02:23
Monday, August 31, 2020
1081 The Mind Renewed. Kijk elke dag opnieuw naar de wereld, en vergeet wat je gisteren nog dacht.
Ik ken de engelse website The Mind Renewed alleen maar van hun originele document 'CIA memo 1035-960'.
Nu blijkt dat ze ook goed onderzoek naar Corona doen, en heel goede interviews maken.
De site wordt gemaakt door dr. Julian Charles.
Dit zegt de google vertaling:
The Mind Renewed: Thinking Christianly in a New World Order is een podcast en website gewijd aan het begrijpen van de wereld waarin we leven vanuit een christelijk wereldbeeld.
We zijn ons terdege bewust van propaganda in de reguliere media, en van de verbijsterende massa informatie in de alternatieve media - sommige betrouwbaar, veel niet. Daarom proberen we zaken die mensen aangaan (of ze nu 'gelovige' zijn of geen) op een onsensationele en geïnformeerde manier aan de orde te stellen, in de hoop dat de waarheid aan het licht komt en dat er bruggen worden gebouwd tussen mensen door beter begrip.
Daarom, of het nu gaat om de Surveillance State, de dreiging van Global Government, False Flag Terrorism, het gevaar van nieuwe religieuze bewegingen (NRM's), of een andere kwestie die maar al te vaak genegeerd wordt door de institutionele kerk, The Mind Renewed analyseert, interpreteert en bekritiseert vanuit een christelijk wereldbeeld.
En bij alles wat we doen, roepen we onze toehoorders op om vooroordelen opzij te zetten en een open geest te omarmen die ernaar streeft de waarheid te volgen, waarheen die ook leidt. In de woorden van Paulus uit het Nieuwe Testament:
"Wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt getransformeerd door de vernieuwing van uw geest ..." (Romeinen 12: 2, New Revised Standard Version)
----------------------------
Julian Charles was me ver voor.
Juist in de laatste dagen heb ik weer ervaren hoe belangrijk het is om altijd weer zo onbevangen mogelijk naar de wereld te kijken.
Als we dat zouden kunnen, zouden we heel snel de realiteit zien zoals die werkelijk is, en zouden onze reacties véél sneller en adequater zijn.
De tragische reactie van het RIVM op het Virus komt grotendeels omdat ze zoveel kennis over de oude Corona virussen hadden, en steeds het nieuwe virus in dat frame zien.
OMT lid mevrouw Vossen: "Er is geen asymptomatische besmetting, want we bestuderen de Corona al 14 jaar,m en datr weten we zeker."
'Er is geen aerosole besmetting, want .... idem."
Ander voorbeeld: " Er is geen zwarte agressie van BLM. En als die er toch zou zijn, dan is het een begrijpelijke reactie op de discriminatie en op de agressie van de politie."
============ Tot zover de introductie van The Mind Renewed =========
Hier een ontestellend bericht op TMR:
Een franse oud-minister van volksgezondheid, Blazy, ( in 2017 is hij bijna baas van de WHO geworden, maar het werd Tedros) vertelt op de franse nieuwszender BFM dat.....
In Chatham House (waar de Britse Geheime Dienst zit) op een bijeenkomst waar alles wat besproken wordt geheim moet blijven, hebben de baas van The Lancet ( Horton) en de baas van het NEJM zwaar geklaagd over de druk die Big Pharma op hun publicaties uitoefent.
Horton: "Now wer'e not going to be able to, basically, if this continues, publish any more clinical research data, because the pharmaceutical companies are so financially powerful today and are able to use such methodologies, as to have us accept papers which are apparently methodologically perfect, but which, in reality, manage to conclude what they want to conclude..."
Vertaling:
Horton: 'Als dit zo doorgaat, zullen we eigenlijk niet in staat zijn om nog meer klinische onderzoeksgegevens te publiceren, omdat de farmaceutische bedrijven tegenwoordig zo machtig zijn en in staat zijn zware methoden te gebruiken, om ons 'onderzoeken' te laten accepteren die ogenschijnlijk methodologisch in orde zijn, maar die in werkelijkheid erin slagen te om tot conclusies te komen die ZIJ (de Big Pharma bedrijven ) wenselijk achten. . "
Friday, August 28, 2020
1080 Belgisch onderzoek met 8000 patiënten: HCQ helpt !
UPDATE: Ook Chris Martenson geeft nog eens een extra onderzoek ( dit maal in Italië) dat zegt dat HCQ heel goed werk doert bij Corona patienten.
UPDATE: Op The Mind Renewed wordt een arts-jurist, dr Simone Gold geïnterviewd. Het is dan 3 juli, en we hebben net drie grote onderzoeken in de publiciteit gehad die zeggen dat HCQ niet goed is. Maar alle drie zijn ze fout gedaan, en moeten ze worden ingetrokken.
Het interview met deze arts is zeer de moeite waard. Luister op zijn minst van minuut 20 tot 40.
Daar horen we dat het ongeloofwaardig is dat alle drie deze Top magazins ( The Lancet, NEJM ( het New England Journal of Medicine) en JAMA ( Journal of the American Medical Association) die fungeren als 'waarheids-tester en waarheids-garantie' voor nieuw medisch onderzoek -- zich hebben laten beduvelen door een verzonnen onderzoek ( van Surgisphere) .
Ze zegt dat al vele jaren in deze Journals staat dat 5 gram Hydroxychloroquine de maximale dosis is (in twee maanden totaal) maar dat deze journals nu ineens onderzoeken publiceren (o.a. het Revovery onderzoek) die een dubbele dosering ( en dus een dodelijke dosering) hanteren ! Wat gebeurt hier? vraagt dr Gold zich af.
------------------ einde UPDATE --------------------
Dr. John Campbell, de brave ziel die al 100 uur Corona-info op youtube heeft gepubliceerd, is er nu eindelijk ook achter dat HCQ wèl helpt.
En hij ziet nu dat de Grote Onderzoeken naar HCQ die steeds negatief uitpakten, véél te hoge doses gaven, om niet te zeggen: toxische doses.
Opmerkelijk: Het Belgische onderzoek heeft alléén HCQ als middel gegeven, en verder nergens op gelet.
Maar ze gaven geen toxische hoeveelheid.
Campbell noemt het eerst 'low dosis' en zegt dan nog dat dit de trick is die het hem doet: low dosis.
Maar gaandeweg in zijn video durft hij toe te geven: De belgen gaven de NORMALE dosis. En al die andere bekende onderzoekers gaven een toxisch hoge dosis !
Nu al is er 30 % minder overlijden bij patienten die HCQ krijgen toegediend.
Kunt U nagaan wat het gunstige effect zal zijn als je de HCQ bheel vroegtijdig toe dient !
En als je Zink er bij geeft.
En als je azitromycine er bij geeft !
Op dit blog weten we al 4 maanden hoe goed dit werkt.
Voor de 'Maarten Keulemansen' van deze wereld hebben we geen hoop.
Die zouden de maatschappij het minst schade doen als we ze achter de tralie sop borgen...
Campbell heeft een uitgebreide toelichting onder zijn video.
Ik zal die hieronder in zijn geheel plaatsen:
Belgium, not Dutch. Low-dose Hydroxychloroquine Therapy and Mortality in Hospitalized Patients with COVID-19: A Nationwide Observational Study of 8075 Participants (International Journal of Antimicrobial Agents, 24 August)
https://www.sciencedirect.com/science...
Background
Hydroxychloroquine (HCQ) has been largely used and investigated as therapy of COVID-19 , at total dose usually ranging from 2400 mg to 9600 mg.
In Belgium, off-label use of low-dose HCQ (2400 mg in total over five days) was recommended for hospitalized patients with COVID-19.
“low-dose” regimen of HCQ sulphate in monotherapy
400mg twice on day 1
200mg twice a day from day 2 to 5
i.e. a total dose of 2400 mg
Methods
Multi-centric design
Vast majority of Belgian hospitals
Retrospective analysis
In-hospital mortality in Belgium
40 day follow up
No difference in the baseline characteristics
Groups
HCQ alone and supportive care
Supportive care only
Adjusted for demographic and clinical features
Results
8075 patients with complete discharge data
HCQ group, n = 4,542
Deaths, 804, (17.7%)
no-HCQ group, n = 3,533
Deaths, 957 (27.1%)
Multivariable analysis
Mortality was lower in the HCQ group compared to the no-HCQ group
Hazard ratio = 0.684
Estimated direct-adjusted mortality at 40 days
19.1% with HCQ alone
26.5% with supportive care only
Mortality in the HCQ group was reduced
Both in patients diagnosed in less than 5 days and more than 5 days
Conclusions
Compared to supportive care only, low-dose HCQ monotherapy was independently associated with lower mortality in hospitalized patients with COVID-19 diagnosed and treated early or later after symptom onset.
