.
NOS NIEUWS • BINNENLAND • VANDAAG,
09:36
Kritiek op coronabeleid wordt steeds vaker huis-aan-huis
verspreid
Bij duizenden mensen vielen de afgelopen maanden folders en
bladen op de mat waarin officiële informatie over corona wordt betwist.
Kritische geluiden en complottheorieën vinden al langer hun weg naar
alternatieve online-media, maar de oplage van de nieuwe papieren initiatieven
lijkt groter dan ooit.
Zo telde de mei-editie van De Andere Krant 500.000
exemplaren. En zegt het nieuwe magazine Gezond Verstand 1
miljoen exemplaren van de eerste editie te hebben verspreid.
Afgelopen week ontstond ophef toen een Kamerlid van
GroenLinks tweette dat het magazine via dagblad De Limburger werd
verspreid. Dit bleek niet te kloppen, waarschijnlijk was het toevallig op
hetzelfde moment bezorgd. Wat weten we over deze alternatieve media? Zes vragen
en antwoorden:
- De
Andere Krant bestaat al sinds 2018 en berichtte onder andere over
chemtrails, alternatieve geneeswijzen en de 'ware' toedracht van de
aanslagen op het World Trade Center in New York in 2001. Sander Compagner
van stichting
KnowledgeMatters zou de initiatiefnemer zijn. Een van de
sponsoren van De Andere Krant is bekend: de succesvolle
bioboer Hugo Jansen uit Ossendrecht. Hij stond garant bij de oprichting in
2018 voor het geval een crowdfundingsactie te weinig op zou leveren. NRC
onthulde dat de krant Russische desinformatie verspreidt.
Momenteel promoot de website van de krant het nieuwe blad Gezond
Verstand.
- Gezond
Verstand, waarvan het eerste nummer eind september uitkwam, moet
elke twee weken gaan verschijnen. Initiatiefnemer is oud-NRC-correspondent
Karel van Wolferen. Er zouden een miljoen exemplaren zijn gedrukt en het
blad werd door het hele land verspreid.
- Flyers
met kritiek op het coronabeleid: een initiatief van Bezorgde
Burgers, waarin wordt gesteld dat de PCR-test niet goed werkt,
dat hydroxychloroquine met zink een 'veilig en beproefd medicijn' is en
dat de lockdown 'niet helpt tegen de coronacrisis'. Er wordt in de flyer
onder meer verwezen naar Karel van Wolferen, de initiatiefnemer van Gezond
Verstand.
De NCTV waarschuwde deze week voor De Blauwe Tijger,
welke rol speelt deze uitgever?
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding waarschuwde
donderdag in zijn laatste
dreigingsanalyse voor het verspreiden van complottheorieën. Hij wijst
specifiek op de rol van stichting de Blauwe
Tijger, "een ultraconservatieve uitgeverij" die wordt gezien als
een doorgeefluik van anti-overheidspropaganda, nepnieuws en complottheorieën.
In het Reformatorisch
Dagblad zegt Tom Zwitser, de drijvende kracht achter De Blauwe Tijger,
het "heel intimiderend" te vinden dat zijn uitgeverij opduikt in de
dreigingsanalyse. "Het is gewoon een politiek besluit dat onze naam wordt
genoemd."
Wie geeft de folders en bladen uit?
De Andere Krant wordt volgens initiatiefnemer
Sander Compagner in eigen beheer uitgegeven. Op de website van De
Andere Krant wordt Gezond Verstand gepromoot, maar
volgens Compagner staan zijn krant en Gezond Verstand los van
elkaar, hebben ze verschillende redacties en verschillende uitgevers.
"Voor de eerste editie die eenmalig groot is uitgegeven hebben we ons
distributienetwerk ter beschikking gesteld. Vanaf de tweede editie zal Gezond
Verstand middels abonnementen verspreid worden", zo schrijft hij
via Whatsapp na vragen van de NOS.
Wat wil het nieuwe blad Gezond Verstand bereiken?
In een interview op
het YouTubekanaal Café Weltschmerz legde initiatiefnemer Karel van Wolferen
begin deze maand uit wat hij met het blad wil. De bedoeling, aldus Van
Wolferen, is om lezers te informeren over onderwerpen die "de reguliere
media zeg maar de gevestigde media, de kranten en tv enzovoorts onbesproken
houden of op een hele vertekende manier weergeven".
In het eerste nummer zijn dat onderwerpen als 'Anatomie van
een kunstmatige pandemie' en 'De mythe van de menselijke CO2'. Van Wolferen
verzet zich in het interview ook tegen de "CO2-gekte".
Viroloog Marion Koopmans maakt zich zorgen over de
verspreiding van Gezond Verstand. Koopmans is lid van het OMT
en sprak de afgelopen maanden vaak in de media over het coronavirus en de
pandemie.
Marion Koopmans @MarionKoopmans
Zijn De Andere Krant en Gezond Verstand pro-Russisch?
De Andere Krant ging in 2018 van start met
lovende woorden over president Poetin en vertelde de Russische versie van de
annexatie van de Krim, de oorlog in Oost-Oekraïne en de steun voor de Syrische
president Assad.
Een van de redacteuren schrijft ook voor het Russische staatsmedium
Sputnik. En NRC
onthulde dat op een symposium van de krant onder anderen Aleksandr
Malkevitsj sprak. Die was eerder betrokken bij destabilisatiecampagnes in het
buitenland, onder andere via het Internet Research Agency, de trollenfabriek in
Sint Petersburg die een rol speelde bij inmenging in de Amerikaanse
presidentsverkiezingen in 2016.
Volgens Ben de Jong, onderzoeker aan de Universiteit Leiden
en kenner van de Russische inlichtingendiensten, is het een aloude strategie
van Moskou om lokale media in het buitenland te gebruiken voor
propagandadoeleinden. "Je kunt je desinformatie het beste laten
verspreiden door autochtonen. Als je in 2016 goed ging kijken naar die
misleidende berichten op sociale media over de presidentsverkiezingen zag je
vrij snel dat die trollenfabriek in Sint Petersburg erachter zat. Ze vergaten
soms lidwoorden die het Russisch niet kent, het kwam toch minder authentiek
over."
