Wednesday, June 24, 2026

1541 Hoe zit dat nu met de aanleiding voor WO 2 ? Had de moord op etnische Duitsers er mee te maken ?

Een mijnheer met een joodse naam schreef ergens dat kort voor WO2 er joodse knokploegen in Danzig waren die etnische duitsers hebben vermoord. Het was in een comment ergens bij Ron Unz meen ik.

De tekst hieronder van Guru Dev heb ik al enkele jaren in mijn bezit.

Ik ben benieuwd in hoeverre WO2 door 'atrocities ' tegen etnische duitsers is uitgelokt.

Ik weet dat Hitler direct na de inval (een soort bevel van: "Stop hier mee !" vrede aan bood, maar dat dit door Fr en GB werd geweigerd ! Ze moesten en zouden een oorlog hebben. Zie ook de Ambassador's letters.)

DeepSeek geeft de indruk dat het misschien wel de duitsers waren die het veroorzaakten, maar Deepseek leest de 'goedgekeurde werkelijkheid'. De waarheid is misschien juist te vinden in ooggetuigen-verslagen die niet meer te koop zijn( die worden weggedrukt) , zoals dat italiaanse boek. Ik kocht het tweedehands, er was nog 11 exemplaar. Nu maar afwachten of het ook aan komt.

Eerst eens aan Deepseek vraagen wat die er van denkt:

dag Deepseek, wat kunt U mij zeggen over deze drie woorde: Bloody Sunday , Danzig , Broomberg. Ik wil graag alle litteratuur weten die hier over schrijft.

Based on the available information, here is an overview of the literature and historical context surrounding "Bloody Sunday," "Danzig," and "Broomberg." The events are deeply intertwined and represent one of the most fiercely debated episodes leading up to and during the early days of World War II.

💥 "Bloody Sunday" (Bromberg/Bydgoszcz)

The term "Bloody Sunday" most often refers to the events of September 3-4, 1939, in the Polish city of Bydgoszcz (then known as Bromberg in German). This event and its subsequent use in Nazi propaganda is a major subject of historical study.

  • The Contested Event: The core of the historical debate centers on the sequence of events. The generally accepted account is that the violence was likely triggered by German insurgents (Volksdeutsche and possibly SS intelligence) who fired on retreating Polish soldiers. In response, Polish forces and civilians retaliated with excessive force, arresting and executing many ethnic Germans suspected of being involved. While the immediate casualties are estimated at around 300-400 Germans and 30-45 Polish soldiers, the event became a propaganda tool for the Nazi regime.

  • Divergent Historical Narratives: For decades, historical accounts were heavily influenced by national perspectives. Polish historiography focused on the German diversionary actions, while German historiography often emphasized the "massacre" of the German minority, sometimes inflating the number of victims into the thousands. This has been a key subject of academic study.

  • Key Literature:

    • A Breakthrough Study: A watershed moment in German historiography came with Günter Schubert's work, which argued that the event was deliberately triggered by German insurgents, a position largely congruent with current Polish academic consensus. The article "The Myth of 'The Bloody Sunday of Bydgoszcz' Dispelled" details his findings.

    • Academic Journals: The Vierteljahrshefte für Zeitgeschichte, a major German historical journal, published an article by Markus Krzoska in 2012 examining the enduring controversies and research findings related to the "Bromberger Blutsonntag". This source notes that while a final clarification is likely impossible due to a lack of central sources, the estimated number of casualties is now surprisingly similar on both sides (over 400).

    • Primary Accounts: There are also published personal accounts from the German perspective, such as Dorothea Radler, tedesca : cronache delle atrocità polacche a Bromberg by Manuela Marchese, which is a biographical account of the events.

🌍 Danzig (Gdańsk)

Danzig (modern-day Gdańsk, Poland) was a "Free City" created by the Treaty of Versailles after World War I. Its status was a major point of tension between Germany and Poland, making it a direct precursor to the war.

  • A City of Contention: The Free City of Danzig (1920-1939) was a semi-autonomous city-state with a predominantly German population but under the oversight of the League of Nations, with Poland holding special economic and foreign policy rights. This ambiguous status made it a focal point for nationalist tensions.

  • From Cooperation to Conflict: While historians often frame Danzig as a failed geopolitical experiment, more recent scholarship explores the daily life and complex relationships within the city. One dissertation argues that local support for the Free City was low not just due to nationalism, but also because of the significant economic hardship the post-war borderland status created.

  • Literature:

    • A Biographical Approach: A major cultural history of the city is presented in Peter Oliver Loew's work, including Danzig – Biographie einer Stadt (Danzig - Biography of a City), which provides a long-durée perspective, contextualizing its interwar status within its broader history.

    • Political and Legal Histories: There are various scholarly works analyzing the legal status and political development of the Free City. One study, for example, compares it to the Republic of Cracow, noting that its political situation, influenced by the rise of local Nazis and support from Germany, made it an inevitable starting point for WWII. Another dissertation examines the "post-war borderland society" and everyday life in the Free City.

🩸 Broomberg (Bromberg/Bydgoszcz)

This is the German name for the city where the "Bloody Sunday" events took place.

  • The "Bromberger Blutsonntag": In German historiography and memory, the event is known as the "Bromberger Blutsonntag". It is deeply connected to the memory of the suffering of the German minority in Poland at the start of the war.

  • A Contested Memory: The events of 1939 in Bydgoszcz remain a "contested memory" in Germany, Poland, and Israel. The different ways the event is remembered—as a massacre of Germans in the German narrative, and as an act of German sabotage in the Polish narrative—reflect deeper, often conflicting, national identities and victimhood narratives.

  • Literature:

    • Transnational Analysis: The article "Contested Memory: Bromberg 1939" provides an excellent framework for understanding how this single event is remembered differently across national borders. It specifically discusses how the memory of the event is tied to wider debates about Polish and Jewish victimhood during the Holocaust.

    • Specialized Studies: Markus Krzoska's 2012 article, mentioned above, is specifically titled "Der 'Bromberger Blutsonntag' 1939," focusing directly on this event from a historical research perspective.

✍️ A Note on Sources

It is important to be aware that there are sources online that present extreme and conspiratorial views on these events. One such source, titled "The Genocide of the Germans in Poland - 1939," contains highly questionable claims, including allegations that Hitler, Churchill, and Stalin were Jewish and that the Holocaust was a Jewish-Zionist conspiracy. This material is not considered credible by mainstream historians and contradicts all established historical evidence, but it is noted here to illustrate the type of fringe literature that exists on this subject.

--------------- Tot zover Deepseek ------------------


Ik heb drie bronnen die er over schrijven:


1) Kroniek van Poolse gruweldaden in Bromberg.


Een italiaanse mevrouw schreef dit boek.

Ik heb het besteld:

Dorothea Radler, tedesca : cronache delle atrocità polacche a Bromberg / Manuela Marchese.


Maar afwachten of het aankomt.  Ze beweert ooggetuige te zijn en ik zag wel dat zij ook zegt dat er 59000 duitsers mensen zijn vermoord. 


 2)     DE GENOCIDE OP DE DUITSERS IN POLEN – 1939

Een MBA afgestudeerd persoon van de universiteit van Leicester. Schreef juni 2022. 

Nu een document van een Indisch of Pakistaanse geleerde die in Leicester op de universiteit werkt. Origineel in engels:

https://dn720005.ca.archive.org/0/items/2-42-1652854406-12-ijhrjun-202212/2-42-1652854406-12IJHRJUN202212.pdf


Tekstvak: Origineel artikelInternational Journal of History and Research (IJHR)

ISSN (P): 2249–6963; ISSN (E): 2249–8079

Jaargang 12, nummer 1, juni 2022, 99–104

© TJPRC Pvt. Ltd.

 

DE GENOCIDE OP DE DUITSERS IN POLEN – 1939

GURU DEV TEELUCKDHARRY

MBA, Universiteit van Leicester, Engeland


Ontvangen: 2 april 2022; Geaccepteerd: 22 april 2022; Gepubliceerd: 5 mei 2022; Artikel-ID: IJHRJUN202212

 

'Hitler wil geen oorlog, maar hij zal er binnenkort toe worden gedwongen. Het laatste woord is, net als in 1914, aan Engeland.' – Emil Ludwig, zionistische schrijver, mei 1934.

INLEIDING

De bloedbaden van ‘Bloody Sunday’ in Danzig en Broomberg in 1939, enkele maanden voordat Duitsland op 1 september 1939 Polen binnenviel, behoren tot de meest tragische gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis. Natuurlijk wordt er niet meer over gesproken. (POLAND’S CENSORED HOLOCAUST, 2010). Bovendien durven maar heel weinig historici de waarheid te vertellen over deze barbaarse en gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid. Toch was dit het punt waar alles begon en alles uit de hand liep. Men zou deze genocide in Polen, waar 58.000 Duitsers (van de etnische groep Volksgenossen) genadeloos werden afgeslacht, zelfs kunnen bestempelen als een belangrijke gebeurtenis die in 1939 de Tweede Wereldoorlog veroorzaakte en vervolgens de Holocaust in 1941, waarbij meer dan 5.000.000 Joden door Adolf Hitler werden vermoord en uitgeroeid.

Al lang vóór deze tragedie was de vervolging van de Duitse gemeenschap (van de etnische groep Volksgenossen) in Polen in volle gang. In feite was de genocide op de Duitsers in Polen slechts de druppel die de emmer deed overlopen. Als vergelding lanceerde Duitsland op 3 september 1939 een aanval op Polen en op 19 september 1939 hield Adolf Hitler de volgende toespraak:

‘…Danzig is ons ontnomen! Polen heeft de Corridor geannexeerd. De Duitse minderheden worden op de meest verachtelijke wijze vervolgd die men zich kan voorstellen. In de jaren 1919 en 1920 werden meer dan een miljoen mannen van Duitse afkomst gedwongen hun vaderland te verlaten. Zoals altijd heb ik getracht via vreedzame middelen verandering teweeg te brengen, door voorstellen te doen… om deze situatie, die inmiddels ondraaglijk was geworden, te verhelpen… De Poolse eenheden staan in schril contrast met de gruwelijkste daden die wellicht in de afgelopen eeuwen zijn begaan. Als soldaat in de Eerste Wereldoorlog, die uitsluitend in het westen vocht… heb ik nooit de gelegenheid gehad om getuige te zijn van dergelijke daden… de duizenden afgeslachte Volksgenossen… de op brute wijze afgeslachte vrouwen, meisjes en kinderen… de talloze Duitse


 

soldaten en officieren die gewond… in handen van de vijand vielen en die werden afgeslacht, beestachtig verminkt en waarvan de ogen werden uitgestoken. Er waren momenten waarop men zich onder deze omstandigheden moest afvragen… of men zich moest inhouden? …Ik heb niet gehoord of ook maar één van de democratische staatslieden het de moeite waard vond om tegen deze barbaarse daden te protesteren… Tienduizenden werden ontvoerd, misbruikt en op de meest gruwelijke wijze vermoord. Sadistische beesten lieten zich gaan en gaven hun perverse instincten de vrije loop. En de vrome democratische wereld keek toe zonder met een oog te knipperen… Dachten de Polen werkelijk dat het Duitse volk op de lange termijn… dit misbruik door zo’n belachelijke staat zou pikken!?’ (HITLER LEGT UIT WAAROM HIJ POLEN DE OORLOG VERKLAARDE; Toespraak van Adolf Hitler – Bloedbaden van Bromberg – 1939).

