Update: Boven kwam er een vakje waarin je kan kiezen: Engels of Nederlands. Als je de puntjes aanklikt kan je kiezen voor: "Deze site nooit vertalen" . Hij stond op 'vertalen" ( naar wat weet ik niet meer.) Ik hoop dat het gedoe met die foute woorden nu over is, en dat het alleen in mijn computer er zo onjuist uit zag.
JA ! NU BLIJVEN ALLE WOORDEN ZOALS IK ZE INGETYPT HEB !
NB: Toen ik zelf onder dit blog een "ingezonden "briefje" bewaarde" ( op BNdeStem gereageerd) zag ik dat er andere woorden in stonden dan ik bedoelde. Vreemd.
Ik plaatste opnieuw, en wéér andere woorden !
Nu ik het blog zelf na lees zie ik dat ook in het blog een aantal woorden gewoon veranderd zijn door Blogspot.
Ik heb de eerste 10 er uit gehaald. Eerst met uitleg: dit schreef ik, en dit schreef Blogspot. Later alleen aanhalingstekens er omheen gezet en blauw gemaakt.
Ik heb nog niet het hele document "gecorrigeerd". Wat is hier aan de hand ?
( Also in these blue remarks some words needed "" because otherwise they were changed by blogspot. I write this sentence in english. )
Chris van der Heijden is een historicus die zijn brood verdient met "In het verzet Na de oorlog" te zijn.
Zijn vader was fout in WO2.
Maar in mijn opinie is Chris zelf fout. Hij werkte als brave Goy mee aan de massa-immigratie, zodat zijn joodse bazen !straks! de baas zijn in de westerse wereld.... zei ik "straks" ? Dat moet zijn: NU.
NB: meermaals heb ik straks geschreven , dus: "zodat zijn joodse bazen straks de baas zijn...
Als ik het dan upload staat er : "zodat zijn joodse bazen meteen de baast zijn ...
Ik heb toen twee uitroeptekens rond het woord straks gezet, en nu blijft dat woord wel staan en wordt het niet in 'meteen' veranderd.
In de comments worstel ik ook met Blogspot. Dat het woorden vertaalt, of juist niet !
v d Heijden komt vandaag een spreekbeurt houden in een dorp in de buurt.
Ik had vorige week een pamflet geschreven, en wilde een kennisje vragen of ze het uit wilde delen, bij de ingang van waar v d Heijden spreekt.
Maar dat ging helaas niet door. En zelf ben ik in het buitenland.
Hieronder de brief: ( Daaronder de latere, meer volledige versie, iets te lang voor een pamflet van één A4 tje) ( "aanwezig de brief" is een verzinsel van Blogspot. Ik schrijf: "Hieronder de brief" )
Open brief
aan dr. Chris van der Heijden. -
Dag mijnheer Van
der Heijden, ooit hebben we elkaar
gesproken in de leeszaal van het NIOD.(*)
Maar dat zult U zich zeker niet herinneren.
Vandaag
spreekt U voor de Heemkunde Kring en ik ben lid van die club, dus ik mag mijn
zegje "zegje" doen, hoop ik dan maar. Helaas kan ik niet aanwezig zijn, wegens
verblijf in het buitenland.
Ik ben boos
op U en zou U graag ter verantwoording
willen roepen. In een open discussie. Liever
nog: U aanklagen wegens landverraad. Ik leg
het uit.
Wat is het
geval?
"Over" 25 jaar
zijn de autochtone Nederlanders in de minderheid, volgens voormalig hoofd demografie van het CBS, Jan Latten. ( In plaats van "Over" stond er 'Ruim")
Dat herinnert
mij aan een slogan die ik in 1990 faxte aan de media: “Wie zijn land weg geeft,
heeft geen toekomst.”
We zijn ons
land kwijt. Mede dank zij "Ù". (er was geen spatie te krijgen tussen zij en Ù,)
Ù schreef in
1994 samen met Leon de Winter het boekje:
“Handleiding
ter bestrijding van extreem rechts.” ( https://www.bol.com/nl/nl/p/handleiding-bestryding-v-extreem-rechts/1001004001512040/
)
“Het gewone
volk” kun je àlles wijsmaken, zoals
Bertrand Russel ons "leerde" (Blogspot schrijft: kookt.)
Leon de
Winter en zijn ‘neefjes’ hebben iedereen zwart gemaakt die zich tegen
massa-immigratie "keerde". Eerst gastarbeiders,
toen hun gezinnen ( gezinshereniging),
toen via huwelijken met partners uit Marokko en Turkije. In hun geliefde Israël volgt men een 180
graden tegengestelde koers: wie niet tot hun volk behoord wordt verjaagd of
gedood in een genocide.
Na 911 kwamen
de Neocons aan de macht in de VS en begonnen hun Neocon-oorlogen.
De Neocons
zijn joods en hebben enkele niet-joodse leden om als blikvanger op te
treden. Die oorlogen waren niet bedoeld
om gewonnen te worden of om democratie te brengen, maar om goed lopende moderne
moslimlanden te verwoesten, zodat Israël de baas in die regio kan spelen. Een variant op het Yinon Plan, dat zei: ‘veroorzaak burgeroorlogen in de moslimlanden
door Shia en Sunni tegen elkaar op te zetten’.
