Friday, May 08, 2020

1037 Super spreader events. Maurice de Hond.


Ik ben al een tijdje fan van Maurice de Hond.

Hij heeft volgens mij belangrijke informatie te melden, maar niemand luistert naar hem.
Maurice zegt: Het virus is vreselijk besmettelijk als het lang kan overleven in heel kleine druppeltjes die in de lucht blijven zweven.

Dat gebeurt als:
- er ca 3 gram water in 1 kilo lucht zit.  ( Dus bij een vrij droge luchtvochtigheid.                                   NB:  relatieve luchtvochtigheid is net iets anders)

- Als het tussen 6 en 11 graden celcius is.

- Als er weinig of geen luchtverversing is.

Hij toont op vele manieren aan dat dit een goede theorie is.

Op feesten en bijeenkomsten en in kerken en in slachterijen  komen deze condities vaker  voor dan elders.

Hij geeft er een aantal voorbeelden van.
Bijvoorbeeld: begin maart:  een corona patient in het plaatsje Kessel, en een in de plaats Altena.

Na een maand heeft Kessel vele tientallen corona patienten, en Altena slechtws enkelen.
Het verschil?  In Kessel was een root feest waar ook werd gezongen, in een zaal.
In Altena ging de besmetter gewoon naar de winkel en naar de buren etc etc.  Maar daar nauwelijks besmetting.


Ander voorbeeld:  Mount Vermont.  Kerkkoor gaat oefenen.  Volgens de regels: 1,5 meter afstand.  60 mensen.  Flink zingen.  Na een maand: 3 doden en 45 besmette mensen.

Nog een voorbeeld:
Slachterijen in Amerika kampen met 30% zieken.
Het is zo erg dat men in Nebraska besloot om het aantal zieken in de 'meat industry' niet  meer te publiceren.  Er dreigt een probleem:  mensen durven daar niet meer te werken.
UPDATE: De NRC heeft een podcast gemaakt over een Vlees-verpak bedrijf in de VS.

Vergelijk dat met dit bericht in BNdeStem:

16:58
Een slachthuis in de Duitse plaats Coesfeld, zo'n 30 kilometer van Winterswijk, wordt tijdelijk gesloten vanwege een bijzonder hoog aantal coronabesmettingen binnen het bedrijf. Medewerkers van alle slachthuizen in Noordrijn-Westfalen moeten, op last van het ministerie van Volksgezondheid, op het virus worden getest.
Het coronavirus verspreidde zich in de fabriek van het bedrijf Westfleisch. Gisteren  stond het besmette aantal mensen op 129. Dertien van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht. Een woordvoerder van Westfleisch verklaarde gisteren dat het ziekteverloop relatief mild was.

Alle besmette personen die niet in het ziekenhuis liggen en de mensen met wie zij in contact zijn geweest, zitten in quarantaine. Aan de poort wordt van werknemers contactloos de temperatuur gemeten. Door de uitbraak binnen het bedrijf worden de versoepeling voor het district Coesfeld uitgesteld tot 18 mei.

Maurice de Hond heeft echt iets belangrijks te pakken, maar de Hotemetoten willen het niet horen.

Maurice: Als je al dit soort bijeenkomsten zorgvuldig schrapt, kun je de economie gewoon weer opstarten.
Je moet begrijpen hoe het virus 'zich gedraagt'.

https://www.maurice.nl/

Maurice en Paul van Liempt. 70 min.  7 mei.  ( beste keuze)

Maurice en Ad Verbrugge.   1 uur.  2 mei.

De Hond en Jan Latten. 

23 comments:

  1. Zeer Underwhelmed door de documentaire 'plandemics'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heb jij een link voor die video?

      NB: Judy Mikovits heeft in 2012 een onderzoek gepubliceerd ( over virus-oorzaak van chronisch vermoeidheids syndroom) en dat was blijkbaar ondermaats of zelfs frauduleus.
      Dat tijdschrift heeft uiteindelijk het artikel ingetrokken.
      Dit alles pleit niet voor Mikovits.

      Ze heeft kritiek gegeven op Fauci en die virologen wereld. Daar is ze flink voor gestraft . Dat pleit dan weer wel voor haar, vind ik.

      ( MoA is erg negatief over haar, maar commenters nemen het voor haar op)

      Delete
    2. Link:

      https://www.bitchute.com/video/IB3ijQuLkkUr/

      Ik ben inmiddels lid geworden bij peak prosperity. Dan kun je reageren. Ik ken inmiddels een redelijk aantal mensen die graag hun bewondering over zijn werk willen uitspreken, maar het Engels niet zo machtig zijn. Dus ga ik hun vragen, en zijn antwoorden doorgeven.