Other positive studies
https://www.sciencedirect.com/science...
Risk Factors for Mortality in Patients with COVID-19 in New York City
https://link.springer.com/article/10....
Hydroxychloroquine use was associated with decreased in-hospital mortality
Treatment with hydroxychloroquine, azithromycin, and combination in patients hospitalized with COVID-19
https://www.ijidonline.com/article/S1...
treatment with hydroxychloroquine alone and in combination with azithromycin was associated with reduction in COVID-19 associated mortality
Recovery Trial
Effect of Hydroxychloroquine in Hospitalized Patients with COVID-19: Preliminary results from a multi-centre, randomized, controlled trial. 15 July 2020
https://www.recoverytrial.net/results...
https://www.medrxiv.org/content/10.11...
Hydroxychloroquine group, n = 1,561
Usual care group, n = 3,155
Patients allocated to hydroxychloroquine sulfate (200mg) received a loading dose of 4 tablets (800 mg) at zero and 6 hours, followed by 2 tablets (400 mg) starting at 12 hours after the initial dose and then every 12 hours for the next 9 days
9,200 mg over 10 days
Conclusion
In patients hospitalized with COVID-19, hydroxychloroquine was not associated with reductions in 28-day mortality
Was associated with an increased length of hospital stay and increased risk of progressing to invasive mechanical ventilation or death
WHO-led SOLIDARITY
https://www.who.int/news-room/detail/...
9600 mg over 10 days
Provided no benefit in hospitalized patients with COVID-19
Hydroxychloroquine with or without Azithromycin in Mild-to-Moderate Covid-19 (NEJM23 July) Brazil
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056...
METHODS
55 hospitals, Brazil
Randomized
Open label
Three-group
Controlled
Patients
667 patients, 504 confirmed Covid-19
Receiving no supplemental oxygen
Or a maximum of 4 liters per minute
1:1:1
Standard care n = 229
Standard care plus hydroxychloroquine (400 mg twice daily) n = 221
Standard care plus hydroxychloroquine (400 mg twice daily) plus azithromycin (500 mg once
daily for 7 days) n = 277
RESULTS
No difference in need for ventilation, deaths, thromboembolic complications, AKI
Clinical status at 15 days
As compared with standard care = 1
Hydroxychloroquine alone, odds ratio, 1.21
Hydroxychloroquine plus azithromycin, odds ratio, 0.99
HCQ Group
Prolongation of the corrected QT interval and
Elevation of liver-enzyme levels
CONCLUSIONS
Among patients hospitalized with mild-to-moderate Covid-19, the use of hydroxychloroquine, alone or with azithromycin, did not improve clinical status at 15 days as compared with standard care.
If you would like to donate to John's educational projects, please use the following link, thank you, https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr...
UPDATE: Op The Mind Renewed wordt een arts-jurist, dr Simone Gold geïnterviewd. Het is dan 3 juli, en we hebben net drie grote onderzoeken in de publiciteit gehad die zeggen dat HCQ niet goed is. Maar alle drie zijn ze fout gedaan, en moeten ze worden ingetrokken.
Het interview met deze arts is zeer de moeite waard. Luister op zijn minst van minuut 20 tot 40.
Daar horen we dat het ongeloofwaardig is dat alle drie deze Top magazins ( The Lancet, NEJM ( het New England Journal of Medicine) en JAMA ( Journal of the American Medical Association) die fungeren als 'waarheids-tester en waarheids-garantie' voor nieuw medisch onderzoek -- zich hebben laten beduvelen door een verzonnen onderzoek ( van Surgisphere) .
Ze zegt dat al vele jaren in deze Journals staat dat 5 gram Hydroxychloroquine de maximale dosis is (in twee maanden totaal) maar dat deze journals nu ineens onderzoeken publiceren (o.a. het Revovery onderzoek) die een dubbele dosering ( en dus een dodelijke dosering) hanteren ! Wat gebeurt hier? vraagt dr Gold zich af.
------------------ einde UPDATE --------------------
Dr. John Campbell, de brave ziel die al 100 uur Corona-info op youtube heeft gepubliceerd, is er nu eindelijk ook achter dat HCQ wèl helpt.
En hij ziet nu dat de Grote Onderzoeken naar HCQ die steeds negatief uitpakten, véél te hoge doses gaven, om niet te zeggen: toxische doses.
Opmerkelijk: Het Belgische onderzoek heeft alléén HCQ als middel gegeven, en verder nergens op gelet.
Maar ze gaven geen toxische hoeveelheid.
Campbell noemt het eerst 'low dosis' en zegt dan nog dat dit de trick is die het hem doet: low dosis.
Maar gaandeweg in zijn video durft hij toe te geven: De belgen gaven de NORMALE dosis. En al die andere bekende onderzoekers gaven een toxisch hoge dosis !
Nu al is er 30 % minder overlijden bij patienten die HCQ krijgen toegediend.
Kunt U nagaan wat het gunstige effect zal zijn als je de HCQ bheel vroegtijdig toe dient !
En als je Zink er bij geeft.
En als je azitromycine er bij geeft !
Op dit blog weten we al 4 maanden hoe goed dit werkt.
Voor de 'Maarten Keulemansen' van deze wereld hebben we geen hoop.
Die zouden de maatschappij het minst schade doen als we ze achter de tralie sop borgen...
Campbell heeft een uitgebreide toelichting onder zijn video.
Ik zal die hieronder in zijn geheel plaatsen:
Thursday, August 27, 2020
1079 Belarus zal niet door de NATO worden ingenomen. Putin heeft het beloofd.
Zojuist heeft Putin duidelijk gemaakt dat Rusland achter Loekashenko blijft staan, en dat Westerse invloed in Moskou's invloedssfeer niet wordt geaccepteerd.
De belofte van James Baker .... " Not an inch to the east" wordt eindelijk door Moskou als 'de deal' gehanteerd.
NB: Het hele interview in het engels staat ook bij de Saker.
Hier de Saker: ( Google Translate)
President Poetin gaf zojuist een belangrijk interview aan de Russische journalist Sergei Brilev waarin hij dat aangaf
Rusland en Wit-Rusland zijn bondgenoten in de CSTO
Rusland en Wit-Rusland zijn ook staten van de Unie
Rusland heeft verplichtingen jegens Wit-Rusland
Loekasjenko heeft deze verplichtingen ingeroepen
Poetin heeft ermee ingestemd een "veiligheidsreservemacht" op te richten die klaar staat om in Wit-Rusland in te grijpen in geval van gevaar voor de Wit-Russische staat en soevereiniteit
Poetin voegde eraan toe dat deze troepen alleen zullen worden gebruikt als "extremistische elementen" de veiligheid en / of stabiliteit van de Wit-Russische staat gewelddadig bedreigen.
Poetin voegde eraan toe dat zo'n kracht nu niet nodig is, en hij hoopt dat die er nooit zal komen
Poetin voegde er ook aan toe dat noch de staat, noch de demonstranten de Wit-Russische wetten mogen overtreden (hij voegde eraan toe dat Wit-Russische agenten veel minder gewelddadig zijn dan de politie in de VS).
Het is hier belangrijk om NIET te gaan raden wat die kracht is, wat hij kan doen, enz.
Waarom?
Omdat Rusland al zulke troepen had, waaronder lichte mobiele strijdkrachten en politiediensten.
Nee, wat belangrijk is, is dat Poetin zojuist een rode lijn heeft getrokken en een impliciete dreiging heeft geuit.
Ik beschouw die dreiging als absoluut geloofwaardig. Bedenk dat Poetin een paar dagen geleden de westerse leiders vertelde om uit Wit-Rusland te blijven, en dat sommigen van hen nu duidelijk de boodschap begrepen (niet allemaal, uiteraard).
