Monday, December 07, 2020

1101 Wij zijn de Terroristen.

Vanaf 1974 tot 1980 woonde ik op een studentenflat in Utrecht.  

Mooiste tijd van mijn leven.  De eerste disco van Nederland: De Woolloomooloo. 

Af en toe komen een stuk of wat ex-bewoners nog een dagje bij elkaar. M is de dame die de reuni altijd organiseert. Ze houdt van het goede leven: lachen en drinken.   Moet kunnen.  

In appjes doet ze soms wat denigrerend ..." Hugo, je loopt toch niet met een aluminium hoedje op?" 

Maar toen kwam Corona.    Dit jaar ging de reuni niet door. 

M. klaagt :  "Maar wat zal ik blij zijn als we weer op café kunnen!"

Toen verloor ik toch even mijn controle en viel uit: 

============================

"De mensen die verzwijgen dat je vitamines nodig hebt en beweging en low dose besmetting, zijn de mensen die jou je café ontnemen.  

Het zijn ook dezelfden die in de jaren 90  Yelsin de hemel in prezen en nu Putin zwart maken. 

De mensen wiens banken met jouw belasting-geld werden gered. 

De mensen die Irak, Syrië, Lybië, en nog wat landen hebben vernietigd. 

Maar dat weet jij niet, want je zat in de kroeg en liet jezelf bedonderen. 

Naar mij  roep je: 'Alu hoed-gekkie !' Omdat ze jou zo geprogrammeerd hebben.  

Maar nou hebben ze jouw kroeg gesloten. Nu word je wakker.  En kom ik toch nog om je te helpen die kroeg weer open te krijgen. (Refereert aan een interview in een locale krant waar ik een middenweg bepleit: èn het lichaam prepareren èn de maatregelen zonder morren volgen: mondkapjes, 1,5 m , ventilatie.  Dan kan alles gewoon  door draaien. Ook cafés.

Maar dàt je belazerd wordt kan ik niet zeggen in de krant,  want dan komt het niet in de krant en kan ik jou niet helpen.  

Aardig van mij, niet?  En heb je dat verdiend? Wat denk je zelf ?

              =================================

Enfin,  weer wat vrienden verloren.  Zo gaat dat. 

Maar ik kan het niet anders zien:  uiteindelijk zijn wij het die terrorisme mogelijk maken, en als die zelfde gekken die dat bedenken òns eens een beetje te grazen nemen,  moet je niet zeuren:  òns land bestaat nog. Is geen rokende puinhoop. 

                                   -----------------------------

Ik zou dit verhaal niet beschreven hebben als ik door Glenn Greeenwald niet was gewezen op een Wikileak uit 2010, waar we letterlijk kunnen lezen dat de Zionistische Yanks die besloten om 6 moslimlanden te gaan vernietigen,   àlles deden om òns niet tegen zich te krijgen. Om òns lui en slapend te houden. 

Hun strategie: "Wijs de mensen op de zwakke positie van de vrouw in moslimlanden.  We vechten daar ook om die vrouwen een beter leven te geven ! 

En stuur Obama er op af: Hèm geloven ze , want hij is zelf een halve moslim. En hij  kan het zo sympathiek verwoorden !"

Ik vat het wat slordig samen. Maar hier komt het op neer: Zo lang die Europeanen maar stil blijven en zich niet gaan verzetten,  kunnen we die moslimlanden wel verder vernietigen. Mèt hun hulp. 

En dat betekent dus dat we het zelf hàdden kunnen stoppen. 

Maar we waren te lui.  Mevrouw M zat in het café. 

En nou zijn we zelf de lul: Mogen we niet naar café !  Welk een afschuwelijk lot ! 

Bron: Glenn Greenwald.   

       ==========================

Nòg een artikel dat hier goed bij aansluit en een kat een kat noemt: van de goede pundit Caitlin Johnstone.   

Google translate van een deel van de tekst:

Met andere woorden, de VS en zijn bondgenoten hebben Saoedi-Arabië geholpen opzettelijk op grote schaal kinderen en andere burgers te doden om een ​​politiek doel te bereiken. Wat natuurlijk een perfect voorbeeld zou zijn van elke standaarddefinitie van terrorisme.

