Sunday, July 12, 2020

1062 Crisis management , Peter Sandman. Prof. Michaela Schippers.


Chris Martenson heeft eerder al over Peter Sandman gesproken.

Nu heeft hij een lang interview met Sandman op video gepubliceerd.



Enkele interessante zaken:

Sandman begon met zijn carriere bij de bijna melt-down van de kerncentrale in  Harrisburg.

Dit zijn de 3 problemen waar 'Crisis Management ' over gaat:

= Soms is het volk heel bang (bijvoorbeeld in de VS voor Ebola)   maar is dat niet nodig: hoe vertel ik het volk dat er niets aan de hand is?

= Soms is het volk  niet bang, terwijl er wèl iets ernstigs aan de hand is. ( Een heel besmettelijke ziekte of  een dreigende kernoorlog.)   Je moet het volk alert maken, inlichten.  Toch moet je paniek voorkomen. Hoe pak je dat aan?

=  Soms is het volk heel bang, en is die grote angst terecht. Hoe moet je dat optimaal hanteren en begeleiden en sturen?


Op minuut 7 vertelt Sandman een cruciaal gegeven.

Een stukje psychologie dat misschien wel als een 'vakgeheim' buiten de publiciteit wordt gehouden. ( Zoals de usual suspects er in de jaren 90 ook alles aan deden om de evolutie-psychologie onbekend te houden)

Sandman scherp in 2 minuten:   https://youtu.be/GFkd8Ei0UEc?t=391

Mensen denken dat ze rationeel zijn. 

Dat ze informatie lezen en horen en dat die informatie hun attitude (houding) en hun opinie vormt. 
En dat hun opinies op hun beurt hun gedrag bepalen. 
Dus:     info > inzicht > gedrag.

Sandman:  "Sòms gaat het ook zo." 

Maar meestal gaat het anders: 
Je gedraagt je op een bepaalde manier, en je bouwt jouw opinies die passen bij je eigen gedrag. 
Om je eigen gedrag 'OK' te maken. 

Daarna ga je informatie zoeken die  overeen komt met jouw opinie en gedrag. ( meer: filteren.  Door gekleurde bril kijken ;  confirmation bias.) 

En je verzet je tegen informatie die jouw overtuiging ondergraaft. 

Dus:  gedrag > opinie > selectief waarnemen.


Er zijn dus twee aspecten:

1)  vertoond gedrag > opinie. 

Dit principe is niet zo uniek als het lijkt. 
Het lichaam produceert adrenaline als het 'gevaar' of 'spanning' signaleert.  Handige versierders weten dit, en gedragen zich 'onverwacht' zodat het meisje onzeker wordt. Met een beetje geluk 'labelt' ze die adrenaline als 'Ik ben verliefd op die jongen'.  We nemen iets waar (eigen gedrag,  eigen opwinding ) en geven het een plaats. Plakken er een label op, zoeken een verklaring.


Ander voorbeeld: 
Een politicus ( Saddam, Hitler, Netanyahu) kan een toespraak houden waarbij alle aanwezigen heel opvallend steun betuigen. (Hitler werd met de hitler-groep opzichtig gesteund. Wie die groet niet maakte,  liep risico. Wie hem wèl maakte begon later zijn opinie aan te passen bij zijn eigen gedrag.  

Idem : AIPAC steunt vrijwel àlle Congresleden overmatig. Tenzij ze twijfel uiten over Israel. Dan stopt de geldstroom.  Dus kreeg Netanyahu 28 staande ovaties toen hij Het Congres toe sprak.  Niemand wilde zijn campagnesteun riskeren. Dus applaudisseert men. Maar men beseft misschien niet dat de opinie later onbewust wordt aangepast bij het gedrag. Zò  krijg je de mensen aan jouw kant:  je dwingt gedrag af.  Dat mag best aanvankelijk hypocriet gedrag zijn. Het wordt later automatisch 'oprecht gevoeld' gedrag.  

2e aspect:  De éérste opinie > is blijvend. 

Wie de eerste 'opinie' over een nieuw fenomeen bij het volk 'plant', die is spekkoper. Zeker als het om leven of dood gaat. Want zulke opinies branden zich in onze hersenen. Die zijn bijna niet meer te veranderen.


Dat het op deze manier loopt was in kleine kring al wel bekend.
Omdat het contra-intuïtief is, blijft het onbekend , tenzij je het regelmatig onder de aandacht zou brengen.
Dat gebeurt niet.
Omdat de controleurs van de media belangen hebben?

Er wordt veel misbruik van gemaakt.
Kijk maar goed: hoe herken je een False Flag aanslag?
Je herkent hem aan het feit dat heel snel na de aanslag er wordt meegedeeld wie het gedaan heeft: de vijand. 'We weten het zeker'.

