Friday, August 27, 2021

1172 Twee Intrigerende wetenschasppers en even te druk om te bloggen.

 Beste Wolf en Rootman, mijn twee enige trouwe lezers, 

Ik heb een bedrijf dat de komende 6 weken zeer veel van mijn vermogens zal vragen.  

De oogst is minstens 30 % hoger dan normaal, en de tijdspanne die er is om de oogst binnen te halen is 40 % korter. 

Waar we normaal 4 miljoen kolven plukten en zaagden in 4 weken, moeten we nu 5,2 miljoen kolven binnen halen in minder dan 3 weken. 

Daarbij komt dat door de Corona vorig jaar al 4 vaste krachten uit Polen niet meer kwamen, en nu mis ik nog weer enkele mensen die wegens omstandigheden niet kunnen komen.

Ik heb wel een extra vrachtwagen kunnen huren, maar extra kisten zijn niet te koop. 

De opdracht is dus eigenlijk onmogelijk tot een goed einde te brengen. 

Maar goed, onze hele welvaarts-staat dondert in het ravijn: 

geen vaste banen, geen huis meer kunnen kopen, overal verdeeldheid gezaaid, een multi-samenleving zonder leiding en zonder religieuze steun, up coming Azie dat ons overklast op alle manieren,  etc etc. Eén troost: de gemiddelde slaapwandelaar heeft het nu nog niet in de gaten...  

'Een niet uitvoerbare maisoogst' is dus niet het ergste dat er gebeurt.

Er zijn veel erger dingen in  deze wereld, en vooral in landen die door òns werden 'geholpen' zoals Afghanistan, Irak, Syrië, Libië.  

Kortom:  hoewel ik vooral blog om mijn hart te luchten zal ik me toch de komende weken moeten beperken: vluchten in het bloggen kan ik nu even niet meer maken. 

Gisteren heb ik een groot deel van de mais- percelen bezocht en bleek dus dat de groei sneller was gegaan dan gedacht, en dat de opbrengst fenomenaal hoog is.  Net nu ik mijn grootste klant in Duitsland begin kwijt te raken .... of al kwijt ben: Duits aanbod gaat voor. En er is een duits bedrijf begonnen met suikermais, zo heb ik gehoord.


Maar tijdens autoritten ( naar de mais-percelen bijv.  )  luister ik met een half oor naar een verhaal op youtube dat ik interessant vind. 

Ik wil hier wijzen op twee heel interessante verhalen: 

Dr. Chris Knobbe - 'Diseases of Civilization: Are Seed Oil Excesses the Unifying Mechanism?'



Knobbe heeft ongelooflijk interesaante zaken boven water gehaald: 

- dat hart-ziekten  150 jaar geleden eigenlijk niet voorkwamen. 

-  dat ratten die onverzadigde vetzuren krijgen daardoor snel heel dik worden, terwijl ratten die gewoon ouderwets vet voedsel eten, en even veel caloriënm krijgen,  NIET dik worden. 

- We wisten al dat heel veel ziekten in de arme landen niet voorkwamen, en dan zeiden we:  'Tja,  dat hoort nu eenaam bij onze welvaart. Het zijn welvaarts-ziekten. Eigen schuld: we eten te veel."

Een vreselijke leugen dus ! 

Etc. Etc. 

      =====================================

Een tweede heel belangrijke video: 

Sleep Is Non-Negotiable: Dr. Matthew Walker | Rich Roll Podcast



Een heel informatief interview ove rhet ongelooflijke belang van voldoende slaap.

Het interview zit boordevol wetenswaardigheden. 
Als ik tijd heb zal ik er wat meer over schrijven. 

Hier de onderdelen van deze bijna 3 uur lange podcast. ( Ik heb slechts het eerste uur gehoord. Maar Walker is bij vele bloggers geweest, dus had al wel wat vanhem gehoord.  Ik denk wel dat Rich Roll de beste podcaster is.)

