He never got through into the MSM.
That has changed very recently.
Why?
Why, now that all these people are dead, are some MSM papers listening to him now?
Are they afraid that the truth will come out via other chanels, which will show how fake they were all these years ?
Father Maes has tried may times to tell his message.
He came to Belgium every year. But he never got into the papers.
He is not the only one.
A dutch pries, Frans van der Lugt, experienced the same fate.
Father van der Lugt was urdered in Syria.
But before he was killed, he was interviewed a fgew times by one journalist who published this on the internet.
This is one of Van der Lugts opinions ( and it may explain why he and Maes never reached the MSM:
Van der Lugt:
The west wants to destroy the stronger countries and ties between them, in the ME, like the tie between Syria and Iran, and replace them by weak and religious little states. That's how they want to protect Israel and their oil supply.
Here is the Daniel Maes interview:
The Flemish Father Daniël Maes (78) lives in Syria in the sixth-century-old Mar Yakub monastery in the city of Qara, 90 kilometers north of the capital Damascus. Father Daniel has been a witness to the "civil war" and according to him, Western reports on the conflict in Syria are very misleading. In short: "the Americans and their allies want to completely ruin the country."
Interviewer: You are very critical of the media coverage on Syria. What is bothering you?
"The idea that a popular uprising took place against President Assad is completely false. I've been in Qara since 2010 and I have seen with my own eyes how agitators from outside Syria organized protests against the government and recruited young people. That was filmed and aired by Al Jazeera to give the impression that a rebellion was taking place. Murders were committed by foreign terrorists, against the Sunni and Christian communities, in an effort to sow religious and ethnic discord among the Syrian people. While in my experience, the Syrian people were actually very united.
Before the war, this was a harmonious country: a secular state in which different religious communities lived side by side peacefully. There was hardly any poverty, education was free, and health care was good. It was only not possible to freely express your political views. But most people did not care about that."
Interviewer: Sister Agnès-Mariam, the Lebanese-French prioress of your Mar Yakub ("Saint Jacob") monastery, is accused of siding with the regime. She has friends at the highest level.
Father Daniel: "Sister Agnès-Mariam helps the population: she has recently opened a soup kitchen in Aleppo, where 25,000 meals are prepared five times a week. Look, it is miraculous that we are still alive. We owe that to the army of Assad's government and to Vladimir Putin, because he decided to intervene when the rebels threatened to take power.
When thousands of terrorists settled in Qara, we became afraid for our lives. They came from the Gulf States, Saudi Arabia, Europe, Turkey, Libya, there were many Chechens. They formed a foreign occupation force, all allied to al-Qaeda and other terrorists. Armed to the teeth by the West and their allies with the intention to act against us, they literally said: "This country belongs to us now." Often, they were drugged, they fought each other, in the evening they fired randomly. We had to hide in the crypts of the monastery for a long time. When the Syrian army chased them away, everybody was happy: the Syrian citizens because they hate the foreign rebels, and we because peace had returned."
Interviewer: You say that the Syrian Army protects civilians, yet there are all sorts of reports about war crimes committed by Assad's forces, such as the bombardments with barrel bombs.
Father Daniel: "Do you not know that the media coverage on Syria is the biggest media lie of our time? They have sold pure nonsense about Assad: It was actually the rebels who plundered and killed. Do you think that the Syrian people are stupid? Do you think those people were forced to cheer for Assad and Putin? It is the Americans who have a hand in all of this, for pipelines and natural resources in this region and to thwart Putin."
Saudi Arabia and Qatar want to establish a Sunni state in Syria, without religious freedom. Therefore, Assad must go. You know, when the Syrian army was preparing for the battle in Aleppo, Muslim soldiers came to me to be blessed. Between ordinary Muslims and Christians, there is no problem. It is those radical Islamic, Western-backed rebels who want to massacre us. They are all al Qaeda and IS. There are not any moderate fighters anymore."
Interviewer: You once mentioned Hillary Clinton to be a 'devil in holy water', because as foreign minister, she deliberately worsened the conflict.
