Tuesday, May 17, 2022

1293 Het ziet er niet goed uit.


Zoals Norman Finkelstein zegt:

 "Rusland heeft alle morele recht om deze oorlog te beginnen. Putin zocht 22 jaar naar vrede en veiligheid. Het werd altijd geweigerd. Hij werd in een hoek gedreven , hij werd langzaam verslagen."  ( Vrij vertaald


Op 24 mei 2017 demonstreerde ik in Brussel, toen Trump daar was. 


Een speculatieve blik op de toekomst. 

Rusland heeft geen toegang tot westerse Media en kan haar standpunten niet tonen. Ze lijdt onder de leugens die over haar worden verteld. Dan is er maar één oplossing: zorgen dat je sterker bent en fysiek jouw doel bereiken.


Amerika is voor 80% bezig met 'perceptie':  De bevolking van de landen die er toe doen wijs maken dat Wij Westerlingen voor Het Goede strijden.  Zodat ze onze wapens kopen, en onze oorlogen mee vechten.

Dat kan alleen als je aan 4 voorwaarden voldoet:

1)  Dat je alle media controleert in eigen westers gebied.

2) Dat je de gremia als de VN,  OPCW, Human Rights Watch  etc. controleert. 

3)  De kosten kunt dragen, het geld kunt scheppen.

4)  Niet fysiek een nederlaag leidt op je eigen terrein.     

Rusland kan zijn visie niet geven in de westerse Media, en heeft ook de instituties tegen zich.  De  sancties  geven op de korte termijn flinke schade.  Het enige dat Rusland kan doen is fysiek een daad stellen in Oekraine waardoor het zijn veiligheid afdwingt:  1. de fanatieke moordenaars van Azov oprollen, 2.  Oekraine zijn leger afpakken en 3. de biolabs liquideren . 

Dat kun je doen als je fysiek sterker bent dan Oekraine en als je weet dat de Nato  zich afzijdig zal houden ( wat de Nato tot half maart ook riep en deed.)  

Of je die Aegis kernraketten weg krijgt moet je dan nog afwachten, maar in elk geval is 80 % van het gevaar dan geweken. 

Je hebt ook geen andere mogelijkheid: wachten en vrede voorstellen doe je al 22 jaar, met als gevolg dat de Nato steeds dichter bij kwam en steeds agressiever werd (14000 doden, biolabs opgebouwd, raketinstallaties gebouwd, ABM en INF  opgezegd.)   terwijl ze riepen  "Maar wij zijn de Nato, wij zijn een verdedigings -organisatie! Wij vallen nooit aan."

Zo werkt de politiek van de oer-instincten. 

Toon  'bloed, puin en babies'. Herhaal en herhaal.  Roep: Schande !  Wijs naar de tegenstander en het volk geeft je elke oorlog toe die je maar wil voeren.   

Dat is het limbische systeem in werking.  Als het levensbedreigend lijkt worden we geinteresseerd en komen we in actie.   

En dan zijn we niet op zoek naar nuances:  "Je doodt geen kinderen, klaar ! " 

Zònder beelden en zònder  'Schande ! Schande ! blijft het rationeel en gebeurt er niks. Het glijdt van ons af.  Wij handelen op emoties, niet op feiten.  

De VS veroorzaakte in Irak de dood van 500.000 kinderen onder de 5 jaar  zoals The Lancet bewees. Maar er waren geen beelden en er werd maar één keer 'Schande!' gefluisterd.  Dus die 500.000 kinderen hadden hier geen effect.  Dat was ook niet de bedoeling. Het was de bedoeling dat ze een opstand tegen Saddam zouden veroorzaken. Maar dat lukte niet.  

Politici maken carriere als ze naar Amerika luisteren en voeren die agenda uit  zodra het volk 'zover is'.  

Na een maand 'Tranen uit Oekraine' was het limbische systeem van de Westerlingen voldoende bewerkt en  werd het mogelijk voor de politici  om flinke sancties in te stellen en wapens te gaan sturen om "die  arme Okraieners te gaan helpen tegen de wrede Russen."  

In de kranten lazen we dat overal om ons heen de steun voor de Oekraieners enorm was, en zelf werden we overgehaald om ook een duit in het zakje te doen: Zo werden twee psychologische mechanismen gebruikt om ons verder te overtuigen: 1) Onze mening wordt bepaald door wat de mensen om ons heen vinden.

2) Onze mening wordt bepaald door wat we ( soms niet erg overtuigd)  zelf deden (  geld geven aan een collectant voor Oekraiene). Dat is het mechanisme van de cognitieve dissonantie:  de overtuiging wordt in overeenstemming gebrachtmet het gedrag dat we hebben vertoond. 

Dat Europa tegelijkertijd  economisch naar de kelder gaat weten ze niet, of accepteren ze gewoon.   Ik hoorde dat Neocons schreven dat de oorlog al is geslaagd:  Europa heeft zichzelf geliquideerd als economische concurrent.  


Wat nu ? 

Ik denk wel dat Rusland het gebied tot de Dnjepr zal overnemen van Oekraine en uiteraard ook niet terug zal geven. (In februari was dat nog wel de bedoeling, nu kan dat niet meer.)  

Ik weet niet of ze Odessa kunnen en willen innemen. Zo ja, dan hebben ze voor altijd de haven in handen waarlangs Oekraine zijn export verscheept, en  die economische afhankelijkheid geeft een stevige onderhandelings-positie in de toekomst.   Dat zou gunstig zijn voor Rusland. 