"Als je desinformatie wil verspreiden is het handig als
het aansluit bij iets dat al bestaat. Als het uit het niets komt, is het niet
zo overtuigend. Na de moord op Kennedy liet de KGB bevriende journalisten
schrijven dat de CIA erachter zat. Waarom? Omdat veel mensen dat toch al
dachten. Zo gaat het nu ook. Er is veel onvrede over het coronabeleid, daar kun
je op aanhaken."
Ook in Gezond Verstand gaat het veel over
Rusland. In de eerste editie wordt de vergiftiging van de Russische
oppositieleider Navalny besproken onder de kop 'De Navalny sluipmoordfantasie'.
Voor verkiezingsfraude in Wit-Rusland door de Rusland-gezinde president
Loekasjenko is geen bewijs, stelt het blad even verderop.
Hoe worden de alternatieve media betaald?
De Andere Krant en Gezond Verstand onderscheiden
zich door hun grote oplage. Dat kost veel geld. NRC-journalisten die onderzoek
hebben gedaan naar De Andere Krant, hoorden van Sander Compagner in
2018 dat een oplage van de gratis krant, toen nog 50.000 exemplaren, 6500 euro
kostte. De veel hogere oplages kosten waarschijnlijk een veelvoud daarvan.
De drukkosten worden nog niet terugverdiend met
abonnementen. Het geld komt nu van "een aantal sponsoren", zegt Karel
Van Wolferen bij Café Weltschmerz. "Die hebben zich de afgelopen jaren
laten zien omdat ze belangstelling hebben in wat ik heb gedaan en wat wij dus
samen doen."
Of Rusland de bladen financieel steunt is niet bekend.
Volgens van Wolferen is Gezond Verstand niet een stichting
"die steunt op ngo's of die gesteund wordt door welke overheid dan
ook". Als buitenlandse mogendheden anoniem zouden willen doneren, zouden
ze dat echter ook via rekeningen in Nederland kunnen doen. "Maar dat weten
we niet", zegt Ben de Jong. "Als de Russen meebetalen, zal dat
moeilijk te traceren zijn. Dat gaat bijna altijd via via."
Toen de NOS Van Wolferen belde zei hij geen tijd te hebben
om vragen te beantwoorden, omdat hij het "erg druk heeft met het tweede
nummer".
Zoals Wim Kan al zei: Die politici zijn wel benieuwd hoor:
ReplyDelete"Zou Kan mij nog noemen in zijn oudejaars cenference?"
Ja hoor! Ik sta er in!
En ik ook! Voor het geval jullie het missen: post ivm vaccinaties.
DeleteDe NOS geeft eerst aan wie de groepernm zijn die papierern informatie bij de Burgers verspreiden, en heel kort wat er in die info staat.
ReplyDeleteMaar dan gaat men op geen enkel van de argumenten in.
Wat men wel doet: suggereren dat de info voort komt uit Rusland, en mogelijk door dat land wordt betaald.
Ze gaan dus geen dialoog aan, maar 'maken zwart'.
Dat is àltijd de strategie van de lieden die GEEN argumenten hebben , maar wèl de Massa Media controleren.
Het is ook het enige dat ze kunnen doen.
Het luie volk is blij: gelukkig ! Hoeven ze zich niet in de materie te verdiepen. Putin zit er achter !
Toch zie ik het ook als gratis reclame. Er zullen toch wel mensen zijn, die wel even de moeite nemen om e.e.a. te controleren? Toch?
DeleteWolf,
DeleteÀls je 1 miljoen bladen verspreidt, dan bereik je al 2 miljoen Nederlanders. Dan heb je niet zo veel reklame meer nodig.
Maar mensen zijn lui. 90% wil hetniet eens horen. Maar 5 % zal misschien denken: Nou, dan wil ik wel eens kijken wat die lui te melden hebben. Maar als de NOS dan ropt: 'Dat zijn allemaal Cpomplot gekkies' dan zullen er veel van die lui toch denken: "O, dan hoef ik daar mijn tijd niet aan te besteden."
( Mijn vcermoeden is niet beter dan het jouwe hoor. We weten het niet wat 'de mensen ' gaan doen. Maar wat ik wel weet: als je te hard van stapel loopt, zullen de mensen je niet geloven. Ik vrees dat Karel te hard van stapel loopt. )
@JV: 1M bladen bereiken makkelijk 4m Nl-ers. 5% denkt: "Eens even kijken, je weet nooit". (200.000) Veel denken: "Ah, complotters". Maar dan houdt je (misschien) toch voldoende over, om het momentum (de bestaande wappies + nieuwe aanwas) de andere kant op te laten slaan. Vergeet niet, dat er een enorme haat richting de pers is ontstaan. Dat kan zich dan tegen hun (de pers) keren. De nos heeft alle stickers van hun vrachtwagens afgehaald. Die rijden nu 'anoniem'. Dat doen ze niet voor niks.
Delete[Ik vrees dat Karel te hard van stapel loopt.]
Die mening ben ik ook toegedaan. Hij had de kwesties MH17 en zeker 9/11 beter voor de volgende keer bewaard. Het had wel genoemd kunnen worden in een item: "De Komende Agenda". Nu heeft hij eigenlijk al zijn kruit in 1 keer verschoten, hoewel 'Europa' -en nog een paar onderwerpen) toch ook een vette kluif kan worden.
Je kent het gezegde: Wat je aandacht geeft, groeit.
DeleteRobbert Dijkgraaf ook terug in zijn hok ?
ReplyDeletehttps://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/16/dwarsdenkers-hebben-meestal-ongelijk-a4016298
An sich is de column van Dijkgraaf niet onjuist, maar in de context van recente gebeurtenissen: Hij en 40 andere professoren schaarden zich afgelopen maandag onder de critici, min of meer in het kamp van Weltschmerz en Viruswaanzin etc.
Maar verschil moet er zijn: nu schrijft hij dat we die ànder critici niet al te serieus mogen nemen.
Het is allemaal meta-gelul, Dijkgraaf.
Geef me antwoord op deze vragen:
- Waarom slikt Fauci 60000 IU's vitamine D per dag? Omdat vele onderzoeken hebben aangetoond dat laag D gehalte sterk correleert met een ernstig Corvid ziekte-verloop.
Vitamine D kost niks. Waarom houdt Fauci dit voor zichzelf?
Waarom staan de Media vol van Civdnieuws, maar geen word over vitamine D ?
= Waarom is er nooit een goed onderzoek gedaan naar HCQ, waarbij dat vroeg in de besmetting is toegepast, met zink?