00:00:00 - Introduction 00:02:07 - Evolutionary Perspective on Sleep 00:05:00 - Sleep as a Biological Necessity 00:14:07 - What is Sleep? Stages of Sleep? - Long Clip 00:18:21 - All Stages of Sleep are Essential - Short Clip Option 00:21:43 - The Health Consequences for Sleep Deprivation 00:30:37 - The Plantpower Meal Planner 00:32:13 - Alzheimer’s and insufficient sleep 00:38:37 - “The Shorter Your Sleep, The Shorter Your Life" 00:42:24 - The Relationship Between Sleep and Cardiovascular Health 00:47:26 - Lack of Sleep and Weight Gain 00:52:13 - Sleep and Addiction Disorders Pt 1 00:54:46 - Rich's History with Sleep-Health - "It's Never Too Late to Start Sleeping Better" 01:01:02 - Neurogenesis: Brain Repair During Sleep 01:02:45 - Lack of Sleep for Doctors and the Medical Field - Story of Sir William Halstead 01:13:12 - Sleep and Addiction Disorders Pt 2 01:16:18 - Chronic sleep deprivation in teens and young people 01:22:46 - Sleep and Brain Development 01:26:14 - When Should School Start in the Day? 01:28:36 - SSRI’s / ADHD meds: the implication of over medicating kids on sleep 01:32:42 - Can You Hack Sleep? Polyphasic Sleep? Naps? - Long Clip 01:38:04 - Having Trouble Getting a Good Night of Sleep? - Long Clip 01:44:50 - Matthew's Love of Racing Cars 01:45:29 - Rich's Sleep Diagnosis, Tips for Better Sleep 01:48:59 - Tip #1 Temperature 01:54:49 - Tip #2 Regularity 02:03:39 - Tip #3 Caffeine and Alcohol 02:08:59 - The Goal Behind Matthew's Advice 02:11:32 - Tip #4 Darkness - Does the Full Moon Affect Sleep? 02:15:08 - The Role of Melatonin with Sleep 02:18:13 - Light Exposure 02:21:16 - Time Dilation During Sleep and Dreaming 02:24:17 - Dreaming and Memory 02:31:55 - The Perplexing Nature of Dreams 02:34:40 - Sleep Walking 02:37:18 - Treating Insomnia and Other Sleep Disorders 02:41:01 - Studying Sleep as a Tool for Improving Overall Health 02:44:00 - How has Sleep Changed from the Pandemic? 02:50:32 - Wearable Sleep Tracking Devices 02:56:01 - Closing Remarks

9 comments:

  1. Deze blogger wijst er op dat het gebruik van anabole steroïden ( in het verleden) oorzaak zou kunnen zijn van een heel ernstig Corona verloop:

    Fitness Icon Bill Phillips Nearly Dies, How Past Steroid Use Likely Played a Role

    https://www.youtube.com/watch?v=HQikyREtx90&t=705s&ab_channel=HighIntensityHealth

    Ik denk dat de gezonde ( jonge) mensen die zware Corona krijgen altijd ergens een 'onregelmatigheid' in hun lichaam hebben (een stukje DNA of restanten van bijv. een hormoon-kuur of totaal gebrek aan antibiotica door bestraling of chemo) .

    Ik denk dat iemand die niet zo'n 'bijzonder deeltje' in zich heeft en die zijn immuun systeem op orde heeft ( lang slapen!) , de Corona goed kan verdragen.

    ReplyDelete
  2. Dan de bloggende doctor Z (ZDoggMD) met een vberhaal waar ik wel achter kan staan:

    Top 3 COVID Vaccine Myths | A Doctor Explains

    https://www.youtube.com/watch?v=v8RpPeXCySw&ab_channel=ZDoggMD


    Hij zegt: Het is heel goed en heel terecht dat je de hoge heren ( Faucoi, CDC) niet vertrouwt. Daty je kritisch op ze bent.
    Maar: Al die fatale bijwerkingen die men nu aan de vaccins wijdt, die zijn niet zo veel hoger dan normaa: normaal gaan er ook mensen dood aan al die zaken ( bloedklonters etc)

    En: Als je de vaccins neemt ben je wel veel minder vaak ernstig ziek. Hewt is dus nuttig om het vaccin te nemen.

    ==============

    Ik denk dat hij gelijk heeft.
    Maar we weten niet of er op lange termijn toch rare gevolgen vban zullen komen. Kijk naar die body-builder ( mijn comment hierboven) die bijna overleed: wellicht omdat hij te veel hormonen had geslikt. Dat mRNA vaccin zou later een zelfde effect kunnen hebben.

    Ik blijf onzeker of ik wel of niet een vaccin zal nemen.
    Voorlopig mezelf goed in de gaten houden en mondkapje (N95) op als ik in de winkel kom.

    ReplyDelete
  3. CNN hetze:

    https://edition.cnn.com/2021/08/26/us/covid-ivermectin-arkansas-doctor/

    De dokter wordt vervolgd omdat hij tegen de FDA in gaat.

    ["Do you want us to try and fight like we're at the beaches of Normandy? Or do you want me to tell what a lot of people do and say -- oh, go home and ride it out and go to the ER when your lips turn blue," Karas said.

    Karas said that he started to use ivermectin in the jail population starting in November on "high-risk patients over 40." The doctor defended his practice ,saying no deaths have been reported due to Covid-19 out of the 531 cases in the jail.]