Door die
oorlogen kwamen er na 2001 nòg meer vluchtelingen en gelukszoekers naar
Europa. Iets dat U in elk geval in 1994
van harte hebt goedgepraat.
Maar de
massa-immigratie is al een heel oud plan hoor.
In 1922 schreef graaf Coudenhove Kalergie al in zijn boek “Praktisch Idealisme” dat
arme Afrikanen massaal hierheen moesten komen en zich moesten mengen met blanken, zodat de Europese volken geleid konden worden door joodse
leiders. Coudenhove werd gefinancierd
door de joodse bankiers Warburg en Rothschild.
Coudenhove is
de aartsvader van de EU, en mensen als mevr. Merkel en dhr. Van Rompuy kregen ooit de grote
Coudenhove- Kalergie prijs. Hij is heel invloedrijk.
Als
beroeps-historicus moet U ook weten van het bestaan van de “Ambassadeurs-brieven”
. De Poolse ambassadeurs die in Washington, Londen en Parijs waren gestationeerd hebben in 1938 en 1939 noodkreten
aan hun thuisbasis geschreven: “De Amerikaanse joden dwingen president Roosevelt
om een oorlog uit te lokken ! “
Als beroeps
historicus zult U ook wel weten dat de allerbeste en belangrijkste Amerikaanse
historici uit de jaren kort voor WO2 , zoals John T. Flynn, Harry Elmer Barnes, Charles A. Beard, William
Henry Chamberlin en vooral A.J.P Taylor al vrij snel na 1945 zwart werden
gemaakt en werden uitgesloten, gecanceld.
Hun verslag
van WO2 was wèl juist, en dat is nu precies
wat de machthebbers van toen niet wilden horen.
Mijnheer
Van der Heijden,
Het is ùw
taak om ons, het volk , dit soort
informatie te geven. Dààr had U uw
vader, die, zoals we weten ‘fout ‘ was
in de oorlog, mee gerevancheerd.
Maar U deed het niet. In tegendeel. U werkt voor het volk dat er heilig van
overtuigd is dat wij moeten verdwijnen
van de aardbodem. “ Remember Amalek” (*)
zei Netanyahu tegen zijn soldaten, die
daarna fris en vrolijk aan een genocide begonnen. Niet hun eerste genocide. Ook als Arendars hebben deze mensen
miljoenen Polen, Litouwers en Oekraïners
gedood vanaf 1500 tot 1800. En als
communisten hebben ze volgens de Amerikaanse prof. R.J. Rummel 60 miljoen Russen gedood, in 30
jaar tijd, in de Gulag. Die paar miljoen
Gazanen is maar klein bier, in vergelijk
met het verleden en in vergelijk met wat ònze kinderen te wachten staat.
Wat een
afschuwelijke schande dat U ons niet
hebt gewaarschuwd ! Dat U er zelfs aan
mee werkte !
Voor
meer informatie: https://www.unz.com/runz/why-everything-you-know-about-world-war-ii-is-wrong/
Tot
zover.
Groet van ( naam en telefoon nummer haal ik weg)
(*) Het volk
van Amalek weigerde om zich over te geven aan het joodse volk. Van hun god
moesten de joden Amalek volledig uitroeien. Wij zijn allemaal Amalek, op den duur.
----------------------------------- Langere versie hieronder ----------------------
Open brief
aan dr. Chris van der Heijden. -
Dag mijnheer Van
der Heijden, ooit hebben we elkaar
gesproken in de leeszaal van het NIOD.
Maar dat zult U zich zeker niet herinneren.
Vandaag
spreekt U voor de Heemkunde Kring en ik ben lid van die club, dus ik mag mijn
zegje doen, hoop ik dan maar. Helaas kan ik niet aanwezig zijn, wegens
verblijf in het buitenland.
Ik ben boos
op U en zou U graag ter verantwoording
willen roepen. In een open discussie. Liever
nog: U aanklagen wegens landverraad. Ik leg
het uit.
Wat is het
geval? Over 25 jaar zijn de
autochtone Nederlanders in de minderheid, volgens voormalig hoofd demografie van het CBS, Jan Latten.
Dat herinnert
mij aan een slogan die ik in 1990 faxte aan de media: “Wie zijn land weg geeft,
heeft geen toekomst.”
We zijn
ons land kwijt. Mede dank zij Ù.
Ù schreef in
1994 samen met Leon de Winter het boekje: “Handleiding ter bestrijding van extreem
rechts.” ( https://www.bol.com/nl/nl/p/handleiding-bestryding-v-extreem-rechts/1001004001512040/
)
“Het gewone
volk” kun je àlles wijsmaken, zoals
Bertrand Russel ons leerde. Leon de Winter en zijn
‘neefjes’ hebben iedereen zwart gemaakt die zich tegen massa-immigratie keerde.