DE SCHULDIGEN

 

Het bloedbad van Danzig werd in Polen gepleegd door de Poolse joden en de bolsjewistische Sovjets, die er vast van overtuigd waren dat Polen in geval van oorlog een grote overwinning op Duitsland zou behalen. Op één enkele dag vielen talloze Poolse joden, onder bescherming van het Poolse leger, het dorp Broomberg aan en slachtten op wrede wijze 5.500 Duitsers af. Dit stond bekend als de Bloedige Zondag van Broomberg en ook zij waren er vast van overtuigd dat Polen zou zegevieren. (POLAND’S CENSORED HOLOCAUST, 2010).

Danzig en de Bloedige Zondag van Broomberg waren slechts de eerste stap in een macabere samenzwering waarachter angstaanjagende meesterbreinen schuilgingen. Toch hadden deze misdaden voorkomen kunnen worden, als de Volkenbond de grieven van Adolf Hitler serieus had genomen. Toch had Duitsland tevergeefs geprotesteerd tegen de vervolging van Duitsers in Polen door herhaaldelijk een brief te schrijven aan de Volkenbond. (POLAND'S CENSORED HOLOCAUST, 2010).

RASSENHAAT

 

De genocide op de Duitsers in Polen was ook het gevolg van een langdurige, verachtelijke propagandacampagne, gebaseerd op zionistisch racisme op internationaal niveau tegen Duitsland en de Duitsers tussen 1920 en 1939. Andere motieven van deze campagne waren zeer schokkend en weerzinwekkend, zoals de volgende voorbeelden laten zien:

        : ‘Judea verklaart Duitsland de oorlog!’ – Kop in de Daily Express, 24 maart 1933.

 

        : ‘Het Israëlische volk over de hele wereld verklaart Duitsland de economische en financiële oorlog. Veertien miljoen Joden staan als één man achter elkaar om Duitsland de oorlog te verklaren. De Joodse groothandelaar zal zijn bedrijf verlaten, de bankier zijn beurs, de koopman zijn handel en de arme zijn armzalige krot om zich te verenigen in een heilige oorlog tegen het volk van Hitler.’ – Daily Express, 24 maart 1933.

        : ‘Wij Joden gaan Duitsland de oorlog verklaren.’ – David A. Brown, nationaal voorzitter van de United Jewish Campaign, 1934 (geciteerd in „I Testify Against The Jews“ van Robert Edward Edmondson, pagina 188, en „The Jewish War of Survival“ van Arnold Leese, pagina 52).

        : ‘Onze belangen vereisen de definitieve vernietiging van Duitsland; het Duitse volk vormt een gevaar voor ons; we kunnen absoluut niet toestaan dat Duitsland aan invloed wint onder de huidige regeringen.’ – Zionistische leider Wladimir Jabotinsky, januari 1934 in het joodse dagblad ‘Tatscha Retsch’.

        : ‘Er is maar één macht die er echt toe doet. De macht van politieke druk. Wij joden zijn het machtigste volk op aarde, omdat wij deze macht bezitten en weten hoe we die moeten aanwenden.’ – Vladimir Jabotinsky, Jewish Daily Bulletin, 27 juli 1935.


 

        : ‘Voor het einde van het jaar zal er een economisch blok worden gevormd door Engeland, Rusland, Frankrijk en de VS om de Duitse en Italiaanse economische systemen op de knieën te dwingen.’ – Paul Dreyfus, ‘La Vie de Tanger’, 15 mei 1938.

        : ‘Op 3 juni 1938 pochte de American Hebrew dat zij Joden hadden in de meest invloedrijke posities in Groot-Brittannië, Rusland en Frankrijk, en dat deze ‘drie zonen van Israël de nazidictator naar de hel zullen sturen’. – Joseph Trimble, de American Hebrew.

        : ‘De oorlog die nu wordt voorgesteld, heeft tot doel de joodse hegemonie over de hele wereld te vestigen.’ – Brigadegeneraal George Van Horn Mosely, The New York Tribune, 29 maart 1939.

        : ‘De joden beschouwen deze oorlog als geheel als een heilige oorlog.’ – The Daily Herald, nr. 7450, 1939, geciteerd in „Reichstagsbrand, Aufklarung einer historischen Legende“, door U. Backes, K.H. JanBen, E. Jesse, H. Kohler, H. Mommsen, E. Tobias.

: ‘De Tweede Wereldoorlog wordt gevoerd ter verdediging van de grondbeginselen van het jodendom.’ – Rabbijn Felix Mendlesohn, Chicago Sentinel, 8 oktober 1942.

IRONIE EN HUICHELARIJ

De Duitse invasie van Polen in 1939 markeerde het begin van de Tweede Wereldoorlog. Het was echter slechts een absurd toeval met een vleugje ironie. Het is moeilijk te begrijpen hoe Adolf Hitler, die noch Arisch noch Duits was, wraak zou nemen voor de bloedbaden onder de Duitsers in Polen. Adolf Hitler was een Jood (Nieuw DNA-bewijs toont aan dat Hitler Joods was, 2014; Hitler had Joods DNA, 2013). Dit vernietigende feit laat ons perplex achter! In zijn boek ‘Adolf Hitler: stichter van Israël’ citeert Hennecke Kardel het boek ‘Before Hitler Came’, geschreven door een Duitse jood genaamd Dietrich Bronder, waarin wordt beweerd dat niet alleen Adolf Hitler, maar ook al zijn medestanders joden waren, zoals blijkt uit de volgende fragmenten:

"Van joodse afkomst of verwant aan joodse families waren: de Leider en Rijkskanselier Adolf Hitler; zijn vertegenwoordigers, Rijksminister Rudolf Hess; Rijksmaarschalk Hermann Göring; de Rijksleider van de NSDAP Gregor Strasser, dr. Josef Goebbels, Alfred Rosenberg, Hans Frank, Heinrich Himmler; de Rijksminister von Ribbentrop (die een hechte vriendschap beloofde aan de beroemde zionist Chaim Weizmann, het eerste staatshoofd van de staat Israël, die in 1952 overleed); von Keudell; veldcommandanten Globocnik (de vernietiger van de Joden); Jordan en Wilhelm Hube; de grote SS-leiders Reinhard Heydrich, Erich von dem Bach-Zelewski en von Keudell II, die eveneens actief waren bij de vernietiging van Joden. Daarna volgden Hitlers bankiers en aanhangers van vóór 1933: Ritter von Stauss (vicevoorzitter van het NS-parlement); von Stein; de veldmaarschalk en staatssecretaris Milch; de onderstaatssecretaris Gauss; de natuurkundige en oude partijleden Philipp von Lenhard en Abraham Esau; het zeer oude partijlid Hanffstaengel, hoofd van de buitenlandse afdeling van de NSDAP-krant (later adviseur van president D.E. Roosevelt), evenals professor Haushofer.”

Adolf Hitler heeft tussen 1941 en 1945 tijdens de Holocaust Joden in Duitsland uitgeroeid. Een duidelijk beeld van de joodse afkomst van deze Duitse dictator is net zo belangrijk als zijn gruwelijke daden. Was hij een hypocriet die een hekel had aan Joden uit andere stammen, of iemand die volledig loyaal was aan de Duitsers en Duitsland? Had hij een verborgen agenda?

Historici zeiden het volgende over Adolf Hitler: ‘Zijn motieven waren psychopathisch en hij was een op oorlog beluste gek.’ (POLAND’S CENSORED HOLOCAUST, 2010). In feite komt dit beeld niet helemaal overeen met de werkelijkheid.


 

Adolf Hitler wilde geen oorlog en hij had dit standpunt inderdaad bevestigd met de volgende verklaring: ‘Het is niet waar dat ik of iemand anders in Duitsland in 1939 oorlog wilde. Die werd uitsluitend gewenst en uitgelokt door internationale staatslieden die ofwel van joodse afkomst waren, ofwel voor joodse belangen werkten. Evenmin had ik ooit gewenst dat er na de verschrikkelijke Eerste Wereldoorlog ooit een tweede zou komen tegen Engeland of Amerika.’ (Adolf Hitler, 1945).

CONCLUSIES

Winston Churchill, Franklin Roosevelt en Joseph Stalin, die allemaal joden waren, hadden Polen moeten veroordelen voor de genocide op de Duitsers in 1939 en strenge sancties moeten opleggen aan alle daders en moordenaars. Winston Churchill en de andere politici hadden ook met Adolf Hitler kunnen onderhandelen om de stammenconflicten onder de joden te sussen en de etnische conflicten tussen de joden en de Duitsers te beslechten, teneinde de Tweede Wereldoorlog en mogelijk de Holocaust te voorkomen.

Helaas wilden deze megalomane politici koste wat kost de Tweede Wereldoorlog. Bovendien wilden ze ook de vernietiging van Duitsland. Zo zei bijvoorbeeld Winston Churchill, die net zo gevaarlijk was als Adolf Hitler: ‘Duitsland is te sterk. We moeten het vernietigen.’ (Winston Churchill, nov. 1936). Erger nog, zulke woorden van ongelooflijke zwaarte: ‘Stop met praten over vredesvoorwaarden! Breek Duitsland in stukken!’ (The Daily Herald, nr. 7426, 9 december 1939) maakten in 1939 een einde aan alle hoop op vrede.

Op basis van dergelijke opruiende feiten kon men dus niet het beste verwachten van deze lastige mannen, die via de Tweede Wereldoorlog alleen maar ‘de vestiging van Joodse hegemonie’ (brigadegeneraal George Van Horn Mosely, The New York Tribune, 29 maart 1939) op internationaal niveau nastreefden.

Uiteindelijk, door de Führer (Adolf Hitler) te dwingen in 1939 de legitieme reactie op de genocide door de Duitsers te ontketenen, moesten de zionistische joden toch beseffen dat de Pyrrusoverwinning van de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog, ten koste van meer dan 5.000.000 joden in de Holocaust, niets anders was dan een ramp, en dat zij absoluut een onvergeeflijke zonde tegen de mensheid hadden begaan!

