Tuesday, October 04, 2022

1334 De Grote Crisis is begonnen.

 Vandaag spreekt Glenn Greenwald over  een mogelijke kernoorlog.

Daar wil ik niks over schrijven. 

Dat bederft mijn toch al broze  stemming te erg. 

Dat zien we wel als het zo ver is. 

Eerst maar eens kijken hoe we de crisis gaan overleven....


Kijken of we er ook goede kantjes aan kunnen ontdekken:  minder bull-shit jobs, dat zou mooi zijn.   Minder nutteloos gedoe ( Vliegen, verre aurtoritten om in Spanje bij MacDonalds te eten en H&M  kleding te komen.)   

Uiteraard zal er heel veel frustratie zijn en (frustratie leidt tot agressie) haat en nijd tussen onderscheidbare groepen zal veel levensplezier teniet doen. 

Maar dan hadden we ons land maar niet weg moeten geven aan 'vreemden'. ( Die 'vreemden zijn ook niet  schuldig.  Zij die deze strategie bewust gebruiken om ons te opverwinnen, zijn uiteraard schuldig.  Maar 'we' zijn niet slim genoeg om dat te doorzien.  Dus gaan we er aan. Zij winnen.  Zo ziet het er nu uit volgens mij:  crisis >  Chaos > 'burgeroorlog' >  voorstel tot total surveillance. Het volk roept: 'Graag! " Of, zoals Coudenhove Kalergi  in 1922 schreef:   Afrikanen moeten zich in Europa vermengen met blanken, waarna het volk met gemak door de joden kan worden bestuurd. ( Graaf Coudenhove-Kalergi werd gesponsord door een rijke jood... ) 


 Hier het artikel van Moon of Alabama: 


03 oktober 2022

De verwachte financiële crash is eindelijk hier

Wanneer twee ervaren economische en financiële analisten, die beiden de derivatencrisis van 2008 correct voorspelden, opnieuw waarschuwen voor een nakende crash, kan men maar beter luisteren.

Vandaag schrijft Yves Smith van Naked Capitalism over het nu Onvermijdelijke financiële crisis:

Ik ben er al maanden van overtuigd dat Europa een financiële crisis en een depressie zou krijgen, als in een ramp in de reële economie die gepaard gaat met een marktcrash. Die zou misschien niet zo ernstig en langdurig zijn als in 1929, maar de omvang ervan zou betekenen dat er geen snelle opleving zou zijn in 1987, noch een derivatencrisis van 2008 die zich concentreert in het hart van het bankwezen. Ook al leek die crisis op een financiële bijna-dood ervaring, dezelfde factoren die haar in veel opzichten acuter maakten, maakten het voor de overheid ook gemakkelijker om de belangrijkste instellingen die onder de waterlijn werden geraakt, te identificeren en te ondersteunen.

De korte versie van wat volgt is dat de dingen er nu nog slechter uitzien, en op meerdere fronten.
 ...
Hieronder bespreken we de snel versnellende crisis van de reële economie, die wordt verergerd door de verstrakking van de centrale banken als zowat de enige verdedigingslinie tegen inflatie die bijna volledig het resultaat is van een aanbodschok op meerdere fronten.1 

Het behoeft geen betoog dat het verhogen van de rente door de Fed (waarvan Bernanke in 2014 erkende dat het nodig was om de bubbelige activaprijzen te temmen, maar daarna de moed verloor) niets doet om meer chips uit China te halen of om Covid-getroffen medewerkers op magische wijze te genezen zodat ze op hun werk kunnen verschijnen. Maar het zal allerlei speculanten en financiële bedrijven die hun renteposities op het verkeerde been hebben gezet een klap geven.

En het leek ook duidelijk dat de VS in de maalstroom zouden worden meegesleurd, misschien niet zo ver, maar besmetting, afhankelijkheid van de toeleveringsketen en het belang van Europa als klant zouden ervoor zorgen dat de VS ook zouden lijden.


De tweede waarschuwing komt van "Dr. Doom" Nouriel Roubini:

·         Er zijn tekenen van een schuldencrisis en de economie stevent af op een harde landing, aldus Nouriel Roubini.

·         Roubini voorspelde een diepe recessie en een daling van de aandelenmarkt met 40% tegen het einde van het jaar.

·         Hij heeft gewaarschuwd dat een breed scala aan schokken ernstige gevolgen zal hebben voor de wereldeconomieën.

Er zijn tekenen dat een schuldencrisis al vorm begint te krijgen, en een harde landing van de economie voor het einde van het jaar is nu het basisscenario, aldus topeconoom Nouriel Roubini.

Roubini, die de bijnaam "Dr. Doom" heeft gekregen voor zijn pessimistische visie op de markten en de economie, waarschuwt al ongeveer een jaar voor een dreigende schulden- en inflatiecrisis. Eerder voorspelde hij dat die zou leiden tot een Frankenstein-achtige recessie tegen eind 2022, waarin de ergste aspecten van de stagflatie van de jaren zeventig en de financiële crisis van 2008 samenkomen.

En de tekenen van die financiële ineenstorting worden eindelijk zichtbaar, aldus Roubini, die in een opiniestuk voor Project Syndicate over een harde landing het basisscenario noemde. Maandag.

"Tekenen van spanning op de schuldmarkten nemen toe ... de crisis is hier," zei Roubini, verwijzend naar recente stappen van centrale bankiers om de marktvolatiliteit in te dammen.

Roubini's Project Syndicate kop is de boodschap:

The Stagflationary Debt Crisis Is Here.

