Thursday, October 05, 2023

1404 Heeft het IPCC de zaak sterk overdreven? Het lijkt er op.


Ik herinner me een gesprek tussen Rudie en Freddie ( podcast 1 april 2022 ?  Rutger Bregman, Jesse Frederik)  die zeiden dat in de Grote Media alleen het meet negatieve IPCC scenario werd besproken als 'de toekomst'. Misleidend dus.


Ik zie wel dat Marcel Crok en ook Lomborg  niet langer zeggen dat er geen opwarming is, maar dat het wel erg wordt overdreven,  en  dat de goedkope oplossingen  ( bossen aanleggen)   niet worden besproken. 


Ik weet dat onze bankiers  steeds groei nodig hebben om de baas over de wereld te kunnen blijven.  Maar alles is al gemaakt.  Er is niet zo veel meer nodig.  Dus als je enorme investetringen voor 'het milieu' verplicht kan stellen,  wordt er weer bij de bankiers geleend en blijven ze nog decennia aan de macht....   Zou dat de reden van deze klimaat paniek zijn? 

Nu is er dan een serieus onderzoek gedaan en dat beweert dat  er nog niet zo veel helemaal zeker is. 

Ze zeggen:  

1. Temperaturen worden vaak in stedelijke gebieden gemeten, en daar is het warmer dan in de rest van de wereld. 

2.  De zonne activiteit heeft flink wat fluctuatie.   Meer activiteit geeft hogere temperaturen.  Veel van de opwarming is te verklaren uit de hove zonne activiteit. 


 


Has the Sun’s true role in global warming been miscalculated ?


new international study published in the scientific peer-reviewed journal, Research in Astronomy and Astrophysics, by 20 climate researchers from 12 countries suggests that the UN’s Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) might have substantially underestimated the role of the Sun in global warming.


The article began as a response to a 2022 commentary on an extensive review of the causes of climate change published in 2021. The original review (Connolly and colleagues, 2021) had suggested that the IPCC reports had inadequately accounted for two major scientific concerns when they were evaluating the causes of global warming since the 1850s:

  1. The global temperature estimates used in the IPCC reports are contaminated by urban warming biases.

  2. The estimates of solar activity changes since the 1850s considered by the IPCC substantially downplayed a possible large role for the Sun.

On this basis, the 2021 review had concluded that it was not scientifically valid for the IPCC to rule out the possibility that global warming might be mostly natural.


The findings of that 2021 review were disputed in a 2022 article by two climate researchers (Dr. Mark Richardson and Dr. Rasmus Benestad) for two main reasons:

  1. Richardson and Benestad (2022) argued that the mathematical techniques used by Connolly and colleagues (2021) were inappropriate and that a different set of mathematical techniques should have been used instead.

  2. They also argued that many of the solar activity records considered by Connolly and colleagues (2021) were not up-to-date.

They suggested that these were the reasons why Connolly and colleagues (2021) had come to a different conclusion from the IPCC.


This new 2023 article by the authors of the 2021 review, has addressed both of these concerns and shown even more compelling evidence that the IPCC’s statements on the causes of global warming since 1850 are scientifically premature and may need to be revisited.


The authors showed that the urban component of the IPCC’s global temperature data shows a strong warming bias relative to the 98% of the planet that is unaffected by urbanization. However, they also showed that urbanized data represented most of the weather station records used.


While the IPCC only considered one estimate of solar activity for their most recent (2021) evaluation of the causes of global warming, Connolly and colleagues compiled and updated 27 different estimates that were used by the scientific community.


Several of these different solar activity estimates suggest that most of the warming observed outside urban areas (in rural areas, oceans, and glaciers) could be explained in terms of the Sun. Some estimates suggest that global warming is a mixture of human and natural factors. Other estimates agreed with the IPCC’s findings.


For this reason, the authors concluded that the scientific community is not yet in a position to establish whether the global warming since the 1850s is mostly human-caused, mostly natural or some combination of both.


The lead author of the study, Dr. Ronan Connolly, of the Center for Environmental Research and Earth Sciences (CERES-Science.com) described the implications of their findings,

“In scientific investigations, it is important to avoid beginning your analysis with your conclusions decided in advance. Otherwise you might end up with a false sense of confidence in your findings. It seems that the IPCC was too quick to jump to their conclusions.”

Another author of the study, Dr. Willie Soon, also of the Center for Environmental Research and Earth Sciences, explained:

“If the IPCC had paid more attention to open-minded scientific inquiry than trying to force a premature ‘scientific consensus’, then the scientific community would be a lot closer to having genuinely resolved the causes of climate change. Hopefully, our new analysis and datasets can help other scientists to get back to doing real climate science.”

This study reaches similar conclusions to another study that was recently published in a separate scientific peer-reviewed journal, Climate. This other study involved many of the same co-authors (led by Dr. Soon) and focused on a detailed case study of two solar activity estimates and two temperature estimates. It took a different approach to analyzing the problem but confirmed that varying the choice of solar activity and temperature estimates can lead to very different conclusions on the causes of global warming.

For media inquiries, please contact Dr. Ronan Connolly (Center for Environmental Research and Earth Sciences) at ronan@ceres-science.com or Dr. Willie Soon (Center for Environmental Research and Earth Sciences) at willie@ceres-science.com.


 

Link to the study:

  • R. Connolly, W. Soon, M. Connolly, S. Baliunas, J. Berglund, C.J. Butler, R.G. Cionco, A.G. Elias, V. Fedorov, H. Harde, G.W. Henry, D.V. Hoyt, O. Humlum, D.R. Legates, N. Scafetta, J.-E. Solheim, L. Szarka, V.M. Velasco Herrera, H. Yan and W.J. Zhang (2023). "Challenges in the detection and attribution of Northern Hemisphere surface temperature trends since 1850". Research in Astronomy and Astrophysics, 23(10), 105015. https://doi.org/10.1088/1674-4527/acf18e. (Open access).

  • Link to accompanying datasets.