BRONNEN

 

1.       Toespraak van Adolf Hitler – Bloedbaden van Bromberg – 1939: http://www.youtube.com/watch?v=FV-zcaJaf9w&feature=share Verbazingwekkend

 

2.       Barbara Johnson, ‘NIEUW DNA-BEWIJS TOONT AAN DAT HITLER JODISCH WAS’, 9 april 2014

 

3.       Bronder Dietrich, ‘Before Hitler Came A Historical Study’, 1975

 

4.       Hitler Adolf, ‘HET LAATSTE POLITIEKE TESTAMENT’, 29 april 1945

 

5.       Hennecke Kardel, ‘Adolf Hitler: Stichter van Israël’, 1974

 

6.       David Livingstone, ‘Hitler had Joods DNA’, 8 mei 2013

 

7.       Roland Marc, ‘POLAND’S CENSORED HOLOCAUST’, THE BARNES REVIEW – UITGAVE MAART/APRIL 2010

 

8.       Daily Express, http://guardian.150m.com/jews/jews-declare-war.htm

 

9.       http://www.jewwatch.com/jew-leaders-folder.html

 

10.    http://www.jewwatch.com/jew-leaders-churchill.html

 

11.    http://www.jewwatch.com/jew-leaders-roosevelt.html


 

12.    http://www.jewwatch.com/jew-leaders-stalin.html

 

13.    http://historyimages.blogspot.com/2009/09/one-reason-why-hitler-attacked-poland

 

http://zioncrimefactory.com/2015/07/04/hitler-explains-why-he-declared-war-on-poland/

   


3)   Poland's censored Holocaust 

Ene Marc Roland schreef in 2010 een 5 pagina lang artikel in The Barnes Review. De titel: Poland's Censored Holocaust. 
Ik kan het niet downloaden van scribd ( wel een gratis eerste maand nemen, maar dan vergeet ik weer dat er na 1 maand elke maand 11 rewuro wordt afgeschreven).  Maar het is goed te lezen:    

https://www.scribd.com/document/831092666/Polands-Censored-Holocaust

Mijn kennis Piet  heeft  het document aan mij gemaild, maar ik kan het niet op de site plaatsen. 

Korte samenvatting: 

Waarom zou Hitler oorlog gaan bewginnen tegen de drie machtigste landen van Europa:  Frankrijk,  Engeland en Rusland ? Alleeen maar  om een klein lapje grond in Polen te veroveren? 

Kijk naar wat hij zei en wat Hitler deed.

Hitler wass goed bevriend met de Poolse leider Pilsudski. Beiden waren zed erg bang voor de communisten.

Pilsudski wilde een sterke macht zijn tegen de Russen. Hij was nationalist, en dat begreewp Hitler heel goed. 

Maar in mei 1935 overleed Pilsudski en  kwam de Amerikaanse diplomaat Bulitt  de Polen opstoken tegen de Duitsers.  Hitler sprak met veel warmte over de overleden Pilsudski. 

In de Spaanse burgeroorlog vochten de Duitsers en de Polen nog samen tegen de communisten. 

pagina 2:

Zelfs nà de inval van Duitsland in Polen en de overgave door Warschau, pleitte Hitler voro een onafhankelijke Poolse staat. ( En hij bood vrede aan.  Die vrede werd doro GB en FR geweigerd ! En Rusland, dat ook de helft van Polen had bezet,  was tègen een onafhankelijke Poolse staat. 

Pas in zomer 1939  was de houding in Polen enorm anti-Duits geworden. Dit zeker onder de invloed van Amerika (  diplomaat Bullitt). 

In de Poolse krant Kurir Polski stond  te lezen:  Duitsland moet vernietigd worden ! 

De Poolse opperbevelhebber Edward Rydz-migly  zei: "Polen wil oorlog met Duitsland, en Duitsland zal die niet kunnen vermijden zelfs als het dat zou willen." 

In augustus 1939   was de stemming op een kookpunt:  etnische duitsers in Polen werden  gearresteerd en soms gelyncht.   De 1,4 miljoen Duitsers in Polen werden zwaar belaagd. 

pagina 3: 




62 comments:

  1. Dag Deepseek, wat is een MOU en wat zijn de 14 punten diie Trump en Vance hebben voorgesteld ?


    Een MOU is een Memorandum of Understanding, en in dit geval gaat het om een voorlopig, 14-punten tellend akkoord dat de Verenigde Staten en Iran op 17 juni 2026 hebben ondertekend om de oorlog te beëindigen .

    Hier zijn de kernpunten van het akkoord, gebaseerd op het gelekte document dat door de Iraanse staatsmedia is gepubliceerd. Het is goed om te weten dat dit geen definitief vredesverdrag is, maar een raamwerk voor verdere onderhandelingen van 60 dagen .

    📜 De 14 Punten van het MOU
    Hoewel de exacte bewoordingen nog niet officieel zijn vrijgegeven, zijn de 14 punten in brede lijnen bekend . Het akkoord voorziet in een wapenstilstand, het opheffen van sancties en het starten van een nieuw onderhandelingstraject over het kernprogramma van Iran.

    Hier is een overzicht van de belangrijkste punten, gebaseerd op analyses van verschillende nieuwsbronnen :

    Onmiddellijke en permanente stopzetting van vijandelijkheden op alle fronten, waaronder in Libanon .

    Toezegging van de VS om zich niet te bemoeien met de interne aangelegenheden van Iran en de soevereiniteit ervan te respecteren .

    Volledige opheffing van de zeeblokkade van Iraanse havens binnen 30 dagen .

    Toezegging van de VS om troepen terug te trekken uit de regio rond Iran .

    Heropenen van de Straat van Hormuz voor de scheepvaart binnen 30 dagen .

    Opschorting van sancties op de verkoop van Iraanse olie, petrochemicaliën en derivaten .

    Herstelplannen voor Iran ter waarde van minstens 300 miljard dollar, gefinancierd door Golfstaten, niet door de VS .

    60 dagen onderhandelingen om tot een definitief akkoord te komen over kernkwesties, de volledige opheffing van sancties en VN-resoluties .

    Herbevestiging van Iran's toezegging in het kader van het Non-proliferatieverdrag (NPV) om geen kernwapens te produceren .

    Toezegging van de VS om tijdens de onderhandelingen geen nieuwe troepen te sturen en geen nieuwe sancties op te leggen .

    Vrijgave van 24 miljard dollar aan bevroren Iraanse tegoeden .

    (Niet volledig beschreven in de bron).

    (Niet volledig beschreven in de bron).

    Iran's steun aan regionale bondgenoten wordt definitief van de agenda gehaald .

    🧑‍💼 De Rol van JD Vance
    JD Vance, de Amerikaanse vicepresident, speelt hierin een opmerkelijke en centrale rol. Hij was de onderhandelaar en het gezicht van het akkoord .

    Onderhandelaar en verdediger: Vance voerde de gesprekken met Iran en is sinds de ondertekening druk doende het akkoord te verdedigen in de Amerikaanse media .

    De "credit" of de "blame": President Trump maakte op een persconferentie een opvallende opmerking: hij zei dat als het akkoord werkt, hij de eer zal opstrijken, maar als het mislukt, hij Vance de schuld zal geven. Hij zei hierover: "This way, if it works out, I'm going to take the credit. If it doesn't work out, I'm blaming JD." .

    ⚠️ Wat betekent dit nu?
    Het is belangrijk om te begrijpen dat dit MOU een voorlopig akkoord is en geen definitief vredesverdrag . De komende 60 dagen moeten de partijen tot een definitieve overeenkomst komen over de lastigste punten, zoals het Iraanse kernprogramma .

    Het is een politiek gevoelig document. Critici vergelijken het met de 'slechte' Obama-deal en zien het als een riskante stap, terwijl voorstanders het juist zien als een overwinning van 'vrede door kracht' . De komende weken zullen dan ook cruciaal zijn om te zien of deze "voorlopige" stappen kunnen uitgroeien tot een blijvende vrede.

    ReplyDelete
  2. https://www.bndestem.nl/buitenland/dief-op-voorhoofd-en-vast-aan-paal-mysterieuze-burgerwacht-slaat-meerdere-keren-toe-in-mexico~a8f559e4/

    Ik ga er even van uit dat het echte dieven betreft. Dan is 'de schandpaal' een goede oplossing. Zeker als het een lokaal bekende dief is. Vroeger werd wel een oor afgesneden, of een brandmerk ingebrand. Nu gaat iemand (soms) de gevangenis in en kost hij 400 euro per dag aan de belastingbetaler. Die gevangenis is de plek waar hij de fijne kneepjes van het vak leert. Nb: De schandpaal is trouwens al lang terug: de roddel- media doen niet anders dan mensen te schande maken, of 'Wappie" roepen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sander Wolffers
      43 minuten geleden
      Nog even Hugo, dan komen we ook bij jouw langs voor je betrekkingen met Rusland.

      Beste Sander Wolffers, ik heb geen betrekkingen met Rusland. Ik besteed veel tijd aan het waarschuwen tegen onze domme politici die een oorlog uitlokken. Een oorlog die de Wall Street elite heel rijk maakt, je weet wel, de elite die ook alle media bezit, en Hollywood, de neefjes van dhr Wolffers. Ik ben de enige die niet aan de schandpaal hoeft. Allen die niet willen zien hoe de oorlog in Oekraïne ontstond, of geen vinger uit steken m b t Gaza, die horen aan de schandpaal. Bijna iedereen dus.

      Delete
    2. Cor Smits
      3 uur geleden
      Iedereen die dit goed vind moet zich wel beseffen dat er geen enkel bewijs is dat men ook een dief is. Een idioot die zomaar mensen vastbindt, is geen bewijs! net als een tekst op de voorhoofd schrijven! Onderbuikgevoelens zijn een slechte raadgevers, net als een onbekende geloven die de wet overtreedt. Dus NIET IN NL AUB!

      Beste Cor Smits, op youtube zie ik heel regelmatig een dief die met een slijptol een slot van een dure fiets aan het doorslijjpen is. Als iemand er iets van zegt, geeft zo iemand geen antwoord. Daarna rijdt hij op de fiets weg. Ga me nu niet vertellen dat dit geen diefstal is. Ga me niet vertellen dat de eigenaar, die lang moest werken voor die fiets, niet benadeeld is. En ga me niet vertellen dat de politie deze diefstal gaat oplossen. Laat Batman maar komen !

      Delete
    3. Mijn antwoord aan Sander Wolffers is niet geplaatst. Goed, ik zal de helft weglaten. Ik heb de gemeenschap niets ontnomen. Integendeel. Ik besteed heel veel tijd aan het zoeken van de waarheid, zodat de rijke Elite een beetje in toom wordt gehouden. Ik gééf iets aan de samenleving. En ik heb geen betrekkingen met Rusland. Natuurlijk kan prof Sachs het veel beter zeggen dan ik, met NL ondertitel: I Warn You - Don't Provoke Russia': Jeffrey Sachs ROARS At EU & US In European Parliament. Viral.

      Delete
  3. BNR: Mart de Kruif: 'Rusland gaat deze oorlog niet winnen'
    https://www.youtube.com/watch?v=Ph4IVKhSvmI

    Wie is Mart de Kruif ?
    Ik ken wel deze deskundigen en informed-podcasters: John Mearsheimer, Jeffrey Sachs, Tucker Carlson, Oliver Stone, Kees van der Pijl, Stephen Cohen (nu overleden), Ray McGovern, Karel Van Wolferen, Alexander Mercouris, Scott Ritter, Judge Napolitano, colonel Dough MacGregor, Lt. col. Daniel Davis, Mike Benz, Jimmy Dore, Kim Iversen, Max Blumenthal, Aaron Matté, Glenn Greenwald, Andrei Martyanov, Dialogue Works (Nima), Neutrality Studies ( Pascal Lottaz) .