Zijn argument dat ik onderstreepte is bijna gelijk aan dat van Yves:

NEW YORK - Al een jaar lang heb ik betoogde dat de stijging van de inflatie hardnekkig zou zijn, dat de oorzaken ervan niet alleen slecht beleid maar ook negatieve aanbodschokken omvatten, en dat de poging van centrale banken om de inflatie te bestrijden een harde economische landing zou veroorzaken. Wanneer de recessie komt, waarschuwde ik, zal het ernstig en langdurig zijn, met wijdverspreide financiële nood  en  debtschuldencrises. Ondanks hun havikachtige praatjes, zitten centrale bankiers, gevangen in een schuldenval, kan  nog steeds  wimpafzwakken en nemen genoegen met inflatie boven de doelstelling. Elke portefeuille van risicovolle aandelen en minder risicovolle vastrentende obligaties zal geld verliezen op de obligaties, vanwege de hogere inflatie en inflatieverwachtingen.
 ...
Iedereen erkent nu dat deze aanhoudende negatieve aanbodschokken hebben bijgedragen tot de inflatie, en de Europese Centrale Bank, de Bank of England en de Amerikaanse Federal Reserve beginnen te erkennen dat een zachte landing bijzonder moeilijk zal zijn. Fed-voorzitter Jerome Powell spreekt nu van een "zachte landing" met ten minste "enige  pijn." Ondertussen wordt een harde-landingsscenario de consensus onder marktanalisten, economen en beleggers.

Het is veel moeilijker om een zachte landing te maken onder omstandigheden van stagflatoire negatieve aanbodschokken dan wanneer de economie oververhit raakt door een buitensporige vraag.

De centrale banken hebben de oorzaak van de huidige hoge inflatiecijfers verkeerd gediagnosticeerd. Zij zijn niet alleen veroorzaakt door een te grote stimulans van de regeringen en de centrale banken, maar voor een groot deel ook door het gebrek aan voorraden dat het gevolg is van de pandemie en de "westerse" sancties na de oorlog in Oekraïne. Door de rente te verhogen hebben de centrale banken tegen de verkeerde vijand gevochten. Ze maakten de dingen erger:

Zitten we al in een recessie? Nog niet, maar de VS rapporteerde negatieve  groei in de eerste helft van het jaar, en de meeste toekomstgerichte indicatoren van de economische activiteit in de geavanceerde economieën wijzen op een sterke vertraging die nog erger zal worden door de verstrakking van het monetaire beleid. Een harde landing tegen het einde van het jaar moet worden beschouwd als het basisscenario.

Hoewel veel andere analisten het daar nu mee eens zijn, schijnen zij te denken dat de komende recessie kort en oppervlakkig zal zijn, terwijl ik heb gewaarschuwd voor een dergelijk relatief optimisme en de nadruk heb gelegd op het risico van een ernstige en langdurige stagflatoire  debtschuldencrisis. En nu heeft de recente onrust op de financiële markten - inclusief de obligatie- en kredietmarkten - mijn mening versterkt dat de inspanningen van de centrale banken om de inflatie terug te brengen tot het streefcijfer zowel een economische als een financiële crash zullen veroorzaken.
 ...
Bovendien zijn er vroege tekenen dat de Grote Matiging plaats heeft gemaakt voor de Grote Stagflatie, die gekenmerkt zal worden door instabiliteit en een samenloop van negatieve aanbodschokken. Naast de bovengenoemde verstoringen zouden deze schokken het volgende kunnen inhouden maatschappelijke  vergrijzing in veel belangrijke economieën (een probleem dat nog verergerd wordt door immigratiebeperkingen); Chinees-Amerikaanse ontkoppeling; a "geopolitieke  depressie" en ineenstorting van het multilateralisme; nieuwe varianten van COVID-19 en nieuwe uitbraken, zoals apenpokken; de steeds schadelijker wordende gevolgen van klimaatverandering; cyberoorlog; en fiscaal beleid om
de lonen en de macht van de werknemers te verhogen.
 ...
Amerikaanse en wereldwijde aandelen hebben zelfs een milde en korte harde landing nog niet volledig ingeprijsd. Aandelen zullen met ongeveer 30% dalen in een milde recessie, en met 40% of meer in de ernstige stagflatoire schuldencrisis die ik heb voorspeld voor de wereldeconomie. De tekenen van druk op de schuldmarkten nemen toe: de spreads op staatsobligaties en de lange rente stijgen, en de high-yield spreads nemen sterk toe; de markten voor leveraged loans en collateralized loan-obligation sluiten; bedrijven met hoge schulden, schaduwbanken, huishoudens, regeringen en landen komen in schuldennood. De crisis is hier.

Er is weinig dat men kan doen om zich te beschermen tegen de gevolgen van deze crisis. Probeer aan de veilige kant te blijven. Maak zo weinig mogelijk schulden. Als u schulden hebt, is het waarschijnlijk veel beter om die tegen een vaste rentevoet te hebben. Zet niet in op de waarde van uw eventuele vermogen.

Deze storm zal ruw zijn en de gevolgen zullen ernstig zijn.

 

                  ----------------------------------------------


NB: Ron Unz gaf nog een 6 pagina lang overzicht over de kwestie. Hij  herinnert aan  Mike Whitney die al in februari schreef dat dit een oorlog tegen Duitsland was, of beter:  om de relatie tussen Duitsland en Rusland te verhinderen.




 






70 comments:

  1. Als ik komende maand naar Spanje ga zal ik NOOIT naar mc Donald gaan. HM heeft niks dat me past.

    Maar we zullen zelf aan de westerse cultuur moeten bouwen, het post modernisme en wokisme uitroeien.

    Uiteindelijk had men hier in de middeleeuwen en renaissance ook vaak slechts water en brood te eten, maar dat verhinderde hen niet om kathedralen en prachtige steden te bouwen.
    (ik was onlangs in Brugge: WOW!)