    Geen doden op 531 gevallen in risicogroepen, maar wel aangeklaagd!!!!

    ReplyDelete
  4. Tingeling. Er is mail op de planeet. Daar ook verder gaan, niet hier.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De planeet heef al geantwoord, zoals je wel zal hebben gezien !

      Delete
    2. Yep, geef morgen wel antwoord.
      Ondertussen kwam ik dit interessante artikel tegen. Misschien in het kader van profylactisch te gebruiken? Echt spul van baat het niet schaadt het niet.

      Delete
    3. -aangezien ik de prooi ben van zware blogspot -censuur bundel ik maar een aantal reacties. Als ik ze allemaal op de juiste plaats doe wordt ik er na een uur al uitgegooid, en moet Jan al mijn email reacties hier kopiëren, vaak pas na dagen...

      -Het is NaHCo3. Ondanks de vele mooie werkingen jaagt het door het Na+ de bloeddruk wel omhoog!!! Uitwendig een prima idee. Inwendig zou KHCO3 beter zijn, maar zie daar maar eens aan te komen!

      -Ik vind Austin Fitts een beetje eng: een hyperintelligente vrouw met veel inside information, maar catastrofaal ongezond en schizoide paranoide. Nogal ontspoord vind ik... Wel af en toe (halfjaarlijks) waard om te beluisteren.

      Ik blijk ook nog weer een andere psycho-afwijking te hebben: syndroma de Diogenes; mild tot middelmatig.

      Op het blog van Blik gebruikte Joop mijn eerlijkheid over mijn tekortkomingen en beperkingen altijd om me aan te vallen. Aangezien ik niets te verbergen heb en de info die ik soms geef hierover de aandachtige lezer misschien helpt om mijn soms wat chaotische of onduidelijke reacties in een kader te plaatsen, heb ik geen geheimpjes.

      ---



      https://slate.com/news-and-politics/2021/08/nayib-bukele-salvador-millenial-dictator-authoritarianism.amp

      Een interessant artikel! Bukele en Maduro/Diaz-Canel--politiek totale tegenpolen-- Leiden de financiele revolutie! De laatste naam (Diaz-Canel: El Presidente de Cuba :) is niet bekend, maar Cuba heeft evenals El Salvador crypto nu als national currency geaccepteerd.

      Het geeft de Cubanen de mogelijkheid om de sancties en de woekerkosten van Western Union en Moneygram te omzeilen. El Salvador is nu een groeiend centrum voor crypto mining en -banking geworden, en een soort expat paradijs voor met name US crypto multi- millionaires.

      ---

      Overigens: vergeet mijn beloofde stukje over crypto maar!

      Het gaat me nog jaren kosten om voldoende kennis te verzamelen.

      Met mijn beperkte kennis van nu kan ik wel zeggen dat de cryptomarkt een bescherming tegen inflatie en instorting van de economieën is.

      Voor jonge mensen is het slim om elke maand wat weg te leggen in crypto investeren: dan kunnen ze op hun 40e ruim met pensioen!

      Ik ben al met pensioen en kan me dus wat meer risico veroorloven. Mijn horizon is ook veel korter!

      Maar desondanks, nadat mijn crypto kapitaal (= al mijn spaargeld!) eerst ernstig was weggezakt (-45 %!) staat het nu op 45 % winst!

      Het fluctueert dus zwaar. Als gepensioneerde krijg ik elke maand mijn geld (ca minimumloon), en kan dus moeilijke tijden uitzitten.

      Delete
    4. Het gelinkte artikel over El Salvador blijkt te komen van de NED. (= CIA)

      Die zijn druk bezig te stoken in Azië, tegen China. Hierover recente invo van Tony Cartalucci, voorheen van de Land Destroyer website. Zijn nieuwe site linkt ook alle videos die door Youtube gecenseerd worden:

      https://newatlas.report/

      Delete
  5. @ Rootman,

    Had jij niet een mening over Catherine Aystin Fitts? En wat was die mening?

    Ze had altijd heel goede gesprekken met de Saker, maar ik denk dat dat is opgehouden.
    Ik meen dat ze soms wel vrij hoog boven de grond zweeft...
    Maart ze heeft wel een indrukwekkend CV, meen ik. ( Hoge ambtenaar geweest in DC. Maar ook dan kun je het spoor bijster raken.)

    https://www.deblauwetijger.com/video/catherine-austin-fitts-meets-ullrich-mies-we-will-win/?mc_cid=5b261348a6&mc_eid=01768cd6ad

    ReplyDelete