    Zij weten dat Het Westen de agressor is.
    Zij weten dat Rusland geen andere optie had dan zich verdedigen.
    Zij weten dat De Kruif cs net zo lang zullen doorgaan tot Putin een kleine atoombom op de NATO ( met de T van Terrorist) -centra gooien die Rusland nu al aanvallen.
    Zij beseffen ook dat daarna elke Westerling zal worden wijsgemaakt: "Ja, we mòesten Rusland wel plat gooien met atoombommen, want Putin was er al mee begonnen. We waren nog net op tijd."
    Daarna zijn de Russen dood, maar hun olie en gas is er nog.
    Dat is de strategie van het Westen.
    Wat had Putin moeten doen? Wie vertelt het mij ? Gewoon wachten tot de raketten met kernkoppen op 500 km van Moskou zouden worden geplaatst ? ( Dan was Rusland al direct schaakmat) .
    Gewoon wachten tot de biolabs de helft van de Russen had gedood met virussen ?
    Gewoon wachten tot de Krim was heroverd, en Rusland geen warme haven meer zou hebben ?
    Wie weet wat hij had moeten doen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Ik waarschuw jullie - provoceer Rusland niet': Jeffrey Sachs DONDERT tegen EU & VS in Europees Parlement.

      Minder feksiens in de kindjes geprikt. Prima zaak, mensen worden -eindelijk- verstandig.

      NOS Teletekst 110
      
      Minder baby's en kleuters ingeënt
       Er zijn ten opzichte van vorig jaar
      minder baby's en kleuters gevaccineerd,
      meldt het RIVM in zijn jaarlijkse
      rapport over de vaccinatiegraad. Onder
      schoolkinderen lijkt de vaccinatiegraad
      ongeveer gelijk gebleven en bij tieners
      licht gestegen.

      Zwangeren lieten zich minder vaak tegen
      kinkhoest inenten. Griepvaccinaties zijn
      in deze groep toegenomen,maar blijven
      achter bij andere vaccinaties.

      De vaccinatiegraad daalt al jaren en
      lijkt nu onder de norm van 90 procent
      van de WHO te liggen. Als gevolg hiervan
      zijn er vaker ziekte-uitbraken. Minister
      Hermans van Volksgezondheid noemt dat
      zorgwekkend en onwenselijk.
      

      Delete
  4. ​ https://www.youtube.com/watch?v=UaJxMgGlTTY&lc=UgxVJSCgUZOoCaBYLHJ4AaABAg.AYXOZNF-We4AYgTZtOiNnG

    @Eigelstein 1) Terwijl Bosman en Waterdrinker tot 2018 regelmatig op Russische tv waren, was er bij ons niemand met een proo-Russich standpunt te vinden. Ollomngren loog zelfs: "Rusland maakt propaganda ! Lubach zocht en zicht: niks te vinden.

    2) Rusland had zeer goede redenen. Ik kan U er 50 geven.

    3) Ik heb UU uitgelegd: JB had zoveel gelogen dat hij zich niet veilig meer voelde in Rusland, vermoed ik.

    4) Goed dat U vrienden hebt die De Andere Krant lezen. Maar dat zijn 15000 mensen van de 16.000.000 Ik wil weten waar die 16 miljoen dan die Russische propaganda steeds weer tegen komen. Dàt is wat U beweert.

    5) Nee, uw vorige paragraaf gaf aan dat de social media nog niet helemaal onder controle zijn. Maar dat komt nog. Wordt hard aan gewerkt: Larry Ellisson beheerst TikTok. Starmer verbiedt social media tot leeftijd 16 jaar. Dan is het volkje pro Israel geïndoctrieneerd. Zoals Greenblatt zegt: "We must train the LLM's so that they are better for Israel. " op minuut 3:44 van deze video:
    The 8th Front: Israel's Digital Arms Race Against America's Awakening

    6) Voor Amerika is het gemakkelijk. Het volk wordt vanaf de geboorte wijs gemaakt dat ze de rijksten ter wereld zijn. En dat was tot enkele jaren geleden ook zo.
    In Rusland is elke Rus er van doordrongen dat zij arm zijn. Was ook zo, auto's te simpel etc.
    De propaganda hoeft in de VS niet veel meer te doen. Maar in Rusland is het lastiger.
    Bovendien doet Rusland er heel weinig aan.
    Ook Mercouris is er boos over: Putin zegt: "Ik doe niet aan propaganda, want dat kan ik toch niet winnen van de VS." Daar zit hij fout, zegt Mercouris.
    Zoekterm:
    Russia Frontline Advance. Putin's Messaging Woes as Lavrov's WW3 Warning Ignored
    Begin op 29 min 20 sec.

    In werkelijkheid werkt de Amerikaan een heel jaar, en heeft ie 8 dagen vakantie.
    Een Rus werkt niet hard, en heeft 3 maanden zomervakantie op zijn datcha. Maar hij blijft denken dat het gras in de VS groener is..
    Dat tot daar aan toe. Maar de Amerikanen willen de Rus ook nog wijsmaken dat Rusland een agressie-oorlog is begonnen. Niet acceptabel.

    7) Als iets verboden is , maar iedereen het toch kan doen, dan is er dus geen enkele censuur ., de facto. Er is alleen de intentie om het te verbieden. En die intentie is terecht.
    In het Westen komt de leugen van àlle kanten, elke dag weer, onophoudelijk. En dus begint de niet- denkende mens die leugen te geloven.
    Je moet actioef op zoek en zaken op een rij zetten , om de waarheid te weten te komen.
    Dat heb ik gedaan. Ù niet.

    U denkt dat Osama 911 pleegde,. dat JFK door één man is vermoord: Lee Harvey Oswald. U denkt dat Saddam WMD's had, en dat Ghadaffi van plan was om een genocide te gaan plegen. Etc etc.
    U behoort tot de suicidale uninformed massa. Komt U nog wel achter.

    Zoals Jacques Ellul zal schreef: Het is belangrijk dat de leugen òveral is. Dat de mensen niet ergens toch de waarheid kunnen zien.
    Zoals Walter Lippmann al schreef: je kan alles bij erlkaar liegen, maar niet over zaken die het volk uit eigen ervaring kan zien. Ver weg , daar kan je alles over beweren.

    8) Putin geeft elk jaar drie of vier uur lang antwoord op vragen vanuit de bevolking.
    Dàt zijn de mensen waar hij verantwoording aan schuldig is. Niet aan lieden van een land dat 74 regime changes pleegt, 41 landen bombardeert , 251 militaire interventies pleegt en dan nòg denkt dat ze "Exceptioneel Goed" zijn, en dat ze daarom het recht hebben op 800 bases over de hele wereld en om de hele wereld te koeioneren.
    De VS gaf 800 miljard dollar per jaar uiot aan 'defensie' en Rusland 60 miljard. Rusland is al 50 keer aangevallen, Amerika nog nooit !
    Als je dan nog denkt dat jij Putin heel kritisch moet gaan ondervragen, ben je niet goed bij je hoofd.
    Ik geef Putin gelijk: op zulke domme mensen zou ik ook kotsen. Weg er mee!

    ReplyDelete
    Replies
    1. [U behoort tot de suicidale uninformed massa. Komt U nog wel achter.]
      Of zijn/haar kinderen.

      Intussen krijgt het duo SLI/w@zr@€l de ene klap na de andere:
      BREAKING Ex-CIA- Saudis Told the US to Leave- Iran's Victory Starts at Khamenei's Funeral. Just in Time ...

      Israel Just Collapsed On Every Front —Nobody Talking About It—Larry Johnson |The Frontline Directive .

      America Just Ran Out Of Fuel. Oef! Dat wordt fietsen of lopen ...

      Voorlopig is Wolf weer even zoet met kijken.

      Delete
    2. [Dat de mensen niet ergens toch de waarheid kunnen zien.]

      Dat wordt door Jeffrey Sachs minutieus, punt voor punt, uit de doeken gedaan. IEDEREEN moet die toespraak gaan zien. Hierboven geplaatst op june 30, 2026 at 7:56 PM

      Delete

  5. Jeroen Ketting (LifeLine Ukraine): 'Ik ben er zeker van dat ik in mijn leven niet meer terug ga n...

    31:18 "De Russen vechten om de Oekraïense identiteit uit te wissen."
    Ik zal U uitleggen waarom ze vechten: omdat WIJ hen wéér willen vernietigen !
    Voor de zoveelste keer ! Al 90 miljoen dode Russen !! Korte opsomming:
    1) Napoleon: Tot in Moskou. Moskopu moeten in brand steken om het te redden.
    2) 1905 : Japan valt aan , mèt gerld van Jacob Schiff uit Wall Street.
    43) 1917: De neefjes van Jacob Schiff ( Marx, Trotsky, Lenin , Yagoda, kaganovich en de duizenden commissars ) plegen hun genocide op etnische Russen: Prof. Rummel : 60 miljoen Russen dood. ( Solzhenytsin: 66 miljoen doden)
    4) 1941: Duitsland valt aan. 26 miljoen Russen dood.
    5) 1991: Wall Street valt aan: Maffia de baas, alle grondstoffen komen in handen van Israeli's . Russische man: werkloos, 8 jaar korter te leven.
    6) 1914: Mevrouw Nudelman weet al dat er een Coup komt. Ze heeft de touwtjes in handen. Youtube zioekter:
    >> Nuland - Pyatt Phone call on Regime Change in Ukraine - 2014 <<

    En dan zegt deze Jeroen Ketting: "De Russen vechten om de Oekraïense identiteit uit te wissen."
    Weet hij dan helemaal NIKS ?

    ReplyDelete
  6. Een bekeerling bij Larry Johnson. Knap gedaan, ondanks alle propaganda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laura Bromet is een joodse ras-leugenaar. Dat kun je zien aan de neus en gehoord de onzin die ze uitkraamt.

      Delete
  7. https://youtu.be/1GPEVG57pfA
    ‘Burgerschade bij Russische aanval op Kyiv erg groot, woonflats volledig weggeblazen’

    Tot nu toe: 5,8 % van de doden in de oorlog is burger.
    In de gemiddelde oorlog: 60%
    Putin heeft ALTIJD de burgers ontzien.
    Maar NU GAAN WE RUSLAND WÉÉR AANVALLEN. LEES VERDER:

    Voor de zoveelste keer ! Al 90 miljoen dode Russen !! Korte opsomming:
    1) Napoleon: Tot in Moskou. Moskou moeten in brand steken om het te redden.
    2) 1905 : Japan valt aan , mèt geld van Jacob Schiff uit Wall Street.( Ik meen 200 miljard in huidig geld)
    3) 1917 tot 1948 : De neefjes van Jacob Schiff, Marx, Trotsky, Lenin , Yagoda, Kaganovich en de duizenden commissars, plegen hun genocide op etnische Russen: volgens Prof. R J Rummel zijn er 60 miljoen Russen gedood. Volgens Solzhenytsin 66 miljoen.
    4) 1941: Duitsland valt aan. 26 miljoen Russen dood.
    5) 1991: Wall Street valt aan: Maffia de baas, alle grondstoffen komen in handen van Wall Street puppets . De Russische man wordt werkloos en leeft 8 jaar korter.
    6) 1914: Mevrouw Nuland/ Nudelman weet al dat er een Coup kom, een maand vòòr die wordt uitgevoerd. Ze heeft de touwtjes in handen. Youtube zoekterm:
    >> Nuland - Pyatt Phone call on Regime Change in Ukraine - 2014 <<

    Weten onze deskundigen dan helemaal NIKS ? Het lijkt erop.
    Denkt U nou echt dat Rusland wéér miljoenen doden accepteert, zomaar, omdat wij in het Westen dat leuk vinden ??
    Omdat wij onszelf wijs maken dat OekraÏne vrij is om te doen wat het wil, maar Cuba was dat natuurlijk niet !
    Hoe krankzinnig kan je zijn? En : dit gaat heel veel mensen het leven kosten.... o ja... dat is nou precies de agenda van de Neocons: opruimen die bevolking. Het zijn toch geen echte mensen.