Links to other studies mentioned:

  1. R. Connolly, W. Soon, M. Connolly, S. Baliunas, J. Berglund, C. J. Butler, R. G. Cionco, A. G. Elias, V. M. Fedorov, H. Harde, G. W. Henry, D. V. Hoyt, O. Humlum, D. R. Legates, S. Lüning, N. Scafetta, J.-E. Solheim, L. Szarka, H. van Loon, V. M. Velasco Herrera, R. C. Willson, H. Yan and W. Zhang (2021). How much has the Sun influenced Northern Hemisphere temperature trends? An ongoing debate. Research in Astronomy and Astrophysics, 21, 131. https://doi.org/10.1088/1674-4527/21/6/131. Supplementary Materials available at: https://doi.org/10.5281/zenodo.7088728.

  2. M.T. Richardson and R.E. Benestad (2022). "Erroneous use of Statistics behind Claims of a Major Solar Role in Recent Warming". Research in Astronomy and Astrophysics, 22(12), 125008. https://doi.org/10.1088/1674-4527/ac981c. (pdf available here).

  3. W. Soon, R. Connolly, M. Connolly, S.-I. Akasofu, S. Baliunas, J. Berglund, A. Bianchini, W.M. Briggs, C.J. Butler, R.G. Cionco, M. Crok, A.G. Elias, V.M. Fedorov, F. Gervais, H. Harde, G.W. Henry, D.V. Hoyt, O. Humlum, D.R. Legates, A.R. Lupo, S. Maruyama, P. Moore, M. Ogurtsov, C. ÓhAiseadha, M.J. Oliveira, S.-S. Park, S. Qiu, G. Quinn, N. Scafetta, J.-E. Solheim, J. Steele, L. Szarka, H.L. Tanaka, M.K. Taylor, F. Vahrenholt, V.M. Velasco Herrera and W. Zhang (2023). "The Detection and Attribution of Northern Hemisphere Land Surface Warming (1850–2018) in Terms of Human and Natural Factors: Challenges of Inadequate Data", Climate, 11(9), 179. https://doi.org/10.3390/cli11090179. (Open access).

  4. IPCC (2021). "Climate Change 2021: The Physical Science Basis. Contribution of Working Group I to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change". Cambridge: Cambridge Univ. Press. https://ipcc.ch


67 comments:

  1. Watch "How Ultra-Processed Foods Make Us Sick" on YouTube
    https://youtu.be/rKMRG4mc6ec?si=-WupHHtJfYiWiUdK

    Ook in BNdeStem een artikel over ultra processed Food.
    Het gaat de goede kant op !

    ReplyDelete
  2. Af en toe verdwijnt er een kanaal, of blijkt het gecompromitteerd of te voorspelbaar.

    Maar het is niet meer zo gebruikelijk om een nog onbekende site of kanaal te ontdekken!

    Ik kwam via MoA een site tegen die niet elke tactische beweging volgt maar ca elke week een uitgebreide kwaliteitsanalyse geeft:

    https://simplicius76.substack.com/p/sitrep-10423-the-beginning-of-a-long

    Zeer het bekijken waard!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dit is wel een mooie zin uit jouw link:
      "Russia winning on the other hand would give the West a major reality check which would greatly weaken them and could lead to their backing off on the Taiwan issue, particularly due to the fact that many “heads will roll” in Western leadership, most of whom will be the top ‘swamp’ creatures of the deepstate."
      A dream come true ... 😎

      Delete
    2. Nog steeds uit de link:
      "Taken together these things appear to confirm more and more that Russia is serious about maximal objectives in the conflict. And now that the cracks in Western ‘solidarity’ are beginning to turn into giant crumbling ruptures there’s a possibility this process can speed up exponentially."
      Ik durf zelfs zo ver te gaan, dat als de RF zijn doelen heeft bereikt v.w.b. UA, zij zelfs de SLI-bases gaat bedreigen in Polen en Roemenië. Ook die moeten worden geruimd, zoals de situatie van vóór 1991, toen die er nog niet waren.

      Delete
    3. Dat is het einddoel. Het zal nog wel even duren denk ik.

      Delete
    4. Kijk Wolf begrijpt het! Als Rusland wint dan betekent het alleen maar meer oorlog, door Rusland en door China, Het zou immers betekenen dat een proxy oorlog geen zin heeft om aanvallers af te slaan, ook in het geval van Taiwan.

      Ik vind het overigens jammer dat geen enkele grootmacht dit middel ingezet heeft om in 2001 Afghanistan te steunen tegen de neocons. Dan hadden ze wel 2 keer nagedacht over Irak binnenvallen.

      Delete
  3. Over het klimaat: de grafiekjes geven de 11 jarige cyclus bovenop een stijgende trend gelegd. Eerdere bezwaren van klimaatsceptici over het stadshitte-effect gingen over overduidelijke fouten in de meetopstelling. Maar iedereen die fietstochtjes door stad en platteland maakt weet dat het altijd heter / behaaglijker in de bebouwde kom is dan ten velde. Het bos is dan gematigder en wat koeler in de zomer.

    Ik ben het, zoals wel bekend, niet eens met Baudet, en heb een schurfthekel aan lobbyisten en agent-operators, of ze nu Lomborg of Greta heten.