Maar het kan ook zo zijn dat Amerika en Europa er een soort heilige oorlog van maken en met alles wat ze hebben gaan vechten in Oekraine. Zeker Polen ziet dat wel zitten, want die kunnen claimen dat een flink stuk ooit aan hen behoorde. 

Belangrijkste gevolg: Rusland en Het Westen komen als grote vijanden naast elkaar te liggen, en als het de Neocons belieft kunnen  ze met gemak de Russen de indruk geven dat er een raket naar Moskou onderweg is.  Daarna zal Putin op de rode knop drukken en zullen kernraketten naar Europese doelen vliegen. 

Mijn conclusie:  Onze Usual Suspects hebben  gewonnen. 

Hoe gaan we dat oplossen?   

99% van de mensen heeft nog nooit van de Neocons gehoord !  Laat staan dat ze weten wie dat echt zijn en wat hun diepste overtuigingen zijn en wat hun doel is. Hun opdracht is : de heidenen vernietigen.  Heidenen:  dat zijn  U en ik, volgens hun definitie. Ze maken goede vorderingen.  

Ergens zal het wel in de boeken van Sun Tzu te lezen zijn: "De beste overwinning is die waarbij de overwonnene nog niet beseft dat hij is overwonnen."  


Het Ministerie van Oorlog en Agressie.  ( MoWA) 

Hoe onvoorstelbaar goedglovig de Mensen zijn blijkt wel uit het feit dat Amerika zijn ministerie  vanOorlog en Agressie  aan duidt met de naam:  Ministry of Defense.    Defense.... tegen wie ?   

Uitgaven per jaar:  770 miljard $

Tegen China?        230 miljard

Tegen Rusland?   150 miljard

Tegen Canada?   23 miljard

Tegen  Mexico?   6 miljard

Bron. 



83 comments:

  1. Van het andere blog:

    [[Indrukwekkend betoog]

    Slaat helemaal nergens op. De man maakt 1 cruciale fout: hij denkt met amerikaanse hersenen over een Russische situatie, wat zich uit in de uitspraak: "was that Russia is kind of weak militarily".
    Wat hij dan afleidt, door de trage opmars. Hij gaat even voorbij aan het feit, dat de RF zo veel mogelijk burgers wil sparen, zo min mogelijk schade veroorzaken, terwijl azov/ukies alle gore trucken uithaalt en zo'n beetje iedere oorlogsregel overtreedt. RF vecht met 1 hand op de rug.

    Finkel denkt op de amerikaanse manier van oorlog voeren: lekker veel bombarderen, vooral op burgerdoelen, want dan komen die burgers wel in opstand. Yeah right. Als ze dat idee al zouden hebben gehad, dan hadden ze dat allang gedaan.
    De burgers zijn alleen maar lastig; regime change was een welkome bijzaak, het ging om het plunderen van een land, net zoals nu.
    Je luistert gewoon naar de verkeerde mensen en laat je door hen opnaaien. Kijk maar eens naar de comments: ze fikken hem af. Dát is pas een realistische kijk op de zaak.]

    @G.B., eens.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel. Ik had dat even nodig, jouw steun. @JV zit nog steeds in zijn covid-19-bubbel en is nu overgestapt naar de oorlog-bubbel. Beide zijn gebaseerd op angst voor de dood. Daarvan ga je juist dood.

      Delete
    2. @G.B., wederom eens :-)))

      Delete
    3. Jaa, en ik kon eindelijk Kim Yong un omkopen om ook het Corona-toneelstuk op te voeren! Heeft me 2 jaar gekost! Dwarskop.

      Delete
    4. Ook gelogen. Corona-toneelstuk grootste leugen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar ik neig toch naar de leugenvariant, gezien de ermee behaalde winsten.

      Delete
    5. ["dit is een hit-and-run-virus". ….]

      Hahahahahaha, die beschrijving heb ik gemist! Wat een kul!

      Delete
    6. Ja, maar zo werd het wel aan ons verkocht. Dat had al een rode lamp moeten zijn.
      Het stuk is nog in concept, dus er kunnen nog dingen veranderen ...

      Delete
    7. Ik heb indertijd niet meegekregen dat het een 'hit and run' virus zou zijn :-)) Los van dat ben ik eind maart 2020 tot de conclusie gekomen dat er een en ander niet klopt aan het verhaal en dan druk ik het zacht uit. Ik heb indertijd alles op @Blik geplaatst.

      Delete
  2. Van het andere blog:

    [Azovstal heeft zich over gegeven. Alle gewonden zijn naar boven gehaald en daarna zijn +/- 300 man (ex-strijders of a.s. gratis bouwvakkers) naar boven gekomen en afgevoerd in bussen.
    We horen later wel, of er nog interessante figuren bij zitten, zoals amerikaanse generaals / cq kolonels.
    Zwarte dag voor 'hij die niet genoemd mag worden'.]

    Goed nieuws en het zal echt waar zijn want de NOS heeft het op TT min of meer bevestigd.

    Ben benieuwd of de rest van de geruchten ook juist blijken te zijn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. [de rest van de geruchten]
      Ik weet niet waar je op doelt.