Eerst kwamen de gastarbeiders, toen hun
gezinnen middels gezinshereniging, later doordat de kinderen huwden met
partners uit Marokko en Turkije. In uw en
Leon’s geliefde Israël volgt men een 180 graden tegengestelde koers: wie niet
tot hun volk behoort wordt verjaagd of gedood in een genocide.
Na 911 kwamen
de Neocons aan de macht in de VS en begonnen hun Neocon-oorlogen.
De Neocons
zijn joods en hebben enkele niet-joodse leden om als blikvanger op te
treden. Die oorlogen waren niet bedoeld
om gewonnen te worden of om democratie te brengen, maar om goed lopende moderne
moslimlanden te verwoesten, zodat Israël de baas in die regio kan spelen. Een variant op het Yinon Plan, dat zei: ‘veroorzaak burgeroorlogen in de moslimlanden
door Shia en Sunni tegen elkaar op te zetten’.
Door die
oorlogen kwamen er na 2001 nòg meer vluchtelingen en gelukszoekers naar
Europa. Iets dat U in elk geval in 1994
van harte hebt goedgepraat en gefaciliteerd.
Maar de
massa-immigratie is al een heel oud joods plan hoor. In 1922 schreef graaf Coudenhove
Kalergie al in zijn boek “Praktisch
Idealisme” dat arme Afrikanen massaal hierheen moesten komen en zich moesten
mengen met blanken, zodat de Europese
volken geleid konden worden door joodse
leiders. Coudenhove werd gefinancierd
door de joodse bankiers Warburg en Rothschild.
Coudenhove is
de aartsvader van de EU, en politici als mevr. Merkel en dhr. Van Rompuy kregen ooit de grote
Coudenhove- Kalergie prijs. Hij is heel invloedrijk.
Als
beroeps-historicus moet U ook weten van het bestaan van de “Ambassadeurs-brieven”
. De Poolse ambassadeurs die in Washington, Londen en Parijs waren gestationeerd hebben in 1938 en 1939 noodkreten
aan hun thuisbasis geschreven: “De Amerikaanse joden dwingen president Roosevelt
om een oorlog uit te lokken ! “
De
Ambassadors Letters zijn
absoluut echt. Maar er is ook sprake van
moord op 50.000 etnische duitsers in die jaren, in Danzig en Polen, het gebied dat ooit Duits was. Vooral door joodse knokploegen. Ik weet niet
of dit waar is, maar je komt het regelmatig tegen.)
Als beroeps
historicus zult U ook wel weten dat de allerbeste en belangrijkste Amerikaanse
historici uit de jaren kort voor WO2 , zoals John T. Flynn, Harry Elmer Barnes, Charles A. Beard, William
Henry Chamberlin en vooral A.J.P Taylor al vrij snel na 1945 zwart werden
gemaakt en werden uitgesloten, gecanceld.
Hun verslag
van WO2 was wèl juist, en dat is nu precies
wat de machthebbers van toen niet wilden horen.
Mijnheer
Van der Heijden,
Het is ùw
taak om ons, het volk , dit soort
informatie te geven. Dààr had U uw
vader, die, zoals we weten ‘fout ‘ was
in de oorlog, mee gerevancheerd.
Maar U deed het niet. In tegendeel. U werkt voor het volk dat er heilig van
overtuigd is dat wij moeten verdwijnen
van de aardbodem. “ Remember Amalek” (*)
zei Netanyahu tegen zijn soldaten, die
daarna fris en vrolijk aan een genocide begonnen. Niet hun eerste genocide. Ook als Arendars hebben deze mensen
miljoenen Polen, Litouwers en Oekraïners
gedood vanaf 1500 tot 1800. En als
communisten hebben ze volgens de Amerikaanse prof. R.J. Rummel 60 miljoen Russen gedood, in 30
jaar tijd, in de Gulag. Die paar miljoen
Gazanen is maar klein bier, in vergelijk
met het verleden en in vergelijk met wat ònze kinderen te wachten staat.
Wat een
afschuwelijke schande dat U ons niet
hebt gewaarschuwd ! Dat U er zelfs aan
mee werkte !
Voor
meer informatie: https://www.unz.com/runz/why-everything-you-know-about-world-war-ii-is-wrong/
Tot
zover.
Groet van ( Naam en telefoon op het pamflet)
(*) Het volk
van Amalek weigerde om zich over te geven aan het joodse volk. Van hun god
moesten de joden Amalek volledig uitroeien. Wij zijn allemaal Amalek, op den duur.
Nog enkele
links:
https://xevolutie.blogspot.com/2024/04/1450-wereldoorlog-2-begon-precies-zoals.html
Hier de
Ambassador’s Letters:
https://xevolutie.blogspot.com/2023/02/1370-roosevelt-heeft-wo2-uitgelokt-bron.html
https://www.bndestem.nl/buitenland/vijftien-drones-waargenomen-boven-militaire-basis-in-belgie-defensie-onderzoekt-incident~a373b98e/
ReplyDeleteHet is altijd nuttig om je af te vragen: Cui bono, ofwel "Wie heeft er baat bij deze drones?" Putin? Leg me dat dan maar eens uit. Ik zie het niet. Zelensky ? Jazeker. Hij wil geld en wapens van Europa. Om dat te krijgen moeten de Europeanen denken dat ook zij doelwit van Putin (kunnen) zijn. Ze deden het al eerder, toen ze een truck met drones ver weg naar Siberië stuurden en vanuit die truck Russische vliegtuigen op de vliegvelden vernietigden. Zal een half jaar geleden zijn.