Father Daniel: "I am happy with Trump. He sees what every normal person understands: That the United States should stop undermining countries which possess natural resources. The Americans' attempt to impose a unipolar world is the biggest problem. Trump understands that radical Islam is a bigger threat than Russia.
What do I care whether he occasionally takes off his pants? If Trump practices geopolitics the way he has promised to do so, then the future looks bright. Then it will become similar to Putin's approach. And hopefully then, there will be a solution for Syria, and peace will return."
Interviewer: You understand that your analysis is controversial and will encounter much criticism?
Father Daniel: "I speak from personal observation. And no one has to believe me, right? But I know one thing: The media can either contribute to the massacre of the Syrian people or help the Syrian people, with their media coverage. Unfortunately, there are too many followers and cowards among journalists."
--
Here is the original Dutch version: AD or in TPO
'Poetin en Assad hebben mijn leven gered'
PATER DANIËLDe Vlaamse pater Daniël Maes (78) leeft in Syrië, in het zesde-eeuwse Mar Yakub klooster in het stadje Qara, 90 kilometer ten noorden van de hoofdstad Damascus. Hier is hij ooggetuige van de burgeroorlog. Volgens pater Daniël klopt er weinig van de westerse berichtgeving over het conflict in Syrië. ,,De Amerikanen en hun bondgenoten willen het land te gronde te richten."
Trump ziet dat Amerika moet stoppen met ondermijnen van landen die grondstoffen bezitten
U bent zeer kritisch op de verslaggeving uit Syrië. Wat zit u dwars?
,,Er klopt niets van het idee dat er een volksopstand plaats zou hebben tegen president Assad. Ik ben sinds 2010 in Qara en heb met eigen ogen gezien hoe agitatoren van buiten Syrië de protesten tegen de regering organiseerden en jongeren rekruteerden. Die beelden werden door Al Jazeera uitgezonden om de indruk te wekken dat hier een rebellie gaande was. Er werden door buitenlandse terroristen moorden gepleegd, in de soennitische en in de christelijke gemeenschappen, in een poging om onder de Syrische bevolking religieuze en etnische tweespalt te zaaien. Terwijl in mijn ervaring het Syrische volk juist heel eensgezind was.
Voor de oorlog was dit een harmonieus land: een seculiere staat waarin verschillende geloofsgemeenschappen vreedzaam naast elkaar leefden. Er was nauwelijks armoede, het onderwijs was gratis, de gezondheidszorg goed. Het was alleen niet mogelijk om vrijelijk je politieke mening te uiten. Maar dat kon de meeste mensen niks schelen."
Zuster Agnès-Mariam, de Libanees-Franse moeder overste van uw Mar Yakub ('heilige Jacob') klooster, wordt ervan beschuldigd te heulen met het regime. Zij heeft vrienden tot op het hoogste niveau.
,,Zuster Agnès-Mariam helpt de bevolking: zij heeft recent een gaarkeuken geopend in Aleppo, waar vijf keer per week 25.000 maaltijden worden bereid. Kijk, het is miraculeus dat wij nog leven. Dat hebben we te danken aan het regeringsleger van Assad en aan Vladimir Poetin omdat hij besloot om in te grijpen toen de rebellen de macht dreigden over te nemen.
Toen duizenden terroristen bij Qara waren neergestreken waren wij ons leven niet zeker. Ze kwamen uit de Golfstaten, Saoedi- Arabië, Europa, Turkije, Libië. Veel Tsjetsjenen. Ze vormden een buitenlandse bezettingsmacht, allemaal gelieerd aan al-Qaeda en afsplitsingen. Tot de tanden bewapend door het Westen en zijn bondgenoten en met een wedde om u tegen te zeggen. Ze zeiden letterlijk: 'Dit land behoort nu ons'. Vaak zaten ze onder de drugs, ze bestreden elkaar onderling, 's avonds schoten ze in het wilde weg. We hebben ons lang in de cryptes van het klooster schuil moeten houden. Toen het regeringsleger hen verjoeg, was iedereen blij: de Syrische burgers, die de buitenlandse rebellen haten en wij omdat de rust terugkeerde."