Uit heel veel onderzoek blijkt dat het goed helpt. Heel goed zelfs. Landen waar HCQ wordt voorgeschr3even hebben veel minder doden.
Zo is er nog heel veel kennis over Sars-Cov 2 die wel bij veel artsen bekend is, maar niet bij de artsen die bij ons de dienst uit maken.
Denk aan low-dose besmetting die enorme voordelen biedt, denk aan Ivermectine dat zelfs beter werkt dan HCQ, denk aan de aloude manieren om het natuurlijke afweersysteem sterker te maken ( zoals warme en koude baden , boslucht etc.)
Waarom is dat zo? Waarom wordt het laaghangende fruit besmet verklaard, en moeten we wachten op dat hele dure vaccin?
Bijgeschaafd en een de NRC gestuurd:
Delete( Graag forwarden naar prof. Dijkgraaf).
Enkele vragen voor dhr. Dijkgraaf.
- Waarom slikt dr. Fauci 6000 IU's vitamine D per dag?
Omdat vele onderzoeken hebben aangetoond dat een laag vitamine D gehalte sterk correleert met een ernstig Covid 19 ziekte-verloop.
Vitamine D kost niks. Waarom houdt Fauci dit voor zichzelf?
Waarom staan de Media vol van Covid-nieuws, maar geen word over vitamine D ?
= Waarom is er nooit een goed onderzoek gedaan naar HCQ, waarbij dat vroeg in de besmetting is toegepast, zo nodig met zink?
Uit heel veel onderzoek blijkt dat het goed helpt. Heel goed zelfs. ( De QT verlenging heeft nooit tot hartfalen geleid , bleek uit WHO onderzoek van 2017 ! Nooit ! )
Landen waar HCQ wordt voorgeschreven hebben veel minder doden. India bood het aan bij alle politie-agenten. De groep agenten die het weigerde had veel meer covid doden. ( Dit is slechts één voorbeeld).
Zo is er nog heel veel kennis over Sars-Cov 2 die wel bij veel artsen bekend is, maar niet bij de artsen die bij ons de dienst uit maken.
Denk aan low-dose besmetting die enorme voordelen biedt , denk aan Ivermectine dat zelfs beter werkt dan HCQ, denk aan de aloude manieren om het natuurlijke afweersysteem sterker te maken ( zoals warme en koude baden , boslucht etc.)
Waarom is dat zo?
Waarom worden goedkope en overvloedig beschikbare middelen die erg effectief zijn, dood gezwegen of zwart gemaakt? Waarom wachten op dat hele dure vaccin?
Mr. Dijkgraaf,
DeleteI was very happy with your NRC letter ( 40 Dutch professsors) trying to critise carefully the Corona authorities in The Netherlands.
But then again your last column in the NRC was disappointing.
I consider myself to be well informed about Corvid 19.
I saw hundreds of hours of videos from these PHD’s / scientsists:
Dr Been. ( works with corona patients)
Dr Seheult. ( Also works with corona patiets)
Dr Campbell. ( teacher to medics)
Dr. Chris Martenson ( not a medic. microbiologist, If I remember it well)
They quoted at least a few hundred brandnew articles in medical journals, many peer reviewed.
Their conclusion, beyond any doubt:
== HCQ works very well , but should be administered early.
Zinc should be administeded, if too low level in the body. ( HCQ is the ionofoor, it brings zinc in the cell )
Note: Yes, HCQ prolongues the QT part of the heartbeat, but never caused hart standstill. ( page 36, middle of page:
https://www.who.int/malaria/mpac/mpac-mar2017-erg-cardiotoxicity-report-session2.pdf )
== Low vitamin D levels correlate very strongly with bad corona outcome. And also: high vitamin D levels almost guarantee a mild corona illness.
Note: 42 % of all Americans are very low in D. 80% of African Americans are very low in vitamin D level.
There is another cheap measure to make Corona a mild disease: make sure that infections will always be low dose. Hence: masks, distancing, ventilation, make sure our mucus is in good condition ( drinking enough, Broomhexine) etc.
If we practise these simple things, we will be like the people in Greater Tokyo: 20 million people alrady have had their corona illness ( they are immune now) and only about 1500 Japanese died! A country with 120 million people.
Their secret: ‘preparer le terrain ( the body )’ and: Low dose infections.
We could do that too.
Even mr Fauci takes 6000 IU’s of vitamin D every day.
But why is it not part of the WHO instructions?
Would you have some idea?
Very best wishes from The Netherlands.
Met vriendelijke groeten,
Bovenstaande brief naar Dijkgraaf's werk gestuurd: Princeton.
DeleteWow! Toppie!!!
DeleteAanvulling: waarom geen vaccin bestellen in China of Rusland indien vaccineren zo belangrijk is?
ReplyDeleteVerder: 'de artsen die bij ons de dienst uitmaken' zijn gesclerotiseerde managers, die al tientallen jaren geen patient hebben gezien. Zelfs Fauci heeft van Dissel op zijn vingers getikt om de literatuur bij te houden.
Vaccfin in Rusland bestellen?
DeleteOnze Elite valt nog liever dood.
Correctie: Onze Elite ziet het volk nog liever sterven of straatarm worden.
Trouwens: de Elite is vele miljarden rijker geworden dank zij de pandemic, hoorde ik.
Tip: De Blauwe Tijger, met Ferdinand v d Neut.
ReplyDeletehttps://www.youtube.com/watch?v=bZwIJ5LsbrA
Zinderend gesprek met de woordvoerder van het Algemeen Burger Collectief (ABC), Ferdinand van der Neut. Tom interviewt hem over de burgerbezetting van het Plein, over mogelijkheden voor agenten om een bevel terug te geven aan hun meerdere en over journalisten die hun werk niet doen en de leidraad van hun werk met voeten treden; de Code van Bordeaux, waaronder alle leden van de Nederlandse Vereniging voor Journalisten hun handtekening hebben gezet. Aan het einde leest Ferdinand twee open brieven voor die ook apart op dit kanaal worden geupload, eentje aan de politie en de andere aan de journalisten, en specifiek de hoofdredacteur van de NOS, Marcel Gelauff.
Whiteboard Doctor:
ReplyDeleteDouble Blind, randomised, Placebo:
Onderzoek Ivermectine + Doxycycline
IVM twee maal 6 gram
Doxyclycline: 2 maal 100 mg per dag, voor 5 dagen.