Maar in de eerste plaats is dit een directe waarschuwing voor Polen en de Baltische staten: blijf weg of anders ...
Dit is ook een duidelijke boodschap voor Tikhanovskaia en haar poppenspelers: vergeet Wit-Rusland dat de CSTO of de staat van de Unie verlaat; vergeet ook dat Wit-Rusland toetreedt tot de EU of de NAVO. Het gaat niet gebeuren.
Ik weet zeker dat we het volledige interview, ofwel nagesynchroniseerd ofwel met Engelse ondertitels, later vandaag of morgen zullen posten, maar ik wilde met jullie delen wat ik beschouw als een keerpunt in de Wit-Russische crisis.
Ik zal je hier op de hoogte houden als er updates zijn.
De Saker
===================
Reactie :
Larchmonter445 op 27 augustus 2020 · om 13:23 uur EST / EDT
Welnu, dit wordt zeker een uitdaging voor al die Poetin-haters die de Vineyard-commentaren sieren.
En het is pis in de ochtendkoffie in Brussel, Warschau en Foggy Bottom, DC.
"Bedoel je dat we langs de verdomde Russen moeten komen met geweren om die SOB Luka te lynchen?"
De NAVO-alliantie is net teruggekeerd naar chronische colitis.
Nou, zelfhaat en angst is een natuurlijke toestand voor de rooms-katholieken en russofoben in de regio.
Poetin is beslist de meester van zijn spel.
Hij heeft de tactische eenheid (eenheden) die hij zou sturen niet eens genoemd.
Alleen de aankondiging is al waarschuwing en dreiging genoeg. Iedereen weet het, niemand, zelfs niet de gekke Polen, wil tegen Russen vechten.
Ik wacht tot het VK Poetins woorden 'agressie' tegen een NAVO-bondgenoot verklaart. Waarschuwing van het Kremlin is agressie tegen de zeer waarschijnlijke Britten.
Welke bozo geeft artikel 5 aan? Het litteken van de bejeezus uit Polen en Baltische statelets is agressie, weet je dat niet?
Pompeo zal zeker tekeer gaan bij deze waarschuwing. Zodra hij Bibi's privé uit zijn dikke, op West Point getrainde mond haalt.
Dit is bijna beter dan Polite Green Men. Dit zijn de Virtual, TBA Green Men.
Zoals Yosemite Sam altijd zegt: BACKOFF!
============
Reactie hierop:
The Saker op 27 augustus 2020 · om 13:28 uur EST / EDT
Hij heeft de tactische eenheid (eenheden) die hij zou sturen niet eens genoemd
Ja, om iedereen te laten raden en omdat de daadwerkelijke beslissing afhangt van de feitelijke omstandigheden.
niemand, zelfs de gestoorde Polen niet, wil tegen Russen vechten.
Ik ben niet zo zeker. Onthoud dat Polen zich altijd verschuilen achter een andere macht, of het nu nazi-Duitsland, Sovjet-Rusland of de door de VS geleide NAVO is. Voor hen weerspiegelt de kracht van hun meesters hun eigen kracht. Kijk maar naar de Poolse geschiedenis - het zijn lessen in hypocrisie, waanvoorstellingen, onderdanigheid en vreselijke besluitvorming. Triest maar waar ...
Laten we hopen dat de Duitsers de Polen vertellen dat ze het koel moeten houden.
====================
Reactie Larchmonter:
Larchmonter445 op 27 augustus 2020 · om 13:46 uur EST / EDT
De enige plaats waar de Polen tegen de Russen wilden vechten, was Kaliningrad. Maar toen kwamen de Iskanders opdagen en hielden de Polen hun mond.
Nu met Trump hoorden ze ook dat ze zullen betalen voor het voorrecht om Amerikaanse troepen te baseren. Het heeft hen miljarden gekost voor hun vervanging van de Turken in de NAVO. Plus een miljard of zo voor hun LNG-infrastructuur om 20% meer te betalen voor energie.
In ieder geval zou het Wit-Russische leger, met Russen als back-up, nu woest vechten tegen elke indringer.
En ze hebben een geschiedenis in Wit-Rusland dat hun grootvaders goed hebben gevochten in de Grote Patriottische Oorlog.
Poetin speelt in op de juiste gevoelens in de Wit-Russische samenleving.
De belofte van James Baker .... " Not an inch to the east" wordt eindelijk door Moskou als 'de deal' gehanteerd.
NB: Het hele interview in het engels staat ook bij de Saker.
Hier de Saker: ( Google Translate)
President Poetin gaf zojuist een belangrijk interview aan de Russische journalist Sergei Brilev waarin hij dat aangaf
Rusland en Wit-Rusland zijn bondgenoten in de CSTO
Rusland en Wit-Rusland zijn ook staten van de Unie
Rusland heeft verplichtingen jegens Wit-Rusland
Loekasjenko heeft deze verplichtingen ingeroepen
Poetin heeft ermee ingestemd een "veiligheidsreservemacht" op te richten die klaar staat om in Wit-Rusland in te grijpen in geval van gevaar voor de Wit-Russische staat en soevereiniteit
Poetin voegde eraan toe dat deze troepen alleen zullen worden gebruikt als "extremistische elementen" de veiligheid en / of stabiliteit van de Wit-Russische staat gewelddadig bedreigen.
Poetin voegde eraan toe dat zo'n kracht nu niet nodig is, en hij hoopt dat die er nooit zal komen
Poetin voegde er ook aan toe dat noch de staat, noch de demonstranten de Wit-Russische wetten mogen overtreden (hij voegde eraan toe dat Wit-Russische agenten veel minder gewelddadig zijn dan de politie in de VS).
Het is hier belangrijk om NIET te gaan raden wat die kracht is, wat hij kan doen, enz.
Waarom?
Omdat Rusland al zulke troepen had, waaronder lichte mobiele strijdkrachten en politiediensten.
Nee, wat belangrijk is, is dat Poetin zojuist een rode lijn heeft getrokken en een impliciete dreiging heeft geuit.
Ik beschouw die dreiging als absoluut geloofwaardig. Bedenk dat Poetin een paar dagen geleden de westerse leiders vertelde om uit Wit-Rusland te blijven, en dat sommigen van hen nu duidelijk de boodschap begrepen (niet allemaal, uiteraard).
Maar in de eerste plaats is dit een directe waarschuwing voor Polen en de Baltische staten: blijf weg of anders ...
Dit is ook een duidelijke boodschap voor Tikhanovskaia en haar poppenspelers: vergeet Wit-Rusland dat de CSTO of de staat van de Unie verlaat; vergeet ook dat Wit-Rusland toetreedt tot de EU of de NAVO. Het gaat niet gebeuren.
Ik weet zeker dat we het volledige interview, ofwel nagesynchroniseerd ofwel met Engelse ondertitels, later vandaag of morgen zullen posten, maar ik wilde met jullie delen wat ik beschouw als een keerpunt in de Wit-Russische crisis.
Ik zal je hier op de hoogte houden als er updates zijn.
De Saker
===================
Reactie :
Larchmonter445 op 27 augustus 2020 · om 13:23 uur EST / EDT
Welnu, dit wordt zeker een uitdaging voor al die Poetin-haters die de Vineyard-commentaren sieren.
En het is pis in de ochtendkoffie in Brussel, Warschau en Foggy Bottom, DC.
"Bedoel je dat we langs de verdomde Russen moeten komen met geweren om die SOB Luka te lynchen?"
De NAVO-alliantie is net teruggekeerd naar chronische colitis.
Nou, zelfhaat en angst is een natuurlijke toestand voor de rooms-katholieken en russofoben in de regio.
Poetin is beslist de meester van zijn spel.
Hij heeft de tactische eenheid (eenheden) die hij zou sturen niet eens genoemd.
Alleen de aankondiging is al waarschuwing en dreiging genoeg. Iedereen weet het, niemand, zelfs niet de gekke Polen, wil tegen Russen vechten.
Ik wacht tot het VK Poetins woorden 'agressie' tegen een NAVO-bondgenoot verklaart. Waarschuwing van het Kremlin is agressie tegen de zeer waarschijnlijke Britten.
Welke bozo geeft artikel 5 aan? Het litteken van de bejeezus uit Polen en Baltische statelets is agressie, weet je dat niet?