    ReplyDelete
  2. Van Roosmalen vergelijkt Arnolkd Karskens van ON met een varken.
    https://youtu.be/StLppFOT2cw

    Mijn reactie:
    "Dit wordt alleen overtroffen door de Nazi film waarin een bepaalde bevolkingsgroep als ratten werd uitgebeeld. Gaat lekker, NPO ! "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik begrijp nog steeds niet, dat je naar die walgelijke bagger zit te kijken. Ik heb dat kanaal al jaren uit mijn algoritme van yt gebanned, dus ik krijg niets van die rotzooi te zien. 😁

      Delete
  3. Onvergetelijke sketch van Russell Brand, begint hier:
    https://youtu.be/KwF5Y1oZrAw?t=668

    ( duurt maar 1 minuut.
    Hij acteert dat het opblazen van de pijplijnen een cadeau voor zijn zoon was.... zo ongeveer.
    " You are just like your father ! " )

    ReplyDelete
  4. Inmiddels is Credit Suisse Switzerland in grote problemen gekomen en staat op omvallen, geheel in lijn met het blog. Opvallend, dat het (uche uche kuch kuch) neutrale Zwitserland als eerste aan de beurt is. Zal dat iets te maken hebben met karma t.o.v. die veel geroemde neutraliteit, die niet neutraal is?

    Daarnaast weten we over enkele ogenblikken, hoe de bevolking van twatter denkt over Elon Musk. Kijken of de trollen hebben gewonnen, met 2.400.000 stemmen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En de trollen hebben gewonnen: 78,8% tegen 21,2%.
      🤡Zé zal vanavond weer met een harde plasser naar bed gaan, terwijl hij een paar uur geleden zijn doodvonnis heeft getekend.

      Delete
    2. Hij heeft zelfs een -voor ons- toepasselijk plaatje in zijn tijdlijn staan.

      Delete
    3. Heeft die clown niets beters te doen?

      Zou mooi zijn als Musk toch twitter zou overnemen en dan 'Ze' een ban geeft wegens het verspreiden van desinformatie :-)))))))))))

      Delete
    4. Dat is veel te makkelijk. Ten eerste is het tegen zijn eigen principe. Wel zou hij alle posten kritisch moeten benaderen, af en toe een ban geven en de ergste onzin weghalen. Met zo iemand moet je spelen, flink laten spartelen, maar vooral niet de mond snoeren.

      Delete
  5. Go go go Israel met het steunen van Oekraïne. Gevonden in het twatterdraadje joden, waarin natuurlijk antisemitisme in voorkomt. Kan ook niet anders: joden en antisemitisme worden altijd in 1 adem genoemd, zoals Tom & Jerry, Donald & Katrien Duck, enz.
    Hier de joden met een grote waarschuwing erbij voor walgelijke beelden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De wonderen zijn nog niet de wereld uit: E.J. Bron steunt Thierry B.?

      Delete
    2. Of ze zitten in hetzelfde kamp ...................

      Delete
  6. Wat heeft @Matt een vreemd bericht geplaatst bij de buren. Heeft hij de laatste speech van Putin wel gezien of gelezen?

    De stuitend domme is ook weer terug, echt wat is die vent ongelooflijk stupide.

    ReplyDelete
    Replies
    1. [vreemd bericht]
      Sorry, ik ga niet kijken. Heb me voorgenomen dat niet meer te doen.
      [ongelooflijk stupide]
      Laat me raden, de vragtwaggelsjofeur. 🤡

      Delete
    2. Ja, klopt :-))

      Ik zou toch maar even gaan kijken als ik jou was :-)))

      Delete
  7. Ik zat nog even naar twatter te kijken en daar is 2900 Kwu trending. Onder die grens betaal je € 0,40, daarboven € 0,90. Fijn, als je net bent omgeschakeld: van het gas af en mét een stroom zuipende warmtepomp. Ha ha ha ha vooral doen wat de 🤡Overheid je aanraadt, dan komt het best wel goed 🤡🤡.
    Ik heb ook zo'n apparaat, maar die staat overdag uit, draait alleen op laag tarief. Eigenlijk heb ik hem niet nodig, de zon doet z'n werk en met slim luchten kom ik een heel eind. Momenteel is het 23 graadjes in huis...

    Ik zag ook op rtlZ, dat ieder huishouden € 290,= krijgt in nov. en dec. of een korting. Weten jullie daarover meer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ik zag dat laatste ook ergens voorbij komen. Ik weet er verder niets van.

      Zou Rutte zich dat tegen die tijd nog herinneren? Of gaat het dezelfde weg als de beloofde 1.000 euro van jaren geleden.

      Delete
    2. Op 19 januari 2022 heb ik een 3 jarig contract afgesloten: voor het bedrijf. Ik betaal 53 cent voor gas en 14 cent voor stroom.
      Mijn woonhuis gebruikt de stroom uit het bedrijf.

      Maar mijn woonhuis gebruikt eigen gas.
      Het gas-voorschot ging in maart 2022 van ruim 400 euro naar ruim 800 euro.
      Dat betreft dus gas, en mijn Poolse medewerkers zijn er niet zuinig mee ! Ze laten rustig het gas op vol staan en de buitendeur open.

      Ik heb zojuist drie elektrsche kacheltjes gekocht (met olie er in) à 150 euro ( Lidl, leverbaar per 17 oktober)
      en 2500 kWh. Ga ik eens kijken hoe die het huis op kunnen warmen.
      Uiteraard heb ik de Polen de laatste maanden wel geleerd dat ze zuinig met gas moeten gaan zijn.

      Ze moeten ook electrisch gaan koken.

      Ik heb in december 1800 vierkante meter zonnecellen gelegd. ( Op mijn grootste schuur)
      Dat levert precies even veel op per kWh als ik betaal. Dus ca 14 cent per kWh. Dat vind ik billijk.

      Hak stopt de productie tijdelijk, maar met mijn contract is dat niet nodig.
      Ik denk er wel over om zuiniger te worden met gas, en te kijken of we stroom kunnen gaan gebruiken voor opwarming van water, ipv gas.