    Er is wel opwarming, maar ik kan het niet uitstaan als er paniekerig wordt gedaan over een zeer matig zomertje of een zachte El Niño winter die er waarschijnlijk komt (goed voor onze stookkosten, jammer voor een groot Russisch winteroffensief). Dat is pure propaganda en het KNMI deed er een paar jaar terug nog niet aan mee.
    We kunnen aan de hand van eerder opwarmingen vermoeden dat er nog een graad of 5 in de pijp zit. Deze eeuw kunnen we ons aanpassen, pas in de 23-24e eeuw verandert er veel vanwege lange termijn feedbacks.
    Maar voorlopig loopt het geboortencijfer alleen maar forser terug, zodat de wereldbevolking meer dan gehalveerd gaat worden: plek genoeg om te verhuizen waar men kust moet opgeven.
    Zoal bijna altijd vormen mensen een mening zonder het eerst goed ingelezen, doorgedacht en intelligent bepraat te hebben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. [het altijd heter / behaaglijker in de bebouwde kom is dan ten velde]
      Dat is het NIET. Het lijkt zo, omdat in de stad meer schaduw is van gebouwen. Die allemaal de warmte opzuigen en 's-avonds die warmte weer afgeven.
      [Er is wel opwarming]
      Ook dat is fout, sedert begin 21e eeuw is een afkoeling genoteerd. Alle data van overheden zijn gemanipuleerd. Zoek op deze link en verbaas je over de verdwenen hittegolven. Kijk ook verder onderaan die pagina: je krijgt meer dan 5 pagina's resultaten.
      En kom nou niet aan met: Ja, maar die site is fout o.i.d., want die site beroept zich alleen op feiten en niet over politieke hersenspinsels. Het hele 'klimaatdebat' is een verzinsel, om de "Banken" te spekken en de bevolking verder leeg te zuigen. Wij zullen -helaas- niet lang genoeg leven, om de resultaten te zien van de opwarming. De Aarde is altijd onderhevig aan opwarming-afkoeling. Bewijs hiervoor zijn de boomstammen die onder 'verdwenen' gletsjers in de Alpen te voorschijn kwamen. Ook Groenland, nu onder een dikke ijslaag bedekt, heeft er vroeger 'groen' bijgelegen, vandaar de naam.
      [geboortencijfer] Geeft ook een leuk plaatje.
      Ook jouw laatste zin is ook op jou van toepassing. 😎

      Delete
    2. Dit stukje geeft uitstekend de huidige stand van zaken weer: De overheid is het vertrouwen van de bevolking aan het verliezen, voor zover al niet helemaal verloren. De rekening zal hoog zijn...

      Delete
    3. Ook dit stuk beslaat alles, wat op ons werd afgevuurd. Het zijn klinkklare leugens van de ons welbekende Neocons.

      Delete
  4. Tom Lassing over Rusland.
    https://www.youtube.com/watch?v=-5z9yT7IhTI&lc=UgxNWx2nwI0BysR9nwJ4AaABAg.9vXdcuuDCCo9vXi1NV8IR9

    Een reactie op iemand die op mij reageerde:

    ​ @bassmouter4694 Overbodig , neem ik aan, om te zeggen dat uw hele verhaal uit uw duim is gezogen.
    Ik heb soms heftige discussies met Arjen B. Hij woont in de biblebelt, ik ken hem zakelijk. We kunnen heel goed met elkaar overweg. Maar de man weet totaal van niks. Omdat ik ouder ben dan hij en dus wellicht eerder zal sterven, heb ik al gezegd: Als jij aan de hemelpoort komt, en Petrus vraagt aan mij: "Wat denk je?" dan vrees ik dat je er niet in komt Arjen. Je doet nu eenmaal niet jouw best om de waarheid te zoeken en een echt Christen te zijn. Je drijft met de propaganda mee. Je beweert onzin die je niet kan onderbouwen, omdat je zo graag gelooft dat jouw groepje de Good Guys zijn. Maar de feiten tonen: ons groepje dat zijn de criminelen! 251 Militaire Interventies in 30 jaar tijd ! 74 Regime Changes, wereldwijd sinds 1945. . 33 landen gebombardeerd sinds '45. 7 landen verwoest sinds 2001. 500 jaar kolonisatie van de wereld.. En dan nog denken dat jij tot de Goede Partij behoort ! Ben je wel goed bij je hoofd ?! En dan nog denken dat God jou de Hemel binnen zal laten ! Hoe kom je op het idee ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb die draad een beetje gevolgd, maar die Tom is ws één van de uitzonderingen op de intelligente joden. Wat is die man dóm, dommer kan bijna niet. Er zijn er 4 (of meer) die uitstekend tegengas geven en het enige antwoord is iemand proberen te kleineren. Hij gaat nooit in op terechte vragen, of "zit je diep op de schaal van waan", een kreet die hij zelf heeft verzonnen en een videootje over gemaakt.
      Ook de Smurf doet zijn best, maar wordt ook afgezeken. Reageren daar? ZINLOOS.

      Delete
    2. Pardon, IK heb die waanometer daar ingebracht als eerste 😂

      Delete
    3. Het is wel amusant om te zien hoe Tom zijn controle op het narratief kwijtraakt. Sommige mensen beginnen meteen met denigreren, en dat geeft hem brandstof om hetzelfde te doen. Maar hij lult zichzelf vaak vast. Mijn strategie daar is om veel in een ander kader te plaatsen. Ik corrigeer iedereen op onvriendelijkheid en manke redeneringen. Dat brengt me in de rol van kritische medestander van Tom. Waarom ook niet? Ik heb niks tegen die man, en ''help'' hem in zijn zoektocht naar betekenis en waarheid 😂🤠😎

      Delete
    4. Als ik mijn commentaren van 10 of meer jaren terug herlees (ik kom wel eens wat tegen wat ik ooit in word gedumpt had), dan wordt me wel duidelijk dat ik een enorm leerproces heb doorgemaakt in stukjes schrijven.
      Dat leerproces is een van de redenen dat ik waarschijnlijk altijd wel ergens blijf reageren.

      Delete
    5. Het is een mooie uitdaging om het doel deze propagandist in zijn tegendeel te keren. Dat is dankzij intelligente reacties van steeds meer reageerders al behoorlijk op weg.
      Meestal is de volgende stap die ook ooit door the Guardian en joop.nl gevolgd werd: commentaar uitschakelen of censuur.
      Als hij in opdracht handelt kunnen we dit spoedig verwachten; is het eigen initiatief dan weten we niet hoe dit zich ontwikkelt.

      Delete
    6. [IK heb die waanometer daar ingebracht als eerste]
      Ah, dat heb ik dan gemist. Ik zag aan de rechterkant, dat hij een video die naam had gegeven. Maar dat soort lui gaat direct aan de haal met zo'n uitdrukking, net zoals 'blaadjes op de rails' en 'het rondje om de kerk'. Dat wordt eindeloos herhaald, tot vervelens toe.