      Ik zag wel op de lichtkrant van RTLZ, dat het 'Westen' voorstelde die gasten uit te ruilen via een gevangenenruil. De Duma (RF) wil die gasten berechten als oorlogsmisdadiger. Ik denk, dat ook in dit geval de RF het voor het zeggen heeft. Die jongens worden heeeeel lang uit de roulatie gehaald en zullen als herboren terugkomen, als ze terugkomen.

      Op TT stond idd een bericht, maar de RF krijgt niet de credits, die ze verdienen. Maar dat is, gezien de russofobia, te verwachten.

      Delete
    2. [Ik weet niet waar je op doelt.]

      Dat als Azovstall 'valt' (de lui daar zich overgeven) de rest van het leger van Oekraïne de wapens ook neerlegt. Van de site van The Saker (de sitrep van gister):
      [Rumor: There are rumors over the radio networks that the Ukies will mass surrender if Azovstal surrenders. I stress this is rumor. It looks like this from many sources: At 17.30 the mass surrender of the AFU will begin from Azovstal, the radio airwaves are buzzing with NEWS all over the front…16.05.2022. ], bron: http://thesaker.is/sitrep-operation-z-many-rumors-and-not-enough-facts/

      [Op TT stond idd een bericht, maar de RF krijgt niet de credits, die ze verdienen. Maar dat is, gezien de russofobia, te verwachten.]

      Ja klopt, vandaar dat ik ook schreef dat het 'min of meer' bevestigd werd op TT. De manier waarop is meer om het te laten lijken op een geplande actie van Oekraïne en co zodat ze hun mantra dat 'het leger van Oekraïne aan het winnen is' (nog) niet hoeven op te geven.

      Delete
    3. [De manier waarop is meer om het te laten lijken op een geplande actie]
      Ja en met een Elenskyy, die liever 'levende dan dode' helden heeft.

      Ik denk, dat die geruchten zijn wat ze zijn: geruchten. De meeste Oekraïners weten nauwelijks iets van elkaar. Ze mogen geen telefoons gebruiken, anders kunnen ze hun positie verraden. Verder krijgen ze hun orders via veldtelefoons, dus ze weten niet eens, wie er in de buurt is. Onderling is er nauwelijks contact. Als je nú aan een soldaat over de positie van Mariupol zou vragen, weet hij niet beter, als dat er nog 1.000 man daar onder de grond zitten.
      Reken maar, dat ze dat onder elkaar muisstil houden, want dat is natuurlijk van invloed op het moreel.

      Wat ik van de gevangen genomen Oekraïners heb gezien, is het moreel al niet hoog. Die gasten zijn constant aan het terugtrekken en hebben heus wel in de gaten, dat het niet best loopt. Maar als je capituleert, krijg je een kogel in je rug van je meerdere. Dat zegt al genoeg.

      Delete
    4. 1e bericht: men heeft +/- 200 bevroren lijken gevonden. Dat zullen wel de 'buitenlanders' zijn, die kunnen niet meer praten.

      Delete
    5. [Ik denk, dat die geruchten zijn wat ze zijn: geruchten.]

      We wachten af, tenslotte hadden niet veel mensen verwacht dat Azovstall zich uiteindelijk zonder condities zouden overgeven.


      [1e bericht: men heeft +/- 200 bevroren lijken gevonden.]

      Bron?

      Delete
    6. There about 200 frozen corps inside Azovstal.
      (Betrouwbare bron, bekijk ik al vanaf begin van de operatie).

      Delete
    7. Over het algemeen is men, in de door mij gevolgde telegram-blogs, bepaald in een juichstemming en zien ze de overgave als een overwinning, wat het in mijn ogen ook is. Het is ze van harte gegund.

      Verder zijn ze nu bezig 16.000(!)man in te sluiten, die kunnen niet meer ontsnappen. Misschien dat Elenskyy dan wat voorzichtiger wordt, met vechten tot de 'laatste Oekraïner'. Dit gaat natuurlijk weer een tijd duren, maar daarna is het hele gebied ten oosten van de Djnepr veroverd. Dat is de Khazaarse Maffia dus kwijt, VOORGOED.

      Delete
    8. Micron bevestigd (nou ja) een beetje mijn theorie.

      Delete
    9. In de draad van Finkelstein zien we zomaar de werkelijke reden van deze operatie genoemd worden: Khazaria 2 moet worden voorkomen. Lees ook de 2 antwoorden erop.
      Dit denk ik ook de hele tijd. Daarom moeten er zoveel mensen sterven, het land moet zo leeg mogelijk worden opgeleverd. Wat denken jullie?

      Delete
    10. Wolf, Sofia,
      zoals je weet zit ik in heel veel werk. Maar een ( nieuws ) verslaafde kan zijn verslaving nooit geheel beteugelen.

      Mijn 'realisme' kwam van Scott Ritter af.( Ik had het al ergens aanbevolen) Nu zag ik dat Micke Whitney ook over dat interview van Ritter schrijft:
      https://www.unz.com/mwhitney/scott-ritters-switcheroo-why-i-radically-changed-my-overall-assessment/

      ===
      Een oorlog heeft vele 'vaders' of 'pleitbezorgers' of belanghebbenden.
      ( En ook veel tegenstanders)

      Het volk zit altijd in de tweede groep. Tenzij ze met 'Bloed en puin en babies' bewerkt zijn.

      Een nieuw Khazarie is mogelijk een van de vaders.