U zegt: het Syrische leger beschermt de burgers terwijl er allerlei berichten zijn over oorlogsmisdaden door Assads troepen, bijvoorbeeld de bombardementen met vatbommen.
,,Weet u dan niet dat de berichtgeving over Syrië de grootste medialeugen van deze tijd is? Over Aleppo is pure onzin verkocht: het waren juist de rebellen die er plunderden en moorden. Denkt u dat het volk stom is? Denkt u dat die mensen gedwongen worden om te juichen voor Assad en Poetin? Het is de Amerikanen te doen om pijpleidingen en grondstoffen in deze regio en om het tegenwerken van Poetin.
En Saoedi-Arabië en Qatar willen in Syrië een soennitische staat vestigen, zonder vrijheid van godsdienst. Daarom moet Assad weg. Weet u: toen het Syrische leger zich opmaakte voor de slag om Aleppo kwamen moslimmilitairen bij mij om te worden gezegend. Tussen gewone moslims en christenen is er geen probleem. Het zijn die radicale islamistische, door het Westen gesteunde rebellen die ons willen uitmoorden. Zij zijn allemaal al-Qaeda en IS. Er zijn helemaal geen gematigde strijders meer."
,,Er klopt niets van het idee dat er een volksopstand plaats zou hebben tegen president Assad. Ik ben sinds 2010 in Qara en heb met eigen ogen gezien hoe agitatoren van buiten Syrië de protesten tegen de regering organiseerden en jongeren rekruteerden. Die beelden werden door Al Jazeera uitgezonden om de indruk te wekken dat hier een rebellie gaande was. Er werden door buitenlandse terroristen moorden gepleegd, in de soennitische en in de christelijke gemeenschappen, in een poging om onder de Syrische bevolking religieuze en etnische tweespalt te zaaien. Terwijl in mijn ervaring het Syrische volk juist heel eensgezind was.
Voor de oorlog was dit een harmonieus land: een seculiere staat waarin verschillende geloofsgemeenschappen vreedzaam naast elkaar leefden. Er was nauwelijks armoede, het onderwijs was gratis, de gezondheidszorg goed. Het was alleen niet mogelijk om vrijelijk je politieke mening te uiten. Maar dat kon de meeste mensen niks schelen."
Zuster Agnès-Mariam, de Libanees-Franse moeder overste van uw Mar Yakub ('heilige Jacob') klooster, wordt ervan beschuldigd te heulen met het regime. Zij heeft vrienden tot op het hoogste niveau.
,,Zuster Agnès-Mariam helpt de bevolking: zij heeft recent een gaarkeuken geopend in Aleppo, waar vijf keer per week 25.000 maaltijden worden bereid. Kijk, het is miraculeus dat wij nog leven. Dat hebben we te danken aan het regeringsleger van Assad en aan Vladimir Poetin omdat hij besloot om in te grijpen toen de rebellen de macht dreigden over te nemen.
Toen duizenden terroristen bij Qara waren neergestreken waren wij ons leven niet zeker. Ze kwamen uit de Golfstaten, Saoedi- Arabië, Europa, Turkije, Libië. Veel Tsjetsjenen. Ze vormden een buitenlandse bezettingsmacht, allemaal gelieerd aan al-Qaeda en afsplitsingen. Tot de tanden bewapend door het Westen en zijn bondgenoten en met een wedde om u tegen te zeggen. Ze zeiden letterlijk: 'Dit land behoort nu ons'. Vaak zaten ze onder de drugs, ze bestreden elkaar onderling, 's avonds schoten ze in het wilde weg. We hebben ons lang in de cryptes van het klooster schuil moeten houden. Toen het regeringsleger hen verjoeg, was iedereen blij: de Syrische burgers, die de buitenlandse rebellen haten en wij omdat de rust terugkeerde."
U zegt: het Syrische leger beschermt de burgers terwijl er allerlei berichten zijn over oorlogsmisdaden door Assads troepen, bijvoorbeeld de bombardementen met vatbommen.