      Delete
  5. Af en toe kom ik berichten tegen, waarin een historische situatie staat beschreven, zeg maar een stukje geschiedenis. Soms staan er gegevens, waar ik niets van weet. Is het dan gewenst dat hier te plaatsen? Te veel "geschiedenis" kan nooit genoeg zijn, lijkt mij.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat zijn dus niet dit soort nepberichten, als: "6 MINUTEN GELEDEN! Ruslands enige vliegdekschip Kuznetsov op de Krim is opgeblazen door een aanval van het Oekraïense leger."
      Waarbij de fantasie van iemand met een PS2 (of 5) op hol is geslagen.

      Delete
  6. Aangaande het onderwerp van dit blog, is het in de BRD ook opgevallen, dat het hele klimaatdebat één grote scam is. We liggen nog steeds op koers ... 😎

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is misschien beter om deze kleine lettertjes in het midden te laten. Er bestaat altijd wel een onderzoekje die wat tegenspreekt.

      Dat het klimaatdebat een scam is, ja daar kunnen we ons op richten.

      Vrijwel elke logische interpretatie bevestigt dit.

      Delete
    2. Het vervolg op het klimaatdebat, maarrrr, ... als je iets anders vindt, moet je je bek houden, aldus dictator Rutte, alias haBECK.

      Delete
  7. Allemaal gefeliciteerd met de verjaardag van V.V. Poetin. Van harte meneer Poetin, nog vele jaren in goede gezondheid en U bent goed bezig met het ruimen van de Neocons. Slava Russia !

    ReplyDelete
  8. Sorry even een quora dump... Ik ben zeer tegen censuur, maar wanneer deelnemers echt alle redelijke grenzen overschrijden komt er een grens.
    Deze man heb ik gerapporteerd, en dus is waarschijnlijk deze hele conversatie komende week verdwenen...:

    Oprechte vraag: U schrijft lyrics volgens eigen opgave; dat vraagt creativiteit en intelligentie.

    Maar in uw reactie komt u niet verder dan het trekken van de morele kaart, kretologie en wat schelden, afgesloten met een (standaard?) vriendelijke wens.

    Ik mis elke argumentatie en lees slechts veroordelingen.

    Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen wat het objectief van uw reactie kan zijn. Ook al zijn we het oneens, graag zou ik dit verduidelijkt zien…


    Johan Ramaekers

    " WHY " ? No reason to. Als ik oneens ben met iemand dan sluit ik af, ik verkwist géén energie. Love & Peace! :) X


    Bob Schmitz
    · 21 u.
    Ik respecteer uw standpunt. Maar betekent dat niet dat u dan beter geen plaats kunt innemen op een publiek podium?


    Johan Ramaekers
    · 19 u.
    Doe ik, beste Bob, al heel m'n leven Socialist ( 'n échte ! Geen Putin-slaaf ! ). Werk in vakbond nog, en sta op barricades. Wat doe jij ?

    Love & Peace! :) X


    Bob Schmitz
    · 17 u.
    Pensionado en vrijwel altijd SP gestemd )ooit PSP. Ik ben niemands knecht, hulpje of slaaf.

    Altijd actief anti war geweest, maar nu wat slecht ter been. Dialoog vind ik effectiever dan met spandoeken lopen.

    Gezien uw achtergrond begrijp ik nog steeds niet waarom niet inhoudelijk reageerde, maar dat zal wel aan mij liggen.


    Johan Ramaekers
    · 16 u.
    Klopt, ik correspondeer niet graag met pedo's ! Love & Peace! :) X


    Bob Schmitz
    · 0 jr
    Dat is onder de gordel en onzin. U verliest intellectueel en moreel. Het is echt tegen mijn edele 😇 principes, maar u verdient een block en report, als schoolvoorbeeld van een Troll. Ik heb u echt alle kansen gegeven in deze conversatie. Maar helaas. Wel vind ik het jammer dat ik nog steeds moeite heb met plaatsen waaruit uw barrage van hatelijke onredelijkheid vandaan komt. De meesten van uw gelijken kunnen nauwelijks een argument en zelfs een enkele zin correct formuleren, laat staan correct spellen. Maar dat is mogelijk een reden dat u ook niet inhoudelijk durft te reageren…

    ReplyDelete
  9. Deze Vlaamse man heeft gedurende zijn quora loopbaan meer dan 100 vaak zinnige antwoorden gegeven. Volgens eigen zeggen verpleegkundige en amateur musicus.
    Het blijft mij een raadsel waarom zo iemand vanaf het begin in totale razernij en erg persoonlijke haat gegrepen werd. En het begon over clusterbommen en een beetje technisch verhaal van mij over opruimen en zware metalen in de bodem aan het front (eerste honderden jaren verplichte bosbouw). Die vraag bleef ik vriendelijk stellen, maar ik weet nog steeds niks. Ik vind het altijd eng wanneer ik niet kan zien wat mensen beweegt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. [En het begon over clusterbommen en een beetje technisch verhaal van mij over opruimen en zware metalen in de bodem aan het front (eerste honderden jaren verplichte bosbouw).]
      Dat heb ik steeds als tegenovergesteld aan het doel gevonden. Het land is de eerste 10-tallen jaren waardeloos. Kijk naar Vietnam, UA gaat dezelfde kant op. Hieruit trek ik de conclusie, dat het niet om het gebied gaat, maar om juist het gebied -en de mensen erop- te vernietigen. De neocons sturen daar bewust op aan, mede gezien het feit, dat alles wat op 2 benen loopt, naar het front wordt gestuurd.

      Delete
  10. Even de voorafgaande discussie en de vraag:

    Bob Schmitz
    · do
    Sorry maar hoe irrelevant kan een argument zijn? Het is het bekende morele goed/ fout argument. Heel vaak gevolgd door de dominotheorie en het ''brutal dictator''- narratief.

    De al honderden jaren oude tactiek van demonisering van de vijand. Ik heb een verrassing voor u: ''de vijand'' is en was altijd slecht, maar door in dit argument te trappen faciliteert u hun opponent, die meestal net zo slecht is. En aan de andere kant van het front zit ergens iemand die precies hetzelfde denkt als u, in spiegelbeeld, de orc!