      Het toeval wil: Ik gebruik veel als er veel zon is: dan is veel vries-cel energie nodig, en dan barbecuen de mensen veel, en gaat onze verkoop (=stroom behoefte) met 500% omhoog. Maar dus ook de zonne-cel opbrengst.

      Delete
    3. Ik heb afgelopen nacht voor het eerst in mijn leven eten gekookt op -goedkope- nachtstroom. Was best te doen. Ik heb nu 3 maaltijden, die ik alleen even hoef op te warmen. De rest in de diepvries. Ga het vaker doen. Vooral huts- en andere (stamp)potten.
      Door slim gebruik te maken van de nachtstroom, is ons verbruik in het lage tarief al maanden hoger dan in het hoge tarief. Vooral grote stroomverbruikers -wasautomaat e.d.- 's-nachts gebruiken.

      Delete
    4. [Of gaat het dezelfde weg als de beloofde 1.000 euro van jaren geleden.]
      Die € 1.000,= hebben we echt gehad in de vorm van een belasting korting. Toen ik bezig was alle salarisstroken te versnipperen, n.a.v. de verhuizing, viel mij dat op. Ik weet niet meer precies in welk jaar, maar zag dat het netto-salaris ineens € 100,= hoger was in die maand januari. Het jaar erop was het weer € 100,= lager. Er was van geen salarisverhoging sprake o.i.d.
      Dus die belofte is, wat mij betreft, zeker nagekomen.

      Delete
    5. [Dus die belofte is, wat mij betreft, zeker nagekomen.]

      Jammer dat je niet meer weet welk jaar want ik weet zeker dat niet alleen ik maar ook heel erg veel anderen zich dit zéker hadden herinnerd en er staat mij niets van bij. Om tot die 1.000 euro te komen, had het salaris in november weer op het oude niveau moeten komen en niet in januari het jaar erop (1.200 euro).

      Delete
    6. Ik weet ook zeker, dat het in januari het jaar daarop het salaris weer lager was geworden. Ik weet niet, of jij je salarisstroken hebt bewaard, anders zou je zelf terug kunnen kijken. Bij die verhuizing heb ik hele grote schoonmaak gehouden. Alle bankafschriften/salarisstroken vanaf mijn allereerste begin had ik bewaard, maar het werd gewoon te veel. In het oude huis hadden we een zolder, dus dat was makkelijk te bergen. Aangezien er in het nieuwe huis weinig tot geen ruimte meer was, heb ik alles vernietigd. Ik had 4 verhuisdozen vol papieren. Ben 2 weken bezig geweest met versnipperen, 3 volle containers.

      Delete
    7. Wij bewaren alles altijd 5 jaar daarna gaat het de papiervernietiger in. Uitzondering zijn uiteraard garantiebewijzen en -bonnen, die gaan pas weg als het bijbehorende artikel vervangen wordt.

      Delete
    8. [dat het in januari het jaar daarop het salaris weer lager was geworden.]

      Als het niet in november daarvoor al lager was geworden, impliceert dat toch dat het iets anders was (of zou kunnen zijn) als die beloofde 1.000 euro? Verlaging het jaar erop betekent dat jij 1.200 euro hebt ontvangen.

      Delete
    9. [Verlaging het jaar erop betekent dat jij 1.200 euro hebt ontvangen.]
      Klopt. Maar ik denk, dat dat wordt gecorrigeerd door de aanslag IB. Maar nogmaals, ik kan dat niet meer nagaan.

      Delete
  8. En als dit geen onverholen dreigement is, dan weet ik het niet meer. En ik pleeg iedere maand een bankrun...

    ReplyDelete
  9. Het Corona drama gaat ook nog steeds door:

    1) Dr Campbell:
    Ivermectine nog steeds 'het zwarte schaap': https://youtu.be/cfhuSSl6XKs?t=772

    2) Dr Been:
    In California is een wet aangenomen: een arts die iets anders aan raadt dan de officiele medicijnen, kan zijn vergunning als arts kwijt raken !
    https://youtu.be/CZ03vz7pi68?t=469

    ReplyDelete
    Replies
    1. En Reiner Fuelmich kunnen we ook weer afschrijven. Iets met niet te verantwoorden verdwenen gelden. Het blijft een jood, toch?
      Aan de rechter bovenzijde van de pagina staan meerdere interessante berichten.

      Delete
    2. [Het blijft een jood, toch?]

      Heb je daar bewijs van? Zo niet, houd er dan a.u.b. mee op met iedereen die iets doet wat jou niet aanstaat als 'joods' te betitelen. Het helpt niet, sterker nog het is schadelijk.

      Delete
  10. Fred Reed kan het vaak wel goed opschrijven. ( Kan wel de joden beschermen soms)

    Ik heb het zelf nog niet gelezen.

    Europese landen zijn geen echte landen, zegt Fred. Ze hebben overal Amerikaanse bezettingstroepen en militaire bases, onbeschofte buitenlandse soldaten die [hun] bier drinken, met hun dochters spelen - de Italiaanse zijn het beste; Engelse meisjes worden vaak voor dood aangezien - en Massuh Washington hun energiebronnen laten opblazen.

    DOOR FRED REED* (poseert met een Europeaan)

    Nou, ik verklaar. Ik hoor jullie Europeanen blaten en schreeuwen over hoe oneerlijk het leven is en dat jullie geen gas hebben om je warm te houden als het 's winters koud wordt, wat meestal het geval is, en dat alles te veel kost. Feit is dat u het verdient. Om eerlijk te zijn, wat wij journalisten soms doen, vind ik het amusant. Het is alsof je een man met een hamer op zijn duim ziet slaan en zegt: oei, oei, het doet pijn, oei, het doet pijn en je weet niet waarom. Dat komt omdat Europeanen zo gemakkelijk worden geleid, gemanaged, gedomineerd door het gore Yankee Rome in Washington, dat jullie beschouwt als getrainde zeehonden. Ik ken vuurpluggen, zelfs broodroosters, die intelligenter zijn dan jullie.