Twee voorbeelden:
911:  Dit nieuws kwam op tv, binnen enkele uren na de kaping:
"CNN journaliste Barbara Olsen belde vanuit een gekaapt vliegtuig dat er 'mannen uit het Midden Oosten' met stanley messen aan boord waren die het vliegtuig hadden gekaapt."
Wie kon twijfelen aan de directe getuigenis van de bekende Barbara Olsen?  Niemand.  ( Alleen, een klein minpuntje:  in 2007  zei  de FBI ( bij de Moussaoui trial)   dat dit telefoongesprek nooit kan hebben plaatsgevonden. Technisch onmogelijk)

MH17.
Binnen enkele uren na het neerstorten stond er een 'onderschept' gesprek tussen Donbas rebellen en hun baas op de Oekraiense TV, waarin ze zeggen dat ze een vliegtuig hebben neergeschoten.
Twee dagen later zei John Kerry:  "Wij hebben de bewijzen dat de rebellen het deden."   Die bewijzen moeten nog komen....


Tot zover voorlopig.








9 comments:

  1. [Wie de eerste 'opinie' over een nieuw fenomeen bij het volk 'plant', die is spekkoper.]

    https://www.goodreads.com/quotes/584507-it-s-easier-to-fool-people-than-to-convince-them-that

    "they have been fooled.”
    Zeer toepasselijk. Wordt altijd misbruikt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mijn favoriete quote in dezen:

      Confirmation bias:
      "The most difficult subjects can be explained to the most slow- witted man if he has not formed any idea of them already; but the simplest thing cannot be made clear to the most intelligent man if he is firmly persuaded that he knows already, without a shadow of doubt, what is laid before him." - Leo Tolstoy

      Delete
  2. @ Wolf,

    maar we lopen allemaal het gevaar om onze overtuiging steeds bevestigd te zien.
    Jij schrijft bij BLIKJK dat de Corona test in 50% van de gevallen fout zijn.

    Nu ben ik op 8 en 9 juni 3 maal getest. ( Dat was niet de bedoeling, maar toeval: eerst in Breda. toien mijn Begische huisarts ( aan wie ik liever niet zei dat ik al in NL was geetest. En toen moest ik direct tin het ziekenhuis opgenomen worden: nòg een test.

    Als 50% fout, dan had ik toch grote kans om 1 maal positief te testen.
    Maar ik testte drie maal negatief. Kans van 0,5 x 0,5 x0,5 = 0,125 . Eén op de 8 keer gebeurt dat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan je je nog herinneren, dat een Afrikaanse leider tests opstuurde van fruit, geiten, motorolie etc, die allemaal positief werden getest?
      volkskrant commonsensetv
      Joop

      Over de kwaliteit van de testen:
      The Guardian
      https://www.newsmax.com/us/masks-testkits-faulty-china/2020/04/23/id/964401/
      https://www.newsmax.com/us/test-kits-contaminated-pandemic-washington/2020/04/22/id/964199/

      Ik denk, dat jij heel veel geluk hebt gehad, dat je er niets aan hebt overgehouden.
      Ik heb al heel vroeg hierzo aangegeven, dat ik mij nooit zou laten testen en ook nooit die vaccinatie zou nemen. En daar houd ik mij aan.
      Tenzij er -bewezen- betere testen komen, dan ga ik er eens over nadenken.

      Delete
    2. @ Wolf.
      Elke Afrikaanse leider kan dit beweren.
      Dat zegt mij heel weinig.
      Hij moet het van tevoren vertellen aan zijn opponenten. Die moeten getuige zijn. En dan wachten we af.

      Van belang: In heel veel landen heeft men de zieken er uit gepikt met tests.
      Ja, tests zijn vaak niet zo best.: Niet voldoende specifiek, en veel te sensitief. ( Ingewikkeld verhaal dat ik niet zo goed begrijp.)
      =====

      Wie een test laat afnemen loopt gen enkel risico.

      Ik heb dus helemaal geen geluk gehad.
      ===
      Ik ben ook van plan geen vaccinatie te nemen. Ik denk dat het met andere middelen goed te bestrijden is.

      Ik zeg niet dat ik in Bill Gates goede intenties geloof, ik zeg steeds: geef me een bewijs dat hij malafide is.