,,Weet u dan niet dat de berichtgeving over Syrië de grootste medialeugen van deze tijd is? Over Aleppo is pure onzin verkocht: het waren juist de rebellen die er plunderden en moorden. Denkt u dat het volk stom is? Denkt u dat die mensen gedwongen worden om te juichen voor Assad en Poetin? Het is de Amerikanen te doen om pijpleidingen en grondstoffen in deze regio en om het tegenwerken van Poetin.
En Saoedi-Arabië en Qatar willen in Syrië een soennitische staat vestigen, zonder vrijheid van godsdienst. Daarom moet Assad weg. Weet u: toen het Syrische leger zich opmaakte voor de slag om Aleppo kwamen moslimmilitairen bij mij om te worden gezegend. Tussen gewone moslims en christenen is er geen probleem. Het zijn die radicale islamistische, door het Westen gesteunde rebellen die ons willen uitmoorden. Zij zijn allemaal al-Qaeda en IS. Er zijn helemaal geen gematigde strijders meer."
Het zijn de radicale, door het Westen gesteunde rebellen die ons willen uitmoorden.
U noemde Hillary Clinton ooit een 'duivelin in wijwater' omdat zij als minister van Buitenlandse Zaken het conflict zou hebben opgepookt.
,,Ik ben blij met Trump. Hij ziet wat ieder normaal mens begrijpt: dat de Verenigde Staten moeten stoppen met het ondermijnen van landen die grondstoffen bezitten. Het streven naar een unipolaire wereld door de Amerikanen is het grootste probleem. En Trump begrijpt dat de radicale islam een groter gevaar is dan Rusland.
Wat kan mij het schelen of hij af en toe zijn broek uittrekt? Als Trump geopolitiek uitvoert zoals hij belooft, dan ziet de toekomst er positief uit. Dan komt het tot een vergelijk met Poetin. En hopelijk komt er dan een oplossing voor Syrië en keert de vrede terug."
U begrijpt dat uw analyse controversieel is en op veel kritiek stuit?
,,Ik spreek uit eigen observatie. En niemand hoeft mij te geloven, hè? Maar ik weet één ding: de media kunnen met hun berichtgeving bijdragen aan de uitmoording van het Syrische volk, of zij kunnen de Syriërs helpen. Helaas zijn er onder journalisten te veel meelopers en flauwe zakken."
,,Ik ben blij met Trump. Hij ziet wat ieder normaal mens begrijpt: dat de Verenigde Staten moeten stoppen met het ondermijnen van landen die grondstoffen bezitten. Het streven naar een unipolaire wereld door de Amerikanen is het grootste probleem. En Trump begrijpt dat de radicale islam een groter gevaar is dan Rusland.
Wat kan mij het schelen of hij af en toe zijn broek uittrekt? Als Trump geopolitiek uitvoert zoals hij belooft, dan ziet de toekomst er positief uit. Dan komt het tot een vergelijk met Poetin. En hopelijk komt er dan een oplossing voor Syrië en keert de vrede terug."
U begrijpt dat uw analyse controversieel is en op veel kritiek stuit?
,,Ik spreek uit eigen observatie. En niemand hoeft mij te geloven, hè? Maar ik weet één ding: de media kunnen met hun berichtgeving bijdragen aan de uitmoording van het Syrische volk, of zij kunnen de Syriërs helpen. Helaas zijn er onder journalisten te veel meelopers en flauwe zakken."
===
Democratic Representative for Hawai, Tulsi Gabbard, visited Syria last week, and has this to say: ( ICH)
Just Back From Syria, Rep. Gabbard Brings Message: 'There Are No Moderate Rebels'
By Susan Jones
January 26, 2017 "Information Clearing House" - "CNSNews" - - Rep. Tulsi Gabbard, a Hawaii Democrat, says she made a secret, four-day trip to Syria -- meeting with ordinary people and even President Bashar al-Assad -- because the suffering of the Syrian people "has been weighing heavily on my heart."
"I wanted to see if there was in some small way, a way that I could express the love and the aloha and the care that the American people have for the people of Syria, and to see firsthand what was happening there, to see that situation there," Gabbard told CNN's "The Lead" with Jake Tapper on Wednesday.