Pompeo zal zeker tekeer gaan bij deze waarschuwing. Zodra hij Bibi's privé uit zijn dikke, op West Point getrainde mond haalt.
Dit is bijna beter dan Polite Green Men. Dit zijn de Virtual, TBA Green Men.
Zoals Yosemite Sam altijd zegt: BACKOFF!
============
Reactie hierop:
The Saker op 27 augustus 2020 · om 13:28 uur EST / EDT
Hij heeft de tactische eenheid (eenheden) die hij zou sturen niet eens genoemd
Ja, om iedereen te laten raden en omdat de daadwerkelijke beslissing afhangt van de feitelijke omstandigheden.
niemand, zelfs de gestoorde Polen niet, wil tegen Russen vechten.
Ik ben niet zo zeker. Onthoud dat Polen zich altijd verschuilen achter een andere macht, of het nu nazi-Duitsland, Sovjet-Rusland of de door de VS geleide NAVO is. Voor hen weerspiegelt de kracht van hun meesters hun eigen kracht. Kijk maar naar de Poolse geschiedenis - het zijn lessen in hypocrisie, waanvoorstellingen, onderdanigheid en vreselijke besluitvorming. Triest maar waar ...
Laten we hopen dat de Duitsers de Polen vertellen dat ze het koel moeten houden.
====================
Reactie Larchmonter:
Larchmonter445 op 27 augustus 2020 · om 13:46 uur EST / EDT
De enige plaats waar de Polen tegen de Russen wilden vechten, was Kaliningrad. Maar toen kwamen de Iskanders opdagen en hielden de Polen hun mond.
Nu met Trump hoorden ze ook dat ze zullen betalen voor het voorrecht om Amerikaanse troepen te baseren. Het heeft hen miljarden gekost voor hun vervanging van de Turken in de NAVO. Plus een miljard of zo voor hun LNG-infrastructuur om 20% meer te betalen voor energie.
In ieder geval zou het Wit-Russische leger, met Russen als back-up, nu woest vechten tegen elke indringer.
En ze hebben een geschiedenis in Wit-Rusland dat hun grootvaders goed hebben gevochten in de Grote Patriottische Oorlog.
Poetin speelt in op de juiste gevoelens in de Wit-Russische samenleving.
Wednesday, August 26, 2020
1078 Verdeel en Heers in de praktijk.
Onze Masters of Discourse (zie voorwoord Israel Shamir (*) hebben er voor gezorgd dat de westerse landen multi werden:
multi-etnisch,
multi-religieus.
Wie dat geen goed idee vond werd onmiddellijk als Nazi en Fascist buitengesloten. Einde carriere.
Op 11 september 2001 werd met Fase 2 van het 'Verdeel' project begonnen:
De moslims worden sinds 911 flink zwart gemaakt en langzaam maar zeker groeit de animositeit tegen hen.
Een koers-verandering van 180 graden.
'Kwetsbare nieuwkomers' moeten worden re-branded tot 'brutale indringers'.
Die re-branding heeft veel wrijving gegeven tussen autochtone Nederlanders. Mensen die hun gevoel van superioriteit decennia lang ontleenden aan hun eigen
Maar de Masters of Discourse die als kleine Elite de macht willen overnemen gaan nog een paar stapjes verder:
Met Identity-Politics kun je een volk splitsen in heel veel kleine groepjes.
En als je nu verplicht stelt dat al die nieuwe groepjes óók het recht hebben op
een Rol en een Stem in de Nationale Media, dan is de verdeeldheid zo goed als onafwendbaar en kunnen de Masters of Discourse hun macht uitoefenen.
Frans Klein bedient de Elite op haar wenken:
( Er is recentelijk al flink op Frans geleund, dus Frans doet wat er van hem verwacht wordt.... )
NIEUWS NIEUWS TV-SEIZOEN NPO
NPO dwingt met ‘afrekenbare afspraken’ omroepen
inclusiever te worden
De Nederlandse
Publieke omroep gaat er scherper op toezien dat individuele omroepen werk maken
van inclusiviteit voor en achter de schermen. ‘De tijd van excuses is voorbij’,
was de boodschap tijdens de presentatie van het nieuwe tv-seizoen.
Menno van Dongen25 augustus 2020, 18:
‘We willen en moeten een goede
afspiegeling van Nederland zijn’, zei NPO-directeur video Frans Klein na
afloop. ‘Daarom gaan we met omroepen afrekenbare afspraken maken. Daarmee
bedoel ik niet dat we meteen ons geld terugeisen als programma’s of redacties
achteraf gezien niet divers genoeg zijn, maar afspraken moeten wel zo meetbaar
en streng worden dat het deze keer niet bij woorden blijft.’
Als dit tot onvoldoende verbetering
leidt volgen stevigere maatregelen, waarschuwt Klein. ‘Ik denk aan het openen
van bepaalde tijdvensters met een diversiteitsdoelstelling. Als omroepen dan
niet met een voorstel komen dat daarbij past, krijgen ze dat tijdvenster niet.
En ik denk aan afspraken over de inclusiviteit op het scherm. Quota? Liever
niet, maar als het op een andere manier niet lukt, moeten we gaan reguleren. Al
denk ik niet dat het zover zal komen. De tijdgeest is zo gekanteld dat iedereen
wel voelt dat het tijd is voor verandering.’
-------------------------------
(*) In het
voorwoord van zijn boek beschrijft Shamir wie de Masters of Discourse zijn:
Welcome to
the new world order, where mass media, a fully integrated
public-opinion-forming machine of mind control had rendered the Left and Right
obsolete and subservient to Zionism. Who are the people who own and operate
this machine? Are they actually the Jewish Lobby? No, says Shamir. The
formidable Jewish Lobby is just the visible tip of the iceberg, while below
there are miles and miles of solid ice: media lords, chief editors, their
favourite university pundits, in short, the Masters of Discourse. In this third
volume of his writing, Israel Shamir travels around the world to find the
reason for their captive hold over our thinking.
Ik werd
gisteren nog gebeld door een NPO1 journalist van wie ik vrees dat hij de
engelse taal onvoldoende machtig is om bovenstaande tekst te begrijpen. Ik vertaal het dus maar:
Welkom in de
nieuwe wereldorde, waar de massamedia ‘Links’ en ‘Rechts’ tot verouderede begrippen hebben
gemaakt en iedereen ondergeschikt werd aan het zionisme.
De
Massamedia werken als een volledig geïntegreerde ‘machine’ die de opinie van
het publiek vormt en dus het denken van de mensen controleert.
Wie zijn de
mensen die deze machine bezitten en bedienen?
Zijn ze
eigenlijk de Joodse lobby? Nee, zegt Israel Shamir. De formidabele joodse lobby
is slechts het zichtbare topje van de ijsberg, terwijl daar beneden mijlen van stevig
ijs zit: mediabeheerders, hoofdredacteuren, hun favoriete universitaire experts
- kortom, de Masters of Discourse.
In dit derde
deel van zijn schrijven reist Israel Shamir de wereld rond om de reden te
vinden waarom ze ons denken willen controleren.
1077 Een van de meest afschuwelijke krantenberichten van de afgelopen maanden
Maarten Keulemans weet al sinds 22 maart dat Hydroxychloroquine NIET werkt als je het in een laat stadium toedient.
Omdat ik het hem ( èn Pieter Klok , zijn hoofdredacteur) destijds geschreven heb. (Klok heeft destijds nog wel op een van mijn brieven gereageerd.)
Big Pharma heeft sinds die tijd al het mogelijke gedaan om Hydroxychloroquine te diskwalificeren:
= Te laat toegediend ,
= zonder zink toegediend,
= in Brazilië kregen de patienten toxische doses HCQ toegediend!,
= het gevaar van een hartstilstand werd steeds maar herhaald, terwijl een studie van de WHO-zèlf nota bene uit heeft gewezen dat de QT-verlening bij meer dan 200 miljoen chloroquine gebruikers nòòit tot hartstilstand heeft geleid ( pagina 36) ...
= en onderzoeken in The Lancet laten publiceren waarvan de data verzonnen waren. NB: op basis van dat vervalste onderzoek in The Lancet is een double blind, randomised onderzoek stop gezet!