      ===
      Op Blik geeft Willem weer een link naar een heel opgewonden Indiase journalist.
      Maar ook die komt niet met harde feiten.
      Ja, wel met wat verdachte zaken: Waarom wil MacKinsey persé het volk 'helpen'? A-typisch.
      Waarom willen al die Big Corp een flinke invloewd in de Health organisaties ? A-typisch. En in principe verdacht.
      Maar de journalist komt niet verder dan dat.
      Al die getallen van die dode kinderen: ik heb ze niet gezien.
      En: Als je 100 kinderen wil redden met chirurgie, sterven er 30.
      Als je 100 kinderen wil redden met vaccins sterven er 0,1.
      Waarom nooit boos over het eerste, en wel over het tweede? Omdat die 0,1 kinderen nog niet ziek waren toen ze de injectie kregen. Zonder injectie had het goede kans te overleven. Dat is bij chirurgie anders: Niet opereren dan sterven er 80 van de 100. Dus accepteer je dat er 30 de operatie niet overleven. Maar waarom eist men perfectie van vaccins? Dat kan niet.

      https://off-guardian.org/2020/07/12/watch-the-gates-foundation-and-the-subversion-of-public-health-policy-in-india/


      Delete
  3. Ik reageer niet meer op BLIK, want het is trekken aan een dood paard, maar ik lees nog wel wat ze schrijven.

    Matt kan alleen over Bill Gates schrijven. Obsessief.

    Maar wat denk je hier van : Grandalf schrijft:

    Grandalf van Tast tot Toets13 juli 2020 om 17:09
    @Joop: ongeteste mensen die positief verklaard worden hebben uiteindelijk geluk gehad, want er bestaat een grote kans, dat er 'iets' is toegevoegd aan de onbetrouwbare RT-PCR test, vermoedelijk de beruchte nano chip. Veel mensen klagen over dagenlange hoofdpijn na de test. Voor de test wordt een stukje van de zeefachtige hersenplaat geschraapt, de flinterdunne plaat tussen je neus en hersens. Meer hierover in het verderop gelinkte artikel.
    De msm-wetenschap is de enige waarheid trollen, zullen dit wel weer als aluhoedje denken afdoen, vanachter hun muilkorf schaamlap met alu-aerosol-paraplu. Gelukkig blijft die soort op 1,5m afstand, hoewel psychoses niet direct besmettelijk zijn, maar al die smerige bacillen wel.

    ============

    Het is vervelend dat ze met een lange saté prikker hoog in je neus schrapen, maar dat kan uiteraard geen hoofdpijn veroorzaken, zeker niet dagen lang.

    Ik denk ook niet dat het bot flinterdun is. Eer zullen zeker gaatjes in zitten, maar een vergiet is ook niet flinterdun.

    En dan: wat er aan die PCR test wordt toegevoegd zal mij een zorg wezen, als is het sambal of spaanse peper. Dat gebeurt in een machine, niet in mijn hoofd. Niks 'geluk gehad'.

    We zien dat Grandalf geen idee heeft waar hij over schrijft, maar wel de tijd neemt om de mensen die het niet met hem eens zijn, voor gek te verklaren.



    ReplyDelete
  4. Als er een nano-chip in die test zou zitten, dan wordt die geheid door het lichaam herkend en eruit gewerkt, dat is niet het probleem.
    Over die hoofdpijn, waarbij hij verwijst naar een bijgevoegde link: niets gevonden.
    Hij haalt de meeste inspiratie bij de binnenlandsche bataafsche courant.
    Er wordt niets toegevoegd, maar middels die test kunnen ze gelijk je dna bepalen. De staat wil ze allemaal verzamelen.
    https://youtu.be/Cd7an8vMmeY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Die nano chip lijkt me echt onzin: dat soort uitvindingen wordt altijd vrij snel gehacked, en na enkele jaren kun je een potje vol imitatie chips in China bestellen (met optionele wifi, en in kleur naar keuze).

      Ik heb de afgelopen dagen enkele bijdragen geplaatst;ze vertrouwen worldometers niet (ik ook maar deels) maar praten vervolgens wel Jensen en elkaar na. Ze zijn nog wel een beetje redelijk in hun scepticisme, maar gebruiken volkomen onjuiste cijfers, geruchten en berekeningen, die 'wakkere'mensen.

      Het blijft een vreemd fenomeen, mensen die geopolitiek best wel op een lijn zaten (behalve toktok etc.) die zo volkomen van het padje afraken. Ik heb me altijd aan de aluminiumhobby van Joop geergerd, maar zelfs met hem was soms enige dialoog mogelijk. Ik vraag me af hoe een buitenstaander dit alles zou beoordelen; ik vrees niet met veel respect.

      Delete
  5. NB: Ik vind dat Moon of Alabama een aardig overzicht geeft van de tests, en ook in de comments op dat artikel komt interessante informatie voor:
    https://www.moonofalabama.org/2020/07/covid-19-new-quick-tests-are-coming-cootiestan-a-lack-of-lockdown-death.html

    ReplyDelete