Wij zijn de terroristen. 

Saoedi-Arabië, de VS, het VK, Australië, Canada, Frankrijk en elke andere natie die de gruwelijke massale gruweldaden in Jemen heeft gefaciliteerd - deze hechte wereldomspannende machtsalliantie is een terroristische organisatie zoals de wereld nog nooit eerder heeft gezien. Het ondoorgrondelijk woeste en bloeddorstige Amerikaanse imperium dat de Houthi's aanwijst als een terroristische organisatie, is de minst grappige grap die ooit is verteld.

Wij zijn de terroristen. Ik zeg "wij" in plaats van onze regeringen, want als we eerlijk zijn tegen onszelf, zijn wij als burgerbevolking medeplichtig aan deze slachting. De verschrikkingen in Jemen zijn zonder twijfel het ergste dat er op dit moment in de wereld gebeurt, maar ze omvatten nauwelijks een bliep in ons sociale bewustzijn. De overgrote meerderheid van ons heeft de foto's en video's gezien van uitgehongerde Jemenitische kinderen, dachten iets in de trant van "Oh een hongersnood, dat is zo triest" en zijn teruggegaan naar het denken over sport of welke andere smakeloze onzin dan ook die de meeste van onze aandacht in beslag neemt.

                 ---------- Einde vertaling --------

13 comments:

  1. Leven in een kudde heeft veel voordelen, maar elk voordeel heb z'n nadeel...

    Maar zoals we bespraken: er is niets contraproductiever dan: 'I told you so....'

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'I told you so' zeg je tegen iemand die niet naar je luisterde, en dat moet bekopen met schade.
      Ik weet niet of het contra-productief is. Bij slimme mensen is àlles productief. Die zijn op zoek naar goede leermeesters en naar hun eigen fouten.

      PS: Wat ik doe is niet 'I told you so.'
      Ik beschrijf een eigen ervaring, met een wat extreem standpunt van mijzelf.
      Dat extreme standpunt blijkt dan -- zo blijkt later uit Wiklileaks -- te kloppen: een moedig volk kan de Amerikaanse Terreur stoppen. De Amerikanen schrijven het zelf !

      En Caitlin Johnstone schrijf precies wat ik in mijn discussie appte, een maand later dan mij. Dus citeer ik dat. Dat geeft mijn woorden meer credibility. Alrijd meegenomen.

      Delete
    2. [Ik weet niet of het contra-productief is.]

      Dat is het wel. Je wrijft het nog eens een keer in. Je kunt beter je hulp aanbieden, om de situatie te verbeteren.

      Je had het eens in een vorig blog over: 'zich verkneukelen'. Wat voel je zelf erbij? Wat denk je, hoe de ander zich dan voelt?

      Delete
    3. Wolf,
      ik zou niet weten wanneer ik mij voor het laatst 'verkneukeld' heb. ( Dat doe je als het slecht gaat met je vijand.)

      Voor de goede orde: Die ànder begint met mij uit te schelden. Zij schrijft: " Hugo, je loopt toch niet met een aluminium hoedje op?"

      Dus: 1) Te dom og te lui om te zien dat ze mee betalen en gedogen dat ons land landen vernietigd.
      2) In die onwetendheid gaan roepen dat IK een gekkie ben.

      En dan vind Wolf nog dat ik mijn tijd moet gaan besteden aan die lieden om ze tot inzicht te brengen.
      Ik heb daar helemaal geen zinm in.
      Ik wijs ze keihard op hun laakbaar en onmenselijk gedrag.
      En ik herhaal: Ik weet niet of dat contra-productief is.
      Dat zal bij iedereen anders zijn.
      Sommigen worden wel wakker als je ze een keer flink door elkaar schudt.

      Delete
    4. [Die ànder begint met mij uit te schelden.]

      Kan wel zijn, maar daar hoef je toch niet op in te gaan? Mijn moeder zei altijd: "Schelden doet geen zeer, slaan des te meer".