She returned with a message:
"I'll tell you what I heard from the Syrian people that I met with, Jake, walking down the street in Aleppo, in Damascus, hearing from them.
“They expressed happiness and joy at seeing an American walking through their streets. But they also asked why the U.S. and its allies are providing support and arms to terrorist groups like al-Nusra, al-Qaida or al-Sham, ISIS who are on the ground there, raping, kidnapping, torturing and killing the Syrian people.
"They asked me, why is the United States and its allies supporting these terrorist groups who are destroying Syria when it was al Qaida who attacked the United States on 9/11, not Syria. I didn't have an answer for them,” Gabbard said.
“The reality is... every place that I went, every person that I spoke to, I asked this question to them, and without hesitation, they said, there are no moderate rebels. Who are these moderate rebels that people keep speaking of?
Regardless of the name of these groups, the strongest fighting force on the ground in Syria is al Nusra, or al Qaida and ISIS. That is a fact,” Gabbard said.
Regardless of the name of these groups, the strongest fighting force on the ground in Syria is al Nusra, or al Qaida and ISIS. That is a fact,” Gabbard said.
“There is a number of different, other groups -- all of them essentially are fighting alongside, with, or under the command of the strongest group on the ground that's trying to overthrow Assad.
“The Syrian people recognize and they know that if President Assad is overthrown, then al Qaida -- or a group like al Qaida, that has been killing Christians, killing people simply because of their religion, or because they won’t support their terror activities, they will take charge of all of Syria.
“This is the reality that the people of Syria are facing on the ground, and why they are pleading with us here in the United States to stop supporting these terrorist groups. Let the Syrian people themselves determine their future, not the United States, not some foreign country.”
“The Syrian people recognize and they know that if President Assad is overthrown, then al Qaida -- or a group like al Qaida, that has been killing Christians, killing people simply because of their religion, or because they won’t support their terror activities, they will take charge of all of Syria.
“This is the reality that the people of Syria are facing on the ground, and why they are pleading with us here in the United States to stop supporting these terrorist groups. Let the Syrian people themselves determine their future, not the United States, not some foreign country.”
Gabbard said initially, she didn't plan to meet with President Assad: "When the opportunity arose to meet with him, I did so because I felt it's important that if we profess to truly care about the Syrian people, about their suffering, then we've got to be able to meet with anyone that we need to if there is a possibility that we could achieve peace, and that's exactly what we talked about."
Tapper noted that Assad is responsible for hundreds of thousands of deaths and millions of people being forced from their homes and even their country during the five-year civil war:
"Did you have any compunctions about meeting with somebody like that, giving him any sort of enhanced credibility because a member of the United States Congress would meet with someone like that?" Tapper asked.
"Whatever you think about President Assad, the fact is that he is the president of Syria,” Tulsi replied. “In order for any peace agreement, in order for any possibility of a viable peace agreement to occur, there has to be a conversation with him,” Gabbard said.
“The Syrian people will determine his outcome and what happens with their government and their future, but our focus, my focus, my commitment is on ending this war that has caused so much suffering to the Syrian people.”
In a speech on the House floor earlier this month, Gabbard criticized America’s “interventionist wars.”
“Our limited resources should go toward rebuilding our communities here at home, not fueling more counterproductive regime change wars abroad.”
She urged her fellow lawmakers to support her bill, the “Stop Arming Terrorists Act,” legislation that would stop the U.S.
government from using taxpayer dollars to directly or indirectly support groups allied with terrorist groups such as ISIS and al Qaeda in their war to overthrow the Syrian government.
“The fact that our resources are being used to strengthen the very terrorist groups we should be focused on defeating should alarm every American,” Gabbard said.
“The fact that our resources are being used to strengthen the very terrorist groups we should be focused on defeating should alarm every American,” Gabbard said.
I urge my colleagues to support this bipartisan legislation and stop this madness.”
Gabbard supported Sen. Bernie Sanders for president, but after the election, she was one of many people invited to meet with President-elect Donald Trump at Trump Tower in New York.
"President-elect Trump asked me to meet with him about our current policies regarding Syria, our fight against terrorist groups like al-Qaeda and ISIS, as well as other foreign policy challenges we face," Gabbard said about the meeting.