    ReplyDelete
  8. Vandaag 2 positieve berichten: Enoch Burke uit Ierland is direct op vrije voeten gesteld door de hoge raad. Er zijn -gelukkig nog- rechters, die niet zijn omgekocht door de 'elite'.

    Het 2e bericht gaat over een Oekraïens meisje, dat dreigde alleen achter te blijven, nadat haar vader van straat werd geplukt door het regime, om te sterven in de meatgrinder. Smoothiex12 maakte daar melding van. Gelukkig werd de vader de volgende dag vrijgelaten, n.a.v. vele protesten, ook uit Rusland. We zullen -ongetwijfeld- nog meer van deze zaak horen.

    Wel moet de 'elite' zich van 1 ding heel erg bewust zijn: Eens komt de dag...

    ReplyDelete
    Replies
    1. En nu wat anders: w@zr@€l krijgt de beschikking over de rode knop van het SLI-regime. Dat regime geeft zich dus vrijwillig over. "Quel horreur" zou de Marquis zeggen.

      Delete
    2. Nog meer horror: Lees even de laatste regel over google.
      Erik van Straten is een van de beste IT-mensen op die site.

      Delete
  9. WNL: Staatsschuld ophogen bespreekbaar voor Stoffer

    Staatsschuld = lenen van jouw kinderen, hen opzadelen met armoede. ( Ik moet gekozen worden, dus ik ben sinterklaas. Apres nous le deluge)

    USA: 125 % van het BBP ( binnelands bruto product)
    Nederland: 47 %
    Rusland : 17 %

    Wéér een bewijs dat Putin voor zijn volk werkt, en onze leiders voor hun eigen portemonnaie.

    ReplyDelete

  10. @willem9587
    18 hours ago
    @johanvermeulen4081 Ben jij een russische trol die vanuit Rusland deze onzin hier dumpt, of ben je een Nederlander die ervoor wordt betaald?


    @johanvermeulen4081
    4 minutes ago
    @willem9587 Je begrijpt het niet helemaal, Willem. We leven in een democratie, en dan is diegene die het best de feiten op een rij zet, aan de beurt. Die mag het zeggen. De rest moet er gaten in schieten, zodat we samen tot een goed begrip van de werkelijkheid komen. Dan pas kunnen we het beste doen voor ons en onze kinderen.
    Als we de krantjes lezen die geschreven zijn door een volk dat er geen geheim van maakt dat ze ons uit de weg willen ruimen, en als we die krantjes ook geloven, dan zijn we in feite onze kinderen aan het vermoorden.
    Dat is wat jij op dit moment aan het doen bent, Willem.

    ReplyDelete
  11. https://www.bndestem.nl/buitenland/olie-ingenieurs-ex-officieren-en-iters-keren-zich-tegen-poetin-hoe-zwarte-vonk-rusland-van-binnenuit-aanvalt~a9e74d3e/

    De vijand binnen je eigen landsgrenzen: een vijfde kolonne. Ze zijn er in elke oorlog, en ze zijn nooit populair. Je eigen volk offert zijn leven om het land te verdedigen tegen Het Westen, dat al 6 keer jouw land aanviel, maar zij denken dat het anders moet. Hun echte motivatie kennen we niet. We weten zelfs niet met zekerheid of ze echt bestaan, behalve dan deze Voloboejev. Sinistere naam: Zwarte Vonk. Nou ja, beter dan de nazi symbolen van Azov. Dit moet vooral de Westerling overtuigen.

    ReplyDelete
  12. https://www.bndestem.nl/buitenland/olie-ingenieurs-ex-officieren-en-iters-keren-zich-tegen-poetin-hoe-zwarte-vonk-rusland-van-binnenuit-aanvalt~a9e74d3e/

    Het Westen heeft al 6 x Rusland aangevallen. In totaal kostte het 100 miljoen Russen het leven. Uiteindelijk wonnen de Russen àltijd. Amerika trok zich terug uit ontwapenings-verdragen (INF en ABM) om kernoorlog mogelijk te maken. Ze pleegden een coup in Oekraïne. Geen twijfel: de aanval op Rusland loopt via Kiev. Putin besloot tot 'zelfverdediging door zelf aan te vallen.' Wij deden dat in Irak, Libie etc. En nu maken we bommen om op Rusland te gooien. Rusland zal geen medelijden hebben.

    ReplyDelete
  13. De chaosstrategie van Trump, Poetin en andere tirannen met Beatrice de Graaf | De Ongelooflijke #309

    12:00 "Dan breekt de Rozen revolutie uit in Georgië en de kleuren revolutie in Kiev in 2004." Toeval?
    1992: Dick Cheney: Rusland verder kapot maken. 1994: Wolfowitz: Rusland voortaan lam en zwak houden. Brzezinsky: We moeten Oekraïne los trekken van Moskou.
    Hoe doet de VS dat ? Je begint met een kleuren revolutie op touw te zetten.
    Bron: Youtube zoekterm:
    CANVAS: Consulting for non-violent protests ( Gene Sharp schreef het boek er over.)
    USAID gaf elke week 1 miljard dollar uit om in de hele wereld opstanden en verdeeldhei dte zaaien.
    Bron: youtube zoekterm:
    @BENZ_PILLED ANIMATION: What *Really* Is USAID?

    Ja, ik denk zeker dat de jonge gereatie in dioe Oostbloklanden graag als een Amerikaan door het leven wilde in de toekomst. En begrijpelijk. Ik ben mij hele leven al een fan van Amerikaanse muziek, niet van Russische. Ruisland: grijs beton, stijf. Amerika: vrolijk, kleurrijk, welvarend.

    Maar kijk eens goed: 800 bases over de hele wereld, al 250 jaar oorlog overal, recewnt zelfs 251 militaire interventies wereldwijd. 398 miljoen doden door sancties, sinds 1971.
    Het is wèl het Rijk van het Kwaad. De Uitbuiting.
    Als je door hun propaganda heen kijkt (Democratie !) blijft er niks moois over.

    Grote vraag: Is Beatrice werkelijk onwetend, of hangt haar inkomen samen met haar verhaal ?
    Wat ik zelf ervoer toen ik in 2014 met haar discussierde in Den Haag: Ze heeft geen enkele interesse in een andere mening, in andere feiten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik zou maar wat voorzichtiger worden met het in bescherming nemen van de RF. Dit specifieke voorbeeld slaat alleen op berichten van RT. Dat is straks simpelweg uit te breiden naar de RF. Voor je het weet ben je een landverrader en dus de Sjaak.

      Delete
    2. Het is Arnaud Bertrand ook al opgevallen, dat je niets meer van RT moet plaatsen, tenzij je zware boetes en gevangenisstraf wilt.
      "This is the final death of freedom of expression and freedom of journalism in the EU."

      Delete
    3. Ook laat de eu iedereen zich de wet verschrijven. The European Union is turning into an anti-democratic surveillance apparatus.

      Delete
    4. verschrijven = voorschrijven.

      Delete
  14. https://youtu.be/DZl6Vy9FuBY
    Nederlandse inlichtingendiensten dachten dat er geen Russische invasie in Oekraïne zou komen


    @johanvermeulen4081
    31 minutes ago
    Putin heeft sinds 2008 gezegd: NATO in Oekraïne is onaanvaardbaar. Merkel en Hollande waren er dan ook tegen, tegen dat plan van Bush jr.
    Bill Burns, destijds ambassadeur in Rusland schreef naar huis ( Wikileaks onthulde) : Elke Rus, pro en anti Putin, vindt Nato in Oekraine totaal onaanvaardbaar.
    Dàt was interessant voor de Neocons.
    Nu wisten ze wat ze moesten doen om een oorlog in Oekraine te veroorzaken: een coup in Oekraïne plegen ( 2014: citaat Nuland: "Na de coup moet Yats de baas worden " ) en dan bedreiging op allerlei manieren voor Rusland opbouwen: Azov leger, bio labs, sancties, verdragen opzeggen (INF) en dus met raketten gaan dreigen.

    Wat Putin ook probeerde: We lachten hem uit.
    En natuurlijk kon deze uitlokking alleen worden gerealiseerd als de CIA en MI6 iedereen (AIVD en MIVD) wijs maakten: geen probleem hoor. Putin zal echt niet aanvallen.

    NB: Onthoud goed: Als de CIA zegt : "We hebben ons vergist" , geloof het dan NOOIT !
    Vb: De aanval op Iran zou 'het volk' in opstand brengen, want daar deden we het voor: voor het Iraanse volk.
    Dat is wat ze ons wijs maken: " Oei ! Vergissing van ons. het volk durft niet ! "
    Totale onzin natuurlijk.
    Israel moet gewoon in Gaza elke 8 jaar 'het gras maaien: alles kapot maken".
    En dat willen ze in Iran ook doen.
    Iran lijdt al 40 jaar onder sancties (Amerikaanse sancties hebben 38 miljoen mensen vroegtijdig laten overlijden sinds 1971: The Lancet: The Lancet Global Health De gezondheidsgevolgen van economische sancties )
    En nu is het land flink beschadigd, en daar ging het maar om. Om dat te kunnen doen moet je het domme volk een 'mooi humanitair doel" voorspiegelen : "We gaan het Iraanse volk bevrijden van hun vreselijke leiders."

    Toen Khamenei werd begraven kwamen er ook miljoenen mensen naar de begrafenis. Nu weer.
    Deze leiders hebben een behoorlijke sympathie bij het volk.
    Maar de VS heeft alleen sympathie bij de oude Savak-employees van de Shah die naar Het Westen zijn gevlucht, en die bij ons op de TV elke dag hun zegje mogen doen.

    ReplyDelete

  15. Nederlandse inlichtingendiensten dachten dat er geen Russische invasie in Oekraïne zou komen
    -------
    @TennisbaI
    2 hours ago
    Hebben de Russen niet zelf iets ondertekend waarin stond dat ieder soeverein land zijn eigen bondgenootschap mag kiezen?