    Ik heb ik het niet over legalistisch advokaatjesvoeder of emo-propaganda. Dat is schoolpleindenken—hij begon— nee, hij begon. Volgens die emo propaganda is de hele wereld één grote rechtszaal en winnen de goeien, Hollywood stijl. Dream on.

    Het mag misschien kil lijken, maar waarom vervuilt een leger een gebied met DU of cluster ammo als ze dat denken te kunnen veroveren? Daar ligt de paradox. Misschien dat u daamee Zaluzhni of Shoigu mee kan overtuigen. Met moreel/legalistische puntjes gaat het zeker nooit lukken.

    Gelukkig is het een fijne dag, met mooi herfstweer.

    —————Hier voegde ik een reactie op zijn onderstaande antwoord in. Er zijn een aantal NAFO trollen actief op quora die elke reactie downvoten, en dan ziet niemand mijn antwoorden niet meer- dus moet ik het aantal beperken-----------

    Kleine toevoeging: van het weer genieten is even goed als ''Love & Peace! :) X'' toewensen. Anderen eigenschappen, zoals ''Dom'' toedenken zijn aannames: the mother of all fuck-ups.. Wat gaat u doen tegen uw vermeend wreed barbaars systeem, en heeft u de ''onderworpenen'' al om hun mening gevraagd? Of telt de mening van ''deze barbaren'' niet?

    Dit dwaashoofd wenst u een leuke avond 😎

    U bent overigens behoorlijk van het onderwerp afgedwaald! Maar misschien wilt u helemaal niet denken over oplossingen: een beetje schelden en veroordelen draagt heel misschien bij aan een primitief niveau van virtue signalling… Ooit komen we terug op burgerslachtoffers en percentages, en dat zal u verbazen. Tenzij u UA bronnen gebruikt 🙄

    Johan Ramaekers
    · do
    Zo blij dat U dom bent en kan genieten van mooi weer, denk vooral niet aan burgerslachtoffers van 'n wreed barbaars systeem, dwaashoofd ! Love & Peace! :) X

    ReplyDelete
  11. En hier begon het allemaal mee:

    [Waarom wordt het gebruik van clusterbommen door Rusland aanzien als een oorlogsmisdaad, terwijl als Oekraïne ze gebruikt, dan is het plots een efficiënt middel ]

    Johan Ramaekers
    lyricist for musicians bij Self employed (1987–heden)do
    Beste Karl,

    omdat Rusland niet langer 'socialistisch' is maar 'n fascistisch regime geworden is onder 'n

    tiran die zichzelf tot president gekroond heeft voor het leven. Nieuwe Hitler, Stalin, Mao Ze Dong,

    Pol Pot, vrijwel elke dictator ooit.

    Ik sta achter Oekraïne, volkomen, elk middel is gerechtvaardigd om deze barbaren terug

    te drijven naar dat vervloekte land.

    Fijne dag.

    Love & Peace! :) X

    ReplyDelete
  12. En toen vond ik dat hij de volgende vraag officieel op Quora stelde!

    [Waarom, Bob Schmitz, ben je zo bang dat je antwoorden uitschakelt en dreigt met blokkeren en melden? Ben je bang dat jouw Rechts-Denken tevoorschijn komt? Bang voor tentoonstellen wie en wat je bent? Gevoelig jongetje, hoor! Love & Peace! :) X?]

    Bob Schmitz
    Woont in: Alkmaar (2002–heden)15 u.

    U heeft geen enkel inhoudelijk argument gegeven, scheldt en beschuldigt. Erger dan een trol. Ik ben nergens bang voor maar gespuis als u verdient geen klankbord.

    ReplyDelete
  13. Crosspost van mij bij Blik:

    Het duurde meer dan een dag voordat ik zelfs maar de moeite nam de details tot me te nemen, zo lekker onbelangrijk vind ik die regio.

    Ik ben bepaald geen fan van Hamas, een mix van salafisten, vrijheidsstrijders en infiltranten, zowel AQ, CIA als Mossad.

    Geografisch liggen ze in het breedste deel van Israel, en daarom zijn hun militaire kansen minimaal. Maar deze keer hebben ze een heuse strategie ontwikkeld en geheim weten te houden. Dat verdient veel respect.

    Als het enige kans van slagen had gehad, dan had Hezbollah de aanval in het industeriële midden en noorden ingezet en was nu al meer dan de helft van Israel van de kkart geveegd (het land, niet de inwoners).

    Wat in ons nieuws ontbreekt is de aanleiding: Een meute van rabiate settlers was het terrein van de Al Aqsa moskee binnengedrongen, en hebben volgens zeggen ontheiligende dingen gedaan (dit wordt echt zwaar gedoofpot!). Aanval op Al Aqsa = intifada; garantie 100 %. Welke staat dan ook dient zulke bronnen van contentie altijd zwaar te beveiligen, ter bescherming van hun bevolking. Maar we weten dat er extreem geradicaliseerde elementen onder de ultra orthodoxen en wie weet zelfs sommige evangelicals bestaan, die niets liever doen dan de moskee slopen en de tempel willen heropbouwen, zodat ze weer dieren kunnen offeren in een wolk van lijk- en strontvliegen. Volgens sommigen vind Jezus dat leuk zodat het boek Openbaring (waar ze nog geen zin van begrijpen) dan werkelijkheid wordt. Het zijn de meest oorlogszuchtige mensen ter wereld.

    We gaan het volgen. Amerika is opnieuw de grootste verliezer:
    Alle pogingen (fuck Khashoggi!) om de relaties met de golfstaten te lijmen in de hoop op een herstel van de petrodollar zijn nu vervlogen.
    China en Rusland winnen, omdat hun reputatie dankzij door hen geleide onderhandelingen tussen Saudi en Iran enorm gegroeid is. Zij zullen dus gaan bemiddelen nadat de vijandelijkheden over zijn.