      [Ik wijs ze keihard op hun laakbaar en onmenselijk gedrag.]
      Zo houd je dus geen 'vrienden' meer over. Lekker rustig, dat wel. Maar ook wel eenzaam...

      Ik heb al eens eerder gezegd: Je kan het ook wel diplomatieker aanpakken. Dus eerst even nadenken, voor je wat zegt en dan iets anders formuleren. SDR had bij de buren een prachtig comment gepost van twitter. Zo kan het ook.

      Delete
    5. "Zo houd je dus geen 'vrienden' meer over."

      Ja, dat is trieest voor mij. Maar nòg triester is als je niks zegt en toekijkt hoe mensen in hun extreme onwetendheid eerst àndere landen vernietigen en dan hun eigen land.
      Niks voor mij.

      De twitteraar bij SDR lijkt me even hardse taal gebruiken als ik. Alleen de eerste zin is braafjes. De rest niet, maar die heeft hij niet uitgesproken tegen Rutte en Hugo. Dat is wat hij ècht denkt.

      Met wat hij wèl uitspreekt, bereikt hij niks.
      Maar op twitter schrijft hij [tussen brackets] wat hij denkt: dan heeft het nut, hopenlijk.

      Delete
    6. [Maar nòg triester is als je niks zegt]
      Dat zeg ik ook niet, je kan je commentaar anders formuleren dan je nu doet.

      Delete
  2. NB: Onder de vorige blog over Thierry plaats ik steeds updates.
    Zowel in het artikel als in de comments.

    Laatste update:
    https://xevolutie.blogspot.com/2020/11/1099-de-val-van-thierry-bijna-iedereen.html?showComment=1607327468037#c9000223547330494201

    Ook het laatste blog over 'Ivermectine' wordt steeds aangevuld met nieuwe info.

    ReplyDelete
  3. Die zwarte Nigella zaadjes zijn een prima idee! 8 gram is een overmatige hoeveelheid, praktisch gezien. Maar op de latere avond, als verveling door honger optreedt is het kauwen van een gram zaadjes, na innemen van melatonin een mooie voorbereiding op goede nachtrust. Tenzij je je tijdens de slaap verslikt in een zaadje: dat wordt veel hoesten!

    ReplyDelete
  4. Weer een peperduur medicijn in de startblokken:

    https://haei.org/encouraging-results-from-use-of-ruconest-in-covid-19-patients/

    (een behandeling = ca E 20 000.-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De laatste blog van Martenson , over Ivermecitne is ook verwijderd.
      Ivermectine is 'dwisebin 2 '

      (Drug which shall not be named)

      Ik ga ook de perconferentie van FLCCC op het vorig blog zetten, als ik tijd heb.

      Delete
    2. Ivermectine 'leeft' nog wel:
      Dr Been: zonder streïde ( doxy...) werkt beter.

      Whiteboard : https://www.youtube.com/watch?v=wsJPZPB93Qc

      Ivermectine slikken met vet ! Dan komt er meer in het bloed.

      Rootman, ik ga toch extra tabletten kopen, want als ik het krijg, ga ik flink meer slikken.

      Deze proef was : 6 dagen lang elke dag 48 gram per dag !

      Delete
    3. Dan lift ik graag mee voor 30 tabletten! Er begint langzaamaan nu zo'n hetze tegen ivermectine te ontstaan dat het straks vast niet meer verkrijgbaar is! Chris was erg boos, omdat zijn laatste video over ivermectine door Youtube was gecensureerd.

      Vandaag had ik een korte conversatie met de verpleeghuisdokter: Al het zorgpersoneel was zwaar overbelast. Ook hij is 2 weken erg ziek geweest. Ongeveer de helft van zijn Covid patienten gaat dood (we waren het er over eens dat de meesten daarvan toch geen jaar zouden leven, ook zonder covid.) Toen ik mijn ervaringen vertelde werd hij al defensief bij vitamine D ('10 000 IU is VEEL te veel!!') en van ivermectine wilde hij helemaal niks weten ('ik houd me bij de wetenschap').

      Helaas denkt ook deze sympathieke man zwart wit: Of je bent een volgzame RIVM volger, Of je bent een viruswaanzinnige...

      Delete