Het is altijd nuttig om je af te vragen: Cui bono, ofwel "Wie heeft er baat bij deze drones?" Poetin? Leg me dat maar eens uit. Ik zie het niet. Zelenski? Jazeker. Hij wil geld en wapens van Europa. Om dat te krijgen moeten de Europeanen denken dat ook zij doelwit van Poetin (kunnen) zijn. 'Kiev' deed het al eerder, toen ze een truck met drones naar Siberië stuurden en vanuit die truck Russische vliegtuigen op diverse vliegvelden vernietigden. 2-6-2025: surprise drone attack airfields Russia.
Deletederde poging:
DeleteHet is altijd nuttig om je af te vragen: Cui bono, of "Wie heeft er baat bij deze drones?" Poetin? Leg me dat maar eens uit. Ik zie het niet. Zelenski? Jazeker. Hij wil geld en wapens van Europa. Om dat te krijgen moeten de Europeanen denken dat ook zij doelwit van Poetin (kunnen) zijn. 'Kiev' deed het al eerder, toen ze een truck met drones naar Siberië stuurde en vanuit die truck Russische vliegtuigen op diverse vliegvelden vernietigden. 2-6-2025: verrassing drone-aanval vliegvelden Rusland.
Nu zie ik het: Blogspot 'corrigeert' mijn tekst.
DeleteMijn tekst was goed, hij verandert het...
Het woordje 'uit' heb ik steeds verwijderd.
het woordje 'gericht' heb ik driemaal als 'doelwit' geschreven. Er zit ergens een AI in die het verandert. Misschien eerst in het engels vertaalt ( doelwit lijkt op: gericht)
Iemand een idee ?
@ Cor Smits. Ik heb die rellen niet goed gevolgd, maar we weten allemaal dat de overheid niet van demonstraties houdt. Wat doe je dan? Dan stuur je als overheid wat jongelui met veel vernielingsdrang tussen die demonstranten en die moeten dan de zaak kort en klein slaan. Vervolgens worden ze in de media als neonazi's aangeduid. Probleem opgelost : wie tègen de overheid is, die is gewelddadig en fout.
ReplyDeletemijn commentaar hierboven wordt weer verhaspeld door spel correctie of beter nog: een soort AI dat er maar wat van bakt. Ik schrijf gewoon Nederlands ! En er komen andere woorden te staan !
DeleteIk schrijf gewoon in mijn moederstaal, en dus niet in het engels. Hij maakt er : english van !
DeleteZojuist stond er english.
DeleteBij de plaatsing.
Dan heb ik gemeld dat ik Nederlands had geschreven. Na plaatsing kijk ik weer en staat er 'Nederlands". Nou begrijp ik er helemaal niks meer van !
EN nu staat er toch weer: English ! ( Ik praat over mijn eerste post, van 1800 uur)
DeleteVervolgens worden ze in de media als neonazi's boos. Probleem opgelost: wie de overheid ook is, het is gewelddadig en fout.
DeleteThe last two lines are completely changed by Blogpot !
I will write in englisch what I remember these sentences were:
"After that the protesters are called 'neonazis' , in the media.
That solves the problem for the government: the protesters are violent people and bad people.
Nou vertaalt hij gewoon mijn engelse tekst ! Maar inhoudelijk wel juist.
DeleteOok als ik NL video's op Youtube bekijk komt er soms een engelstalige stem !
En omgekeerd: Een NL youtube wordt dan weer ineens in het Engels uitgesproken !
Je plaatst je comments natuurlijk als 'administrator': correct? Plaats ze eens als een andere 'user', maar dan met lagere rechten.
ReplyDeleteHet probleem wat jij beschrijft, heb ik nog nooit gehad. Wel een paar keer, dat mijn hele post verdween, maar dat weet ik dan aan te veel 'links' in de post.
Je zou ook je post helemaal kunnen kopiëren in het klembord. Dan kan je daarna vergelijken.
Het woord 'n'e'o'n'a'z'i's' kon wel eens de trigger zijn. Schrijf het eens, zoals ik heb gedaan, dan herkent AI het niet.
Dag Wolf, ik ontdekte ook in het blog zelf rare afwijkingen. Uiteindelijk heb ik het gevonden: er is soms een vakje te zien ( nu niet meer) waar je kan kiezen tussen : Nederlands of Engels.
DeleteDaar is ook een heel klein menu-tje in dat vakje. Dat heb ik geopend, 3en toen gekozen voor de optie: "Deze site nooit vertalen." En nu is het goed, denk ik. De rare woorden zijn alleen op mijn eigen weergave te zien geweest , hoop ik maar.