    Arme kinderen! Jullie zijn niet eens echte landen. Jullie kunnen geen echt land zijn als jullie overal Amerikaanse bezettingstroepen en militaire bases hebben en onbeschofte buitenlandse soldaten die jullie bier drinken en jullie dochters neuken. GI's vertellen me dat de Italiaanse het beste zijn, en dat Engelse meisjes vaak voor dood worden aangezien. Ik kon niet tegen die vernedering, maar Europeanen zijn een veerkrachtig volk.

    Echt, het is een lachertje. s Ochtends start ik de computer op om te zien wat jullie kronkelende serviele dwergen nu weer gedaan hebben. Jullie zijn beter dan Monty Python. Denk na. Tien jaar geleden waren jullie allemaal vreedzaam en hadden jullie veel goedkoop Russisch gas en zoemden jullie fabrieken als tevreden katten en kochten jullie spullen van Rusland en verkochten jullie het ik weet niet wat allemaal. Dan zegt meester Washington dat jullie Oekraïne richting NAVO moeten duwen. Jullie sukkels hebben Oekraïne nodig in de NAVO zoals jullie een maïskolf nodig hebben waar de zon niet schijnt, maar Europa is van nature slaafs, dus zeggen jullie: "Yass, Bwana! Wat je zegt, baas! Welke laars moeten we eerst likken, Massuh?"

    Ik zie een markt voor laarzenpoets met een smaakje. Brussel zou treinladingen kopen.

    Hoe dan ook, Rusland zegt keer op keer: Als Washington probeert de NAVO in Oekraïne te krijgen, zullen ze wah zijn. Zelfs een Europeaan, of in ieder geval een paar, zouden dit kunnen begrijpen. Of misschien, met hulp van een zorgzame volwassene. Maar Massuh Washington wilde wah, en zei u te blijven aandringen, "Yass, Bwana," en u luisterde niet naar Poetin, omdat u dommer bent dan achterlijke buidelratten en in luiers thuishoort. Wat een kinderen zijn jullie. Nanny nanny booboo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vervolg Fred Reed : 2/3

      Dit is heerlijk grappig, en ik geniet er schandalig van. Je gaat bevriezen. Goed. Het is een giller, maar ook een Darwin ding. Het is goed voor de wereld als een regio met het IQ van inteeltbacteriën zichzelf elimineert. Nou, behalve de Italiaanse meisjes voor de GI's. Die houden we. Jullie zullen bevriezen als terra cotta soldaten of jullie huizen verbranden om warm te blijven en jullie boeren zullen magere ondergewicht planten kweken omdat jullie kunstmest en gas uit Rusland hebben afgesloten om jullie toewijding aan jullie strenge Potomac Vader te tonen. Het is komisch. Jullie zijn zo dom! Als Amerikaanse proconsuls naar Brussel gaan, rennen jullie gezalfde Europese kontenknuffelaars naar buiten om een schouderklopje te krijgen en, naar ik hoor, koffers met geld. Hoe waardig.

      Maar het grappigste was het opblazen van de pijpleidingen. Ja. Washington kon Duitsland, het enige potentieel serieuze land in Europa, maar dat is het niet, geen handel laten drijven met Rusland en China. Dus gaat het oorlog voeren in Oekraïne, gemakkelijk met kneedbare Europese dombo's, en dan... blaast het de pijpleidingen op! Eenvoudig, direct en effectief. Het grappige is dat iedereen in Brussel heel goed weet dat Amerika het heeft gedaan, net als elke Europeaan met het IQ van een deurknop, maar geen van jullie zwakke zusters heeft de bungelende ellipsoïdes om dat te zeggen, want dan zouden jullie er iets aan moeten doen, en jullie zijn doodsbang voor de Verenigde Staten. Waarvan de Verenigde Staten zich terdege bewust zijn en u dus redelijkerwijs minachten. Ik ook. Iedereen toch?

      Dus een domme vrouw in België-Ursula Borderline of zoiets, in ieder geval een broodmager blondje dat eruitziet alsof ze echt een boterham nodig heeft, roept van onder de bank dat het "onaanvaardbaar" is om slechte dingen te doen met de Europese energie-infrastructuur. Maar lieverd, jij arm, dom monument van pusillomane ontoereikendheid, natuurlijk is het aanvaardbaar. U accepteert het, nietwaar? U weet wie het gedaan heeft, Washington weet dat u het weet, maar u kijkt verbaasd terwijl Washington inwendig grinnikt. Europeanen zijn zo gelatineus, zo zwak, zo verwaarloosbaar.

      Ik bedoel, serieus. Stel dat u toegeeft dat Amerika het heeft gedaan. Wat kunnen jullie arme drommels eraan doen? Niets. De NAVO controleert Europa. Waar denk je dat die bases voor zijn? En Washington is de NAVO. U zou niet eens de kleinste Amerikaanse basis durven sluiten, of zelfs maar een kastdeur in één ervan. Haha! Freeze, baby, freeze.

      Delete
    2. Vervolg Fred Reed. 3/3

      Dus, sukkels, jullie zijn beetgenomen door experts. En Amerika is er als de kippen bij. Washington vertelt u met wie u handel kunt drijven, en u gehoorzaamt, yass, Bwana, wat u zegt. Amerika mag u te dure LNG (vloeibaar aardgas) verkopen. U koopt gedwee ubermiljoenen aan gekostumeerde wapens van Amerika. Uw afhankelijkheid van de VS benadert regelrechte eigendom. Zonder goedkoop Russisch gas wordt elektriciteit echt duur en zullen uw fabrieken sluiten of misschien naar Amerika vertrekken en zal Europa in contact komen met zijn innerlijke backwater. Hé, het is een lachertje.