      NB: Lees in elk geval de eerste pagina's van Larry Romanoff over Ford's boek van 100 jaar geleden:

      https://www.unz.com/lromanoff/the-jewish-hasbara-in-all-its-glory-lies-lies-everywhere/

      Ik wil trouwens die andere 7 artikelen ( over Propaganda en de Media) ook wel vertalen en hier plaatsen. Als ik tijd heb.

      Delete
    11. [Mijn 'realisme' kwam van Scott Ritter af.( Ik had het al ergens aanbevolen) ]

      Ik herhaal hier even mijn laatste reactie over dit onderwerp onder het vorige blog:

      [@JV, ik heb die uitzending bekeken/beluisterd vandaar mijn opmerking richting @G.B.

      Ritter is ervan overtuigd dat Rusland haar doelen in de Donbass gaat behalen maar is nu negatief over de doelstelling om te demilitariseren. Als ik hem goed begrijp, pleit hij nu zo ongeveer voor een totale oorlog want dat is het volgens mij als je pleit voor mobilisatie.

      Wat China betreft: die hebben een nogal wat mannen onder de wapenen als ik de berichten mag geloven. Dus die zouden in dat geval het verschil kunnen maken. Of door troepen naar Oekraïne te sturen of door een tweede front te openen in de Pacific.]

      Onderstaand de opmerking richting @G.B. waar in de eerste zin aan gerefereerd wordt:

      [@G.B., die berichten over de gestuurde wapens (als ze al aankomen) zie ik ook voorbij komen, zou Scott Ritter dat niet weten? Of zijn de berichten onjuist?]

      Delete
    12. [zag ik dat Micke Whitney ook over dat interview van Ritter schrijft:]

      Die vraagt zich hetzelfde af als ik: plein Ritter zo ongeveer voor een totale oorlog.


      [IMHO, Scott Ritter is gradually adjusting to the idea that the conflict in Ukraine is not a just regional skirmish between two quarrelsome neighbors, nor is it a proxy-war between NATO and Russia. No. Ukraine is the first phase of a broader plan for crushing Russia, collapsing its economy, removing its leaders, seizing its natural resources, splintering its territory, and projecting US power across Central Asia to the Pacific Rim. Ukraine is about hegemony, empire, and pure, unalloyed power. Most important, Ukraine is the first battle in a Third World War, a war that was concocted and launched by Washington to ensure another unchallenged century of American primacy.]

      Dit is eigenlijk zoals de meeste pundits van de alternatieve media die ik lees de situatie vanaf het begin hebben gezien, Ritter zag dat (in ieder geval tot voor kort) blijkbaar anders.

      Delete
    13. Uit het stuk van Unz over Ritter: [Not all 90 of them] (houwitzers).
      Ik heb op diverse telegram-kanalen al 20 stuks zien vernietigen, onafhankelijk van elkaar en geen dubbele filmpjes. Dus nog 1,5 week en dan zijn die ook weer tot schroot vermalen.
      Zoals eerder gezegd: ze hebben de richt-installatie verwijderd...

      Delete
    14. [Wat China betreft: die hebben een nogal wat mannen onder de wapenen als ik de berichten mag geloven.]

      Niet nodig, er komt een aanvulling van 50.000 man, getraind & ervaren.

      Delete
    15. En aan de andere kant geven Oekraïners er de brui aan. Zal papa Elenskyy niet leuk vinden.

      Delete
    16. Steeds meer Oekraïners geven zich over. De geruchten uit jouw blog May 17, 2022 at 2:03 PM (hierboven) blijken dus waar te zijn. Bijna ieder telegram-blog maakt hier melding van.

      Delete
  3. Voor mijn begrip zomaar een paar vragen (en niet antwoorden met Amerika ook landen bombardeert, de ene moord legaliseert niet de andere) :
    Waar had Rusland in februari recht op? Regering omverwerpen? Steden platgooien? Burgers fusileren? Waarom mag Ukraine eigenlijk geen Leger hebben? En waarom heeft Rusland nu het recht om alles ten oosten te bezetten? Wat is er in de situatie veranderd dat dit nu gerechtvaardigd is?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Studeren bij voorkeur op dit blog.

      Delete
    2. Ik was gisteren kortaf, omdat mijn internet er uit lag. Het was lastig om op de tablet te schrijven.
      Aan Wolf: Dank voor het wijze advies aan Nyeznayka.

      Opmerkelijk:
      Mijn ex belde me gisteravond.
      1) Ik mag zelfs haar voornaam niet gebruiken hier.
      2) Haar buurman had haar gemeld: de foto van de boerenkar was in Moskou op social media overal te zien !!
      ( Hij had hem eerder gezien omdat hij naast haar Moskouse flat woont, ze waren lang geleden buren en hielden contact)

      Ik ben trots en blij dat ik de Russen een hart onder de riem kan steken.

      'The medium is the message' zei McLuhan, en ik heb die uitspraak nooit begrepen. Nu nog niet.

      Maar als die regels in een boekje staan of op een pamflet, dan gaan ze niet viraal. Maar als afbeelding op een boerenwagen wel : The medium is the message. ?
      Het bericht kan worden versterkt door het medium waarmee het wordt uitgedrukt?