Ze lieten geen kans voorbij gaan om HCQ zwart te maken, ook al was die kans gebaseerd op bewezen falsificatie !
Integriteit? Hoe spel je dat?
Kritische media... waar dan?
Het is schokkend.
Geen enkel journalist uit de jaren 70 zou kunnen geloven wat er hier en nu gebeurt in de journalistiek !
De alternatieve media en heel veel artsen propageren al vele maanden hydroxy-chloroquine.
In vele landen wordt HCQ gewoon gebruikt.
Uit de sterftecijfers zien we de harde bewijzen dat HCQ helpt:
Landen waar het middel gebruikt wordt hebben veel minder doden.
Landen waar het deels gebruikt wordt (bijv. alleen voor gezondheids-werkers) hebben méér doden.
En landen waar HCQ verboden is hebben veel meer doden.
Hier een grafiek waaruit dat blijkt:
Door HCQ niet TIJDIG te gebruiken ( mèt zink en azythromycine) hebben we duizenden doden extra in Nederland, en zijn vele duizenden bedrijven onnodig failliet gegaan. En huwelijken kapot gegaan, en scholen in de problemen gekomen en zorgwerkers overspannen geraakt etc etc.
Kortom: heel veel menselijk leed is onnodig veroorzaakt door 'koker-visie': de neiging om te zien wat je verwacht te gaan zien.
Of zou het een instinct tot 'baan-behoud' zijn ? Dat 'men' denk: als ik DIT schrijf kunnen ze me niks maken. Als ik DIT besluit is mìj niks te verwijten ?
Ik heb het over journalisten en politici en wetenschappers. De mensen
die samen het Corona beleid bepaalden.
Een van die journalisten durft NU NOG de indruk te wekken dat HCQ niet zou werken.
Zie hieronder een ontstellend krantenartikel dat gisteren verscheen,uit de Volkskrant, van Maarten Keulemans.
Laat ons hopen dat de verantwoordelijken voor dit artikel hun gerechte straf niet ontlopen. Dat wordt dan een vreselijke straf, dat is wel duidelijk.
NB: Let op de manier waarop geschreven wordt. Het is een anekdotische mededeling. Geen resultaat van onderzoek waarnaar wordt verwezen. Er staat 'maakt geen snars uit', erg pejoratief taalgebruik, alsof het nu maar eens gedaan moet zijn met al die valse geruchten.
Chris Martenson vergelijkt het met deze denkbeeldige krantenkop:
'Veiligheids-gordels blijken niet te helpen'.
Uit de kleine lettertjes in het artikel blijkt dan dat de gordel pas in de auto is aangebracht nadàt het ongeluk was gebeurd.
Zo is het ook met al die mislukte HCQ toepassingen: de zieken waren al lang het virus stadium voorbij (*) en zaten al in het cytokine stadium en het bloed-klontering stadium. Dan helpt HCQ niet meer, dan heb je corticosteroïden nodig.
(*) Onderstaand artikel beschrijft ook weer dat HCQ alleen aan 11000 zwaar zieke Corona patienten is toegediend , in Nederland: véél te laat om te kùnnen helpen dus ! ( Ik zal die passage geel markeren)
NB: Hier nog een HCQ studie van 70 onderzoeken naar effectiviteit ( beslaat de landen van 2,6 miljard burgers) . (Video Ingraham.) (Met tekst. )
----------------------------Tot zover Keulemans op 25 augustus 2020 ----------
Vijf maanden eerder, op 23 maart schreef ik onderstaande brief aan de Nederlandse vereniging van longartsen, maar ook aan Pieter Klok en Maarten Keulemans, onder andere:
Omdat ik het hem ( èn Pieter Klok , zijn hoofdredacteur) destijds geschreven heb. (Klok heeft destijds nog wel op een van mijn brieven gereageerd.)
Big Pharma heeft sinds die tijd al het mogelijke gedaan om Hydroxychloroquine te diskwalificeren:
= Te laat toegediend ,
= zonder zink toegediend,
= in Brazilië kregen de patienten toxische doses HCQ toegediend!,
= het gevaar van een hartstilstand werd steeds maar herhaald, terwijl een studie van de WHO-zèlf nota bene uit heeft gewezen dat de QT-verlening bij meer dan 200 miljoen chloroquine gebruikers nòòit tot hartstilstand heeft geleid ( pagina 36) ...
= en onderzoeken in The Lancet laten publiceren waarvan de data verzonnen waren. NB: op basis van dat vervalste onderzoek in The Lancet is een double blind, randomised onderzoek stop gezet!
Ze lieten geen kans voorbij gaan om HCQ zwart te maken, ook al was die kans gebaseerd op bewezen falsificatie !
Integriteit? Hoe spel je dat?
Kritische media... waar dan?
Het is schokkend.
Geen enkel journalist uit de jaren 70 zou kunnen geloven wat er hier en nu gebeurt in de journalistiek !
De alternatieve media en heel veel artsen propageren al vele maanden hydroxy-chloroquine.
In vele landen wordt HCQ gewoon gebruikt.
Uit de sterftecijfers zien we de harde bewijzen dat HCQ helpt:
Landen waar het middel gebruikt wordt hebben veel minder doden.
Landen waar het deels gebruikt wordt (bijv. alleen voor gezondheids-werkers) hebben méér doden.
En landen waar HCQ verboden is hebben veel meer doden.
Hier een grafiek waaruit dat blijkt:
Door HCQ niet TIJDIG te gebruiken ( mèt zink en azythromycine) hebben we duizenden doden extra in Nederland, en zijn vele duizenden bedrijven onnodig failliet gegaan. En huwelijken kapot gegaan, en scholen in de problemen gekomen en zorgwerkers overspannen geraakt etc etc.
Kortom: heel veel menselijk leed is onnodig veroorzaakt door 'koker-visie': de neiging om te zien wat je verwacht te gaan zien.
Of zou het een instinct tot 'baan-behoud' zijn ? Dat 'men' denk: als ik DIT schrijf kunnen ze me niks maken. Als ik DIT besluit is mìj niks te verwijten ?
Ik heb het over journalisten en politici en wetenschappers. De mensen
die samen het Corona beleid bepaalden.
Een van die journalisten durft NU NOG de indruk te wekken dat HCQ niet zou werken.
Zie hieronder een ontstellend krantenartikel dat gisteren verscheen,uit de Volkskrant, van Maarten Keulemans.
Laat ons hopen dat de verantwoordelijken voor dit artikel hun gerechte straf niet ontlopen. Dat wordt dan een vreselijke straf, dat is wel duidelijk.
NB: Let op de manier waarop geschreven wordt. Het is een anekdotische mededeling. Geen resultaat van onderzoek waarnaar wordt verwezen. Er staat 'maakt geen snars uit', erg pejoratief taalgebruik, alsof het nu maar eens gedaan moet zijn met al die valse geruchten.
Chris Martenson vergelijkt het met deze denkbeeldige krantenkop:
'Veiligheids-gordels blijken niet te helpen'.
Uit de kleine lettertjes in het artikel blijkt dan dat de gordel pas in de auto is aangebracht nadàt het ongeluk was gebeurd.
Zo is het ook met al die mislukte HCQ toepassingen: de zieken waren al lang het virus stadium voorbij (*) en zaten al in het cytokine stadium en het bloed-klontering stadium. Dan helpt HCQ niet meer, dan heb je corticosteroïden nodig.
(*) Onderstaand artikel beschrijft ook weer dat HCQ alleen aan 11000 zwaar zieke Corona patienten is toegediend , in Nederland: véél te laat om te kùnnen helpen dus ! ( Ik zal die passage geel markeren)
NB: Hier nog een HCQ studie van 70 onderzoeken naar effectiviteit ( beslaat de landen van 2,6 miljard burgers) . (Video Ingraham.) (Met tekst. )
NIEUWSHYDROXYCHLOROQUINE
Onderzoek: hydroxychloroquine haalde in
Nederland geen snars uit
Het veelbesproken medicijn hydroxychloroquine, bekend van de aanprijzingen door Trump en Bolsonaro, heeft tijdens de
coronacrisis in de Nederlandse ziekenhuizen niets uitgehaald tegen covid-19.
Gelukkig is er ook geen bewijs dat het middel levens heeft geëist.