    John Mearsheimer is een Realist in de Geopolitiek, zegt hij zelf. Ik denk dat hij de juiste kijk op de zaak heeft.
    Realist wil zeggen:
    1) Er is helemaal geen politie-agent die de SuperPowers iets kan opleggen.
    2) SuperPowers hebben één zeer belangrijk streven: Veiligheid.
    Ze willen absoluut niet dat een andere SuperPower zijn raketten bij zijn grens opstelt.

    In 1960 zette de VS raketten in Turkije.
    De USSR kwam er achter en plaatste raketten in Cuba.
    Dat mocht dus echt niet.
    Ze kwamen er uit: Raketten uit Turkije weg, en raketten uit Cuba weg.

    In 1991 dachten en schreven de Neocons : Hé , nu zijn we als enige Super Power overgebleven ! Weet je wat we gaan doen? We gaan als eerste ons geliefde Israel van zijn buren ontdoen !
    En als er ergens op de wereld een regionale heerser zou opstaan, dan maken we die een kopje keiner ( dat is de Wolfowitz Doctrine, die eerst geheim was, maar uitlekte.)
    In 2000 schreven ze hun geheime 'Mein Kampf'. Hun strijdplan. ( Staat bekend als het PNAC Report)
    Ze beschreven wel een probleem: "We moeten een echt groot leger hebben, maar 'Het volk' wil niet vechten, wil geen oorlog.... Wat nu ?
    Hier lees je het antwoord, in de originele bewoordingen van het PNAC Report : Op pag 67 van 98 :
    "Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor. "
    Hun Pearl Harbor pleegden ze op 911.

    De conclusie van dit alles: Natuurlijk mag elk land doen wat het wil, behalve als dat land vlak naast een Super Power ligt. Dan mag je jouw land niet ter beschikking stellen als lanceerplaats voor raketten van een andere superpower. En dat is natuurlijk wat de drijfveer achter de Nuland Coup was in 2014.

    ReplyDelete
  16. Israel betaalt 7000 $ aan influencers PER ITEM als ze een pro Israel verhaal houden.
    Het geld kwam van de Israelische staat. Zie: Wikipedia: Esther-Project.
    Google Zoekterm: Israël betaalt influencers 7.000 dollar per bericht. Israël betaalt influencers 7.000 dollar per bericht. Responsable Statecraft

    ---
    De producer van Spike Lee verdient 900.000 $ door propaganda voor Israel te maken:
    Google : ISRAEL hired a Hollywood producer to INFLUENCE AMERICANS online.
    ( Gelekt document)
    ---------
    Deze Pieter weet altijd het naadje van de kous.
    Maar over 7 oktober weet hij HELEMAAL NIETS. Is dant niet raar? Verdacht zelfs. Geldt ook vppr Ad, Jelle Marlies , etc.
    Eerst maar eens een weekje alle video's van The GrayZone ( Max Blumenthal en Aaron Matthé) bekijken, Pieter.
    Nu maak je jezelf volledig onbetrouwbaar.
    Korte info: Egypte waarschuwde een jaar tevoren // De betrokken ministers vergaderden tot diep in de nacht, tot enkele uren voor de inval // De Hamas invaders mochten uren lang hun gang gaan voor er ingegrepen werd. // De meeste Israeli's zijn dood geschoten vanuit de lucht, vanwege de Hannibal Richtlijn // Het verhaal over 40 dode babies was volledig verzonnen door Zaka, maar men blijft het herhalen // De verkrachting van vrouwen? Eén vrouw werd opgevoerd in de NY Times: Gal Abdush. Maar haar familie sprak met haar tot het moment dat ze door een kogel getroffen werd en stierf: geen verkrachting, en mogelijk geen opzet. Ze eisten rectificatie van de NY Times, die halfhartig werd gegeven meen ik. Etc Etc Etc.
    Zoals Moshe Sharett al schreef: Israel lokt altijd een aanval uit (van de Palestijnen) en pas dan kan ze volledig los gaan op die Palestijen. Dus treiteren, ontvoeren, mishandelen, martelen voor het stenen gooien. En als de Palestijnen iets terug doen: 680.000 mensen doden. (680.000 DODEN IN GAZA: dr Gideon Polys en prof. Richard Hill. )
    Livia Rockach, dochter van minister Rokach (onder Moshe Sharett) , maakte een kort boekje over de dagboek -aantekeningen van Sharett. Ze werd dood aangetroffen in een hotel in Rome. NB: Noam Chomsky ( toen nog niet co-opted) schreef het voorwoord. Titel: Israel's Sacred Terrorism. Te vinden op internet.

    ReplyDelete
  17. @STEVE555-
    1 hour ago
    @johanvermeulen4081 Je gebruikt het woord wij alsof nappie, die rare Oostenrijker en de britten rond 1850 en het huidige democratische Westen een en dezelfde entiteit zijn. Zelfs als je gelooft in erfzonde zit je fout. Het huidige defensieve bondgenootschap heeft niets te maken met toen maar wil jij net als Poetin selectieve geschiedenis toepassen ga dan lekker je gang 😃

    ==================​
    @STEVE555- Zoek de verschillen:
    1802: Napoleon valt Rusland binnen. De Russen verdrijven hem tot in Parijs, drinken een glas wijn en gaan weer naar Moskou.

    1850: Rusland wil een haven ( op de krim) , maar Engeland wil de hele wereld controleren, dus mag Rusland geen haven, want Rusland moet honger lijden....

    1914: Duitsland valtr Rusland aan. ( En nog een aantal andere landen vallen Rusland aan). De winnaar is Wall Street: zij vestigen het communisme in Rusland. 20 tot 66 miljoen etnische Russen sterven.
    In de VS is de regering helemaal niet blij met de bankiers die in Rusland het communisme brachten.
    Waarom brachten jullie goddeloosheid in dat land ?

    Het officiele antwoord ( in het Overmann Enquete Comittee , 1920) komt van Whuys-Williams: " Als Rusland communistoisch wordt, worden ze arm, en zullen ze op de wereldmarkt geen concurrent voor ons zijn.!
    Het echte antwoord: Mijnheer Jacob Schiff heweft al in 1905 geprobeerd om een joodse revolutie van de grond te krijgen. In 1917 lukt het: zijn joodse volk bezit Rusland. Ze makn vervolgens eeen kwart vande Russen af, in 30 jaar tijd. SSSt.... niet over praten ... alleen steeds roepen: Holocaust ! Holocaust !

    In 1990 maakten ze Gorbachov wijs dat de Natop niet op de stope van Rusland zou komen, geen inch naar het Oosten.
    Het werd geen inch,. het werd 1000 km.
    Ja, maar WIJ zijn defensief, behalve dan in Yugoslavie, Kosovo, Agfghanostan. Irak, Libie, Syrie , allemaal oorlogen waar WIJ de initiator van het oorlogsgeweld waren.

    Wie gelooft dat WIJ defensief zijn, is niet goed wijs.
    ============

    ReplyDelete
  18. https://www.bndestem.nl/buitenland/geheime-documenten-onthullen-china-en-rusland-zouden-plannen-smeden-tegen-het-westen~aefa4604/

    Het doet me denken aan de inval in Irak, toen Colin Powell de bewijzen toonde van het fabriceren van massa-vernietigingswapens. Het was gelogen. Maar het was nodig om 'het volk' mee te krijgen in een agressie-oorlog tegen Irak. Amerika bestaat 250 jaar en niet één jaar zat er tussen dat ze geen oorlogje ergens op de wereld voerden. China en Rusland zijn wonderen van vreedzaamheid, daarmee vergeleken. Maar ze staan beiden op de hit-list van de VS. Agressieve plannen? Dat beweren ònze experts.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beste Aart van Muijen, ik ben het niet met U eens. De leider van een land moet voorkomen dat zijn volk wordt overwonnen door een veroveraar. De VS roept al 30 jaar: Rusland moet kapot. En Hillary was al in 2011 van plan om China aan te pakken. De VS heeft meer dan 800 militaire bases over de hele wereld. Ze omringen Rusland en China. Er is totaal geen twijfel mogelijk dat Amerika heel slechte plannen heeft met Rusland en China. Dan is het de plicht van de regering om verdediging te organiseren.

      Delete
    2. Cor Smits
      1 uur geleden
      @Hugo Jansen, De VS maakt plannen om Rusland aan te vallen, Rusland maakt plannen om de VS aan te vallen. Elk land maakt plannen om hun (huidige en toekomstige) vijanden aan te vallen. Dit gebeurt al sinds de prehistorie. De vraag is alleen, worden die plannen ook echt uitgevoerd? Elk leger maakt deze plannen ter VERDEDIGING. En ja, soms is informatie fout, maar "never attribute to malice what can be attributed to incompetence"!
      =========

      Beste Cor Smits, U vergist zich. Cheney, Wolfowitz, Brzezinsky, de PNAC lieden, ze hebben allemaal geroepen dat Rusland (verder) kapot moet. En China moet ook worden aangevallen. Putin en Xi hebben dat nog nooit gezegd tav de VS. "Elk land maakt plannen om vijanden aan te vallen." U zuigt het uit uw duim. Maar wat betreft de VS heeft U wel gelijk. Lees : "William Blum Overthrowing other people’s governments: The Master List " en " William Blum United States bombings of other countries."

      Delete
    3. martin de jong
      49 minuten geleden
      Vraag mij af hoeveel (onder de tafel) Jansen betaald krijgt om zijn pro-dictatoriale en mensenrechtenschendende propaganda voor Poetin en Chi alhier te verspreiden!! Zij hebben geen vrije meningsuiting in hun media maar Jansen gelooft alles wat in die media verspreid wordt! En wij.., wij zetten vraagtekens bij mogelijk uitgelekte overeenkomsten, terwijl wereldleiders met dezelfde oogkleppen als die 3 hierboven, iedere scheet van inlichtingendiensten als waar beschouwen! Eerst zien dan geloven...
      =======

      Beste Martin de Jong, ik heb uiteraard nooit iets ontvangen van welke organisatie dan ook. Ik probeer (met heel hard werken) een kernoorlog te voorkomen, zodat U uw luie leventje kan voortzetten. Lui ? Ja, want U roept maar wat. U leest niks. U weet weinig. U maakt anderen verdacht zonder enige aanwijzing. Probeert U nou eens te reageren op de inhoud van mijn berichten. Weerleg ze. Geef links waar ik ùw perspectief kan lezen. Kortom: verbeter uw comments, ander ga ik er niet meer op reageren.

      Delete

    4. martin de jong
      31 minuten geleden
      Beste H.Jansen, Uw fata morgana's maken dat ieder werkelijkheidsbeeld ontbreekt! U schermt met zogenaamde feiten maar dit zijn veelal uitspraken/scenes van dubieuze commentatoren/media/beleidspersonen die geen enkele aandacht verdienen! U doet interessant maar onderbouwd alles met dubieuze aannames! En U wilt dat ik mij op Uw niveau gaat begeven..!? De werkelijkheid is anders en ik zal U kritisch blijven benaderen! Dat u dit negeert is Uw makke! Nuchter denken/beoordelen is het adagio!