      Delete
    3. Dit "uitgebreide" bericht geeft net zoveel antwoord als de vorige, namelijk niks. Als ik aan een christen vraag over alle onlogische dingen van hun geloof, dan antwoorden ze ook vaak "studeer de bijbel". Daar lijkt dit ook op

      Delete
    4. [En waarom heeft Rusland nu het recht om alles ten oosten te bezetten? Wat is er in de situatie veranderd dat dit nu gerechtvaardigd is? ]

      Op verzoek van de mensen in de Donbass? Of is je ontgaan dat de mensen daar graag onafhankelijk willen zijn van Oekraïne net zoals Kosovo graag onafhankelijk van Servië wilde zijn. Toen Servië dit blokkeerde, heeft de NAVO ingegrepen. Niet na 8 jaar bombarderen door Servië op Kosovo, niet na diverse pogingen tot een compromis maar veel sneller en met als reden dat 'iedere regio, ieder land zelf mag beslissen of het onafhankelijk wil zijn', dat noemt men 'een precedent scheppen'. Dat feit ligt er nu dus al meer dan 20 jaar. Daarnaast bestaat er het zogenaamde RTP van de U.N. waar Rusland zich op kan beroepen wat de Donbass betreft (ik weet niet of ze dat gedaan heeft). Verder was Oekraïne bezig met het samentrekken van een leger (waaronder het beruchte Azov bataljon) aan de grens met de Donbass om een grootscheepse aanval te beginnen. Maar dat zul je allemaal zelf ook wel weten, je bent het er alleen niet mee eens maar dat is een andere zaak.

      Delete
    5. Sofia,
      Nyesznayka vraagt altijd om uitgebreide uitleg.
      Deze persoon kan en wil zelf niet denken.
      Het is verloren moeite.

      Als er nou een bewijs komt dat wij een onwaartheid vertellen: dat is nuttig.
      Maar een vraag, en dan moeten wij het helemaal uit gaan leggen...

      Delete
    6. @JV, vandaar mijn laatste zin. Ik vind de vergelijking met een religie ook nogal bizar, zeker gezien het feit dat het juist het Westen is die onlogisch handelt.

      Delete
    7. Wat betreft Kosovo ben ik het volledig met je eens, maar Kosovo is geen Oost Oekraïne. De Russen werden niet onthaald als bevrijders in kharkiv.

      Delete
    8. [maar Kosovo is geen Oost Oekraïne.]

      Leg me het verschil eens uit? In jouw woorden: voor mijn begrip?

      Delete
    9. 1)het feit dat de navo destijds illegaal bezig was maakt de actie van Rusland niet ineens legaal. De ene illegale actie heiligt niet de andere
      2)de navo deed iets meer zijn best om burgers te ontzien. Ik kan me tenminste geen Serviërs met headshot en totaal verwoeste woonwijken herinneren
      3)de navo heeft niet geprobeerd om alles ten zuiden van de Donau te bezetten ofzo, maar beperkte zich tot Kosovo en militaire doelen

      Delete
    10. [De ene illegale actie heiligt niet de andere]
      Nee hoor, de navo is na 1945 alléén maar illegaal bezig geweest. Voor geen enkele oorlog is toestemming verleend door de Veiligheidsraad van de VN.
      [de navo deed iets meer zijn best om burgers te ontzien.]
      Your'e joking. Ik kan me nog een kapot gebombardeerd televisie-station en Chinese ambassade herinneren. Ook schieten met du-munitie is volkomen legaal in jouw ogen. Burgers hebben daar nu nog last van en nog vele jaren in de toekomst. Prettige manier van 'iets meer je best doen'.
      Ik denk, dat je maar beter weer terug kunt gaan naar Sargasso.nl Met zo'n slechte herinnering steek je zelfs Mark R. naar de kroon.

      Delete
    11. [het feit dat de navo destijds illegaal bezig was maakt de actie van Rusland niet ineens legaal. De ene illegale actie heiligt niet de andere]

      Nee, maar zoals ik al zei, dat noemt men in juridische termen een precedent scheppen. Daarna heeft de NAVO (zoals @G.B. hierboven ook aangeeft) er nog veelvuldig gebruik van gemaakt. Ze namen op het laatst niet eens meer de moeite om de UN te vragen maar maakten gebruik van 'een coalition of the willing'.


      [de navo deed iets meer zijn best om burgers te ontzien. Ik kan me tenminste geen Serviërs met headshot en totaal verwoeste woonwijken herinneren]

      Pardon? Ze begonnen met het kapot schieten van de infrastructuur zoals televisiestations. En laten we het maar helemaal niet hebben over het 'shock and awe' wat ze later toepasten. Ik denk dat je gekielhaald wordt als je deze woorden herhaalt in het bijzijn van bijvoorbeeld een Irakees.

      Verder ga je helemaal niet in op wat ik verder schreef. O.a. over het 8 jaar lang terroriseren van de burgers van de Donbass door Kiev (heeft Servië niet gedaan in Kosovo). Ik kan me vergissen maar ik kan me geen grootschalige protestacties in Kharkiv herinneren tegen die acties door Kiev. Dus blijkbaar vonden de mensen daar het allemaal wel best wat hun regering uitvoerde uit hun naam. Je gaat ook niet in op het FEIT dat er een voorstel tot oplossing lag waar ook Duitsland en Frankrijk aan meegewerkt hebben. Je gaat verder niet in op het feit dat Kiev beloofd heeft dit in te voeren maar dat tot op de dag van vandaag niet heeft gedaan. De bewoners van Kharkiv hebben ACHT JAAR de tijd gehad om hun regering in Kiev op andere gedachten te brengen. En als laatste: je gaat ook niet in op het feit dat de burgers van de rest van het gebied de Russen wel als bevrijders hebben ingehaald. Je pikt er precies die stad uit waar dat niet is gebeurd. Selectief winkelen, noemt men dat.

