ziet dat de joodsew rol heel bijzonder is.
      Ik zou willen weten hoe zijn voorouders schreven over de usual suspects. Dat heeft vaak invloed.

      Maar ook nu qweer zie je: zo'n talent wordt onmiddellijk onmringd door wat usual susapewcts, om hem close te monitoren. Die Ephraïm is zo iemands. En misschien die vriendin ook wel.
      Zo halen ze de hele joodse kwestie bij Baudet van het programma, en dan is het prima.( Het wordt te vervelend voore Baudet om dat te bespreken. (*)
      ( Als Baudet al moedig genoeg was om het ooit te besprewkewn.)

      (*) Ooit was ik bij een toespraak van Joris Luyendijk.
      De eerste vragenstellewr iojn dew zaal zei onmiddellijk dat hij joods was.
      Hij saeint gewoon aan Luyendijk: Wees bescheiden met jouw Israel kritiek, want we zijn hier en alles wordt genoteerd. Zo werken ze.

      Delete
    3. Maar je kunt toch de olifant zien en hem dan anders benoemen. Je hoeft niet nodig het woord "jood" te gebruiken. Die club heeft ook andere overeenkomsten en dan moet je ze daar op pakken.
      Joden zijn vooringenomen en schermen altijd met hun slachtofferrol. Een figuur als JL zou zich goed moeten voorbereiden op zo'n vraag of situatie en dan een 'gevat' antwoord geven, maar dan zodanig, dat je de vraagsteller het gevoel geeft, dat je je geen ruk van hem/haar aantrekt. Dat is dus even veel oefenen.

      Delete
    4. Ik hoor nooit meer iets van Joris Luyendijk...

      Delete
  10. Zeker voor een boer zou ik suggereren:

    Zaai die rommel, en oogst die componenten!! Met een beetje studie kunnen we de waarde en economisch nut bepalen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De gezondheids-waarde lijkt me vast te staan.

      Maar dat het lastig is om die kiemen te telen, dat staat voor mij ook wel vast.

      Goedkoper is dan om ze in Frankrijk te kopen, in die pilletjes. Kost 1 euro per dag.
      Maar je wil dan wel zeker zijn dat ze die 10 miligram Sulforafaan bevatten die ze volgens Rhonda bevatten.

      Het zelf telen vind ik ook leuk, en ik ben er al mee begonnen, maar het kost wel aandacht en tijd. En dan nog zal het niet zo gemakkelijk zijn om de goede kwaliteit te bereiken..

      Delete