    -----------

    Hezbollah heeft gewaarschuwd tegen al te draconische vergelding, en hebben dat kracht bijgezet met een beperkte raketaanval.
    Uiteraard heeft Israel teruggeslagen. Ik zie dit nog niet escaleren, maar wie ben ik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. [Wat in ons nieuws ontbreekt is de aanleiding: Een meute van rabiate settlers was het terrein van de Al Aqsa moskee binnengedrongen, en hebben volgens zeggen ontheiligende dingen gedaan (dit wordt echt zwaar gedoofpot!).]
      Dank je wel voor dit belangrijke nieuwsfeit. Dit is idd nergens te vinden.

      Delete
    2. Van al mijn (40) TG-kanalen, is dit het enige bericht, wat op de oorzaak duidt.
      Ik houd mijn hart vast voor die Moskee, die wel eens "toevallig" getroffen kan worden door een bom.

      Delete
    3. Zelfs Pepe Escobar is goed geïnformeerd en noemt de aanval op de Moskee.

      Delete
    4. Hier worden de Madrassa scholen genoemd, door het SLI. Onderwerp van @JV, die dat vaak heeft benoemd.

      Delete
    5. Bij deze stop ik maar even met zoeken, want ik kom te veel van dit soort berichten tegen, dat satanisten weer eens weerloze vrouwen & kinderen aan het vermoorden is.

      Delete
  14. Op onze media slechts emo.........

    ReplyDelete
  15. Het CIDI maakt zich enorm zorgen om de gijzelaars. Dat is hier een noodzakelijjke strategische move, want hen in gevaar brengen is een absolute no-no voor het IDF.

    Men kan hier niet verwachten dat er volgens de regels ''gespeeld'' gaat worden. Inverse David Goliath situatie.

    ReplyDelete
  16. Tpm Lassing bespreekt 'Israel"

    Mijn reacties: @johanvermeulen4081
    0 seconden geleden
    Een joodse mevrouw, wiens vader nog minister was onder premier Moshe Sharett, schreef een onthullend boekje : "Israel's sacred terrorism." Livia Rokach is haar naam. Ze werd dood aangetroffen op een hotelbed in Rome. Ja, de Mossad pleegt al 70 jaar lang 30 politieke moorden per jaar, zoals Ronan Bergman in zijn boek 'Rise and kill first' beschrijft.
    Ik denk niet dat er één mens in de hele wereld is die dit gedrag van de Israeli's kan goedpraten. Maar door hun volledige controle over de Media, ziet iedereen hen als slachtoffer.



    Beantwoorden

    @johanvermeulen4081
    @johanvermeulen4081
    0 seconden geleden
    Het plat gooien van Gaza wordt met regelmaat gedaan. Isreli's noem,en dat 'het gras maaien'.



    Beantwoorden

    @johanvermeulen4081
    @johanvermeulen4081
    1 seconde geleden
    Stel U eens voor: een vreemd volk neemt jouw land in beslag en laat bijna niks meer voor jou over.
    En jij bent veel zwakker dan die nieuwe bezetters.
    Wat dan?
    Je kunt niks doen, want Amerika wordt gecontroleerd door die zelfde bezetters. ( Netanyahu heeft het zelf op camera gezged, toen hij bij settlers op bezoek was) En Netanyahu is staatshoofd, niet 'een lokale leider ergens in Zaporizja" Dus Tom mòet het wel geloven want als die lokale leider het zegt, dan ios het waar.
    De bezetters zijn dus meer dan oppermachtig.



    Beantwoorden

    @johanvermeulen4081
    @johanvermeulen4081
    0 seconden geleden
    Alisson Weir houdt al vele jaren alles bij over dit conflict. Zoek op: www Ifamericansknew .org ( If Americans knew )



    Beantwoorden

    @johanvermeulen4081
    @johanvermeulen4081
    0 seconden geleden
    https://ifamericansknew.org/



    Beantwoorden

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank voor de tip. Hier kan je het boek in .pdf-vorm downloaden.

      Delete
    2. Ik kan je reakties daar niet zien. Maar er klagen daar meerderen over censuur. Blijkbaar is alles rondom het Israel onderwerp daar taboe.

      Delete
  17. Esther Voet (ex CIDI) op WNL.

    Mijn reacties:
    JA MAAR...

    Ja maar de Israeli's hebben het land van de Palestijnen gestolen.
    *
    Ja maar ze kregen het land omdat ze de Balfour Declaratie hebben uitgevoerd waardoor Wereldoorlog 1 veel langer duurde waardoor dus veel meer doden vielen
    *
    Ja maar in de afgelopen 70 jaar zijn er acht keer zoveel Palestijnen gedood als Israëli's
    *
    Ja maar op 5 oktober 2023 vielen 800 kolonisten de Al Aqsa moskee aan.
    *
    Ja maar Israël is de baas over Amerika zoals Netanyahu zelf al zei op video.
    *
    Ja maar er is heel veel indirect bewijs dat Israël betrokken was bij 9/11, en ze deden dit om de oorlogen tegen de moslimlanden mogelijk te maken: De Neocon wars.
    *
    Ja maar in het PNAC rapport ( uit 2000) schrijven de Neocons dat ze een 9/11 ( een nieuw Parl Harbor) nodig hebben en dat ze daarna met een sterk leger de wereld nog 100 jaar kunnen koeioneren. Dat is hun PNAC plan. Ook willen ze bio-wapens ( denk: corona) gaan gebruiken volgens hun PNAC plan, pag 78)
    *
    Ja maar volgens de Talmoed is het de opdracht van de Joodse God aan zijn uitverkoren volk om de hele wereld aan zich te onderwerpen en elk volk dat weigert om te buigen voor Het Uitverkoren Volk zal worden uitgemoord net als Amalek. Lees de bijbel.
    *
    Ja maar de westerse wereld wordt geregeerd door 9 Machten, in volgorde van ‘meest invloedrijk' naar ‘minst invloedrijk’:
    1 De Media,
    2 De Bankenwereld,
    3. De Index-Beleggers (Blackrock, State Street etc) ,
    4. de FED,
    5. Big Corporations (met Big Pharma en Big Food) ,
    6. de Politici,
    7. de Denktanks,
    8. Academia,
    9. de NGO's.