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. Iets meer je best doen.
      "Niet alleen bruggen en transportwegen werden verwoest of beschadigd, maar ook minstens 25.000 huizen, 69 scholen, 19 ziekenhuizen, 20 gezondheidscentra, waaronder het Dr. Dragisa Misovic universiteitsziekenhuis in Belgrado. Maar ook cultuurgoederen en monumenten werden door de NAVO-bombardementen getroffen. Bijvoorbeeld het middeleeuwse Servisch-orthodoxe klooster Visoki Dečani, het patriarchale klooster Peć of het klooster Gračanica, die nu alle op de werelderfgoedlijst van de UNESCO staan."
      Bedoel je dat, met iets meer je best doen, nyeznayka?
      Eronder staat ook een lijstje, van 'de ene illegale actie' van de navoLeugenImperium.
      En als je het verhaal over Albright leest, ga je helemaal de ogen uit je kop schamen, toch?

      Delete
  4. Lex Fridman interviewt Oliver Stone !

    ReplyDelete
  5. Nieuwe Duran:

    [Azovstal, UK Media calls it an 'evacuation' w/Gonzalo Lira (Live)], bron: https://www.youtube.com/watch?v=pJV5ukJ7lXk

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. [Russia’s lower house of parliament, the State Duma, is planning to discuss the potential withdrawal of the country from the World Trade Organization (WTO) and the World Health Organization (WHO), according to Pyotr Tolstoy, the vice speaker of the parliament.

    Russia has just started the process to withdraw from Council of the Baltic Sea States.

    Previously they canceled membership in the Council of Europe.

    We are also waiting for a formal announcement that from now on, oil will also have to be paid for in Rubles.

    These are major changes in our world configuration.]

    bron: http://thesaker.is/sitrep-russia/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uitstekende actie van de RF. De bovengenoemde instanties zijn toch vergiftigd/gekocht door het LeugenImperium. Gewoon voor jezelf beginnen, er zal genoeg animo zijn bij de andere landen.
      Straks is het LeugenImperium met vazallen geïsoleerd van de rest van de wereld. Hebben ze precies het tegenovergestelde bereikt, van wat ze willen.

      Delete
    2. Mercouris zegt dat olie en gas met roebels nog maar het begin is.
      Ook andere grondstoffen: in roebels.

      Delete
    3. Ik denk, dat het straks nog erger wordt. De 'onvriendelijke landen' betalen nu al bijna alles in roebels. Ze zijn als een dolle bezig voorraden aan te leggen. De RF zou tegen wintertijd álle kranen wel eens dicht kunnen draaien richting OL plus een totale boycot van alle producten.

      Delete
  8. Opmerkelijk:
    Ik ga een lijstje maken met mensen die 3 dingen zeggen:
    1. Rusland werd steeds verder in de hoek gedreven, tot hij machteloos zal staan, overwonnen..
    2. Putin had niet een oorlog mogen beginnen tegen Oekraine.
    3. Wat hij wel had moeten doen weet ik niet.

    Ook Oliver Stone zegt dit.
    En ook Finkelstein, meen ik.
    En Eric van de Beek zei het.

    Daarom is die 'Sp[ecial Military Operation' een goede en gerechtvaardigde optie, zeker als je net als Baud vindt dat de VS met de oorlog begon op 16 februart.

    Maar diezelfde VS drijft het nu zo ver door dat Rusland niet ander kan dan er straks een echte oorlog m,et heel veel doden en veel vernietiging, van te maken.

    Ze hebben het heel sluw aangepakt: roepen dat ze nooit of nooit mee zouden gaan helpen, maar het dan toch doen.

    Tot nu toe is het saldo goed voor Rusland: De ergste Azov's zijn kaltgestellt, de biolabs zijn blootgelegd en opgerold. Het Oostelijk deel waar de etnische Russen wonen zal wel onder Russische protectie blijven. ( Zelfstandig of als deel van Rusland) .

    De sancties zijn op korte termijn lelijk voor Rusland, maar op lange termijn niet. Ze zijn vernietigend voor Europa, vrees ik.

    Amerika lijkt de grote winnaar, maar de jhele wereld kijkt mee en ziet: Dit zijn schoften die nooit zullen stoppen met hun schofterigheid. Laat ons aansluiten bij China en Rusland.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik denk dat deze kerel ook zei: Niet goed die invcal, maar weet ook niet wat dan: https://youtu.be/hQaO678_XSg

      Delete
    2. Ondertussen in Libië gaat de slachting (en roof & plundering) van het land gewoon door. Ook een gevalletje van RTP voor de RF, evenals Syrië, wat straks wordt gemangeld tussen Pisrael en Iran. Helaas voor de eerste, is het Syrische leger steeds beter bewapend.

      Delete
    3. Het is ook de msm opgevallen, dat de RF de teugels richting israël aanhaalt. Ook krijgt israel een waarschuwing m.b.t. bebouwing van de Golan Hoogvlakte. Het zit de Khazaarse Mafia ook niet mee, hé?