Uitkomst: controle groep: 3 doden. IVM: geen doden.
En: sneller gezond geworden.
https://www.youtube.com/watch?v=5MNsM-ZhRS4&t=278s
Bijleveld:
ReplyDeleteDe Russen bemoeien zich met onze verkiezingen !
Maar ze kan geen enkel voporbeeld geven.
Russia Bashing. Nodig om je baan te behouden in de Politiek.
Essentieel voor uw carriere...
https://www.youtube.com/watch?v=5UhAqvLrfdM&t=28s
Ze wordt -terecht- afgefikt in de comments. Vooral WJ heeft het er maar druk mee. (keertje of 4). Zo pak je die ehh. UITVERKORENEN aan.
DeleteEr zijn nu 36 reacties, maar niet één die WJ heeft als initialen.
DeleteDie zijn inmiddels verwijderd. WJ had het woord UITVERKORENEN niet moeten gebruiken. Toen ik de link postte, had hij 4 reacties gegeven.
DeleteIk sta bij Youtube ook op een 'handicap' lijst.
DeleteAls ik duimpjes omhoog krijg op een reactie van mij, dan komt die wqel per email in mijn emailbox, maar niet op het internet zichtbaar !
Maar ik moeret zeggen: de youtube reacties behoorden altijd tot de meest tollerante van alle media: Ik ben òveral altijd al af gegooid ( Joop, NRC,etc) , maar nog niet van youtube. Ook niet van Elsevier, trouwens.
Maar ik vind het niet zo erg: op NRC zie ik nu al 2 jaar dezelfde namen in de reacties staan. En niemand die iets wijzer wordt. Je kunt voorspellen welke reactie komt, van wie.
De Online Fabeltjesfuik.
ReplyDeleteMijn eerste reactie.
Lubach heeft gelijk: veel mensen zijn steeds extremer geworden , als gevolg van te weinig kritisch gezond verstand. En als gevolg van de logaritmes die inderdaad steeds hetzelfde reeds bestaande wereldbeeld onderbouwen en herhalen.
Dat is heel jammer, want de zinvolle conspiracy theoriën, zoals Van Houts die heeft over 911, worden hierdoor kansloos gemaaakt bij het grote, luie (of geen tijd voor eigen onderzoek hebbende ) publiek.
De kritische beweging ,die door Corona erg toe is genomen, kreeg veel domme meelopers, en de MSM , en zelfgs Lubach, gebruiken die nu om in één klap alle zinvolle critici af te serveren.
Een flink verlies, en mooie winst voor de elite.
Mevrouw Ollongern heeft een prima avond, en haar vrouw ( die de baas is van Lubach) zal ook teveredn zijn.
Wel opmerkelijk trouwens dat Lubach nog gelooft in 911, en dat hij CIA memo 1035-960 niet kent. Slim, maar uninformed.
Dat Sven is afgeserveerd, dat zat er al lang aan te komen. Sven is briljant, maar gaat wel erg ver van het padje af en toe.
DeleteToen Max Von Kreyfeld met Sven gebrouilleerd raakte , was het mijn vermoeden dat dit de oorzaak was.
Ik hoorde toen wel dat er iets anders speelde.
Trouwens wel geweldig meevaller dat Karel geen veeg uit de pan heeftgekregen van Lubach. Maar ja: die gratis krant wortdt door veel mensen nu toch in die hoek geplaatst, vrees ik.
[Slim, maar uninformed.]
DeleteNet zoals ene Pim van Galen, die nog nooit van gebouw 7 had gehoord. En dat soort figuren moet ons informeren.
Pro memorie: DrBeen.
ReplyDeleteRecept voor long haulers: 6 dagen lang deltacortril 5mg.
2 dagen lang 3 maal per dag.
Dan twee maal per dag. Uiteindelijk 1 maal per dag. https://youtu.be/-6nrgmxBMTk?t=2338
Ik zie 2 fouten in de aanpak van de krant; Hier en daar is het teveel op Nederlandse deskundigen gericht, zoals bij de voorplaat. Verder is het 'intersectioneel'. Soros heeft hier veel succes bij geoogst de afgelopen jaren, door femisten, homo's, antiracisten, klimaatactivisten etc. tebundelen.
ReplyDeleteElk van deze groepen heeft een extremistische vleugel, met elk een bestaansrecht van ca 5 %. Geniaal om al deze groepen 'intersectioneel' te maken, dat geeft afgezien van de overlap, 5+5+5...+5 %. Zo werden de SJW's een forse minderheid, die mrs Clinton aan een meerderheid hadden moeten helpen.
Dit mislukte net, maar als nieuwe eroderende groep overschreden ze de 5 % verre, met als resultaat een enorme aanwakkering van fascisme.
En in dit geval hadden ze rijke en machtige sponsors en players achter hen. De andere krant en Gezond Verstand hebben die zwaar tegen.
Zelfs volkomen logische stellingnamen als die van de Barrington declaratie worden nu als nazi's uitgemaakt!
https://www.theguardian.com/world/2020/oct/19/co-author-anti-lockdowns-letter-appeared-far-right-radio-show-martin-kulldorff-great-barrington-declaration-richie-allen-show
Interessante data over de HCQ trial.
ReplyDeleteFeitelijk is er een grote trial geweest op wereldschaal. Een aantal landen mocht voluit gaan voor HCQ en andere landen, waaronder NL, werd het verboden.
Conspiracy.
ReplyDeleteMag ik ook een conspiracy theorie uit mijn mouw schudden> Just for the fun of it ?
Bedenk één parlementarier die dichter bij 'het volk' staat dan wie dan ook. En ànders dan alle andere 149 parlementariers soms echt kritisch is op onze regering.
Schrijf zijn of haar naam op een papiertje.
Lees verder in het vorig blog.
Strengere handhaving....
ReplyDeleteVanwege het tegennatuurlijk karakter zal dit, zeker gezien het winterseizoen met feestdagen slechts zeer deels succes hebben.
Ik verwacht wel een plateau, maar daarna een nieuwe stijging.
De studie van :
file:///C:/Users/Admin/Downloads/SSRN-id3692807.pdf
, heeft behoorlijk veel gedaan voor mijn inzicht!