Maarten
Keulemans25 augustus 2020, 5:0
Dat laatste scheelt overigens niet
veel. Volgens cijfers die Amsterdamse wetenschappers onder leiding van
internist-infectioloog Edgar Peters (Amsterdam UMC) online hebben gezet, hadden coronapatiënten die het middel
voorgeschreven kregen, anderhalf keer meer kans om te overlijden dan andere
patiënten. Dat kan komen doordat de patiënten die hydroxychloroquine kregen
toch al ernstiger ziek waren, zegt Peters aan de telefoon.
Om zulke vertekeningen te
voorkomen, vergeleken de Amsterdammers zeven ziekenhuizen waar het
middel in de beginmaanden van de crisis in de behandelrichtlijn stond met twee
ziekenhuizen waar men hydroxychloroquine niet voorschreef. In beide groepen was
de sterfte aan corona ruwweg hetzelfde. ‘Dat laat duidelijk zien dat
voorschrijven van het medicijn geen positief effect had’, zegt hoofdonderzoeker
Jonne Sikkens. ‘Onze conclusie zou zijn: gebruik het niet meer bij de
behandeling van covid-19.’
Preventief slikken
Hydroxychloroquine – en de
‘geconcentreerde’ vorm, chloroquine – wordt al decennia gebruikt om malaria te
behandelen. Toen het nieuwe coronavirus opdook, was het een van de middelen die
in gekweekte cellen en proefdieren veelbelovend leek. Het middel, eigenlijk
synthetisch kinine, werd daarop omarmd door diverse artsen en politici zoals
Donald Trump, die eind maart bekendmaakte het preventief te slikken. In
Nederlandse ziekenhuizen zijn in totaal acht- tot elfduizend zwaar zieke
coronapatiënten met het antimalariamiddel behandeld.
Totdat diverse grote
patiëntenstudies lieten zien dat het middel niet werkt en eerder zorgt voor
meer sterfgevallen, vanwege de bijwerkingen op het hart – een bijwerking die nu
eenmaal ernstiger is voor oude, kwetsbare patiënten dan voor jongere reizigers
die malaria hebben opgelopen. In Nederland werd het middel vanaf mei uit de
covid-behandelrichtlijnen geschrapt. ‘Maar in de rest van de wereld wordt het
nog volop gebruikt’, weet Peters.
Opvallend is dat het wijzertje ook
in Nederland eerder uitslaat naar meer dan naar minder sterfgevallen. In de
ziekenhuizen waar men het middel voorschreef, ligt de sterfte 17 procent hoger
dan elders. Alleen is dat percentage niet ‘statistisch significant’: het kan
ook toeval zijn. ‘Het helpt niet. En als je door je oogharen kijkt, krijg je de
indruk dat het eerder averechts heeft gewerkt’, vat Peters samen.
Geruststellend
In Leiden reageert Mark de Boer,
internist-infectioloog en voorzitter van de Stichting Werkgroep
Antibioticabeleid (SWAB), niet heel verrast. Eerder gaf een groot onderzoek in
het Verenigd Koninkrijk ook al aan dat hydroxychloroquine daar niets heeft
uitgemaakt. ‘Het is geruststellend dat een goed uitgevoerde studie datzelfde
beeld nu ook in Nederland laat zien’, zegt De Boer.
Of de kous daarmee af is, is de
vraag. Rond hydroxychloroquine is een complete tegencultuur ontstaan, waar het
geldt als wondermiddel – mits gebruikt in combinatie met zink. Bij een New Yorkse studie lijkt die combinatie ook werkelijk een
ongeveer 50 procent gunstiger ziekteverloop te geven.
‘Er valt heel wat op die studie af
te dingen’, reageert Peters. Zo hielden de auteurs geen rekening met allerlei
verstorende factoren, betogen zowel Peters en Sikkens als De Boer,
onafhankelijk van elkaar.
‘Er zijn nog steeds geen echt goede
studies hiernaar uitgevoerd’, zegt De Boer. ‘En om heel eerlijk te zijn acht ik
de kans dat daar iets klinisch relevants uit komt op grond van de huidige
literatuur niet heel groot. Ik verwacht niet dat toevoeging van een sporenelement
zorgt voor het wonderlijke effect dat het ineens alsnog heel effectief wordt.’
En Trumps bloedplasma?
Met veel bombarie maakte Trump zondagavond bekend dat artsen in de VS
‘convalescent bloedplasma’ mogen voorschrijven, gezuiverd bloed van patiënten
die de ziekte al versloegen. Meer politiek dan wetenschap: artsen mochten het
toch al voorschrijven, als laatste redmiddel en in studieverband. Experts zoals
hoofdadviseur Anthony Fauci zijn tegen, omdat het bewijs dat het bloedplasma helpt nog te
zwak is.
Bij een grote studie onder 35 duizend Amerikanen was de
sterfte 8,7 procent bij patiënten die het bloed binnen drie dagen na diagnose
kregen en 11,9 procent bij patiënten die langer wachtten. Dat resultaat is niet
waterdicht, omdat men niet ter controle een ander middel inzette – misschien
was er sprake van een placebo-effect.
Vijf maanden eerder, op 23 maart schreef ik onderstaande brief aan de Nederlandse vereniging van longartsen, maar ook aan Pieter Klok en Maarten Keulemans, onder andere:
Goedendag,
Ik schrijf sinds 25 januari blogs
over het Corona virus.
Ik lees zojuist in de krant dat de
Chloroquine (CQ) tegen valt qua werkzaamheid. ( Dat zegt Uw voorzitter Dr.
van den Toorn in BNdeStem.)
Zoals U weet is vooral
Hydroxychlorokine (HCQ) nu het aanbevolen middel, wegens minder
bijwerkingen.
In Marseille waren de resultaten erg
goed ( Didier Raoult: Gautret et al. (2020 )
Na 3 dagen: 50%
van CQ groep is virus vrij.
Na 7 dagen: 70% virus vrij.
Na 7 dagen: 70% virus vrij.
Zeker als men Azitromycin toe voegde:
Na dag 3:
CQ + Azitromycin: 83 % is virus vrij.
Na dag 6: 100% virus vrij.
Na dag 6: 100% virus vrij.
Volgens een Berlijnse viroloog Dr. Christian Drosten helpt CQ niet
meer als het virus al onder in de longen zit. Daar kan het HQ niet komen.
Volgens Dr Raoult werkt HCQ ook preventief.
Ik begrijp dat HCQ nu wordt gegeven aan
patiënten die weinig meer te verliezen hebben. Waar het virus al onder in de
longen zit. Maar volgens Drosten is het dan te laat.
Als men HCQ iets eerder geeft, bij
mensen die de ziekte nog maar net hebben, als de virussen zich vermeerderen
boven in de keel, helpt het misschien wel.
Nog een stap verder zou zijn: geef
HCQ aan alle oude mensen van wie men vreest dat ze de ziekte hebben, of
zullen krijgen omdat ze waren blootgesteld.
Mogelijk met uitzondering van mensen met
een zwak hart. Dan ontlast dat de ICU’s en ook sterven er minder mensen.
---
Verder: Ik lees in de krant dat Remdesivir
wordt gebruikt. Daar werd een maand geleden al over bericht.
Ik lees nu dat Azitromycin erg goed helpt. (Word ook Zitromax genoemd meen ik)
Het is mogelijk dat dit beter werkt dan
Remdisivir.
Ik ben ondernemer en geen arts. Mijn enige
kwaliteit in dezen is dat ik er veel over lees, en daar ook tijd voor heb, i.
t. t. de specialisten in deze zeer drukke tijden.
Hoop dat U iets aan deze informatie heeft.
---------------------
Hier een neurotoxicoloog Dr Martensson,
die spreekt over de middelen: https://youtu.be/rRgnQs6D1u8?t=1027
Ik zal hieronder een blog citeren waarin ook sceptisch wordt
geschreven over de nieuwe middelen,door Dr Drosten uit Berlijn en dr.
Burgio uit Australië.
The claim that the anti-malaria drug
(hydro-)chloroquine helps in SARS-CoV-2 infection cases comes from two Chinese studies which
are only based on in-vitro tests on the virus and human cells. The doses were
relatively high and chloroquine is know to have some bad side effects. There is
also no sound way yet to get chloroquine into the lower lungs where the virus
resides and where it would be actually needed.