“I felt it important to take the opportunity to meet with the President-elect now before the drumbeats of war that neocons have been beating drag us into an escalation of the war to overthrow the Syrian government -- a war which has already cost hundreds of thousands of lives and forced millions of refugees to flee their homes in search of safety for themselves and their families.”
The Syrian People Desperately Want Peace
By Tulsi Gabbard
As much of Washington prepared for the inauguration of President Donald Trump, I spent last week on a fact-finding mission in Syria and Lebanon to see and hear directly from the Syrian people. Their lives have been consumed by a horrific war that has killed hundreds of thousands of Syrians and forced millions to flee their homeland in search of peace.
It is clear now more than ever: this regime change war does not serve America’s interest, and it certainly isn’t in the interest of the Syrian people.
I traveled throughout Damascus and Aleppo, listening to Syrians from different parts of the country. I met with displaced families from the eastern part of Aleppo, Raqqah, Zabadani, Latakia, and the outskirts of Damascus. I met Syrian opposition leaders who led protests in 2011, widows and children of men fighting for the government and widows of those fighting against the government. I met Lebanon’s newly-elected President Aoun and Prime Minister Hariri, U.S. Ambassador to Lebanon Elizabeth Richard, Syrian President Assad, Grand Mufti Hassoun, Archbishop Denys Antoine Chahda of Syrian Catholic Church of Aleppo, Muslim and Christian religious leaders, humanitarian workers, academics, college students, small business owners, and more.
Their message to the American people was powerful and consistent: There is no difference between “moderate” rebels and al-Qaeda (al-Nusra) or ISIS — they are all the same. This is a war between terrorists under the command of groups like ISIS and al-Qaeda and the Syrian government.
They cry out for the U.S. and other countries to stop supporting those who are destroying Syria and her people.
I heard this message over and over again from those who have suffered and survived unspeakable horrors. They asked that I share their voice with the world; frustrated voices which have not been heard due to the false, one-sided biased reports pushing a narrative that supports this regime change war at the expense of Syrian lives.
I heard testimony about how peaceful protests against the government that began in 2011 were quickly overtaken by Wahhabi jihadist groups like al-Qaeda (al-Nusra) who were funded and supported by Saudi Arabia, Turkey, Qatar, the United States, and others.
They exploited the peaceful protesters, occupied their communities, and killed and tortured Syrians who would not cooperate with them in their fight to overthrow the government.
I met a Muslim girl from Zabadani who was kidnapped, beaten repeatedly, and raped in 2012, when she was just 14 years old, by “rebel groups” who were angry that her father, a sheep herder, would not give them his money. She watched in horror as masked men murdered her father in their living room, emptying their entire magazine of bullets into him.
I met a boy who was kidnapped while walking down the street to buy bread for his family. He was tortured, waterboarded, electrocuted, placed on a cross and whipped, all because he refused to help the “rebels” — he told them he just wanted to go to school. This is how the “rebels” are treating the Syrian people who do not cooperate with them, or whose religion is not acceptable to them.
Although opposed to the Assad government, the political opposition spoke strongly about their adamant rejection of the use of violence to bring about reforms. They argue that if the Wahhabi jihadists, fueled by foreign governments, are successful in overthrowing the Syrian state, it would destroy Syria and its long history of a secular, pluralist society where people of all religions have lived peacefully side by side.
Although this political opposition continues to seek reforms, they are adamant that as long as foreign governments wage a proxy regime change war against Syria using jihadist terrorist groups, they will stand with the Syrian state as they work peacefully toward a stronger Syria for all Syrians.
Originally, I had no intention of meeting with Assad, but when given the opportunity, I felt it was important to take it. I think we should be ready to meet with anyone if there’s a chance it can help bring about an end to this war, which is causing the Syrian people so much suffering.
I return to Washington, DC with even greater resolve to end our illegal war to overthrow the Syrian government. From Iraq to Libya and now in Syria, the U.S. has waged wars of regime change, each resulting in unimaginable suffering, devastating loss of life, and the strengthening of groups like al-Qaeda and ISIS.