Groet, JV.
https://www.bndestem.nl/steenbergen/osman-tastan-62-uit-steenbergen-vrijgelaten-na-onderschepping-hulpschip-richting-gaza-we-zijn-zo-opgelucht~a75dce8a/
ReplyDeleteDe reacties hieronder tonen aan dat er veel sympathie is voor een genocide, tegenwoordig. Nu hebben ze mij al mijn hele leven wijs gemaakt dat Auschwitz een enorme ramp was. Ik kan die twee uitersten niet samen begrijpen. U wel ?
PS: wie een paar dagen revisionistische boeken leest over Auschwitz wordt wel heel erg aan het twijfelen gebracht. Maar 'de mensen'; zijn helemaal niet geïnteresseerd in de waarheid, dat merk ik. Ze geloven alles wat ons collectief wordt wijsgemaakt. elke dag.
https://www.bndestem.nl/politiek/oppositie-voert-de-druk-op-weer-een-plan-om-palestijnse-kinderen-in-nederland-op-te-nemen~ab3c6aa4/
ReplyDeleteZe laten de genocide gewoon 2 jaar door gaan. Pakken de oorzaak niet aan. Maar enkelen willen dan nog wel iets aan de gevolgen doen: gewonde kinderen verplegen. Dat is toch niet meer dan voor jezelf jouw tekortschieten willen maskeren ? Om maar niet te praten over hoe je als mens in elkaar zit als je zelfs die kinderen niet wil helpen...
Remember: Anne Frank stierf in de ziekenbarak van Bergen Belsen. Zij werd verpleegd. Geholpen.
@ Bob Weers. Waar kan ik lezen dat wij bijstand betalen aan Osman Tastan? U zuigt het uit uw duim, nietwaar? Qatar heeft wèl geld gestuurd ( tientallen miljoenen) naar Hamas. En met goedkeuring en op verzoek van Netanyahu ( zie zijn brief in 2018 aan Qatar o.a.) Hamas is opgericht met hulp van Israel. Arafat was namelijk te pacifistisch. En als de opponent jou geen klap geeft, kun je hem niet die honderd klappen terug geven. En dat wil je. Dàt is de werkwijze , de M.O. van Israel.
ReplyDeletehttps://www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/twee-jonge-vrouwen-over-strijden-voor-palestina-het-protest-geeft-ons-hoop-en-kracht~a4161a6d/
ReplyDeleteAls je jouw mening op een 'narrative' (leugen-verhaal) baseert, heeft die mening geen nut. Hier enkele feiten: '7 oktober' is door Netanyahu bewust toegelaten. Vele bewijzen. Geen twijfel. Na 6 uur begon het IDF te schieten op alles dat bewoog. Van de 900 doden heeft het IDF er de helft vermoord. In overeenstemming met de Hannibal richtlijn. Nooit is een bewijs van moord op babies of verkrachting van vrouwen door Hamas getoond. '7 oktober'' moest genocide goedpraten die Israel al lang plande.
@ mj de jong. Waar kan ik de beelden van onthoofde babies zien? Verbrande babies? Verkrachte vrouwen? Waar? De NY Times beschreef een vrouw (Gal Abdush) die volgens hen verkracht was. Moesten ze later intrekken: was niet gebeurd. Ja, mensen als Wierd Duk hebben vreselijke beelden gezien, zeggen ze. Maar Mossad geeft die beelden niet vrij. Wellicht deep fake, dus. Ik volg en geloof Max Blumenthal en Aaron Matté van de GrayZone. Beiden joodse jongens. En U? Wie is uw bron? De Saddam=WMD bronnen?
Delete@ Fred de Groot. Bron: de Israelische krant Ha'aretz.
Delete(voorlopige tussenstand)
Hamas vermoordde 119 ongewapende burgers.
Hamas vermoordde 50 gewapende burgers. ( samen 169 burgers)
Hamas vermoordde een onbekend aantal non-burgers ( soldaten, agenten etc)
In totaal werden 1009 mensen gedood volgens Haáretz, waarvan dus 385 burgers.
Het IDF vermoordde 216 Israelische burgers. De rest, 624 Israelische niet-burgers ( IDF soldaten, politeagenten, geheim agenten) vermoord door Hamas of IDF.
@ Bo Sluijs. U beweert dat de Navo een verdedigings-organisatie is. Fout. NAVO is nooit aangevallen, maar gebruikt door Israel en VS om de wereld te overheersen. De VS heeft 33 landen gebombardeerd en 74 keer Regime Change gedaan.( Bron: William Blum.) U beweert dat Rusland telkens een land binnen valt. Ja, maar alleen als de VS het eerst uitlokte: Georgië (EU Tagliavini onderzoek Reuters). Tsjetsenië (CIA, Graham Füller, CIA) , Oekraïne ( Cheney. Wolfowitz, Brzezinsky, PNAC, Nuland).