There is also a small French trial with chloroquine based on real patients but which is unfortunately
invalid. It was a non-randomized study with only 42 patients of which 6 dropped
out.
The researches counted the number of
viruses before and after the medication to see if it works. But they only took
swabs in the throat to look for viruses. During the cause of a SARS-CoV-2
infection the virus does start to multiply in the throat but it then migrates
down into the lower lung. Only there does the virus begin to grow in really big
numbers and to cause serious damage. While that happens the virus count in the
throat region goes down. The French researchers did not know that.
The above details are from the daily podcast no. 17 by Professor Dr. Christian Drosten, the chief of the virology
department at the Charité in Berlin. German transcripts are available here. Drosten was
involved in several clinical case studies with Covid-19 cases during which
every development was measured and detailed. He knows how the disease
proceeds.
There is more to be criticized in that
French study. Gaetan Burgio, a geneticist
at the Australian National University, summarizes his own critique:
In short, all this hype on the clinical trial is based on a open label, non
randomized and underpowered clinical trial on HCQ treatment against #COVID19
with viral load as an outcome that was not properly measured in 2/3 of the
control cohort !!!
So to answer the question: What is the
evidence of justifying using HCQ or CQ as a prophylactic or curative treatment
against #COVID19. The simple or short answer is NONE. To ascertain it, we need
a proper and powered randomized clinical trial
While I understand we are in a #COVID19
pandemic, there is no reason or whatsoever to throw away all the evidence based
medicine and not doing rigorous science or a randomized clinical trial !
Chinese researcher believe they will have
more success with interrupting the bonding process with which the virus sneaks into
the cell:
The virus uses the outreaching spike protein to hook on to the host cell,
but normally this protein is inactive. The cleavage site structure’s job is to
trick the human furin protein, so it will cut and activate the spike protein
and cause a “direct fusion” of the viral and cellular membranes.
Compared to the Sars’ way of entry, this
binding method is “100 to 1,000 times” as efficient, according to the study.
...
Chinese researchers said drugs targeting the furin enzyme could have the potential to hinder the virus’ replication in the human body. These include “a series of HIV-1 therapeutic drugs such as Indinavir, Tenofovir Alafenamide, Tenofovir Disoproxil and Dolutegravir and hepatitis C therapeutic drugs including Boceprevir and Telaprevir”, according to Li’s study.
...
Chinese researchers said drugs targeting the furin enzyme could have the potential to hinder the virus’ replication in the human body. These include “a series of HIV-1 therapeutic drugs such as Indinavir, Tenofovir Alafenamide, Tenofovir Disoproxil and Dolutegravir and hepatitis C therapeutic drugs including Boceprevir and Telaprevir”, according to Li’s study.
This suggestion is in line with reports by
some Chinese doctors who self-administered HIV drugs after testing positive for
the new coronavirus, but there is as yet no clinical evidence to support the
theory.
There are now dozens of ongoing trials
with real patients. Thousands of capable researchers are working on a therapy
for the Covid-19 disease and on a vaccine against SARS-CoV-2 virus. In a few
months we are likely to have both available.
Monday, August 24, 2020
1076 Deskundigen komen met advies dat wij al 5 maanden geleden schreven.
Op 8 maart schreef ik hier in een blogf dat je de ouderen extra zou moeten beschermen, en de jongeren zoveel mogelijk door moest laten gaan met het overeind houden van de economie.
http://xevolutie.blogspot.com/2020/03/979-het-coronavirus-mijn-advies-aan-de.html
Was dat erg slim van mij? Nee natuurlijk. Het was de meest simpele en meest voor de hand liggende maatregel die je maar kan bedenken.
Maar niet voor een Outbreak Management Team dat het hoofd vol heeft met informatie van 'vooroordelen' en 'niet van toepassing zijnde kennis'.
Gewoon kijken, zien dat de oudjes het slachtoffer worden en de jongeren vrijwel nooit. Simpeler kan het niet.
Helaas: teveel gevraagd voor onze deskundigen.
Zelfs het 'team B' , een team van professionals dat er is om team A tegen te spreken, kwam blijkbaar niet op de gedachte...
Ondertussen in de VS:
Dr Seheult vertelde ons dat er 35000 mensen in een onderzoek mee deden naar het effect van toediening van bloed-plasma van reeds genezen Corona patienten.
Het onderzoek wees uit dat dit enormgunstig effect heeft op het ziekte-verloop. En hoe meer anti-stoffen het plasma bevat, hoe gunstiger het effect.
Een normaal mens zou zeggen: Eureka!
Maar Fauci cs zeiden: " Mag niet worden toegepast. Er moet eerst een vaccin aan de man worden gebracht meer onderzoek komen.
Zou dat de reden zijn dat Fauci is vervangren door de heer Atlas?
Gisteravond kondigde Trump met veel aplomp aan dat bloedplasma van genezen patienten een geweldig hulpmiddel in de strijd tegen Corona is.
Daar is vermoedelijk wel een heftig woordje over gesproken, ewn Trump heeft gewonnen. God zij dank. Trump tegen Big Pharma.
Geweldige kerel !
-----------------------------------------------------
BNdeStem vandaag 24 augustus: OMT ziet eindelijk wat U en ik al maanden zien:
‘Scherm ouderen en kwetsbaren af, zodat jongeren bewegingsruimte houden’
EXPERTS OMTNu het coronavirus voorlopig nog wel even onder ons is, moeten ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid beter worden beschermd. Dat stellen verschillende leden van het Outbreak Management Team (OMT).
Annemieke van Dongen Laatste update: 07:58
Vooral in regio’s waar het virus het meest rondwaart moeten ouderen en mensen met een beperking of aandoening op een betere manier worden afgeschermd, stelt Cees Hertogh, OMT-lid en hoogleraar Ouderengeneeskunde en Ethiek van de zorg. ,,Te denken valt aan het reguleren van bezoek in verpleeghuizen, de inzet van beschermingsmiddelen en begeleiding van bezoek door een vrijwilliger die toeziet op de 1,5 meter afstand.”
Terug naar een situatie waarin geen enkel bezoek welkom is in verpleeghuizen, zoals tijdens de lockdown dit voorjaar, moeten we koste wat kost voorkomen, zegt Arend Arends, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Klinische Geriatrie en lid van het OMT. ,,Dat heeft tot ongelooflijk veel ellende geleid.’’
Hij pleit voor een systeem van sociale bubbels. ,,We moeten ernaar toe dat kwetsbare mensen een beperkt aantal vaste contactpersonen hebben. Als je het virus vergelijkt met een bosbrand zijn sociale bubbels de brandgangen die voorkomen dat het vuur zich verder verspreidt. Binnen zo’n bubbel moeten mensen verantwoordelijkheid voor elkaar nemen. Als iedereen elkaar via-via toch blijft ontmoeten, gaat het weer mis.’’
Hij pleit voor een systeem van sociale bubbels. ,,We moeten ernaar toe dat kwetsbare mensen een beperkt aantal vaste contactpersonen hebben. Als je het virus vergelijkt met een bosbrand zijn sociale bubbels de brandgangen die voorkomen dat het vuur zich verder verspreidt. Binnen zo’n bubbel moeten mensen verantwoordelijkheid voor elkaar nemen. Als iedereen elkaar via-via toch blijft ontmoeten, gaat het weer mis.’’
Wie worden bedoeld met kwetsbare personen, of mensen met een zwakke gezondheid?
22-05-2020, 11:47
51 seconden
uitleg
Oud-VVD-senator Heleen Dupuis (75) is stellig: ,,Laten wij ouderen thuisblijven als we daar jongere mensen de ruimte mee geven. Zij moeten de maatschappelijke processen op gang houden’’, zegt de voormalige hoogleraar medische ethiek. ,,Ik vind dat logisch en goed verdedigbaar. Ook voor onze eigen bescherming is het beter als wij zo min mogelijk in de openbare ruimte komen.’’