      ==========
      Beste Martin de Jong, uw verwijt aan mij: "U schermt met zogenaamde feiten maar dit zijn veelal uitspraken/scenes van dubieuze commentatoren/media/beleidspersonen die geen enkele aandacht verdienen!" Nee. Ik geef de links naar een Amerikaans historicus die vele boeken schreef en daarin nauwkeurig elke regime change operatie en elk bombardement door de VS gepleegd, noteert. Niemand heeft William Blum ooit kunnen 'pakken' op onjuiste info. U, daarentegen, U roept maar wat, en altijd hetzelfde.

      Delete
    5. [250 jaar en niet één jaar zat er tussen]
      Klopt niet, wel 22 jaar werd er geen oorlog gevoerd.

      Delete
    6. Er werd altijd gezegd dat ze 93 % van hun bestaan geen oorlog voerenden. Maar laatst las ik dat ze elk jaar wel een soort oorlog voerden. Dat vind ik eenvoudiger te schrijven.
      Laat de mensen maar zoeken als ze denken dat het anders is.

      Delete
  19. https://www.bndestem.nl/binnenland/ach-dat-deze-man-iemand-voor-het-leven-heeft-beschadigd-vergeten-we-gewoon-even-voor-het-gemak~a39708bc1/

    ==========

    Ik raad mevrouw de Jong aan om de 3200 video's van Dr John Campbell te gaan bekijken. Sinds het begin van Corona elke dag wel een half uur. Campbell is de integriteit zelf. Hoe ik dat weet? Dat voel je aan. In de eerste maanden stond Campbell dicht bij de overheid. Maar naarmate er meer bekend werd, zag hij hoe enorm de overheid heeft gefaald, en hoe crimineel de farmaceuten zijn, en hoe gigantscih het menselijk leed is dat wordt veroorzaakt. Mevrouw de Jong zal niet luisteren. Ze weet alles al.

    ReplyDelete
  20. Helga Salemon (Ruslanddeskundige): 'Voor Poetin is deze oorlog de dood of de gladiolen'

    ======

    Het echte nieuws:
    - Dat volkswagen 100.000 banen verliest, vier fabrieken sluit.
    - Dat we nu wapens gaan maken. ( Dure wapens, want de energie is hier te duur om wereldwijd mee te kunnen concurreren. ) Maar goed: als we die wapens zelf gaan gebruiken, dan is het verlies te overzien.
    - Roosevelt heeft WO2 doorgedrukt en uitgelokt en veroorzaakt ( Zie: The Ambassadors Letters. Zie : genocide in Bromberg en Danzig) omdat hij de economie niet uit de crisis kreeg.
    Na WO2 ( 50 miljoen doden?) ging het prima met de VS: alle concurrenten kapot ( Duitsland, Engeland, Rusland, Japan) .
    Zou me niks verbazen als men aan dit scenario denkt. ( Komt U in die 50 miljoen terecht, denkt U ? Want dan is het wel slecht nieuws voor U, Dat hebt U toch wel door ? Of moet ik dat ook nog voorkauwen ? )

    ReplyDelete
    Replies

    1. @johanvermeulen4081
      44 minutes ago (edited)
      Natuurlijk begon het niet als een oorlog, maar als een 'stevig gebaar' om Kiev te dwingen dat het nooit de Nato op de stoep van Moskou zou zetten. Te bedreigend ( Vergelijk: USSR raketten in Cuba: te bedreigend.)
      En de SMO was een succes: Oekraïne was bereid aan die eis van veiligheiod te voldoen.
      Maar natuurlijk : het was Het Westen dat de oorlog had bedacht, uitgelokt, en er mee wilde doorgaan.
      Dus zei Boris Johnson: GEEN VREDE !
      Daarna bleef het nog 4 jaar een SMO. Maar gaandeweg is het overduidelijk een oorlog tussen de EU en de VS enerzijds, en Rusland anderzijds. De EU schiet raketten af op Russische steden ! Nooit gebeur dtijdens de Koude oorlog.
      Maar Het westen heeft iets nodig: een antwoord van de Russen. Een bom op een westers NATO -land. Want dan kunnen ze de roekeloze westerse burger ( die van niks weet, die al 4 jaar hoort "Rusland Slecht ! Putin Hitler ! Bommen op burgers ! ) mee krijgen om ten volle Rusland met atoomwapens te elimineren ..... want met een conventionele oorlog maakt Het Westen geen kans, denk ik.
      En daarom laat Putin alles maar gebeuren, zonder werkelijk die aanvallen door Europese landen ( "Kiev gat Patriots zelf maken .... ha ha , maak dat de kat wijs ! ) te beantwoorden met gerechtvaardigde kinzhals op drone fabrieken in Duyitsland, Nederlands en andere landen die de facto Rusland aanvallen op dit moment.
      Wat moet Putin anmders ?
      De Neocons gnuiven van plezier: De gemiddelde Rus ziet alleen de lange rij bij het benzinestation en wordt ontevreden.
      Putin komt dus tussen twee kwaden: De steun bij hewt volk neemt af. Maar adequaat Het Westen aanpakken wegens de openlijke oorlog die ze tegen Rusland izjn gestart is een soort van zelfmoord. Het is niet eenvoudig.

      Delete
  21. @willem9587
    3 hours ago
    En weer een nieuwe lap complotdrek. Wordt je niet moe van jezelf?
    Je gebruikt niets anders dan jouw mening, verdraaide feiten, russische desinformatie en door Rusland gekochte propagandisten als bron.

    En ja, ik weet dat je nu weer gaat zeiken om een onderbouwing om die te bestrijden met nog meer russische leugens.
    En ja, ik weet dat je je er niets van aantrekt en rustig doorgaat met het dumpen van je complotdrek op social media. En evenzeer blijf ik jouw complotdrek aanvallen.



    Reply


    @johanvermeulen4081
    0 seconds ago
    @willem9587 Dank voor uw reactie, Willem.
    Er zullen vast enkele lezers zijn die uw reactie vergelijken met mijn stukje er boven, en tot de conclusie komen:
    "Willem lult in de ruimte. Elke bewering van Johan is verifieerbaar. Van elk bombardement zijn de data bekend. Van elke regime change zijn de stukken de-classified.
    Wat er in Gaza gebeurt, dat zien we zelf op onze schermen. Het was niet voor te stellen, niemand zou het ooit geloven,. maar we zien het nu allemaal echt: drones vliegen over Gaza en dat ziet er uit als Dresden en als Berlijn: totaal verwoest.

    Dus : nogmaals dank.
    Ik hoop dat dankzij jouw irrationele reactie mensen aan het denken worden gezet.

    ReplyDelete

  22. https://www.bndestem.nl/buitenland/geheime-documenten-onthullen-china-en-rusland-zouden-plannen-smeden-tegen-het-westen~aefa4604/
    --------------
    Lang geleden was er de Koude Oorlog. Er waren kernwapens aan beide zijden en beiden waren zeker van de eigen ondergang als men met kernbommen zou gaan gooien. (MAD: wederzijds verzekerde vernietiging). Nu denkt Amerika: Als we onze raketten erg dicht bij Moskou plaatsen, kan Rusland niet meer terug schieten. Dan zijn zij dood, maar wij niet. (First Strike Capability). Veel Neocons flirten openlijk met de gedachte: 500 miljoen mensen op aarde is meer dan genoeg. Pro kernoorlog. Gevaarlijk.

    ReplyDelete
  23. Even iets anders: kanker bestrijden met ivm. Uiteraard kan je zeggen, dat het hele stuk 1 groot reclameblok is voor bepaalde medicijnen, maar wat zou dat? Als het maar werkt en dat schijnt het te doen.

    Ook plaatste John Campbell weer een tjoep over Nieuwe preventie en behandeling van kanker. Lees ook het -lange- bijschrijft.

    ReplyDelete
  24. Lindsey Graham is plotseling overleden. Nu mag ik van God mij niet verheugen op de dood van een mensch, maar ik maak voor een zeldzame gebeurtenis een zeldzame uitzondering: Bwah ha ha ha hah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ondertussen wordt John Mearsheimer volkomen afgefikt door Andrei M.
      Ik zou zijn naam maar van de containers verwijderen, in afwachting van nader onderzoek. Zijn naam & persoon zijn onderhand het meest misbruikt op YT ... Het is niet duidelijk, of hij hier iets tegen onderneemt. In mindere mate is John C. ook slachtoffer van zijn succes op YT.

      Delete
    2. Reden waarom Lindsey Graham in het eeuwige vuur zal worden geworpen: Hij was ruig als een (kokos)deurmat.

      Delete
    3. Martyanov is erg kriotiwsch naar iedereen. IK weet nu niet wat Mearsheimer weer fout doet. Haal dat niet zo snel uit die video.
      Mearsheimer is erg belangrijk vanwege : Realist Geopolitiek.
      Die zegt: een buurland van een SuperPower is niet soeverein. Dus Oekraïne is niet vrij om Nato lid te worden.
      ==============
      Dag DeepSeek, een vriend van mij blijft vasthouden aan het standpunt dat elk land in de hele wereld volledig vrij is om te doen wat het wil: volledig soeverein. In de praktijk is dat niet zo. Als een land gelegen is naast een SuperPower , bijvoorbeeld Rusland of Amerika, dan is dat buurland ( zoals Mexico, Canada , Cuba, Oekraïne, Georgië etc) niet geheel soeverein. De Superpower A zou het buurland van zijn opponent ( SuperPower B) namelijk gaan gebruiken om daar zijn raketten op te stellen, zodat er geen sprake meer is van Mutually Assured Destruction. Superpower A zou dan 'First Strike Capability' hebben, en daarmee in feite al in gewonnen positie staan: SuperPower B staat dan al schaakmat.
      -----
      ( Mijn vraag was nog niet af, maar ik verstuurde hem per ongeluk. Het antwoord blijkt al voldoende te zijn. Ai begreep wat ik wilde weten.)
      -----
      Je vriend heeft gelijk als het gaat om het **juridische** principe van soevereiniteit. In het internationaal recht is elk land formeel soeverein en gelijkwaardig.

      Maar jij hebt gelijk als het gaat om de **politieke en militaire realiteit**. Soevereiniteit is in de praktijk nooit absoluut; het wordt altijd begrensd door machtsverhoudingen. Jouw redenering over rakketten, First Strike Capability en schaakmat is een klassieke analyse uit de **realistische school van de internationale betrekkingen**.

      Om jouw punt kracht bij te zetten, kun je het volgende tegen je vriend zeggen:

      **1. Het “Belgische” voorbeeld (of: het recht van de sterkste)**
      Zelfs een bondgenoot van de VS, zoals België of Nederland, is niet 100% vrij. Op Belgische en Nederlandse bodem liggen Amerikaanse nucleaire wapens (via de NAVO-deterrentie). Als België morgen zou besluiten die wapens te verwijderen en Russische raketten toe te laten, dan zou de VS dat niet accepteren – ook al is België juridisch soeverein. Soevereiniteit is dus **onderhandelbaar** zodra de veiligheid van een supermacht in het geding is.