I call upon Congress and the new Administration to answer the pleas of the Syrian people immediately and support the Stop Arming Terrorists Act. We must stop directly and indirectly supporting terrorists — directly by providing weapons, training and logistical support to rebel groups affiliated with al-Qaeda and ISIS; and indirectly through Saudi Arabia, the Gulf States, and Turkey, who, in turn, support these terrorist groups. We must end our war to overthrow the Syrian government and focus our attention on defeating al-Qaeda and ISIS.
The U.S. must stop supporting terrorists who are destroying Syria and her people. The U.S. and other countries fueling this war must stop immediately. We must allow the Syrian people to try to recover from this terrible war.
Thank you,
Tulsi
The views expressed in this article are solely those of the author and do not necessarily reflect the opinions of Information Clearing House.
------
Danb is er nog een goede video op Boiling Frog over het begin van opstand in Syrie, in de plaats Daraa:
YT: The Real Syria Story No One Wants You to Know About
Ik heb de tekst heel kort hier samengevat:
Amerikaanse
Regime Changes:
1949 ( CIA
man Miles Copeland vertelt on camera in 1967 hierover: min 8.44. State Dep vroeg om niet te worden verteld
over die ingreep !
Zain wilde
coup plegen. CIA organiserde mee deze coup.
1957: CIA en MI6 plegen opnieuw een coup. (Dit blijkt uit documenten die in 2003 bekend
werden.)
Ze zorgden
voor boosheid onder Druzen en Shia.
Ze organiseren border incidents: Ze treiteren de buurlanden, die dan binnen
vallen: Irak en Jordanië valllen Syrie binnen. ( Dat lijkt erg op Kuweit en Irak.)
Kleinzoon van Roosevelt, Kermit, heeft de 1957
coup georganiseerd.
Het
mislukte. Want Irak en Jordanie werkten verder niet mee.
1958: Baathist neemt de macht over in Syrie, en
sluit aan bij Egypte, Nasser.
In 2011 blijkt
dat de VS de Syrische oppositie helpt en hielp:
2009: komt
er een Moslim Brotherhood (MB) tv center
dat anti Assad propaganda voert. Deze TV zender heeft nauwe banden met Syrische
ballingen in Londen. Blijkt uit een Wikileaks
document.
11min:
De MB is
een asset van de CIA en MI6.
Salafisten
die tegen Assad vechten: zijn MB leden.
Syrian Nat
Council = MB.
2012: CIA laat MB de wapens smokkelen van Libie
naar Syrie.
In 1955
begint de CIA samen te werken met Said Ramadan, de baas van de MB. ( En
schoonzoon van de oprichter, en asset van CIA en MI5)
Ook in
1955: Egypte en Syrie gaan samenwerking
aan.
1955: CIA
laat in Syrie de MB oproer en problemen veroorzaken.
Suez kanaal
over genomen door Egypte.
1963: Baath coup inSyrie.
Islamisten
doodden Syrische burgers.
Hafed
Assad: 1972 , Hamma werd belegerd veel doden. 10 tot 40000 doden. Er was een MB oproer dat
moest worden neergeslagen.
Met de Arab
Spring kwam de MB na 30 jaar weer in machtige positie. De MB is niet langer islamitisch, maar Sunni
!
Er trokken
MB mensen van overal naar Turkije en zetten daar het Syrian Council op.
Het
FSA ( Free Syrian Armee) werd als moderate bechouwd, maar was
gecontroleerd door de MB.
In
2013welkomde de MB ook Al Qada, om samen Assad aan te vallen.
Min 14.
Eindspel: Salafist willen een Khalifaat opzetten.
In
2012: ze willen een salafist rijk.
De VS vind
dat prima. Al in 2012 schrijft ze dat in DIA document ( wikileaks.)
Neocons: 0p 15.50 min zie je de kaart die de Neocons
in de jaren 90 tekenden van en uiteengevallen Arabische wereld. Dat was hun
doel altijd geweest. Maar Assad (en Rusland)
hebben dat voorkomen.
No comments:
Post a Comment