      Engeland is Amerika's meest toegewijde kampvolger, een politieke zeepok die vastgelijmd zit aan het schip van de Yankee-staat en internationale geluiden maakt in een poging te doen alsof het meer is dan een Amerikaanse poedel. (U vraagt zich misschien af hoe het mogelijk is tegelijkertijd een poedel en een zeepok te zijn. Meervoudige persoonlijkheidsstoornis, misschien.) Van Brexit gingen we naar de eindeloze advertenties van Truss. Nu zijn we terug bij af, sissen naar Rusland. Yass, Massuh.

      Jullie denken dat jullie de democratie verdedigen, iets doen aan de mensenrechten en, je weet wel, waarden hebben of zoiets. Nee, halflingen, jullie helpen Washington jullie af te snijden van 's werelds grootste markten. Ja, kinderen. Terwijl de rest van Eurazië groeit als Topsy, terwijl het zwaartepunt van de technologie en de economie zich naar het oosten verplaatst, zal Amerika jullie plunderen zoals jullie het grootste deel van de wereld hebben geplunderd en jullie veranderen in een schiereilandelijke daklozenopvang. U zult Massuh Washington allemaal dankbaar zijn dat hij u gered heeft van het kwaadaardige Putin-monster dat op het punt stond heel Europa te veroveren en u in slaven of robots of iets anders slechts te veranderen. U zult veel disfunctionele gevechtsvliegtuigen kopen.

      En u zult kruipen. Het is jullie manier.

      Delete
    3. Nah, zo kan die wel weer. Even onder uit de zak, zullen we maar denken. Ik voel me in ieder geval niet aangesproken, aangezien ik het spelletje wél door heb. Ik ben alleen niet in staat te vechten tegen de politiek, die dit allemaal veroorzaakt. De politici uit het kleuterklasje van het wef. Feitelijk zijn het allemaal landverraders. Maar het zijn mensachtigen, die zelf geen land hebben, dus het interesseert ze niets. Ze krijgen zelfs dik betaald voor hun verraad.
      De tribunalen gaan het straks druk krijgen...

      Delete
    4. [zal Amerika jullie plunderen zoals jullie het grootste deel van de wereld hebben geplunderd]

      Hij keek zeker in de spiegel toen hij dit schreef. Fred Reed: Marine combat vet from Viet Nam

      Delete
    5. Mensen kunnen nooit veranderen? Brian Berletic, Larry Johnson, Scott Ritter, Raevski, Snowdon en Tulsi Gabbard hebben allemaal functies in het VS militaire systeem gehad.

      Verdeeldheid onder de oppositie! Volgens Matthias Desmet is het hetzelfde proces van mass formation psychosis. Hoe zeer hebben we dit van nabij kunnen meemaken tijdens de covid crisis. Momenteel is het een van de meest schadelijke tendenzen, en niemand wordt gespaard van deze misleiding.

      https://www.youtube.com/watch?v=coSP9fLo1w0

      Mijn interpretatie: Om het wat persoonlijk te maken; Soros legacy is het van binnenuit corrumperen van ''links'' door het introduceren van post moderne woke principes; Schwab heeft dat stokje overgenomen om de slachtoffers van Soros totaal in lijn te brengen met de WEF agenda.

      Het heeft vrijwel alle verschillen tussen links en rechts doen vervagen. Het principe van mass formation ''hangt in de lucht'', het is zeitgeist. Mass formation is een principe wat uiteindelijk totaal uitstijgt boven ''de ideologie van de dag'' Tegengestelde ideeen kunnen ook dogmatisch en ideologisch worden. De zeitgeist maakt dit een logisch lijkend patroon, maar dat is een misleidende tendens

      Delete
    6. [Mensen kunnen nooit veranderen?]

      Ja, natuurlijk wel maar dan gaat het niet aan om een dergelijk stuk te schrijven. Een paar toontjes lager zou hem sieren.


      [Brian Berletic, Larry Johnson, Scott Ritter, Raevski, Snowdon en Tulsi Gabbard hebben allemaal functies in het VS militaire systeem gehad.]

      Die schrijven niet dergelijke artikelen, die leggen uit en beschuldigen de juiste personen.

      Delete
    7. Fred Reed was misschien een marinier, maar kan best dat hij verplicht in dienst moest.

      Ik was destijds ook niet tegen de inval in Irak, omdat ik er nog geen 2 uur over heb nagedacht. Ik was totaal met andere zaken bezig. Er was ook nog geen echte blog-wereld die ik kende.

      Ik vind: iedereen heeft de plicht zich te informeren in tijden dat er vreemde zaken gebeuren.
      Als het allemaal vast ligt, dan mag je met andere zaken bezig zijn. Maar niet als de ene na de andere oorlog wordt gestart om vage redenen.

      Fred Reed heeft een mexicaanse vrouw en woont daar ook en is erg pro Mexico en pro hispanics.
      Ik vermoed wel dat hij joods is, want kritiek op Israel zwakt hij altijd af.
      Ik denk dat hij de Europeanen terecht flinke draaien om de oren geeft. Dat is niet van toepassing op de Blikkers, uiteraard.

      Delete
    8. This comment has been removed by the author.

      Delete
    9. Waar kan ik dat stuk van FR vinden? Je hebt er weer eens -zoals gewoonlijk- geen link bij gegeven.

      Delete
    10. [Ik was destijds ook niet tegen de inval in Irak]
      Ik wel. Iedereen wist, dat het om de olie ging. Werd zelfs door Amerikaanse demonstranten in het JLI gezegd op tv.

      Delete
    11. Ik krijg af en toe een email als Fred een blog schreef.