      Madagascar heeft, wel of niet door hun 'covid-organics' drankje met artemisia annua, zeer weinig gevallen en 0 doden.

      Delete
    3. De Afrikanen kunnen ook maar beter naar hun traditionele kennis luisteren, en dit intelligent naar de 21e eeuw vertalen. Wat betreft TPTB is het immers een sterfhuis, wat NERGENS op mag rekenen!

      Delete
    4. @Rootman: [Madagascar heeft, wel of niet door hun 'covid-organics' drankje met artemisia annua, zeer weinig gevallen en 0 doden.]
      Ik ben nieuwsgierig naar het recept. Nog niet gevonden op Internet, wel veel YT's, dat veel flessen worden gedoneerd aan andere Afrikaanse landen.
      Vraag: Weet iemand het recept?

      Delete
  2. Goed dat je Martenson toegankelijk maakt, Rootman.

    Ik heb vanmiddag een Excel bestandje aan gemaakt : in de A kolom de datum ( begint op 23 januari, Martenson's eerste blog over Corona ), en ik wil achter elke datum wat steekwoorden zetten. Zodat ik enkele zaken beter kan terug vinden.
    Jammer dat hij zijn video's niet nummert op een zichtbare plaats in de titel.
    De datum moet je steeds opzoeken op youtube.

    ReplyDelete
  3. Eergisteren met de Bose koptelefoon in bad gezeten en iets te diepo weg gezakt: de volgende dag deed ie het niet meer.
    Zonder Bose ben ik gehandicapt.
    Meteen een nieuwe besteld. Deze was 2 jaar oud. Had ook een JBL, die was na 2 maanden al kapot: ergens tegen stoten en kapot.
    Bose isw het geld waard.

    NB: Op UNZ heb je podcasts van Kevin Barrett.

    https://www.unz.com/audio/kbarrett_matthew-ehret-on-luc-montagniers-optical-biophysics/

    Hij is goed.
    Hoorde zojuist een deskundige die sprak over de ontdekker van AIDS: Luc Montagnier. ( Nobel prijs) Deze Montagnier zegt dat de miljarden cellen in ons lichaam communiceren met electro magnetische golven.
    De info van die cellen kan dan ook weer in water worden bewaard., en als je dat water weer rond andere cellen laat stromen, nemen die de info over.
    Allemaal haast ongelooflijk.

    Maar er worden ook echt mensen mee genezen, met deze golfjes.

    Doet me denken aan de enige arts in de wereld die auto-immuun ( post traumatisch) ziekte kon genezen, in Nieuw zeeland: Stond in de lokale krant, jaren geleden . Iemand vloog er heen. Was verbaasd: we moesten een paar uur per dag gekleurde bollen wol in onze handen houden....
    De kleur hoorde bij een bepaalde golflengte,. en die bestreed de afbraak door eigen immuun systeem.

    ===

    Oude aantekening, vond ik toen ik die NZ arts opzocht: Luc Montagnier is de èchte Ontdekker van het HIV virus en heeft daarvoor in 2008 de Nobelprijs gekregen. Hij zegt: Met goede voeding en goede hygiëne kun je veel HIV-besmettingen ongedaan maken. Ook gezonde mensen wordt regelmatig met HIV besmet, maar hun immunsysteem overwint het virus en ze krijgen geen Aids.


    ReplyDelete
    Replies
    1. DE man die hier door Barrewtt wordt geinterviewd, Matthew Ehret , ik had nog nooit van hem gehoord, schrijft nu op 10 mei een blog bij De Saker : http://thesaker.is/putins-call-for-a-new-system-and-the-1944-battle-of-bretton-woods-lessons-for-victory-day/

      Delete
  4. In deze ineenstortende post-moderne tijd hebben we culturele inspiratie nodig. Schilderkunst of gewoon tekenen, klassieke muziek, of hedendaagse culturele uitingen:

    https://www.youtube.com/watch?v=OSoCF1lud0E

    Voor mij zijn Mon Laferte en Sta Cecilia de grootste artiesten in deze zombie-acopalypse....

    In Berlijn!!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=ONPlXenWNno

    ReplyDelete
  5. Ook ik zie wel dat ze een post-modern wandelend kladblok is, met heel veel woke fans. En haar stem is wat dun (maar meesterlijk geschoold, met de perfecte onderliggende PASSION.).

    La Santa Cecilia zou Pavarotti onder de tafel kunnen zingen, maar daar gaat het niet om. We moeten nieuwe cultuur-elementen zoeken, die we heel hard nodig gaan hebben de komende tijden.