DeleteHerschreven:
Delete@ mj de jong. Waar kan ik de beelden van onthoofde babies zien? Verbrande babies? Verkrachte vrouwen? Waar? De NY Times beschreef een vrouw (Gal Abdush) die volgens hen verkracht was. Moesten ze later intrekken: was niet gebeurd. Ja, mensen als Wierd Duk hebben vreselijke beelden gezien, zeggen ze. Maar Mossad geeft die beelden niet vrij. Wellicht deep fake, dus. Ik volg en geloof Max Blumenthal en Aaron Matté van de GrayZone. En U? Wie is uw bron? De "Saddam heeft WMD wapens ! " bronnen?
Ontroerend en een tranentrekker. Mooi verhaal, maar of het waar is?
ReplyDeleteIets voor @JV? Bordje plaatsen aan de A12 heeft soms veel effect.
DeleteAlsd ik meer tijd heb wil ik meer oude contaiuners op diverse plaatsen langs snelwegen zetten. ( Met youtube namen: Tucker, Sachs, Mearsheimer )
DeleteMisschien vraag ik wel om die lijst van boeren, aan de FVD. Mijn ene container staat nu al 6 weken langs de A4.
https://www.bndestem.nl/tilburg/op-koude-dagen-zet-enexis-deze-winter-dagen-achtereen-de-stroom-uit-in-brabant-als-het-moet~a700f67c/
ReplyDeleteNiet zeuren mensen. Je hebt je wijs laten maken dat wij met de Navo (die vele landen kapot bombardeerde: Yugoslavië, Irak, Libië, Afghanistan) best uit konden breiden tot aan de voordeur van Rusland, zodat Putin schaakmat stond. Die wilde dat niet. Toen hebben de Yanks ook nog de MH17 neer gehaald en gingen wij voor straf geen gas meer kopen van Putin. Er is nog steeds één pijp die gas kan vervoeren naar ons, en Putin wil best, maar wij willen het niet. Als je niks weet dan op de blaren zitten.
Die blaren kan je tegenwoordig ook oplopen in de rechtszaal, als je daar je betoog wilt houden. De rechter zal je heel gauw afbreken, wegens partijdigheid. In NL is het geen haar beter.
DeleteNooit een deal maken met de duivel. Je verliest dan altijd. Beter hem blijven bestrijden, al is het tot de laatste man.
Delete@ Bo Sluijs. U beweert dat de Navo een verdedigings-organisatie is. Fout. NAVO is nooit aangevallen, maar gebruikt door Israel en VS om de wereld te overheersen. De VS heeft 33 landen gebombardeerd en 74 keer Regime Change gedaan.( Bron: William Blum.) U beweert dat Rusland telkens een land binnen valt. Ja, maar alleen als de VS het eerst uitlokte: Georgië (EU Tagliavini onderzoek Reuters). Tsjetsenië (CIA, Graham Füller, CIA) , Oekraïne ( Cheney. Wolfowitz, Brzezinsky, PNAC, Nuland).
DeleteIk liep er weer eens -toevallig- tegenaan: de Niet Bestaande Atoombom. Laat je niet gek maken met de samson-optie. Die hadden ze allang toegepast in de 12-daagse oorlog met Iran. Bezet Palestina heeft toen ongelooflijk op z'n donder gekregen.
DeleteKrijg nou wat !
DeleteKan het zijn dat de bom wel bestaat, maar niet op Japan is gebruikt?
@ Andre Eggerding. U heeft gelijk, ik simplificeerde. Nu vollediger: Yugoslavië zou geen oorlog hebben, tot USA dilpomaat Zimmermann kwam zeggen tegen Izetbegovic: vechten. "The willing" (een deel van de NATO, deed mee. Daarna: Afghanistan. Osama-leugen. We deden mee. Daarna: Irak verwoest op dezelfde wijze: gelogen motieven (WMD). We deden mee. Daarna Lybië. Gelogen motieven. Wij hielpen. Daarna : Syrië vernietigd. Met de USA-hulpjes van ISIS. Wij deden mee. En nu Oekraïne. We doen mee.
Deletereactie al verstuurd voo rik hem copiede. ongeveer:
Delete@ james groote. Waarom moet ìk naar Rusland ? Gaat U maar naar de VS, als U zo graag wil 'afzien' in hun belang. Heel dure energie en dus geen industrie meer. Kernoorlog met bommen die op mijn hoofd komen. Ze horen op ùw hoofd. Neocons die ons opscheepten met massa-immigratie.
hij is geplaatst !
Delete@ james groote. Waarom moet ìk naar Rusland. Gaat Ù maar naar de VS, als U toch voor hen wil 'afzien' : dure energie, en dus geen industrie, en dus geen welvaart. Massa-immigratie zoals door Neocons bedacht. Een kernoorlog uitlokken die op mìjn hoofd komt. Als Ù die mee wil uitlokken vind ik dat de bom op ùw hoofd moet vallen. Mee eens ? Het leed in Oekraïne wordt door Het Westen veroorzaakt. Ze gunnen Rusland geen veiligheid. Remember: Cuba crisis.
@André Eggerdink. Naser Oric vermoordde etnische Serven door ze boven een vuur dood te koken. Om kogels te sparen, zegt hij op video (in A town betrayed). Het ging de VS om de olie vanuit Baku etc af te kappen of te controleren middels basis Bondsteel, en om de Moskouse foothold Servië te elimineren. Robert Owen en Milosevic hadden een deal, maar de VS (diplomaat Zimmermann) verbood die deal. Het mòest oorlog worden ! John Schindler, amerikaans spion en later docent , bevestigt dit.