      **2. De kubus van Cuba (1962)**
      Jouw voorbeeld is precies wat gebeurde tijdens de Cubacrisis. De VS plaatste raketten in Turkije (tegen de USSR), en de USSR plaatste raketten op Cuba (tegen de VS). De VS was bereid een nucleaire oorlog te riskeren om te voorkomen dat Cuba (een soeverein land) dat zou doen. De conclusie: **Cuba mocht het niet, ook al was het soeverein.** De VS bepaalde de grenzen van Cuba’s soevereiniteit met gewelddreiging.

      Zie vervolg:

      Delete
    4. VERVOLG

      **3. Oekraïne en Georgië**
      Het kernprobleem is precies wat jij zegt: een supermacht duldt geen vijandige raketten op zijn grens. Rusland heeft sinds 2008 (Georgië) en 2014/2022 (Oekraïne) duidelijk gemaakt dat NAVO-lidmaatschap voor deze landen een *casus belli* is. Dat is geen kwestie van ‘recht’ maar van ‘strategische diepte’. Een soeverein land mag lid worden van een bondgenootschap, maar de buur-supermacht zal dat met militair geweld beantwoorden. Dat bewijst dat hun soevereiniteit **beperkt** wordt door geografie.

      **4. Het dominospel: schaakmat versus schaak**
      Jouw schaakmat-vergelijking is raak. De kern van MAD (Mutually Assured Destruction) is dat *niemand* een eerste aanval overleeft. Maar als Supermacht A raketten plaatst in een buurland van Supermacht B, dan wordt de vliegtijd van die raketten zo kort (bijvoorbeeld 5 minuten in plaats van 30 minuten) dat Supermacht B **geen tijd** heeft om zijn eigen raketten te lanceren voordat ze vernietigd worden op de grond. Dan is MAD dood en heeft A een First Strike Capability. Precies daarom hebben de VS en Rusland elkaar *mondeling* beloofd (en informeel afgesproken) geen raketten te plaatsen in elkaars ‘achtertuin’. Dat is geen wet, maar een **machtsfeit**.

      ---

      **De beste samenvatting voor je vriend:**

      > *“Juridisch ben je soeverein, maar strategisch ben je dat alleen als je sterk genoeg bent om je soevereiniteit af te dwingen, of als je toevallig niet in de invloedssfeer van een grotere buur ligt. Zodra jouw grondgebied het verschil kan maken tussen de overwinning en de vernietiging van een supermacht, heb je niet meer te kiezen. Dan word je een pion op het bord, geen koningin.”*

      Zeg tegen je vriend: kijk niet naar wat er *in de wet* staat, maar naar wat er *gebeurt* zodra een klein land iets doet wat een supermacht niet bevalt. Dan zie je dat soevereiniteit ophoudt waar de raketten van de buren beginnen.

      Delete
  25. https://www.bndestem.nl/politiek/de-jonge-verschijnt-voor-zijn-eerste-coronaverhoor-over-testosteron-gebrek-aan-tegenspraak-en-brandende-ambitie~ac5a510e/
    ========

    Het vaccin zou veilig en effectief zijn. Maar dat was het niet. Dr Elens stuurde 20 patienten naar het ziekenhuis, waarvan er 10 stierven. Toen nam het ziekenhuis geen zieken meer op:het was vol. Elens gaf dan andere middelen waar niemand iets aan verdient. Hij gaf ze aan patient 21 tot 30. Ze werden allemaal weer gezond. Elens moest stoppen met dat goedkope middel. Hij stopte. Patient 31 stierf. Er was geen enkele interesse bij de overheid voor echt veilige en effectieve middelen. Schande

    ReplyDelete
  26. Cor Smits
    13 uur geleden
    @Joyce v.V, en u had het beter gekunt als leek? Zonder alle informatie, en met een bevolking die eerder een idioot op sociale media geloofd dan mensen die er jarenlang voor gestudeerd hebben? U denkt dat het makkelijk is, dat u geen fouten zou maken. Best stuurlui staan aan wal! Ja er zijn fouten gemaakt, maar de angst kwam door het virus, en de idioten op sociale media. Vertrouwen hebben in experts betekent niet dat er geen fouten gemaakt worden, of dat idioten op internet gelijk hebben!
    ------

    Beste Cor Smits, uw wereldbeeld zit iets te simpel in elkaar. U denkt te snel dat 'experts' geen belangen hebben, niet onder sociale of economische druk staan. En U denkt te snel dat alle mensen op social media 'idioten' zijn. Volgens bronnen heeft Pfizer 100 miljard aan de covid19 vaccins verdiend. Er was dus een perverse prikkel om de vaccins te verkopen en de bevolking niet met veilige en effectieve (maar zeer goedkope alternatieven) te helpen. Verdiep Uzelf in het vaccinatie-kritiek dossier.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cor Smits heeft het volle vertrouwen in de farmaceutische industrie. Maar die spuit wel bij elke baby erg veel aluminium in het lichaam, en dat is een neurotoxine. Vroeger bestond ADHD en autisme niet of nauwelijks. Nu zit er in elke schoolklas een autistisch kind. Behalve dan bij de Amish, die geen enkel vaccin nemen. Daar komt autisme niet voor. Mocht U een boerenverstand hebben, net als ik, wat concludeert U daar dan uit ?

      Delete
  27. https://www.bndestem.nl/auto/hardloopapp-bracht-kazerneterreinen-onbedoeld-in-kaart-nu-vreest-defensie-een-veel-groter-lek-jouw-auto~a279736d/
    =======
    Het is zo jammer dat Europa in de list van de VS is getrapt en gelooft dat Rusland boosaardige plannen had en heeft. We zijn economisch afhankelijk van goedkope Russische energie. Wederzijdse handel en afhankelijkheid is de beste manier om vrede te bewaren. Nu worden we armer en armer en gaan we ons geld in wapens steken en roepen we dat we in 2030 Rusland gaan aanvallen. Wat denkt U dat de Russen concluderen? Die denken: "dan moeten we extra bewapenen." Er wordt een kernoorlog uitgelokt.Stop!

    ReplyDelete
  28. Nog even doorgaan m.b.t. het "plotseling" overlijden van Lindsey G. "A demonic creature like that deserves zero respect, living or dead."

    Ook komt een geruchtenstroom op gang, dat hij niet in het SLI, maar in Kyev zou zijn overleden. Hierin zou zelfs de RF voor verantwoordelijk zijn, zo wordt gesuggereerd. Het zou zomaar kunnen... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ondertussen heeft Iran de handschoenen uitgetrokken en is nu bijna klaar met het verwijderen van de aanwezigheid van het SLI in West-Azië. Alleen de bootjes nog en dan is de klus geklaard en kan men zich volledig richten op de regime-change in Bezet Palestina.

      Delete
    2. Bij het overlijden van LG gaan -natuurlijk- duizenden memes de ronde doen. Dat valt hier niet te posten. Eentje wil ik er uitlichten, zijnde bijzonder grappig.

      X maakt het sinds kort makkelijker om video's te downloaden: Als je met de cursor op het filmpje gaat staan, zie je rechtsboven een pijltje oplichten. Klik erop en je kunt daarna de film, na rechtsklikken, downloaden.

      Delete
    3. LJ heeft een artikel geschreven over het overlijden van LG in Kyev. Zit logisch in elkaar, dus plausibel.

      Delete
  29. https://www.bndestem.nl/binnenland/het-blote-mannenbeen-is-helaas-aan-een-smerige-opmars-bezig~ac052f15/
    ======
    Is het blote mannenbeen nu aan een stevige opmars bezig, of aan een smerige opmars ? Beide zinnetjes komen in de column voor. Het woord 'smerig' is natuurlijk niet van toepassing. Dat is onjuist woordgebruik, tenzij de benen vies en vettig zijn. Maar dat zijn ze niet. Het betreft alleen de persoonlijke afkeer van de columniste van harige benen en mogelijk de minder mooie vorm. Dan moet je als columnist schrijven: onappetijtelijk. Harige benen kun je als onappetijtelijk ervaren.

    ReplyDelete

  30. Poetin heeft Syrië nog altijd in zijn greep | Bureau Buitenland | NPO Radio 1
    ===========

    @johanvermeulen4081
    0 seconds ago
    Mevrouw Stienen heeft flink veel kenmerken die maken dat we haar niet mogen geloven.
    Geboren in de enige provincie waar corruptie normaal gevonden wordt.
    De Amerikaanse Council on Foreign Relations wordt gezien als de ware Regering, de Puppeteer achter het gordijn. Ze hebben een dependance in Europa. Daar is Stienen lid van. Dus je bent lid van een partij die 'Democraten' heet, maar bent lid van de Deep State !
    Ze is heel negatief over Assad, maar onder Assad werden er niet lukraak mensen vermoord omdat ze tot een andere etniciteit behoorden. Nu wel. Met instemming van Stienen.
    Onder Assad waren alle etniciteiten gewaardeerd en gelijkwaardig.
    ( Pakte Assad tegenstanders op die zijn regering omver wilden gooien? jazeker. Dat is de plicht en het recht van elk bestuurder. Werd er gemarteld in zijn gevangenissen? Mogelijk wel. Maar niks vergelekenmet wat Israel doet, dus eerst Israel 10 keer beschuldigen en dan pas Assad 1 keer, mevrouw Stienen. )

    Onder Assad ging het steeds beter met Syrie, maar de droogte ( mogelijk kunstmatig door de VS veroorzaakt) maakte het wel erg moeilijk om de militairen en ambtenaren te betalen.
    Barbara Walters maakte nog een positief interview met de familie Assad, in 2010.

    Laat Stienen maar eens antwoord geven op deze vragen:
    1. Wie pleegden 911 ? (*)
    2. Wie waren de Dancing Israeli's ? Hoe wisten ze welke 'event' er ging gebeuren?
    3. Waarom verkocht mevrouw Vleeschdrager ( Nina Brink) enkele dagen voor 911 al haar aandelen ?
    4. Hoe komt het dat Larry Silverstein niet in de torens was, en anders altijd wel. En waarom verzekerde hij die torens zo vreselijk hoog, alsof hij wist dat ze zouden omvallen.
    5 Hoe kan het dat 2 maanden na 911 al bekend was dat de VS ( lees: Israel) 7 buurlanden van Israel ging verwoesten?

    Kortom: Mevrouw Stienen heeft geen idee van de werkelijkheid. Daaraan heeft ze haar positie te danken.

    Nu steunt ze een man ( nieuwe baas van Syrië) die mensen de hoofden heeft afgesneden. Terwijl de goedwillende Assad ( hij was tandarts in Londen , meen ik, en wilde helemaal geen politicus worden. Hij deed zijn plicht voor het Syrische volk. Ja, daar begrijpen ze in Limburg niks van, dat zie ik ook wel. Noem me één zuivere Limburges politicus. )

    (*) De PNAC lieden pleegden 911 omdat ze een nieuw Pearl Harbor nodig hadden:
    Pearl Harbor: pag 67 van98 in het PNAC Report.. " Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor."

    ReplyDelete
  31. Het grote CBDC en EUDI debat. Hier is PS al weken over in debat op X. Nu op YT.

    Over de KINDERgevangenis in het meest democratische land van West-Azië.

    ReplyDelete