(kwetsbaren in lockdown, niet kwetsbaren blootstellen, gedurende ca 6 maanden)
Hier is dat document te downloaden: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3692807
Delete16 pagina's.
Ik moet het nog bekijken.
IK heb dat Paper snel bekeken.
DeleteMooie graphic op pag 4: de vier elementen die besmetting bepalen: Omgeving, Lichaam, rijk-arm, contacten.
In de conclusies staan 4 oplossingen:
1. Let op de armen.
2 Zorg dat mensen bij de eerste symptomen zich isoleren, want dan zijn ze erg besmettelijk
3 Bepaal wat de gevaarlijkste locaties zijn. Vwertel dat aan de mensen
4. Monitor die gevaarlijke locaties heel goed.
======
Ik heb het paper niet gelezen, maar onder 'host factors' zie ik niks over vitamines en immuun-boosting staan.
Uit onderzoek blijkt dat een te laag D gehalte 25 maal meer ICU patienten op levert dan als je voldoende D hebt.
Mag dus niet ontbreken in dit paper !!
Erg interessant:
DeleteWeet U nog, mevrouw Vossen?
"Dit virus hebben we 12 jaar bestudeerd. Geen asymptomatische zieken! Geen aerosolen.?
(Niewuwsuur, maart 2020)
In dit paper:
Sars-Civ 2 is het besmettelijkste in de allereerste 5 dagen dat jhe symptomen hebt. (En ook al 2 dagen daar voor).
Sars-1 en MERS waren pas echt besmettelijk in de tweede en derde week, als de mensen al in het ziekenhuis lagen.
Dàt maakt dat Cov 2 zo moeilijk te stoppen is !
Dit verschil wist ik nog niet.
Een hond kan ook Corona besmettingen localiseren.
ReplyDeleteHeeft 1 week nodig om dat le leren.
https://youtu.be/-6nrgmxBMTk?t=2306
Anekdote: Onze hond mag bij ons op het bed slapen, aan het voeteneind. Vanaf dag 1 wordt iedere ochtend mijn adem gecontroleerd. Daarna mag ik uit bed stappen. (altijd met het goede been natuurlijk😉). Nog nooit een andere/afwijkende reactie gehad. Ben benieuwd, wat er gebeurt, als ik cojona krijg/heb.
DeleteDeze paper is slechts immunologie. Zonder rekening te houden met de heilzame werking van ivermectine, zink, vit. D, etc. maakt ze zich sterk voor een 2-deling van de maatschappij, voor een tijdsduur waarschijnlijk veel minder dan de voorgestelde lockdown.
DeleteBovengenoemde middelen kunnen de actieve niet kwetsbare groep nog fors uitbreiden. Dan kom je al snel tot 85 % van de bevolking die groepsimmuniteit kan verwerven binnen ruim 1/2 jaar.
Veel beter dan vaccinatie! Een snel ontwikkeld vaccin is misschien 66 % effectief. En er zijn misschien ca. 60 % gegadigden die het meteen willen proberen.
Dan zou dit een 50 % immuniteit geven in de bevolking, voor zo lang dat duurt.
Post uit Mumbai:
ReplyDelete30 maal 60 mg Ivermectine !
Er zitten ook nog 4 pilletjes Tadalafil 20mg bij. Die heb ik niet besteld. Weet niet waar ze voor zIjn.
Happiest man in the world !
Gefeliciteerd. Je zou nu ook een bestelling HCQ kunnen wagen: het is nu toegestaan. Voor alle zekerheid kan je de verzender vragen, het artikel anders te noemen, dan wat er in zit.
DeleteIk houd het wel bij vit. C, D en zink. Ik voel me er prima bij en bmi inmiddels gezakt naar 24.65, dus in de 'veilige' zone. Nou jij nog...
Jazeker gefeliciteerd !
DeleteIk ben er ontzettend blij mee.
Als ik tijd heb ga ik nog eens kijken hoe het ook alweer zat.
Ik heb nu 30 ! pilletjes van 6 mg ( niet 60) . En ik meen dat er soms profylactisch een pil van 6 mg wordt gegeven, en dat dit al flink helpt.
Die ene pil durf ik nu wel te nemen.
Weet ik meteen of er bijwerkingen zijn.
Ik verwacht binnenkort wel een Ape hier het erf op scheuren: Rootman om zijn pillen! https://vm.tiktok.com/ZSHMC5jG/
Of krijg ik twee man op bezoek?
Zou leuk zijn... maar het schijnt iemand te zijn die elk mondkapje pertinent weigert ....
Hoe los ik dat dan weer op ? :-)
Ik ben 3 kilo aangekomen en de BMI zal dus wel naar 32 gegaan zijn. Baal ik van, maar ga er wat aan doen.
En ik ben geslaagd voor het brommer rijbewijs! Dat krijg ik over ca 2 weken; dan kom ik aanscheuren!.
DeleteTaladafil is een no- brand viagra.
Ook ik heb erg last van corona-kilo's; ik wilde na mijn AOW een fitness abonnement nemen, .maar dat vind ik momenteel echt veel te link
@JV:
Delete[maar het schijnt iemand te zijn die elk mondkapje pertinent weigert]
Verlang jij van je bezoekers, dat zij de hele dag een mondkapje moeten dragen?
@Rootman: jij ook gefeliciteerd met je rijbewijs.
Viagra ?
DeleteGa ik ook maar verkopen aan Rootman, denk ik... voor een hard prijsje.
====
Fitness .... Momenteel zijn onze polen aallemaal naar huis en moet de baas zelf af en toe fysiek aan de bak.
Hard nodig....
==========
@ Wolf,
Nee als je bij mij komt hoef je echt geween mondkapje op hoor, maar we doen wel een beetje voorzichtig: beetje afstand, beetje ventileren.
Als Rootman graag met zijn TukTuk rijdt, kan jij gewoon met je auto komen, of met de trein. Haal ik je wel op in Bergen op Zoom.
Hier de laatste beelden van Rootman in zijn APE, met spulletjes uit zijn volkstuin:
https://vm.tiktok.com/ZSQjky7j/
@JV: [we doen wel een beetje voorzichtig: beetje afstand, beetje ventileren.]
DeleteO.k. Mee eens, heb ik geen moeite mee. Geef maar een datum op via de mail, NIET hier. Mij komt de di. do. of vrijdag het beste uit. Ik kom met de auto en heb je adres.