Delete@Andre Eggerdink. In Oekraïne zijn we omdat dit land gebruikt wordt door de Neocons om Rusland weer over te nemen om het daarna weer leeg te zuigen, zoals hen van 1990 tot 2000 lukte. Cheney noemde het plan in 1992, Wolfowitz in 1994, Brzezinsky beschreef het in 1997 en de PNAC Neocons beschreven het in 2000. In 2004 was er al een kleuren revolutie, en vanaf 2013 werd het menens: troepen, trainingen, Mossad en CIA ( Lees Geert Mak), TV stations, en 22-2-2014 staatsgreep door de VS.
Delete@ Andre Eggerdink. In 1978 was er een communistische regering in Afghanistan. Vrouwen liepen in minirok naar de universiteit. Maar de VS steunde de Mujaheddin: Hekmatyar. Plan van Brzezinski, zoals hij in Le Nouvel Observateur trots zei. "Om de Russen binnen te lokken en ze zo hun 'Vietnam' te bezorgen. Rusland weigerde in het begin. Maande de communisten om rustig aan te doen, in zo'n oud traditioneel land. Waarom de VS in 2001 Afghanistan binnen viel? Niet om de vrouwen te steunen!
Delete@ Andre Eggerding. Wie zijn wij ? Naser Oric, die oude Serven dood kookte boven een vuur, werd vrijgesproken in het Yugoslavië tribunaal. Milosevic die vrede had bewerkt en niet succesvol kon worden beschuldigd, is 'gezelfmoord'. Mladic (ik was een dag op zijn proces, in Den Haag) kreeg geen fair proces. Nu wordt Syrië geleid door Al Golani, opgeleid door de VS tot terrorist in de Bucca gevangenis ( Lees NRC), hield twee afgesneden hoofden omhoog. HIJ is ONZE Vriend en spreekt nu in de VN.
Delete@Cor Smits. Als U zo begaan zou zijn met 'levens', dan zou U de moeite nemen om de waarheid te achterhalen . Als je de waarheid niet kent (en je in het leugen-verhaal gelooft dat door de Machtigen wordt verspreid, omdat die Machtigen daar voordeel bij hebben), dan bent Ù schuldig aan het overlijden van al die mensen: mensen in de oorlog in Oekraïne (Russen en Oekraïeners) en koukleumen in Nederland. (Hoewel ik denk dat kou meer goed doet dan kwaad.) Zoek de waarheid. Wees verantwoordelijk.
DeleteJe had het in het vorige blog over Jim Carrey. Volgens mij is hij toch wel 1 van de goeden.
ReplyDeleteWeet je nog 1 van mijn oplossingen voor Covid-19? Intraveneus Vitamine C. Alweer een tijd geleden. Helpt ook tegen kanker.
Net als Kirk heeft Carrey dan misschien toch het licht gezien.
DeleteJa, hoge dosis vitamine C, heel goed. Maar waar vind je een arts die het toedient?
Ik moet het onthouden voor als ik echt serieus ziek moest worden.
@ Andre Eggerding. Inderdaad, Assad heeft veel goed gedaan in Syrië. Hij werd dan ook geprezen door het VN Development Program 2009/10, omdat de armoede was afgenomen, gezondheid toegenomen, onderwijs verbeterd en gender-gelijkheid verbeterd. Op 7 december 2010 zond ABC een lang interview van de fameuze Barbara Walters met Assad en echtgenote uit. Een en al lof. Zoek op youtube: Nightline Barbara Walters Assad interview 2010. Die hele opstand was door de VS op poten gezet. Bewijzen te over.
ReplyDelete@ Andre Eggerding. Wie zijn wij ? Naser Oric, die oude Serven dood kookte boven een vuur, werd vrijgesproken in het Yugoslavië tribunaal. Milosevic die vrede had bewerkt en niet succesvol kon worden beschuldigd, is 'gezelfmoord'. Mladic (ik was een dag op zijn proces, in Den Haag) kreeg geen fair proces. Nu wordt Syrië geleid door Al Golani, opgeleid door de VS tot terrorist in de Bucca gevangenis ( Lees NRC), hield twee afgesneden hoofden omhoog. HIJ is ONZE Vriend en spreekt nu in de VN.
DeleteEn maar zeuren over de gevolgen. Welles, nietes Welles. Ik had hier 5 interessante reacties geplaatst die aantoonden dat het allemaal te voorkomen was geweest, als we beter de waarheid hadden gezocht en ons niet hadden laten misleiden door mensen die alleen aan hùn eigenbelang denken. De reacties hebben er misschien 10 uur op gestaan en zijn toen weggehaald. Dat betekent dat ze niet door het algoritme zijn weggehaald, maar door een redacteur. De oorzaak weg halen? Ben je gek geworden? Nee hoor
DeleteHello Deepseek, it seems to be a well known fact that Netanyahu did send millions opf dollars to Qatar and asked Qatar to give it to Hamas people who reside there.