    ReplyDelete
  6. [Deze Montagnier zegt dat de miljarden cellen in ons lichaam communiceren met electro magnetische golven.]
    Wellicht mogelijk dat 5G die communicatie verstoort? Staat er niets bij, op welke frequentie dat werkt met die cellen?
    Ik weet in ieder geval, dat de hersenen kleine stroompjes afgeven, wat ook te meten is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, ik dacht natuurlijk ook meteen aan 5G. Maar mijn argument daar tegen blijft volgens mij geldig: Het coprona -gebied is veel groter dan het 5G gebied.

      Maar deze Montagnier is een hele grote, en wat mij ook aan spreekt: Ze hebben m,et deze electro magnetische therapie blijkbaar toch autistische kinderen genezen.
      Je moet wel eerst dat onderzoek kunnen lezen eigenlijk, maar laat ik die Matthew Ehret nu maar even geloven.

      Delete
  7. Laatste Dr. John Campbell over vit.D:
    https://www.youtube.com/watch?v=Bga_qG30JyY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb het gehoord en ik was wel opstandig.

      Onderzoek 3 dagewn oud. Mogelijk dat Martenson het nog gaat bespreken.

      Binnen 4 uur waren er 3000 reacties op Campbell: iedereen zei: Vroeg beginnen met HCQ. Zinc geven.

      Daar moet Campbell toch ook van af weten? Daar zal hij toch minstens op moeten reageren, als hij zo integer is als hij overkomt ?

      Delete
    2. Campbell heeft het wel een aantal keer genoemd. Maar hij uit slechts voorzichtige kritiek op het WHO. Hij is erg mainstream.

      Delete
  8. Update Judy Mikovic.

    Roorman was niet enthousiast over haar.
    Ik wel. Vond dat ze alles heel rustig uit legde. Indrukwekkend verhaal.

    Maar MoA geeft in zijn week-overzicht twee bronnen die haar toch behoorlijk ondergraven:
    ( Deze heb ik grotendeels gelezen) : https://respectfulinsolence.com/2020/05/06/judy-mikovits-pandemic/

    Deze moet ik nog lezen:
    https://www.sciencemag.org/news/2020/05/fact-checking-judy-mikovits-controversial-virologist-attacking-anthony-fauci-viral

    Ik vermoed dat er toch flink aan haar geloofwaardiogheis zal zijn gewzaagd als ik alles heb gelezen.

    Had gisteren een 'guilty pleasure' dag : de hele dag lekker schelden tegen en met Oligarch en Matt.

    Ik weet het : tijdverlies, maar ze lezen iets half en roepen dan moord en brand.
    Het is een vrij hopeloze site geworden dat bij Blik.

    ReplyDelete
  9. @ Wolf.

    Op De Blauwe Tijger wordt Rob Elens geinterviewd.

    Hij heeft ook een eigen site.
    Moet ik nog bekijken.

    En hij wil een actie beginnen om huisartsen op HCQ te wijzen.
    Ik kreeg een email van de Blauwe Tijger.

    Hier die brief:

    Bericht van Tom: Ik zie net dat huisartsen elkaar nu beginnen te wijzen op het initiatief van hun collega Rob Elens wiens interview met mij in drie dagen tijd 200.000 keer is bekeken (zie video onderaan). Onderstaande tekst gaat nu rond. Kent u ook een huisarts? Stuur die dan zeker ook deze tekst door (andere arts mag ook!) DOEN!!!!::







    “Collega Rob Elens uit Meijel is een website gestart voor behandeling van Covid in de eerste lijn. Volgens de protocollen mogen we nu alleen maar paracetamol voorschrijven bij Covid.
    Hij heeft een goed onderbouwd plan van vitamines en supplementen. Maar wat hij echt wil is eerstelijns toepassing van hcq + zink. Daarvoor is een verandering van de protocollen van de NHG en SWAB nodig.

    Met voldoende handtekeningen lukt hem dat en kan een volgende grote Covid golf (verwacht na september) in de eerste lijn vele malen effectiever bestreden worden. Wereldwijd laten onderzoeken zien dat er een genezingspercentage van 95% is wanneer Covid in de eerste lijn met deze middelen worden behandeld.

    Mij lijkt het niets anders dan onze plicht dat we dit als huisartsen allemaal tekenen. We zitten op een haastig in elkaar geknutseld RNA vaccin te wachten, terwijl er een veel effectiever middel is en dat we niet mogen gebruiken, simpelweg omdat het niet in de protocollen staat.

    Kijk op: https://zelfzorgcovid19.nl/medici/
    Er staat ook heel veel wetenschappelijk materiaal op deze website, en Rob's pleidooi voor gebruik van - en ervaring met hcq en zink:
    https://zelfzorgcovid19.nl/huisarts-rob-elens-start-pleidooi-voor-gebruik-hcq-in-1e-lijn-in-nederland/“


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb Martenson gemaild over Artemisia. Ik ben benieuwd wanneer en of hij dit gaat noemen.