Ik wacht op bericht van Rootman...
DeleteHet gaat slecht...
ReplyDelete10 000 positief getest met nieuwe, snellere testmethoden op korte termijn.
Dat garandeert komende week verdubbeling van cijfers, met heel veel paniekzaaien. Lockdown zeker vanaf november.
Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat dit niet meer kan werken. Als tijdelijke maatregel, met strenge boetes etc. best wel voor een week of 6. Maar zonder reeel perspectief, niet veel langer.
Het model is tegennatuurlijk. Aan de veel te kleine jongere generatie die voor onze kleinkinderen zou moeten zorgen worden slechts zware offers gevraagd. Ten bate van generaties die als taak niets liever zouden hebben dan optimale condities leveren voor hun nageslacht.
Ook ik ben verbasd over de grote aantallen besmettingen.
DeleteMaar aan de overlijdens cijfers zie je wel dat het lang niet zo erg is als het in april was.
Een van mijn pundits vraagt zich ook af hoe het toch kan zoveel positieve tests. ( Been? Seheult? Ik ben vergeten wie.)
NB: Op Weltschmerz zien we een goede getuigenis van twee deskundigen: Ortiz en Admiraal.
https://www.youtube.com/watch?v=Xv2ktaXZOBk
Samenvatting:
de PCR test is een methode om stukjes DNA zichtbaar te maken door de lab-procedure heel vaak te herhalen
(cycles)
Vergelijk het met een vergrootglas dat viesigheid opspoort.
Als je enorm vergroot, zie je altijd wel viezigheid.
Realistischs is: niet meer dan 29 cycles, want Corona sporen die je nog niet ziet bij 28 cycles, zijn te zwak om de ziekte te verspreiden.
Wat doet men sionds enkele maanden?
Men doet 35 cycle !
Ja, dan vind je altijd wel iets dat op Corona lijkt ! Maar niemand zal er ziek van worden.
Ook was er normaal altijd de eis dat je TWEE flintertjes van Corona DNA moest vinden .
Nu vind met EEN flintertje al voldoende !
En zo komt men aan die enorm hoge 'besmettings graad'.
Dus: veel van dezer mensen zijn NIET besmettelijk, maar worden toch zo beschouwd.
En de meesten worden nooit ziek.
====
Ja, maar onze ziekenhuizen stromen over !!
Ja, dat klopt.
M<aar we hebben ze gesloten en kleienr gemaakt, en als de griep eens een keertje wat ewrger is dan gewoonlijk, dan stromen ze óók over !
Het is waar, maar het ligt niet aan de enorme Corona toename.
GORGELEN !
ReplyDeleteHet helpt ! Dr Been. 23 okt.
Bent U besmet? Gorgelen:
10 ml Iso -Betadine. Drie maal daags 30 seconden.
Info: https://www.24pharma.nl/iso-betadine-mondwater-1-200ml.html
Het kan ook met listerine.
Dr Been geeft een klein onderzoek in Maleisië :
5 besmette mensen, na 6 dagen iso-betadine: allemaal corona vrij.
Controlegroep: Na 6 dagen allemaal nog besmet met Corona !
========
Het kan ook met listerine.
NB: in dit Betadine zit jodium.
Vele maanden geleden werd aanbgeraden om jodium te gebruiken tegen Corona. Ik heb destijds een flesje gekocht, aar wist niet goed hoe het te gebruiken.
Hier het blog van begin april waar Dr Bronstein en Dr Ng over vernevelaars en iodone etc spreken.
In de comments bespreek ik mijn eerste hete baden.
https://xevolutie.blogspot.com/2020/04/1006-koorts-omhoog-drijven-en-de.html
Hydroxychloroquine.
ReplyDeleteDe video van dr Campbell, eind augustus, heb ik nog eens bekeken:
https://youtu.be/2uzXHnUViro
Hij bespreekt het Belgische onderzoek met ruim 8000 Corona zieken.
Resultaat: HCQ helpt, significat. ( Zelfs bij vrij late aanwending, en ex zinc en ex azytromecine) .
HIj vernoemd een aantal andere HCQ onderzoeken die ook positief zijn.
Hij bespreekt het grote Recovery onderzoek ( HCQ is gevaarlijk)
Hij bespreekt het Oxford onderzoek. ( HCQ niet goed)
Hij bespreekt het Braziliaanse onderkoek. ( HCQ niet nuttig)
Campbell spreekt steeds over 'low dose', maar langzaam dringt het tot hem door: De Belgen gebruiken een normale dosis. Het zijn de Grote Jongens ( Oxford, Recovery ) die een vewel te hoge dosis gebruiken. ( Volgens mij een fatale dosis)
Nuttige video: https://youtu.be/2uzXHnUViro
Rusland, China en de kinderen uit het Westen.....
ReplyDeletePepe Escobar.
https://www.unz.com/pescobar/russia-and-the-eu-business-as-usual-is-over/
( Stukje door google translate gehaald: )
Het was aan de onschatbare militaire analist Andrey Martyanov, wiens laatste boek ik heb besproken als een must-read, om met de uiterst heerlijk verwoestende beoordeling te komen van Lavrov's 'We hadden genoeg' -moment:
--
"Elke professionele discussie tussen Lavrov en voormalig gynaecoloog [eigenlijk epidemioloog] zoals Von der Leyen, inclusief de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Maas, die advocaat en partijworm in de Duitse politiek is, is tijdverspilling. Westerse "elites" en "intellectuelen" bevinden zich gewoon op een ander, veel lager niveau dan zei Lavrov. Je onderhandelt niet met apen, je behandelt ze netjes, je zorgt ervoor dat ze niet worden misbruikt, maar je onderhandelt niet met ze, net zoals je niet onderhandelt met peuters. Ze willen hun Navalny als speelgoed hebben - laat ze maar. Ik roep Rusland op om de economische bedrijvigheid voor een lange tijd met de EU af te sluiten. Ze kopen Russische koolwaterstoffen en hi-tech, prima. Anders dan dat, zou elke andere activiteit drastisch moeten worden verminderd en de noodzaak van het IJzeren Gordijn moet niet meer worden betwijfeld. "
Hoezeer Washington ook niet "in staat is tot overeenstemming", in de woorden van president Poetin, zo is ook de EU niet afspraak-fähig, zegt Lavrov: "We moeten stoppen om ons te oriënteren op Europese partners en om hun beoordelingen te geven."