    De nummers 2, 3 en 4 bepalen de richting. De rest is nodig bij de uitvoering, de media zijn absoluut onmisbaar.

    Al deze gremia staan onder Joodse controle

    ReplyDelete
    Replies
    1. [de media]
      Die moeten keihard worden aangepakt, dan zal het ophouden. Weer een uitstekende post. (duimpje)

      Delete
  18. De kunst van het 'weglaten': people have survived great suffering. Ja, maar wel door henzelf veroorzaakt door hun gedrag. Haat is hun handelsmerk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik volg Servie niet. Ik weet dat het volk pro Rusland is , maar ik weet niet in hoeverre de Servische Regering in het kamp van de VS zit.

      Het kan zijn dat Vucic nog pro Rusaland is, maar ook een beetje pro Israel. En de serven hebben slechte herinneringen aan Naser Oric en vele andere moslims.

      Delete
  19. Ukrainian SS Memorials UK. Van een geschiedeniskanaal.
    Het schijnt goed te zijn, maar daar ben ik nog niet zeker van.

    ReplyDelete
  20. Even advocaat van de duivel spelen: Geldt dat dan ook niet voor UA?

    ReplyDelete
  21. Ja, UA heeft het recht op eigen bestuur.
    Maar het maakt twee fouten:
    1. sinds de coup pleegt het genocide op een deel van haar inwoners.
    2. sinds de coup leent het zich als lanceer-platform voor een aanval op buurland Rusland.

    En dàt is natuurlijk niet naar de geest van resolutie 3535.

    ReplyDelete
  22. Zeer informatieve website: News from Underground. Met als -laatste- topartikel: Learn how to "FIGHT DISINFORMATION," with Noam Chomsky. Subtitel: "It is fascinating to watch someone repudiate their life’s work" 😎

    Verder >100 artikelen over "died suddenly" van vele SLI sporters, musici en andere bekende 'grootheden'. Ook Poetin en de NL-boeren zijn niet vergeten. Je kunt úúúúúren zoet zijn op deze site. Ik zou bijna zeggen: "Veel plezier", maar wat er staat, is zeker niet plezierig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warm aanbevolen door Russell TEXAS Bentley, tevens bron van mijn post.

      Delete
    2. Mijn (voorspelbare) kritiek: Pak een hele grote vork en schep zo veel mogelijk op een hoop. Maar dan niet verbaasd zijn als men het een samenzwerings-site gaat noemen.

      Het probleem bij deze benadering is dat indien er ooit één dingetje onjuist blijkt, het als die andere zaken die later wel waar blijken invalideert.

      Delete
  23. [En dàt is natuurlijk niet naar de geest van resolutie 3535.]
    Exact.

    ReplyDelete
  24. Mijn nieuwe favoriete site noemt veel van mijn vermoedens, maar gaat nog veel verder:

    https://simplicius76.substack.com/p/israel-flashpoint-localized-skirmish

    Het lijkt er volgens hem op dat vele spelers in dit conflict geinfiltreerd of op de hoogte waren. Deels, want ze hebben allen hun eigen, zeer verschillende agenda's. Ik kan er nog geen chocola van maken, en weet niet eens of dit een meesterplan of een kluwen spaghetti is.

    Dit artikel is volgens mij een goede basis voor vele analyses, en is tevens een mooie afweer tegen alle emmers vol emo-stront die over ons wordt uitgegoten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben je lid geworden van Simplicius ? Kost wel 8 euro per maand.

      Of gewoon gekozen: 'dit artikel verder lezen'>

      In het artikel: Israel heeft Hamas mede opgericht :
      YT: min 3 : Blowback: How Israel Helped Create Hamas

      ( Nu ik dat lees herinner ik het me)

      Is inderdaad een goede artikel.

      IK ga er mogelijk een blog van maken.

      Delete
  25. Mijn analyse (crosspost Quora)

    Vraag: Zal Israël Hamas verpletteren en wat zullen Saoedi-Arabië en de rest van de Arabische staten doen?

    Antwoord:
    [Hamas is een onderafdeling van de moslim broederschap, dus in die zin lukt dat nooit. Slechts verlichting in de golfstaten zou dit ooit kunnen bewerkstelligen, maar dan hebben we het over honderden jaren. Maar voorlopig is Hamas uitgespeeld. Hezbollah heeft , verstandig genoeg, hun kruit vrijwel droog gehouden. Iran eveneens.

    De grote vijand van Israel is niet Hamas en zelfs niet Hezbollah, maar de interne demografie die het land een fundamentalische theocratie dreigen te maken binnen 1 of 2 generaties. Netanyahu + zijn radicale splinters zijn een voorbode: als die 1000 radicale settlers de AlAqsa moskee niet waren binnegedrongen en de politie zijn werk had gedaan door dat te voorkomen was dit hele conflict slechts als een offensief scenario op de plank van Hamas blijven liggen.

    Maar de consequenties zullen dieper gaan, en ik verwacht dat de komende 10 jaar:

    Saudi, de Golfstaten zullen nu op een wat vastere voet doorgaan met de entente met Iran, en zullen zich geleidelijk meer en meer in de BRICS omloopbaan begeven. Dat zal de Arabische wereld matigen, maar ze zullen wel grotendeels opponent van Israel blijven. De reden is niet Gaza, maar de Al Aqsa moskee.

    De VS raakt de petrodollar kwijt en blijft dus, evenals de EU geleidelijk in betekenis afnemen. De invloed op de VS verkiezingen blijft gering. Rusland en China nemen toe in geloofwaardigheid, militair en economisch voor de global south wanneer ze succesvol bemiddelen na de vijandelijkheden, en Iran + de Shia crescent diplomatiek kunnen beschermen (geen oorlog maar wel hele dikke rode lijnen).

    De keten van Sahel revoluties zal dan doorgaan, ook buiten dat gebied. Als de BRICS toetreding van Argentinië economisch vruchten afwerpt wordt vrijwel de hele latijnse wereld lid. Ukraine zal snel gaan verliezen, aangezien de wapens en het geld nu naar Israel zullen gaan.