      Delete
  9. Oliver Stone: Vladimir Putin and War in Ukraine | Lex Fridman Podcast #286

    https://www.youtube.com/watch?v=ygAqYC8JOQI

    Twee joodse mannen die Putin bewonderen en vinden dat hij een geweldig goed president is. ( Fridman spreekt het niet uit, maar je kan het afleioden uit wat hij zegt)

    Fridman ( ik heb wel eens een ferme reactie geplaatst en kreeg van hemzelf antwoord ! ) is in Rusland geboren en hoort de nuanceringen in Putin's speeches.
    Hij zegt dat die allemaal bewust verlogen gaan in de vertaling/ over dubbing.
    Putin wordt dan als een harde man weg gezet.

    ReplyDelete
  10. Paul Robinson spreekt voor het Canadese Parlement.

    Begint op 18:42:35
    Zegt dat Rusland zich wewinig zal aantrekken van een International Court, Zegt dat voorkomen beter is dan genezen of straffen, en dat het Westen het leed bewust veroorzaakt. ( als ik dat goed samenvat. Het wordt wat wolliger gezegd uiteraard)

    Video:
    https://parlvu.parl.gc.ca/Harmony/en/PowerBrowser/PowerBrowserV2/20220503/-1/36989?Language=English&Stream=Video

    Hier het blog, waar je op de tyekst kan klikken. Bij mij lukt het wel op de Tablet, niet op de desktop.
    https://irrussianality.wordpress.com/2022/05/16/evidence-to-parliament/

    ReplyDelete
  11. Op het blog van Blik plaats ik ook zaken die ik hier niet plaats: https://blikopnosjournaal.blogspot.com/2022/05/kiev-9-uur-in-de-rij-voor-benzine.html

    ReplyDelete
  12. Kevin Barrett spreekt met Laurent Guyenot, o a over de moord op Kennedy.

    https://www.unz.com/audio/kbarrett_laurent-guyenot-on-the-unspoken-kennedy-truth-and-its-link-to-9-11/

    Jim Douglas schreef een prima boek daarover, maar vergat te melden dat Israel er qachter zat.
    Guyenot zegt: Israel zat er achter.
    Kennedy werd vermoord omdat Johnson echt Israel's man was.
    Johnson maakte van de VS de dienaar van Israel.

    Angleton zorgde dat Lee Oswald 'naar communisme rook' ( sheep dipped ) zodat Johnson elk degelijk onderzoek kon stoppen met als argument: Dan zien we dat Kennedy door de Russern is vermoord, en dan hebben we WO3 aan onze broek hangen.
    Beter zeggen dat Lee Oswald een 'eenzame gek' was die het deed.

    Gewldig goede uitleg vind ik dat.




    ReplyDelete
    Replies
    1. [Dan zien we dat Kennedy door de Russen is vermoord, en dan hebben we WO3 aan onze broek hangen.]
      Dat was ook het eerste, wat mijn ouders dachten, de avond dat het bericht op de radio was.

      Delete
  13. Mijn internet alweer uitgevallen

    Morgen hopelijk reparatie

    Jv

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. [Thus far in this series we have seen a picture that has painted NATO, the CIA, and fascists including outright Nazis all working for the same apparatus and essentially the same goal: to overthrow democratically elected leaders and replace them with dictators and fascist right-wing governments.]

      Hierna gestopt met lezen.

      Delete
    2. Ik geef je 1 hint: denk je werkelijk dat echte nationaal socialisten en fascisten de grenzen van Europa in 2015 hadden opengezet onder het motto 'wir schaffen das'?

      Delete
    3. Want wat is het nu: nazi's en fascisten zijn racisten met een superioriteitscomplex? Of nazi's en fascisten slepen met bevolkingsgroepen zodat zoveel mogelijk mensen uit andere culturen door elkaar leven? Beiden kan niet.

      Delete
    4. Dát is nu iedere keer het discussiepunt. De namen staan niet voor waarvoor ze zeggen te staan. Ik wil juist duidelijkheid in die stukken/namen.
      Eerst waren het de nazi's, toen de bandera's en nog een andere groep (ik dacht aidar) maar op een gegeven moment loopt alles door elkaar en is iedereen tegen iedereen aan het vechten.

      Eenzelfde situatie was indertijd in Syrië. Daar was voor mij niet meer wijs uit te worden.

      Delete
    5. [De namen staan niet voor waarvoor ze zeggen te staan. Ik wil juist duidelijkheid in die stukken/namen.]

      Maar hoe komen we aan die duidelijkheid? De schrijfster van dat artikel lijkt me die niet te geven, gezien de alinea die ik aanhaalde.


      [Eerst waren het de nazi's, toen de bandera's en nog een andere groep (ik dacht aidar) maar op een gegeven moment loopt alles door elkaar en is iedereen tegen iedereen aan het vechten.]

      Voor (en vast en zeker ook tijdens) de oorlog was er gewoon contact met nationaal socialistisch Duitsland, het land werd pas de vijand toen het zich onttrok aan het internationale bankensysteem. Voor het internationale jodendom lag dat anders die verklaarde al de oorlog in 1933 (!), 1 maand (!) nadat Hitler tot Kanselier was benoemd.

      Ik raak inmiddels ook danig geïrriteerd van mensen die menen dat de nazi's de oorlog hebben gewonnen op basis van Operation Paperclip.