-------
( Escobar:)
Niet alleen Rusland weet het: ook de overgrote meerderheid van het Zuiden weet het.
JV:
DeleteHet is niet voor niks dat Coorona alleen zijn slag slaat in het domme maar o zo hautaine Westen.
Onze Elite: één grote Kruger-Dunning mess.
Wil je oud worden?
ReplyDeleteHet is niet zo heel moeilijk:
Drie keer per jaar een weekje weinig (1000 calorien per dag) eten.
'fasting mimicking diet'.
Zeker als je kanker hebt is dit heel nuttig. Het effect van de chemotherapie wordt vele malen hoger.
Kortom: 'Gouden Bergen".
Beloofd is beloofd !
Ik geloof we wel in: tijden zonder eten worden doro het lichaam gebruikt om hert lichaam te repareren. Het immuun systeem gaat aan de slag en valt de kankercellen aan. ( En alle andere ongerechtigheden.)
https://www.youtube.com/watch?v=zz4ZzNik1Y4&t=977s
( Ik weet niet of dit ook wel 'intermittend fasting ' wordt genoemd, danwel of dat iets anders is.
FMD: fasting mimicking diet.
DeleteAls je het een jaartje gedaan hebt ( drie keer 5 dagen dieet) is je behoefte aan snoep weg.
Na enkele dagen in het dieet begin je jouw buikvet te gebruiken.
Je verliest ook wat spieren, maar die zijn snel terug.
intermittend fasting: daar verstaat iedereen weer iets anders onder. Je moet het definieren.
Als je kiest voor 'groot deel van de dag niet eten' dan raad hij aan: 12 uur. Niet langer of korter.
Ketogeen dieet: idem. Het jkan van alles betekenen.
Zeg precies wat jij er mee bedoelt.
Minuut -50:
Een goed dieet bestaat voor
60% uit Carbs ( groenten)
30 % vet: olijfolie, vette vis
10 % proteinen: uit groenten en vette vis. 70 gram per dag. ( Als je oud bent kan je meer proteinen eten.)
Wat is IGF 1?
Als het te hoog is (ideaal: 140 ) , heb je meer kans op kanker.
Met vlees eten gaat het omhoog, maar niet bij ouderen, zozeer.
Wiki: IGF-1 (insulin-like growth factor) is een op insuline gelijkende groeifactor en werd vroeger somatomedine-C genoemd. Het is een natuurlijke substantie die voornamelijk in de lever wordt gesecerneerd. Tijdens de puberteit bereikt het zijn hoogste concentratie in het bloed. IGF-1 wordt gereguleerd door het humaan groeihormoon (HGH).
De onderzoeker is Italiaans-Amerikaans en heet Valter Longo.
DeleteHij maakt een heel goede indruk op mij.
Waar dr Mark Hyman soms alleen maar voordelen ziet ( Minder dik , minder vet) daar signaleert Longo dat te weinig vet ( subcutaan) ook gevaren mee brengt.
Longo: 50 gram spaghetty en 500 gram groente, dat is waar je naar streeft.
Dat Italiaanse dieet met veel spaghetty maakt de huidige Italianen dik. Maar die oude dorpelingen die 110 jaar worden, die hadden weinig spaghetty, maar veel groenten en fruit.
min -18:
DeleteAls je bijna dood ging wegens honger ( BMI = 15) zoals na Auschwitz, dan moeten al die weefsels en organen weer opgebouwd worden. Daar zorgen de stamcellen voor. net zoals bij een baby die geboren is.
Dat geeft een zekere verjonging (? Jv.)
Min -15:
DeleteCalorie restrictie bij apen zoregt dat diabetis verdwijnt en dat kanker en hartproblemen halveren.
Longo: Hoe is het mogelijk dat de NIH hier nauwelijks aandacht aan besteed !
( Wij weten het wel: Big Pharma is hun baas en dat is een complot van criminelen.)
https://valterlongo.com/
DeleteHij heeft ook een bedrijfje dat het voedsel verkoopt dat je in die 5 dagen eet.
Dat wekt dan weer wat minder vertrouwen, maar de opbrengst gaat naar research over voeding.
Hier dat bedrijf: https://prolonfmd.com/
Dan is er nog een bedrijfje van een kennis, en die gaan een app maken waar je de 'markers for longevity' op kan invullen. Bedrijfje: https://l-nutra.com/
DeleteEr zijn een stuk of 10 zaken die samen bepalen hoe oud je biologisch bent, nu.
En daarmee weet je ook hoe lang je normaal nog kan leven.
Ik weet nu niet welke markers hij noemde. Die wil ik wel weten.
Met een bloed-onderzoek in het ziekenhuis kun je jouw waarden laten bepalen.
En dan kan je aqan de 'bottlenecks gaan werken.
Ik heb me nooit druk gemaakt over mijn pensioen. Daarom heb ik nu een inkomen rond het minimumloon, wat ik eigenlijk best als riant ervaar. Wat mijn leven betreft heb ik nog HEEL veel dingen op het programma staan, maar of ik nu 85 of 100 word: wat voegen een aantal hoogbejaarde jaren extra nu eigenlijk aan meerwaarde op?
ReplyDeleteIk zeg er geen nee tegen, maar heb ook geen zin er moeilijk over te doen.
Luister,
Deleteàl die dieet guru's wantrouw ik.
Maar deze Longo heeft een verhaal dat heel waarschijnlijk is, en van daar uit redeneert hij.
Zoals ik in 1997 de 'evolutie' ontdekte als manier om te begrijpen hoe de mens in elkaar zit.
De 'evolutie-psychologie' vertelt het ons. Toien heete dat nog sociobiologie.
Achteaf moet ik zeggen: Piet Vroon schreef veel eerder al 'De Wolfsklem' en daar gaat hij van hetzelfde idee uit.
===
Deze Longo zegt: Honger was normaal in de afgelopen 200.000 jaar, en die tijd werd doro het lichaam gebruikt om 'groot herstel' te plegen. Omdat het nodig was, en omdat er verder niks te verteren wasa: er was geen ander werk.
De mensen die dit deden, overleefden beter.
Ons lichaam is helemaal niet berekend op overvloed.
Kunnen we dus niet goed tegen.
1997 = 1994. Rushton. EO Wilson. Keving MacDonald.