      Daarin deze link: https://barelyablog.com/fred-reed-a-diagnostic-letter-to-our-euro-peon-vassals-who-are-dumber-than-the-better-class-of-nematode/

      Delete
  11. Allereerst: ik had het stukje van Reed gemist, dus reageerde slechts op de reacties.

    Sorry

    Het stuk van Reed is bombastisch en dramatisch. Emotioneel en sentimenteel.

    Ik wil het niet veroordelen, maar voor mij is het niks. Ook ik leer heel veel van de Latin cultuur, maar het is dom en niet produktief om alles in de blender te proppen, inclusief je eigen hand, en dan denken dat die mix lekker zou zijn...

    Ik kijk tegenwoordig ook maar zeer zelden op UNZ. Het gaat teveel over IQ en ras. De mensen uit dit kamp hebben vaak wel veel info, en hebben hun huiswerk gedaan. Toch missen ze volgens mij veel visie en inzicht en doen teveel aan scapegoating. Dus mi. had je wel gelijk, maar je gebruikte een oneigenlijk argument.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fred Reed is altijd bombastisch en maakt iedereen boos.
      Daarom word hij ook vaak er uit gegooid.
      Maar een gechargeerd beeld is wel een helder beeld.

      Delete
    2. [Maar een gechargeerd beeld is wel een helder beeld.]
      Welnee, dit is volkomen á la Geenstijl, nodeloos ongefundeerd kwetsend.

      Delete
    3. [nodeloos ongefundeerd kwetsend.]

      En daarmee contraproductief.

      Delete
    4. [contraproductief.]
      Bij mij in ieder geval wel.

      Delete
    5. ''Fred Reed is altijd bombastisch en maakt iedereen boos.
      Daarom word hij ook vaak er uit gegooid.''

      Of schouderophalend weggeklikt....

      Delete
    6. @Rootman: [Het gaat teveel over IQ en ras.]
      Maar dat zijn wel de onderwerpen, waar het uiteindelijk om draait. Wat is daar mis mee?

      Delete
    7. Volgens mij niet. Echt niet. Ras is niet constant in de tijd, al moet je niet in minder dan 10 generaties denken.

      IQ is multigenetisch, en ook afhankelijk van voeding, omgeving en kwaliteit van opvoeding.

      De hele replacement theorie ziet de leden van een populatie eigenlijk als monolithische blokken, genetisch gezien, die dus ''homeopathisch verdund'' kan worden.

      Maar zo werkt het niet. Na 10 generaties outbreeding tussen mixed race heeft elk gen een kans van 1 op 1000 om in een individu op te duiken (2 ^10).

      De kans is een stuk kleiner: de meesten trouwen binnen de eigen populatie, zodat de outbreeding minder is. Economische en sociale stratificatie vermindert het ook, alsmede gedrag olv religie.

      Daarnaast gaat die denkwijze er van uit dat ieder mens als onbeschreven blad de wereld in komt. Bijna de helft van de wereldbevolking neemt aan dat er vorige en volgende levens zijn, en dat men daarvoor niet aan locatie, cultuur of 'ras' gebonden is.

      Vandaar dat ik de problemen weliswaar onderken, maar dat ik denk dat het vanzelf corrigeert.

      Delete
    8. Waar het gaat tellen is vanaf de tiende generatie, omdat de aantallen dan groot genoeg zijn dat statistische regels gaan gelden, daarvoor is toeval belangrijk (de slimmerik wordt doodgereden voor hij nageslacht heeft, of de idioot die zelden sex zal hebben verwekt wel 4 kinderen die paar avontuurtjes. )

      Maar dit alles hebben we al eerder en vaker besproken.

      Delete
    9. In een grote mixed populatie komen de meest nuttige genen vanzelf bovendrijven, weet je nog? De natuur werkt langzamer dan de fokker, want veel minder selectiedruk, maar het werkt redelijk gelijk op.

      Delete
    10. Genetisch gezien is elk organisme een zwerm genen, weet je nog?

      Delete
    11. Om met jouw laatste opmerking te beginnen: Ja, dat weet ik. Alle levende organismen zijn opgebouwd door genen.
      Daarbij wil ik opmerken, dat af-en-toe een shot nieuwe genen in een populatie opbouwend kan werken. Om die reden zocht ik ook bewust een partner uit een andere genenpool. Ik had gemerkt, dat steeds maar 'fokken' met dezelfde soort, de soort uiteindelijk verzwakt/degenereerd. Mooi voorbeeld: de verschillende hondenrassen. Alle zijn afgeleid van slechts 1 soort. Door selectief te fokken, krijg je wel het gewenste resultaat, maar tegelijk verzwakt de soort. Veel hondenrassen zijn door- (of kapot)gefokt en krijgen steeds meer afwijkingen c.q. degeneratie.

      Hetzelfde geldt voor mensen. Door het koloniale verleden van het Westen, werden al voldoende genen uitgewisseld. Meneer Coudenhove-Kalergi wilde dat -min of meer- gedwongen gaan doen. Dat lijkt mij geen goed idee. Temeer, daar meneer dacht met de geest van 1920-1930, terwijl de wereld vóór die tijd nogal statisch was. Reizen was geen dagelijkse bezigheid, zeker niet tussen volkeren. Tegenwoordig is dat anders, waardoor de noodzaak van vermenging van rassen zich vanzelf oplost, alleen heeft iedereen nu een keuze.
      Dus dat Kalergi-plan mag van mij naar de prullenbak.

      [IQ is multigenetisch, en ook afhankelijk van voeding, omgeving en kwaliteit van opvoeding.]
      Eens. Dat de mensen in Afrika iets minder iq hebben, komt ook doordat ze geen of onvoldoende onderwijs hebben genoten. Verder waren de verschillen over de rest van de wereld vrij klein.