      Delete
    6. De Usual Suspects hebben maar een paar maanden nodig gehad om van de "slechte nazis" ... (trouwens, Tyagnybok mocht het EU parlement niet bezoeken wegens zijn nazisme) ... die tot in januari 2022 nog negatief werden aangeduid, dappere vrijheids-strijders te maken die hun land verdedigen tegen de vreselijk agresieve Putin.

      Met simpele , korte slogans proberen ze te tonen dat het geen nazi's kùnnen zijn: " Hoe kan dat nou ! Zelensky is een jood! Het kunnen dus nooit nazoi's zijn! "

      En de luie massa gelooft het onmiddellijk.

      Delete
  15. Goed nieuws (nou ja) van het wapenfront. S500 systeem in gebruik genomen. Specificatie in het bericht.

    ReplyDelete
  16. Op zap zijn weer nieuwe artikelen geplaatst, ook over de fraude met pcr-testen e.d. Ook interessant voor @JV.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waar staan die? Ik vind de site niet bepaald overzichtelijk. En PS kan ik op twitter niet meer volgen want die zit achter een slotje.

      Delete
    2. Wolf,
      fraude met pcr testen?
      Dat is ver weg en lang geleden. Dat zijn vorige oorlogen.
      Die hebben we al lang gewonnen als het op 'waarheid' aan komt.

      Delete
    3. [Waar staan die?]
      Klikken op artikelen en activiteit, dan zie je het allemaal.

      Delete
    4. [fraude met pcr testen?]
      Over een paar maanden komt dat weer terug hoor.

      Delete
    5. Ze zijn nu al aan het voorbereiden met het apen-pokken-virus, wat mensen nu oplopen dankzij de feksiens.
      Er zitten onderdelen van apen-nieren in de feksiens. Maar de testen en feksiens hiertegen liggen al klaar !

      Delete
    6. [Ze zijn nu al aan het voorbereiden met het apen-pokken-virus]

      Ja, het valt helemaal niet op hoor deepstate, jullie hadden beter een ander trucje kunnen inzetten. Info over de ziekte:

      [De incubatietijd van deze ziekte is tussen de 5 tot 21 dagen. De incubatietijd is de tijd tussen de besmetting en de eerste symptomen van een ziekte. De symptomen verdwijnen meestal vanzelf na 14 tot 21 dagen.

      Behandeling
      Aan personen die het virus nog maar minder dan twee weken hebben, wordt er een vaccinatie tegen pokken toegediend. Wanneer de symptomen echter levensbedreigend zijn, start men met cidofovir, een antiviraal medicijn. Buiten dit medicijn en de vaccinatie is er nog geen concreet geneesmiddel voor deze aandoening (september 2018).

      Progonose
      De meeste mensen die lijden aan apenpokken worden genezen van deze aandoening. Dit komt omdat de meeste mensen slechts milde symptomen hebben. Bij mensen die lijden aan andere gezondheidsproblemen zoals ondervoeding is de kans groot dat er een secundaire bacteriële infectie optreedt. Dit bemoeilijkt het genezingsproces, maar met de juiste middelen is de aandoening zelfs dan goed te genezen.] bron: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/190824-apenpokken-behandeling-symptomen-en-besmetting.html


      [wat mensen nu oplopen dankzij de feksiens.
      Er zitten onderdelen van apen-nieren in de feksiens. ]

      Als ik me goed herinner, klopt dat laatste niet. Er zijn cellen van apennieren gebruikt om iets mee op te kweken niet als ingrediënt van het vaccin. Ik zal even zoeken of ik het artikel daarover kan terugvinden in mijn archief.


      [Maar de testen en feksiens hiertegen liggen al klaar !]

      Testen weet ik niet maar over de feksiens wordt in alle publicaties vermeld dat deze absoluut niet voldoen, de bijwerkingen zijn erger dan de ziekte zelf.

      Delete
    7. [Ja, het valt helemaal niet op hoor deepstate, jullie hadden beter een ander trucje kunnen inzetten.]

      Misschien is dit dan voldoende? 2 billion deads bij Neil Ferguson.

      Delete
    8. [Misschien is dit dan voldoende? 2 billion deads bij Neil Ferguson.]

      Mweh, valt onder dezelfde noemer. Same old, same old.

      Hier overigens het scenario wat ze nu aan het gamen zijn: https://www.nti.org/wp-content/uploads/2021/11/NTI_Paper_BIO-TTX_Final.pdf?

      Delete
  17. Replies
    1. Patrick Savalle, die volgde ik op twitter maar heeft zijn account achter een slotje gezet.

      Delete
    2. Dat is al een paar maanden zo. Hij kreeg veel te veel trollen op zijn tijdlijn. Snap niet de er überhaupt nog verstandige mensen op twitter zitten, het is een groot riool.

      Delete
    3. Ook nog eens een riool waar (meer dan) de helft van de gebruikers fake blijkt te zijn. Er zitten nog goede mensen op twitter zoals The Stinging maar als je sommige reacties ziet dan is de mens heel erg diep gezakt.

      Delete
  18. Gisteravond is israël begonnen om Damascus te bombarderen. (klik op context en lees berichten eronder.)
    Geen enkel ander kanaal maakt hier melding van. Wel van voorgenomen 'oefeningen' voor een aanval op Iran.

    ReplyDelete