DeleteLongo zegt:
DeleteAls je het goed aanpakt: tot je 75 ste blijf je jong.
Van 75 tot 100 ben je gezond oud.
Nu geldt: vanaf je 65 komen de gebreken.
Mooie samenvatting van Piet Vroon's leven volgens de Groene.
DeleteOpmerkelijke samenvatting van ook mijn leven, ik zie veel parallellen. Ik heb altijd een verhaal van hem bewaard in een blad Motorblad. Piet was een fervent motorrijder en (mede) daarom had hij mijn sympathie.
Les uit de Groene: laat je niet inpakken door de MSM, want als zij je zat zijn, wordt je gedumpt. Het zijn pooiers: als zij hun hoeren zat zijn, worden die gekilled en ingeruild voor de volgende. Blijf zelfstandig.
Je verhaal over honger en groot herstel klopt niet. Waarmee moet het lichaam onderdelen herstellen, juist als er geen voedingsstoffen voorhanden zijn? Het enige wat er gebeurt, is dat het lichaam in overlevingsmodus gaat. Spijsvertering valt stil en (vet)voorraden worden aangesproken. Het lichaam gaat 'amechtig' draaien, zoals een benzinemotor in amechtige fase veel zuiniger loopt en verder komt met hetzelfde verbruik.
Rond 1800 en ver daarvoor leefden de mensen stukken korter dan nu. Hun lichamen werden letterlijk opgebruikt. Afvallen dmv hongeren is slechts 2 weken effectief. Je kunt beter 1k calorieën innemen en 1,2k verbranden door beweging, dat zet meer zoden aan de dijk.
Ik wist dat het misgelopen was met Vroon, maar heb dat destijds volledig gemist: hoewel ik toch soms in Utrecht kwam bij Pyschologie: Akko Kalma.
DeleteIn 1972-73 heb ik de colleges van Vroon soms gevolgd: in de grote collegezaal op de Varkenmarkt. Was inderdaaad stampvol. En heel interessant. Nooit geweten dat hij 8 jaar eerder zelf eerstejaars student wass geweest: Knap hoor !
Het zijn sterke benen die de roem kunnen dragen, zal ik maar zeggen.
DeleteJe moet Longo berluisteren, niet mij.
Mijn samenvatting is een service aan de lezer, zodat je een idee hebt waar het over gaat.
Dat is zoals ik het begrijp, maar natuurlijk niet zorgvuldig in alle nuances weergegeven.
Het hele interview is meer an de moeite waard. Ik ga het zeker nog eens beluisteren, En ik ben al begonnen met 'vasten': er wordt vandaag niet meer gegeten!
Ik doe al 3 jaar een maaltijd per dag (al zondig ik best wel). Desondanks verbruik ik sinds AOW en corona minder calorieen dan ik inneem. Ik vind het heel moeilijk om mijn huidige routines te wijzigen...
DeleteIk weet dat het heel moeilijk is om minder te eten.
DeleteIk koop nauwelijks nog lekkernijen. Ik wok nu groentes met olijfolie. Vaak veel champignoing in die wok groenten. Blijkt te helpen tegen Alzheimer!
Daar heb je al een middenweg : dan wel niet afvallen, maar lekker en gezond eten.
Wolf: "Je kunt beter 1k calorieën innemen en 1,2k verbranden door beweging, dat zet meer zoden aan de dijk."
DeleteLongo bestrijdt dit. gewoon bewegen is heel nuttig, maar vet verbranden doro oefening: niet zinvol.
Het jo jo effect is bekend, maar ik denk dat Longo daar juist omheen manoeuvreert. Luister maar.
Zelf bedacht:
ReplyDelete"Als je de boeken van jouw tegenstanders kunt verbranden, weet je dat je volledig de macht in handen hebt."
Zoals de Kerk in vorig eeeuwen de eniog eis die de boeken kon verbranden, en Hitler dat in Duitsland kom, en de commies in Moskou, zo doen onze joodse vrienden dat nu wereldwijd.
Zìj bepalen wie er van Facebook en Twitter gaat. Zìj bepalen welke boeken vanm Amzaon worden verwijderd.
[Zìj bepalen wie er van Facebook en Twitter gaat.]
DeleteWelnee. Er zijn inmiddels veel alternatieven. Mensen moeten alleen maar een nieuw leerproces ondergaan, waar ze tegenop kijken. (Andere vormen van social media leren.) Maar daar zijn ze te lui voor, of willen niet van het 'gemak' af. Net zoals bepaalde Windows-gebruikers. Ze snappen niet, dat zij al de nodige basiskennis hebben, waardoor een volgend leerproces veel sneller kan gaan.
En ondertussen maar hun geheimen kwijtraken. Alle wachtwoorden komen in Redmond (en verder) terecht.
Het feit dat er alternatieven zijn betekent niet dat 'Zij' de censuur niet plegen.
Delete==
Ik vind bitchute een lastig te gebruiken video-medium.
Helaas.
TruNews werd heel veel door mij bekeken, maar nu niet meer.
Dat ik lui ben zal best. Ik zal het je over een tijdje vertellen.
Fash The nation is ook al van Youtube gegooid, en staan nog op Bitchute.
Ik kan ze daar niet vinden.
Ik vind wel TruNews, maar het inschrijven lukt niet.
Bij Youtube heb ik me nog nooit in hoeven schrijven. Tien jaar geleden plaatste ik al twee video's zelf op youtube. Zò gemakkelijk was het toen.
His dog up and died, he up and died,
ReplyDeleteafter 20 years he still grieves,
Mr Bojangles....
https://www.youtube.com/watch?v=muG8kDYbZ5Q
Kleuterwerk. Hier de echte Goden aan het werk, met het aller-, allerbeste nummer ooit geschreven.
DeleteSmaken verschillen.
DeleteEen slaperige Clapton, en een matig briesje.
Ja, ik weet wel: het zijn stoere binken, en Clapton's levensverhaal is al even dramatisch als dat van Piet Vroon, maar ik houd meer van iets kleiner gedoe.
Geef mij Bromberg maar.
Met een verhaal over een mislukte hobo in de gevangenis.
Hij heeft een betere versie van Bojangles, maar die vind ik niet.
En wie kwam ik weer tegen: John Prine.
Hij is enkele maanden geleden overleden.
Dus nog maar eens pushen:
https://www.youtube.com/watch?v=P8tTwXv4glY