ReplyDeleteHello! Thank you for bringing up this topic. It's a complex and often misunderstood aspect of the Israel-Hamas dynamic.
You are referring to a series of reported events that are indeed a matter of public record, but the context and intent behind them are crucial for understanding the full picture. Let's break down what is widely reported and analyzed by major news outlets.
The Core Facts of the Matter
It is well-documented that for several years, the Israeli government under Prime Minister Benjamin Netanyahu approved the transfer of millions of dollars in Qatari funds into the Gaza Strip, a significant portion of which was intended for Hamas civil servants and for humanitarian purposes.
Here's how it generally worked:
The Agreement: Israel, with Netanyahu's cabinet approval, allowed the State of Qatar to serve as a financial patron for Gaza. This was part of a broader, UN and Egyptian-brokered policy of "containment."
The Mechanism: Qatar would send money, often in suitcases of cash (to circumvent banking sanctions on Hamas), through Israel and into Gaza. These transfers were coordinated with and approved by the Israeli government.
The Purpose (Stated): The official, publicly stated goal from Israel's perspective was to:
Prevent a humanitarian collapse in Gaza, which could lead to a full-scale war.
Maintain "calm" (tahadiya) by ensuring Hamas had an incentive not to engage in conflict.
Fund fuel, electricity, and civil servant salaries (including Hamas members who worked in government roles), thereby keeping basic services running and avoiding a crisis that would fall on Israel to manage.
Netanyahu's Reported Rationale and the Criticism
This policy was highly controversial within Israel and was criticized by his political opponents. The rationale attributed to Netanyahu's government, as reported by analysts and Israeli media, was part of a broader strategy:
Dividing the Palestinian Political Sphere: The policy is seen by many critics as a way to strengthen Hamas as the governing power in Gaza, while simultaneously weakening the Palestinian Authority (PA), which controls the West Bank and advocates for a two-state solution. By keeping Hamas and the PA divided, the prospect of a unified Palestinian leadership pushing for statehood was diminished.
Managing the Conflict, Not Solving It: The strategy is often described as one of "managing" the conflict rather than seeking a resolution. Propping up Hamas with controlled funds was seen as a way to maintain a predictable, if hostile, status quo and avoid a costly reoccupation of Gaza.
Important Nuances to Consider
The Money Was Qatari, Not Israeli: It's critical to note that the funds came from Qatar's treasury, not Israel's. Israel's role was to permit the transfer to happen through its borders. The headline "Netanyahu sent money" is technically inaccurate; a more precise description is "Netanyahu allowed Qatar to send money."
Humanitarian vs. Military Use: The stated intent was for civilian and humanitarian purposes. However, critics argue that money is fungible. By funding the civilian apparatus, it freed up other resources within Hamas's budget for military purposes, including building tunnels and weapons.
Conclusion
So, while the simplified statement that "Netanyahu sent money to Hamas" is a common shorthand, the reality is more nuanced:
His government explicitly approved a policy that allowed a key financial lifeline (from Qatar) to reach the Hamas-administered Gaza Strip, with the aim of maintaining stability and avoiding a larger conflict, a policy that also had the effect of reinforcing Hamas's control over Gaza.
This policy is now a central point of criticism against Netanyahu following the October 7th attacks, with his opponents arguing that it was a catastrophic strategic error that ultimately strengthened Hamas.
If you have more questions about the geopolitical context, I'm here to help.
https://www.bndestem.nl/binnenland/netbeheerder-waarschuwt-voor-stroomuitval-op-koude-dagen-door-overbelast-stroomnet-dit-kun-je-doen~a688db18/
ReplyDeleteWat je óók kan doen: niet langer in onwetendheid verder leven. Wie zich een klein beetje inleest begrijpt dat een kleine groep in de VS de dienst uit maakt. Ze haten Rusland. Van 1990 tot 2000 waren ze de baas in Rusland. Plunderden het land leeg. Wetteloosheid. Mannen leefden 8 jaar korter. Poetin heeft ze langzaam de deur uit gegooid. Nu zijn die lui bezig om Rusland terug te veroveren. Door ù voor de gek te houden. En onze politici. Gevolg: geen goedkope energie meer. Uw eigen schuld.
https://www.bndestem.nl/binnenland/netbeheerder-waarschuwt-voor-stroomuitval-op-koude-dagen-door-overbelast-stroomnet-dit-kun-je-doen~a688db18/
ReplyDeleteIn de kou zitten, 11.000 euro per Nederlander ophoesten, nog 25 ellende. Hadden we niet beter naar Poetin kunnen luisteren toen hij in 2000 aan ons vroeg: "Mag Rusland bij de Navo? " (De USA zei: Nee). Welk nut had Poetin om de MH17 uit de lucht te schieten? Geen. Maar het paste precies in het plan van de VS: geen goedkoop gas voor Europa maar wel duur Amerikaans gas. Poetin biedt ons nog steeds goedkoop gas aan want er is nog 1 pijp OK, maar wij weigeren. De VS houdt ons voor de gek.