Ouderen lopen een aanzienlijk risico om ernstig ziek te worden als ze het coronavirus oplopen. Tachtigers hebben bij besmetting twintig keer zoveel kans om te overlijden als vijftigers en honderden keren zoveel als mensen onder de veertig. Voor jongeren is het risico om aan Covid-19 te sterven verwaarloosbaar. ,,Voor hen is dit echt een verschrikkelijke situatie. Medisch gezien hebben ze nauwelijks last van het virus, maar sociaal worden zij verreweg het hardst getroffen’’, aldus kinderarts Károly Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en lid van het OMT. ,,School, evenementen, sociale activiteiten - alles wat voor jongeren zo belangrijk is om zich te ontwikkelen en contacten op te doen - zijn weggevallen.’’
Ouderen lopen een aanzienlijk risico om ernstig ziek te worden als ze het coronavirus oplopen. Tachtigers hebben bij besmetting twintig keer zoveel kans om te overlijden als vijftigers en honderden keren zoveel als mensen onder de veertig. Voor jongeren is het risico om aan Covid-19 te sterven verwaarloosbaar. ,,Voor hen is dit echt een verschrikkelijke situatie. Medisch gezien hebben ze nauwelijks last van het virus, maar sociaal worden zij verreweg het hardst getroffen’’, aldus kinderarts Károly Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en lid van het OMT. ,,School, evenementen, sociale activiteiten - alles wat voor jongeren zo belangrijk is om zich te ontwikkelen en contacten op te doen - zijn weggevallen.’’
Economie
Door de coronapandemie is onze economie ingestort. De horeca, de evenementensector, winkels, ze krijgen ongenadig harde klappen. Sinds de lockdown kwamen er elke maand 35.000 werklozen bij. Zouden we jongeren wat meer bewegingsvrijheid kunnen geven om de economie draaiende te houden als we ouderen en kwetsbare mensen afschermen?
Die discussie ligt uiterst gevoelig, merkt Heleen Dupuis. ,,Als mijn partner en ik dit zeggen, levert het ons veel boze reacties op.’’ Opiniemakers als columniste Marianne Zwagerman en tv-presentator Jort Kelder joegen voor de zomer half Nederland op de kast met uitspraken die erop neerkwamen dat we onze welvaart niet op het spel moeten zetten om een paar duizend kwetsbare ouderen voor de coronadood te behoeden.
Groepsimmuniteit
De discussie over het scheiden van kwetsbare en minder kwetsbare groepen is door zulke ongenuanceerde uitspraken (Zwagerman sprak over ouderen als ‘dor hout’, Kelder over het redden van ‘80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben’) taboe geworden, merkt ook gezondheidseconoom Xander Koolman van de Vrije Universiteit Amsterdam. Maar deze discussie moet volgens hem wel worden gevoerd, nu het aantal besmettingen oploopt. ,,Voorlopig kunnen we niet rekenen op een vaccin. En als Nederland niet in staat is om het virus in te dammen, dan is de weg naar groepsimmuniteit de enige andere oplossing. Dat kan met minder gezondheidsschade en sneller en rechtvaardiger dan op de manier waarop het nu gaat.”
Kwetsbare mensen in essentiële beroepen worden nu volgens Koolman onnodig in gevaar gebracht. ,,De oudere leraar die voor de klas staat, de buschauffeur met overgewicht, de winkelmedewerker met diabetes. Zij komen in contact met jongere mensen die hebben besloten dat corona geen risico voor ze is.’’
Wat wordt bedoeld met groepsimmuniteit?
06-04-2020, 07:35
16 seconden
uitleg
Brandhaarden
Als de ziekenhuizen weer voller raken en scholen brandhaarden blijken, zal de maatschappelijke druk toenemen om scholen weer te sluiten en het leven van jongeren verder aan banden te leggen, vreest Illy. Dat moeten we volgens de kinderarts voorkomen, omdat het tot een heel ander soort schade leidt: ontwikkelingsachterstanden, sociaal isolement, groeiende ongelijkheid. ,,Laten we daarom kijken hoe we kwetsbare en oudere mensen beter kunnen beschermen, zodat jongeren bewegingsruimte houden.’’
Waarom overlijden vooral oude mensen aan het coronavirus?
01-05-2020, 09:44
29 seconden
uitleg
Maar hoe? Alle ouderen en mensen met gezondheidskwalen hermetisch in hun huizen opsluiten tot er een vaccin is tegen corona, gaat natuurlijk te ver. Maar de overheid doet er wel slim aan om coronamaatregelen meer toe te spitsen op kwetsbare versus minder kwetsbare groepen, zegt Koolman. ,,Ongeveer 25 procent van de Nederlanders valt binnen de risicogroep, die moeten we beter afschermen.’’
Hoe dat er in de praktijk uitziet? Zestigplussers blijven bijvoorbeeld thuiswerken terwijl jongere collega’s wel naar het werk komen, schetst de gezondheidseconoom. ,,Verder worden winkels, openbaar vervoer en uitgaansgelegenheden tijdelijk gescheiden voor laag- en hoogrisicogroepen.’’
Hoe dat er in de praktijk uitziet? Zestigplussers blijven bijvoorbeeld thuiswerken terwijl jongere collega’s wel naar het werk komen, schetst de gezondheidseconoom. ,,Verder worden winkels, openbaar vervoer en uitgaansgelegenheden tijdelijk gescheiden voor laag- en hoogrisicogroepen.’’
Verpleeghuizen
In de praktijk zijn ouderen en jongeren natuurlijk nooit helemaal te scheiden. Zo zijn ouderen en zieken aangewezen op jongeren voor zorg. En veel jongeren wonen bij hun ouders, die weer mantelzorger zijn voor hun grootouders. Het is daarom onmogelijk om jongeren volledig de vrijheid te geven terwijl we ouderen isoleren. Terug naar een rigoureuze lockdown, met verpleeghuizen waar geen enkel bezoek welkom is, wil niemand.
,,Dat heeft tot ongelooflijk veel ellende geleid. Niet alleen in verpleeghuizen. Zo zijn demente mensen die niet naar de dagbesteding konden volledig ontspoord. We hebben thuiswonende ouderen zien overlijden aan ondervoeding omdat kinderen, mantelzorgers of Tafeltje Dekje niet meer langskwamen’’, zegt OMT-lid Arend Arends.
Tekst gaat verder onder de kaart...
Kwetsbare groepen
Ook hoogleraar ouderengeneeskunde en OMT-lid Cees Hertogh vindt dat kwetsbare groepen beter moeten worden beschermd. ,,We zien nu dat jongeren zich weinig aantrekken van de maatregelen die zijn bedoeld om het virus terug te dringen. Maar hokjes waarin alleen ouderen of alleen jongeren rondlopen zijn niet haalbaar én niet handhaafbaar.’’
Ouderenbond ANBO maakt zich eveneens zorgen over het oprukkende coronavirus. ,,Nu zijn het nog vooral jongeren, dertigers en veertigers die besmet raken, maar zij komen op bezoek bij hun ouders en grootouders. Ook al zijn dat gelukkig vaak gezonde zestigers en zeventigers, dat zijn juist de mensen die veel risico lopen om op de ic terecht te komen’’, zegt woordvoerster Bernadet Naber.
Is het coronavirus gevaarlijker voor mensen die al een andere ziekte hebben?
25-05-2020, 10:49
45 seconden
context
Verplichte mondkapjes
De ANBO pleit voor verplichte mondkapjes in verpleeghuizen en het weigeren van bezoek dat zich niet aan de afspraken houdt. Daarnaast doet de ouderenbond een dringend beroep op iedereen om zich aan de afstandsregels te houden. ,,Ook aan ouderen die denken: ik heb de oorlog meegemaakt, het zal m’n tijd wel duren. Al doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor anderen.’’
In de praktijk schermen veel ouderen en kwetsbare mensen zichzelf al af. Dat verklaart waarschijnlijk waarom de ziekenhuizen nu niet volstromen zoals in maart, terwijl het aantal coronabesmettingen sinds een maand wel weer rap toeneemt, zegt Koolman. ,,Het zijn vooral gezonde jonge mensen die nu corona krijgen. Mensen passen hun gedrag aan aan hun perceptie van het risico dat zijzelf en hun naasten lopen. Maar mensen met een kwetsbare gezondheid die in essentiële beroepen werken, kunnen zichzelf niet beschermen. Zij lopen nu onnodig risico. Het getuigt van respect voor deze mensen om ze als maatschappij beter te beschermen.’’
Subscribe to:
Posts (Atom)