      Delete
  10. Een half jaar geleden was er veel fake news over honger in Venezuela. Honger was er niet, maar vanwege de sancties had de bevolking het niet makkelijk.

    Nu: 414 gevallen, 10 doden , 2 kritisch en 193 genezen. Suriname doet het ook niet slecht. Madagascar: 193 gevallen, 0 doden en 2 kritisch. 92 genezen.

    Ik kijk ook altijd bij de kolom cases/ miljoen en doden/ miljoen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maduro was er als de kippen bij, om het land op slot te doen. Na een week, nadat het eerste geval was gemeld. Vandaar de lage cijfers.
      Had Mark R. hier ook moeten doen.

      Delete
  11. @ Rootman,

    had jij al wat meer over de artemisia verteld . Wolf vroeg om een recept meen ik.

    Ik heb de plant opgezcht: 'Bijvoet'

    Ken ik niet. Maar van de afbeelding herken ik hem wel. En ik zie hem hier wel eens staan. ( bruine stengels, zilver achtige bladeren.

    Op foto 5 van 6: die herken ik.
    https://www.floravannederland.nl/planten/bijvoet#

    https://en.wikipedia.org/wiki/Artemisia_(genus)#Medicinal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wij hebben, in NL, Artemisia vulgaris. Op veel plaatsen te oogsten.

      Ik heb nog geen gegevens over deze soort. Bij mij groeien ze in een honden- uitlaatplaats. Dus ik bestel het liever!

      Delete
  12. Een crosspost op SDB:

    [De enige manier om hier ooit uit te komen is het ‘Hamer en dans’- model :

    https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

    -De verspreiding matigen (in openbare ruimten binnen een mondkapje verplicht, testen + quarantaine, en voorlopig geen feesten, festivals of sportevenementen).

    -De duur en hevigheid van de ziekte verminderen (waardoor ook de virusuitstoot minder wordt). Dit is mogelijk, maar wordt tegengewerkt door lobbyisten en gekochte officials van big pharma. Voorlopig doen HCQ+ zink, ivermectine en kruiden als Artemisia, en vitamine D veel om de symptomen drastisch te verminderen. Maar wel vroeg geven, want als het immuunsysteem op hol slaat werken deze antivirals niet goed meer. Dan rest slechts bloedverdunnig en ontstekingsremming met O2.

    -kwetsbare ouderen beschermen en in isolatie omstandigheden bezoek mogelijk te maken. In de wetenschap dat instellingen nooit echt veilig kunnen zijn.

    De R0 moet inderdaad later weer naar 1, maar voorlopig moeten we streven naar half-volle IC afdelingen met effectieve maatregelen (luisteren naar de dokters in Cuba, Venezuela en Madagascar, dan hoeven maar weinig mensen naar het ziekenhuis.

    Dan mag de R0 best af en toe boven 1 uitkomen, al zijn er dan af en toe wel tijdelijke extra maartregelen nodig.

    Aangezien voor elke corona patient er 10 asymptomatische dragers/ geimmuniseerden rondlopen, en met deze goedkope middelen de ernst van de ziekte VEEL minder wordt is een gecontroleerd besmettingspercentage van 5-10 % / mnd haalbaar. De sleutel is het aantal ICU opnamen.

    Naarmate het aantal immune personen in de samenleving toeneemt kunnen de maatregelen verder versoepeld worden, zolang de vinger aan de pols wordt gehouden.

    Op deze manier kan onze hele populatie na de winter weer gewoon verder gaan. En enorme uitdagingen aangaan,+ beslissingen te maken.

    Beslissingen zijn belangrijk.

    Echter: mochten de aluhoedjes van: ‘virussen bestaan niet’, ‘het is een hoax’, winnen, dan komt er een 2e golf, en grote problemen.

    Maar ze hebben deels gelijk: in (bijna) failed states zoals de VS, dan krijgen de mensen honger, armoede problemen en ook medische consequenties. Dat leidt tot nog MEER slachtoffers!

    Dus niet te snel (+ dom), maar wel voortvarend en alert!].

    Ik weet niet wie er daar leest. Het is een veel mooiere site geworden, maar ik kan geen stats meer zien. voorheen zag ik 3-400 lezers. En dat terwijl ik gewend ben aan duizenden lezers destijds op the Guardian en joop.nl.

    Deze tijden zijn voorgoed voorbij. We mogen nooit meer kibbelen over flauwekul (is Joop een camoflage-hasbara jood???), en moeten nadenken over effectiviteit en strategie.

    De waarde van deze site is dat iedereen artikelen kan plaatsen die in elk geval door 100+ lezers gezien worden...

    ReplyDelete