      [Bijna de helft van de wereldbevolking neemt aan dat er vorige en volgende levens zijn]
      Dat vraag ik me af. Heb jij daar gegevens van? De meesten gaan ervan uit, dat je maar 1 leven hebt. Daarnaast is het zo, dat het kind de ouders kiest en [niet aan locatie, cultuur of 'ras' gebonden is]. Daar ben ik het mee eens.

      [de meesten trouwen binnen de eigen populatie]
      Ook dat wordt minder, omdat de pool steeds kleiner wordt. Alleen in landelijke gemeenschappen doet dat fenomeen zich nog voor.

      [Maar dit alles hebben we al eerder en vaker besproken.]
      Eh, voor mij is dit nieuw.

      Delete
    12. Azie: India Hindu, China en omringende landen zijn sterk door het buddhisme beinvloed. Maar 25 % van de katholieken gelooft het ook!

      https://reincarnate.life/how-many-people-in-the-world-believe-in-reincarnation/

      In veel gevallen is het geen vast geloof, maar waarschijnlijk zijn er ook velen die het serieus als een mogelijkheid zien. De meeste christen religies kennen een absolute beloning of straf na de dood, ook na relatief matige zonden. Er loopt dan een wel zeer onrechtvaardige scheidslijn en waar? Ook hebben veel chistenen moeite met de ongelijke start die mensen krijgen . Er zijn veel theologische constructies omheen bedacht, die echter geen van alle goed klinken en hun eigen problemen hebben.
      Er zijn slechts 4 oplossingen:
      - atheist/ agnost worden
      - 2 of meer goden aannemen (Satan is zo'n construct)
      die strijden om de mens (Toktoks geloof)
      -Aannemen dat god een kwade macht is
      -Reincarnatie aannemen, het lijkt de meest logische en rechtvaardige verklaring

      Meestal is het een mix, want geloven in dingen die je niet zeker kan weten is niet meer van deze tijd, maar dat geldt ook voor atheisme. En bijna iedereen houdt een deel van de opvoeding vast; daarom praten atheisten bv over ''god'', al is het in negatieve zin.

      Delete
    13. 5e mogelijkheid vergeten: geloven wat de pastoor zegt, en zelf nadenken als zondig zien.

      Delete
    14. Genetica, zwermtheorie en standaarddeviaties in ecologie: In het verleden heb ik het hier vaak over met HJ gehad ook gezien de titel van het blog. Allemaal vóór de coef crisis.

      Delete
  12. Garland Nixon kan het heel smaakvol vertellen.
    Hij zegt: Die gevangenen-ruil ( Azov's) betrof ook moslims, die op verzoek van de Saudi's door Rusland zijn vrijgelaten.
    Nu zijn Rusland en de Saudi's het eens in een meesterzet: De olie-prijs wordt opgedreven, vlak voor de midterm elections !

    https://www.youtube.com/watch?v=PIYJaYoGahU&t=1529s

    ReplyDelete
    Replies
    1. [De olie-prijs wordt opgedreven]
      Kuch. De gasprijs is daar wel aan gekoppeld, weet je wel.

      Delete
  13. De terreuraanslag van het JLI komt keihard terug in hun eigen smoel. Los van de actie, die Poetin ongetwijfeld aan het beraden is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Normaliter licht ik geen comments uit, maar deze is toch erg bijzonder.
      Toch is vaccinatie in Rusland niet verplicht, zelfs niet voor het leger. Alles op basis van vrijwilligheid. Alleen in wat grote steden, o.a. St. Petersburg, hebben burgemeesters het verplicht.

      Delete
  14. NB: Op Unz schrijft Kevin Barrett dat er toch nog één gaspijp niet beschadigd is.

    Ook Aaron Maté spreekt er over. In een interview op een andere website)

    Bericht heeft op 3 okt op Bloomberg gestaan.

    Als dat waar is, is er toch weer iets te bereiken voor de Duitse Industrie. Dan heeft 'opstand' een kans.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RT meldt het ook:

      [Russia ready to send gas to EU via Nord Stream 2 — Minister
      Supplies are possible through the undamaged string of the pipeline, according to Aleksander Novak], bron: https://swentr.site/business/564148-novak-nord-stream-supplies-europe/

      Delete
    2. [NB: Op Unz schrijft Kevin Barrett dat er toch nog één gaspijp niet beschadigd is.]

      Zie bericht van @G.B. hierboven (met link naar het bewuste artikel).

      Delete
    3. [ Zie bericht van @G.B. hierboven (met link naar het bewuste artikel). ]

      Ja, maar Wolf had het omschreven als een opinie (*) , en dus heb ik het niet geopend.

      (*) De terreuraanslag van het JLI komt keihard terug in hun eigen smoel. Los van de actie, die Poetin ongetwijfeld aan het beraden is.

      Delete
  15. Interessant, maar ook verwarrend stuk over Giorgia Meloni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duidelijk wordt dat de schrijver anti Assad en anti Putin is maar vreemd genoeg (voor een Libanees) wordt Meloni's pro Israël standpunt niet genoemd.

      Delete
  16. Indrukwekkende lijst van oorlogen sedert 1798 van het PLI.*
    In hoeverre de Khazaarse Maffia er achter zit, laat zich raden.
    Ook dit epistel over de heilige slang van de Khazaarse Maffia kan niet onbenoemd blijven.

    Tenslotte wil iemand, dat Oekraïne en Rusland vrede sluiten, maar noemt daarbij absoluut de verkeerde condities. Daarnaast wil hij volkomen onbetrouwbare personen en instanties inschakelen om e.e.a. te bereiken. Geeft blijk niet veel te snappen van oorzaak & gevolg.

    *PLI = Parasitair Leugen Imperium.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://crsreports.congress.gov/product/pdf/R/R42738

      Ik ga dit meteen in mijn volgende blog ( dat ik zojuist publiceerde, hoewel nog niet af) opnemen.

      Delete