    Deze fase van het MO. conflict, wat volgens mij voorbij is in 2024 , zou wel eens een geopolitiek kantelpunt kunnen vormen, behalve rond Israel. Veel van de in mijn oploskoffiedik geziene ontwikkelingen zijn al een tijd aan de gang.]

    ReplyDelete
  26. Welke krankzinnige verzint zoiets? Dat krijg je met het alleen maar rondneuken in je eigen soort: Vroeg of laat krijg je genetische defecten, vooral in de hersenen. Het H(olo)-volk neukt zich naar zijn eigen ondergang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.jewishvirtuallibrary.org/synopsis-of-subjects-for-tractate-sanhedrin

      Delete
  27. De Balie interviewt Bernie Sanders.

    Ik ga er met gestrekt been in:

    johanvermeulen4081


    De Bali : captured.
    Bernie Sanders: non-effective opponent. Function: give the peoplte the impression that there is a democracy.
    America: 251 military interventions in other countries in 32 years
    Israel: Stole a complete country, kills original people and sells itself as ' The Victim'.
    Tikkun Olam = destroy Amalek.
    Amalek ? That's you. (But you are too lazy to know all this)

    ReplyDelete
  28. Discussie bij Lassing, reactie op ene Bob Schmitz...

    https://youtu.be/y7HJEl3xLZE

    @TomLassing U weet geen van beiden of U gelijk heeft.
    U kunt zich beter op
    (1) het karakter van de strijdende partijen orienteren.
    (2) En op hun incentives ( op wat voor hen aantrekkelijk is) , vaak aangeduid met "Cui bono" ( wie heeft er baat bij een oorlog).
    (3) En op hun aspiraties.
    Dat geeft een veel betere kans op een correcte inschatting van wat er gebeurt en wie de schuldige is.
    Dan kunt U kiezen om aan de goede kant van de geschiedenis te gaan staan.

    (1) Karakter: Amerika pleegde 251 'Militaire interventies' in 30 jaar tijd.
    Rusland 5.
    Het lijkt er op dat Amerika niet zo'n menslievend land is als ze ons elke dag vertellen.

    (2) Wie heeft er baat bij?
    Rusland? Rusland barst van de olie en gas. Voor 200 jaar genoeg. Noodzaak: klanten er bij, Niet nòg meer olie en gas. Dus geen riskante oorloge beginnen en jouw afzetmarkt riskeren.
    Amerika? In handen van de Neocons: Zij haten Rusland ( pogroms tot 1917 en na 1953 de macht over het land verloren) , ze haten Oekraïne (Bandera liquideerde hun voorouders) en ze haten Duitsland (wel bekend waarom) , en ze willen Europa niet als concurrent. >> Een oorlog uitlokken die en alle 3 hun historische vijanden treft.

    (3) Aspiraties:
    Putin wilde bij de Nato in 2000. Rusland wil niet worden bedreigd door biowapens, en door raketten op haar drempel. Rusland wil moord op etnische Russen stoppen.
    Dat zijn Putin's aspiraties. Niet om zijn onmetelijk grote en dunbevolkte land nog 1 % groter te maken en 2% extra dunbbevolkt.

    Amerika: Lees hun PNAC Report om hun aspiraties te kennen. "We willen nog 100 jaar de wereld overheersen. Daarom moeten we op 2 fronten tegelijk oorlog kunnen voeren. We zijn positief over biologische wapens. Maar we werken bij voorkeur via proxies: àndere volken die we elkaar laten uiitmoorden. Wij verkopen hen de wapens. Wij lenen hen geld. En later als ze die lening niet kunnen aflossen kopen we hun grondstoffen en landerijen voor een habbekrats van hen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welke 5 militaire interventies van Rusland bedoel je dan? ik denk gelijk aan de interne interventies in Tjajikistan en natuurlijk Georgie, Syrië en Oekraïne, Welke is die 5de dan? En zou je dan ook die 251 Amerikaanse interventies in de afgelopen 30 jaar kunnen noemen?

      Delete
  29. Harry Vermegen komt er niet uit.
    Ik wel:

    Dag Harry,
    het is nu 1948 zoals je weet, en ik heb slecht nieuws voor je.
    De man die jouw huis had gestolen, die mijnheer Engeland, je kent hem wel, heeft besloten om dat huis aan iemand anders te geven. Opkrassen Harry.
    Dat jouw familie daar al eeuwen woont: niks mee te maken.
    Het huis is eerlijk gestolen door mijnheer Engeland, en hij heeft het aan iemand anders gegeven.
    Opkrassen Harry. Wegwezen.

    2023. Ben je er nou nòg, Harry ? Ben je doof of zo.

    ReplyDelete
  30. Generaal Van Loon op WNL.

    Mijn reactie:
    Het is véél erger dan de Middeleeuwen, generaal.
    Naar de vlaggen te oordelen op de Eiffeltoren, de Brandenburger Tor en in New York is er een bepaald volk aan de macht dat volgens haar geloof ieder volk moet doden dat niet bereid is zich aan hen te onderwerpen. Ze noemen elke tegenstander 'Amalek'. Lees uw oude testament.
    Ze hebben in 1948 andermans land in beslag genomen, voeren daar een koloniaal bewind ( ik citeer VN resolutie 3535) en de laatste Apartheid ter wereld, en doden de oorspronkelijke bewoners in de verhouding 20: 1. Maar ondanks hun veel lagere dodental profileren ze zichzelf toch met succces als underdog, als SLACHTOFFER.
    Ze controleren Amerika ( dat zei Netanyahu zelf op camera) en hebben met dat land in 30 jaar tijd 251 'Militaire Interventies' gepleegd. Tweehonderd eenenvijftig. !
    Google op: Instances of Use of United States Armed Forces Abroad, 1798-2023 Updated June 7, 2023

    Allemaal zaken die U hoort te weten.
    Maar U staat tòch aan de kant van deze mensen.
    Ik hoop dat uw dochter een keer thuis komt met een vriend die 251 roofovervallen heeft gepleegd.
    Gaan we kijken of U ook achter de keuze van uw dochter kan staan.

    ReplyDelete